Iemand bekend met XYZ racing onderdelen?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tinus_TDI

Iemand bekend met XYZ racing onderdelen?

Bericht door Tinus_TDI » 08 mei 2008, 18:25

Via een nieuwe dealer van dit merk krijg ik waarschijnlijk een onderstel van XYZ racing onder de Golf TDI. Heeft iemand misschien al ervaring met dit onderstel of merk toevallig?.

http://www.xyz-racing.com/coiloverkit.p ... class_id=0

SvB

Bericht door SvB » 08 mei 2008, 18:41

Geen info, maare als ik het kon krijgen dan ging het gewoon onder mijn racer.

"met een gegeven onderstel moet je niet zo nauw kijken" :lol: :lol:

S.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 08 mei 2008, 18:57

Lijkt op dezelfde rommel als BC racing, DriversArt, K-Sport en al die andere merken.

Tinus_TDI

Bericht door Tinus_TDI » 08 mei 2008, 18:58

[quote="SvB"]Geen info, maare als ik het kon krijgen dan ging het gewoon onder mijn racer.

"met een gegeven onderstel moet je niet zo nauw kijken" :lol: :lol:

S.[/quote]

Nu is krijgen ook wel erg groot woord, maar ga dit onderstel testen onder mijn Golf TDI, zal eerdaags wel even een topic over dit "project" starten

Tinus_TDI

Bericht door Tinus_TDI » 08 mei 2008, 19:00

[quote="Bert ///M3"]Lijkt op dezelfde rommel als BC racing, DriversArt, K-Sport en al die andere merken.[/quote]

Waar maak je dit uit op?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 08 mei 2008, 19:07

Zelfde onderdelen alleen andere kleuren. Als je de dempers van die merken naast elkaar legt dan zal je zien dat ze bijna allemaal hetzelfde zijn alleen met andere kleurtjes, en misschien een klein verschil in topmounts oid.

http://www.k-sport.nl/index.php?lan=nl&page=coilovers

hebben ook nagenoeg hetzelfde assortiment, brake kits en coilover. Brake kits zijn AP immitates.

Tinus_TDI

Bericht door Tinus_TDI » 08 mei 2008, 20:05

Het klopt inderdaad dat het erg op elkaar lijkt

Maar wat maakt K-sport (en alle andere merken die hier evt. van afstammen) niet goed?

De prijs (€ 1000,- of meer, ex. inbouw) is nou ook niet echt héél goedkoop te noemen.

Tinus_TDI

Bericht door Tinus_TDI » 08 mei 2008, 20:19

Ben zelf al even gaan zoeken op internet, de schokdempers schijnen snel te gaan lekken enz.

Niet veel positieve reacties kunnen lezen.

Ga het toch maar even doorgeven

Thnx voor de info!! :wink:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 08 mei 2008, 20:27

Idd. Dempers die snel lekken. Zie maar eens garantie te krijgen op dat soort spullen. Demperkarakteristiek die nergens over gaat enz.

http://features.evolutionm.net/article.php?id=84

Staat een review.

2-3 sec trager tov een duurder systeem zijn hun tevreden mee. Persoonlijk vind ik dat een werelderschil op een circuit, zeker als je je schroefsetje als performance systeem presenteert. Als ik een onderdeel weet voor 1000 euro waar ik linea direct 3 sec mee pak sta ik als eerste in de rij :)

Tinus_TDI

Bericht door Tinus_TDI » 08 mei 2008, 20:42

Ja inderdaad 2 tot 3 seconden is enorm. Al zijn ze over het algemeen toch positief over dit onderstel (voor het bedrag wat je ervoor betaald dan)

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 08 mei 2008, 22:26

K-Sport en D2 zijn op de kleur na identiek geloof ik. Ik weet verder niet hoe het met de performance remmen gesteld is bij die 2 merken, maar ik waag het er kwa remmen niet op in ieder geval.

Zelf heb ik echter wel een D2 schroefset onder mijn auto en ik ben daar zeer tevreden over, en zeker gezien het geld wat het kost. Je mag het dan ook zeker niet vergelijken met Moton of Intrax of weet ik veel wat voor dure merken, maar voor het geld vind ik het zeer zeker niet slecht. Verstelmogelijkheden zat op mijn D2 set en wat je versteld merk je ook daadwerkelijk. Het verstellen zelf stelt ook geen fuck voor vergeleken met bijvoorbeeld sommige sets van Koni of Intrax. Je kan mooi boven op de demper de hardheid van je dempers instellen en de auto wat hoger of lager zetten neemt ook geen 5 minuten in beslag. Hardere of zachtere veren kun je ook gewoon los bestellen, net als bij de concurentie.

Alle waar naar zijn geld, maar ik vind dat je bij D2 of K-Sport zeker meer waar voor je geld krijgt dan bijvoorbeeld een set van Koni, Bilstein of KW.

Plaats reactie