Buco... tijd voor iets anders, PORSCHE BOXSTER-S
- Buco
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 04 mei 2008, 22:44
- Locatie: Impreza WRX STi (my05) & FIAT 500 Sport
Buco... tijd voor iets anders, PORSCHE BOXSTER-S
Hallo, mijn naam is Peter, ben 40 jaar, single en woonachtig en werkzaam (RABO) in het bourgondisch gedeelte van Nederland. Sinds jongs af aan altijd autofreak geweest. Ik heb dan ook al menig auto versleten zoals o.a. 3 x Alfa Romeo (33 Q.O. - 33 Q.V. - 145), Citroën Saxo VTR, Renault 5 GT-Turbo Blue Sport (Van), VW Golf VR6, Seat Cordoba CUPRA 1.8-20VT, Seat Leon Topsport 1.8-20VT en mijn vorige auto waarmee het subaruvirus begonnen is de Impreza WRX uit 2005.
Paar fototjes van mijn vorige auto's;
Seat Leon Topsport 1.8 20VT
[img:640:480]http://img.photobucket.com/albums/v639/ ... 0_0036.jpg[/img]
[img:570:427]http://img.photobucket.com/albums/v639/ ... 0_0029.jpg[/img]
Daarna mijn Subaru Impreza WRX in Crystal Grey Metallic afgeleverd 28-02-2005 en naar mijn eigen smaak aangepast
(325pk-428Nm);
[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v639/ ... rit736.jpg[/img]
Filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=X6EpRoOG-xw Vermogensbank (VET geluidje 8) )
http://www.youtube.com/watch?v=xHYwpGBN9ZM&feature=user Trackday Bitburg
Voor mijn zakelijke km's rij ik sinds Aug 2006 een (lease) V.W. Polo GTI -my06 full options...
[img:512:384]http://img.photobucket.com/albums/v639/ ... 006007.jpg[/img]
[img:512:384]http://img.photobucket.com/albums/v639/ ... 006014.jpg[/img]
Sinds 12 Febr. 2008 ben ik in het bezit van een WRX STi (my05). Deze was, op het META-alarmsysteem na, geheel standaard en z.g.a.n. met 10.300 km op de teller...
[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v639/Buco/678.jpg[/img]
[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v639/Buco/676.jpg[/img]
[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v639/Buco/652.jpg[/img]
[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v639/Buco/705.jpg[/img]
[img:800:615]http://img.photobucket.com/albums/v639/ ... mpreza.jpg[/img]
[img:640:480]http://img.photobucket.com/albums/v639/Buco/Brembo.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v639/Buco/PIAA026.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v639/Buco/PIAA014.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v639/ ... 008023.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v639/ ... 008003.jpg[/img]
HUIDIGE SET-UP
MOTORISCH
Ecutek door Mark Verhoeven 325Pk/425Nm
GT-Spec Gen II uitlaatmanifold
GT-Spec uppipe
Helix high flow catted (200cell) downpipe 3 inch
Scooby Sport open middenpijp 3" -> 2,5"
Scooby Sport open einddemper 2,5 inch
Walbro 255L brandstofpomp
HKS SSQV Blow off Valve (Original)
NGK Irridium PFR 7B bougies
ONDERSTEL
Prodrive verlagingsveren (-25mm/-20mm) & Prodrive uitlijning
Summit veerpootbrug achter
LOOKS & FUN
Meta Alarmsysteem (SCM-Klasse III)
Defi-meterset (Green) + controle unit
Philips Silverline (knipperlichten achter)
Brede zonneband voorruit
Kentekenplaten met opgelegde letters
Rubberen matten (Subaru)
Oranje glaasjes uit koplampen
Wishlist:
Geblindeerde ramen rondom 15-20%
Carbon zijspiegels
Spatlappen (zwart)
Open Grille
Paar fototjes van mijn vorige auto's;
Seat Leon Topsport 1.8 20VT
[img:640:480]http://img.photobucket.com/albums/v639/ ... 0_0036.jpg[/img]
[img:570:427]http://img.photobucket.com/albums/v639/ ... 0_0029.jpg[/img]
Daarna mijn Subaru Impreza WRX in Crystal Grey Metallic afgeleverd 28-02-2005 en naar mijn eigen smaak aangepast
(325pk-428Nm);
[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v639/ ... rit736.jpg[/img]
Filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=X6EpRoOG-xw Vermogensbank (VET geluidje 8) )
http://www.youtube.com/watch?v=xHYwpGBN9ZM&feature=user Trackday Bitburg
Voor mijn zakelijke km's rij ik sinds Aug 2006 een (lease) V.W. Polo GTI -my06 full options...
[img:512:384]http://img.photobucket.com/albums/v639/ ... 006007.jpg[/img]
[img:512:384]http://img.photobucket.com/albums/v639/ ... 006014.jpg[/img]
Sinds 12 Febr. 2008 ben ik in het bezit van een WRX STi (my05). Deze was, op het META-alarmsysteem na, geheel standaard en z.g.a.n. met 10.300 km op de teller...
[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v639/Buco/678.jpg[/img]
[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v639/Buco/676.jpg[/img]
[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v639/Buco/652.jpg[/img]
[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v639/Buco/705.jpg[/img]
[img:800:615]http://img.photobucket.com/albums/v639/ ... mpreza.jpg[/img]
[img:640:480]http://img.photobucket.com/albums/v639/Buco/Brembo.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v639/Buco/PIAA026.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v639/Buco/PIAA014.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v639/ ... 008023.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v639/ ... 008003.jpg[/img]
HUIDIGE SET-UP
MOTORISCH
Ecutek door Mark Verhoeven 325Pk/425Nm
GT-Spec Gen II uitlaatmanifold
GT-Spec uppipe
Helix high flow catted (200cell) downpipe 3 inch
Scooby Sport open middenpijp 3" -> 2,5"
Scooby Sport open einddemper 2,5 inch
Walbro 255L brandstofpomp
HKS SSQV Blow off Valve (Original)
NGK Irridium PFR 7B bougies
ONDERSTEL
Prodrive verlagingsveren (-25mm/-20mm) & Prodrive uitlijning
Summit veerpootbrug achter
LOOKS & FUN
Meta Alarmsysteem (SCM-Klasse III)
Defi-meterset (Green) + controle unit
Philips Silverline (knipperlichten achter)
Brede zonneband voorruit
Kentekenplaten met opgelegde letters
Rubberen matten (Subaru)
Oranje glaasjes uit koplampen
Wishlist:
Geblindeerde ramen rondom 15-20%
Carbon zijspiegels
Spatlappen (zwart)
Open Grille
Laatst gewijzigd door Buco op 02 jun 2011, 01:41, 16 keer totaal gewijzigd.
- Buco
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 04 mei 2008, 22:44
- Locatie: Impreza WRX STi (my05) & FIAT 500 Sport
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Buco
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 04 mei 2008, 22:44
- Locatie: Impreza WRX STi (my05) & FIAT 500 Sport
- Buco
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 04 mei 2008, 22:44
- Locatie: Impreza WRX STi (my05) & FIAT 500 Sport
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- Buco
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 04 mei 2008, 22:44
- Locatie: Impreza WRX STi (my05) & FIAT 500 Sport
Was eerder figuurlijk bedoeldjlacelica schreef:Boot? Beter vliegtuig nemen voortaanDat doen wij 8)

Nee, ben d'r niet geweest! Wel jammer van de STi.Marcel van Meerbeek schreef:Afgelopen pinksteren is zo'n mooie blauwe WRX Sti kort gereden op de Ring. Zaten NL platen op...ben jij hopelijk niet?
Jij hebt ook een mooie fietsSteven Nauta schreef:Erg mooie wagens zeg! Ook een leuk zakelijk wagentje heb je erbij.
Blijf het een beetje een rare naam vinden, Po Lo
Zit er een alarm op? Een alarm op een Polo?
Mooie velgen... moet je ook weer schoonhouden.
Maar verder is het een hartstikke grappig autootje.

Super reclames van VW meestal, zo ook deze idd.
Overigens rijdt het GTi-tje ontzettend prettig/goed, ben d'r zeer tevreden over! De sub werd wat te duur voor die filometers.
Gr.
Peter
- Buco
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 04 mei 2008, 22:44
- Locatie: Impreza WRX STi (my05) & FIAT 500 Sport
Van het weekend gemonteerd:
GT Spec GenII manifold + uppipe
Helix high flow catted downpipe 3"
Scooby Sport midpipe 3" verloop naar 2,5"
Scooby Sport einddemper 2,5"
Wisselen van turbohuis naar een gepoort turbohuis. (Dankzij Mark V./E.M.S.)
Hele operatie duurde wel enkele (gezellige) uurtjes bij Chris (Zerospec), maar het is allemaal gelukt.
De auto maakte wel rare bijgeluiden na montage als de motor warm was (kwam ik onderweg naar huis achter). Bijna niet te traceren geluiden. In eerste instantie leek het de uitlaat te zijn die wellicht te strak onder de auto hing. Maar na een uitgebreide inspectiebeurt onder de auto een rand van het stalen subframe een stukje omlaag gebogen (over ca. 15cm breedte). Nog best een lastig klusje, is natuurlijk behoorlijk stevig materiaal zo'n frame en goed gereedschap is hierbij noodzakelijk.
Meteen testrit gemaakt en de geluiden waren inderdaad verdwenen
'S avonds nog even een uitgebreider testritje gemaakt en de auto loopt nu al als een spreekwoordelijke kogel. Lekker soepel (nu bijna alle cats en dempers eruit zijn) en met een lekkere racy sound in de toeren gaat hij nu als een warm mes door de boter snel door zijn toeren heen. Stationair draait hij lekker rustig met een leuke roffel, maar zodra je op het gas gaat komter een racy sound naar voren en schieten de decibels omhoog. Wat mij betreft dus precies wat ik wilde, perfect :!:
Bij deze dus Barry en Chris heel erg bedankt voor de prima service/hulp met bovenstaande operatie :!: :!:
Aanstaande dinsdag al naar Mark Verhoeven/E.M.S. op het nieuwe adres voor de Ecutek tuning
Gr.
Peter
GT Spec GenII manifold + uppipe
Helix high flow catted downpipe 3"
Scooby Sport midpipe 3" verloop naar 2,5"
Scooby Sport einddemper 2,5"
Wisselen van turbohuis naar een gepoort turbohuis. (Dankzij Mark V./E.M.S.)
Hele operatie duurde wel enkele (gezellige) uurtjes bij Chris (Zerospec), maar het is allemaal gelukt.
De auto maakte wel rare bijgeluiden na montage als de motor warm was (kwam ik onderweg naar huis achter). Bijna niet te traceren geluiden. In eerste instantie leek het de uitlaat te zijn die wellicht te strak onder de auto hing. Maar na een uitgebreide inspectiebeurt onder de auto een rand van het stalen subframe een stukje omlaag gebogen (over ca. 15cm breedte). Nog best een lastig klusje, is natuurlijk behoorlijk stevig materiaal zo'n frame en goed gereedschap is hierbij noodzakelijk.
Meteen testrit gemaakt en de geluiden waren inderdaad verdwenen

'S avonds nog even een uitgebreider testritje gemaakt en de auto loopt nu al als een spreekwoordelijke kogel. Lekker soepel (nu bijna alle cats en dempers eruit zijn) en met een lekkere racy sound in de toeren gaat hij nu als een warm mes door de boter snel door zijn toeren heen. Stationair draait hij lekker rustig met een leuke roffel, maar zodra je op het gas gaat komter een racy sound naar voren en schieten de decibels omhoog. Wat mij betreft dus precies wat ik wilde, perfect :!:
Bij deze dus Barry en Chris heel erg bedankt voor de prima service/hulp met bovenstaande operatie :!: :!:
Aanstaande dinsdag al naar Mark Verhoeven/E.M.S. op het nieuwe adres voor de Ecutek tuning

Gr.
Peter
- Buco
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 04 mei 2008, 22:44
- Locatie: Impreza WRX STi (my05) & FIAT 500 Sport
Hoewel men op dit forum niet zo 'sushi'-minded is, toch maar even een update m.b.t. het Ecutekken bij Mark Verhoeven/EMS.
Was een lang dagje, maar wel leerzaam, gezellig en leuk.
Om 10.45u vertrokken van Bergen op Zoom naar Nieuw Bergen en met een korte lunchpauze, tussen het vakantievolk door, klokslag om 13.00u bij Mark aanwezig die al naar buiten kwam lopen toen ik aankwam. Een warm welkom!
Eerst even Mark zijn nieuwe optrekje bekeken en dat is een hele verbetering. Lekker veel ruimte, zowel binnen als buiten, mooi kantoor en ruime werkplaats. Mark is meteen begonnen met al z'n elektronica aan te sluiten, wat nu een stuk makkelijker ging met een brug in bezit.
Basismappie had ie tevoren al paraat gezet in de laptop, dus konden zo van start. Eerst even de auto warm rijden en dan wat testruns gedaan. Een echte gochelaar is Mark als je hem zo bezig ziet op die laptop in die grafieken/kenvelden
Het blijft voor mij nog steeds een groot deel 'abracadabra'-taal
Steeds stukje bij beetje ge-finetuned, maar de turbodruk wilde na de testruns, niet verder dan 1.33 bar. Mark heeft toen op de zaak een aansluitpunt bij het solenoid iets groter gemaakt (uitgeboord) en dat scheelde al wat meer, maar nog steeds niet naar tevredenheid bij Mark. Dus weer terug naar de zaak. Onderweg daarheen hoorden we opeens een steen hard onder de auto vandaan komen. Maar een paar km later zei Mark plots, "je uppipe lekt"
En inderdaad als hij flink doortrok begon dat ding behoorlijk te 'bleren'. Na inspectie toen ie weer op de brug stond, bleek dat die steen die we hoorden, in werkelijkheid een van de 3 bouten was waarmee de uppipe onlangs bevestigd was aan het manifold, en tijdens het rijden verloren waren.
Omdat de motor en uitlaat loeiheet waren heeft hij eerst een T-stukje nabij de wastegate gedemonteerd en ook iets uitgeboord waardoor er weer meer turbodruk kon ontstaan. Daarna hebben we nog een pauze ingelast en gewacht tot de motor was afgekoeld om de uppipe goed vast te kunnen zetten. Toen dat gelukt was, inmiddels 16.45u, weer wat testruns gedaan en een roaddyno gedraaid. 259pk aan de wielen (326bhp) en rond 425 nm aan koppel. Eerlijk gezegd had ik gehoopt op ietsje meer, maar heb gezien dat Mark alles heeft gedaan en geprobeerd om er zoveel mogelijk (veilig) uit te halen.
Mark had ook nog de grafiek van m'n vorige WRX in z'n laptop zitten en heeft ze beiden op elkaar gelegd, waren bijna identiek, dus hij is wel consistent in z'n handelen
Ook heeft Mark nog even de 'Launchcontrol' getest en gedemonstreerd....al m'n parkeergeld lag daarna achterin de auto
Wat gaat dat heftig zeg, geluid op zich is wel cool 8)
Daarna terug naar huis en eindelijk zelf rijden en ervaren. Ik was bijna de auto niet meer uit te krijgen
Wat een verschil weer, hij bouwt nu uiteraard veel eerder en over een groter bereik meer druk op en dat merk je goed. Hij gaat nu nogsneller dor z'n toeren heen en is de snelheidsbeleving verbetert. Zeker ook dankzij de vorige update (uitlaat+spruitstuk) waardoor de motor goed en erg snel oppakt na het overschakelen.
Heb op de terugweg nog even een stukkie gespeeld met een Audi A6 2.7 T Quattro..... :twisted:
Was uiteindelijk weer om 19.00u terug thuis, bekaf...maar, overall 'me is happy'
Gr.
Peter
Was een lang dagje, maar wel leerzaam, gezellig en leuk.
Om 10.45u vertrokken van Bergen op Zoom naar Nieuw Bergen en met een korte lunchpauze, tussen het vakantievolk door, klokslag om 13.00u bij Mark aanwezig die al naar buiten kwam lopen toen ik aankwam. Een warm welkom!
Eerst even Mark zijn nieuwe optrekje bekeken en dat is een hele verbetering. Lekker veel ruimte, zowel binnen als buiten, mooi kantoor en ruime werkplaats. Mark is meteen begonnen met al z'n elektronica aan te sluiten, wat nu een stuk makkelijker ging met een brug in bezit.
Basismappie had ie tevoren al paraat gezet in de laptop, dus konden zo van start. Eerst even de auto warm rijden en dan wat testruns gedaan. Een echte gochelaar is Mark als je hem zo bezig ziet op die laptop in die grafieken/kenvelden


Steeds stukje bij beetje ge-finetuned, maar de turbodruk wilde na de testruns, niet verder dan 1.33 bar. Mark heeft toen op de zaak een aansluitpunt bij het solenoid iets groter gemaakt (uitgeboord) en dat scheelde al wat meer, maar nog steeds niet naar tevredenheid bij Mark. Dus weer terug naar de zaak. Onderweg daarheen hoorden we opeens een steen hard onder de auto vandaan komen. Maar een paar km later zei Mark plots, "je uppipe lekt"

Omdat de motor en uitlaat loeiheet waren heeft hij eerst een T-stukje nabij de wastegate gedemonteerd en ook iets uitgeboord waardoor er weer meer turbodruk kon ontstaan. Daarna hebben we nog een pauze ingelast en gewacht tot de motor was afgekoeld om de uppipe goed vast te kunnen zetten. Toen dat gelukt was, inmiddels 16.45u, weer wat testruns gedaan en een roaddyno gedraaid. 259pk aan de wielen (326bhp) en rond 425 nm aan koppel. Eerlijk gezegd had ik gehoopt op ietsje meer, maar heb gezien dat Mark alles heeft gedaan en geprobeerd om er zoveel mogelijk (veilig) uit te halen.
Mark had ook nog de grafiek van m'n vorige WRX in z'n laptop zitten en heeft ze beiden op elkaar gelegd, waren bijna identiek, dus hij is wel consistent in z'n handelen

Ook heeft Mark nog even de 'Launchcontrol' getest en gedemonstreerd....al m'n parkeergeld lag daarna achterin de auto

Daarna terug naar huis en eindelijk zelf rijden en ervaren. Ik was bijna de auto niet meer uit te krijgen

Heb op de terugweg nog even een stukkie gespeeld met een Audi A6 2.7 T Quattro..... :twisted:
Was uiteindelijk weer om 19.00u terug thuis, bekaf...maar, overall 'me is happy'

Gr.
Peter
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast