Niet de mooiste, wel de snelste
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Niet de mooiste, wel de snelste
Aparte wagen!
Weber Sportscars heeft de ’faster one’ klaar. Een nogal bizarre supersportwagen die meer dan 400 km/h haalt en in 2,5 seconden van 0 naar 100 kan accelereren.
Vorig jaar al ontmoetten we de Zwitser Roman Weber op Top Marques in Monaco, de bijzonder exclusieve autoshow in het prinsdom. De Weber Sportscar die hij toen liet zien was nog niet af, maar een jaar later is hij daar dan. Weber, toeleverancier van diverse autoproducenten, ontwikkelde bijna alles zelf aan de ’faster one’. De krachtbron is van GM, het LS7 Corvette blok met een inhoud van 7,0 liter levert dankzij een compressor 900 pk bij 7.000 toeren en een monsterachtig koppel van 1.050 Nm bij 3.900 toeren. En dat weet wel raad met een 1.100 kilo wegende auto. In 2,5 seconden zit het beest op 100 km/h, 0-200 duurt maar 6,6 seconden en voor de 0-300-sprint geeft Weber Sportscars een tijd op van 16,2 seconden. De sequentiële zesbak is net als de vierwielaandrijving in eigen huis ontwikkeld. Maximaal 36 procent van het brute vermogen gaat naar de voorwielen. Aan boord is het sober, alles draait om prestaties. Het stuur zal een Formule 1-coureur bekend voorkomen. Wat de faster one kost meldt het bedrijf niet, dat wordt alleen op aanvraag bekend gemaakt.
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/b/5e3 ... e8396b.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/6/31e ... 8b22d6.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/0e2 ... 742ebd.jpg[/img]
Bron: Autoweek
Weber Sportscars heeft de ’faster one’ klaar. Een nogal bizarre supersportwagen die meer dan 400 km/h haalt en in 2,5 seconden van 0 naar 100 kan accelereren.
Vorig jaar al ontmoetten we de Zwitser Roman Weber op Top Marques in Monaco, de bijzonder exclusieve autoshow in het prinsdom. De Weber Sportscar die hij toen liet zien was nog niet af, maar een jaar later is hij daar dan. Weber, toeleverancier van diverse autoproducenten, ontwikkelde bijna alles zelf aan de ’faster one’. De krachtbron is van GM, het LS7 Corvette blok met een inhoud van 7,0 liter levert dankzij een compressor 900 pk bij 7.000 toeren en een monsterachtig koppel van 1.050 Nm bij 3.900 toeren. En dat weet wel raad met een 1.100 kilo wegende auto. In 2,5 seconden zit het beest op 100 km/h, 0-200 duurt maar 6,6 seconden en voor de 0-300-sprint geeft Weber Sportscars een tijd op van 16,2 seconden. De sequentiële zesbak is net als de vierwielaandrijving in eigen huis ontwikkeld. Maximaal 36 procent van het brute vermogen gaat naar de voorwielen. Aan boord is het sober, alles draait om prestaties. Het stuur zal een Formule 1-coureur bekend voorkomen. Wat de faster one kost meldt het bedrijf niet, dat wordt alleen op aanvraag bekend gemaakt.
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/b/5e3 ... e8396b.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/6/31e ... 8b22d6.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/0e2 ... 742ebd.jpg[/img]
Bron: Autoweek
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Ach jammer dat de bouwers van dit soort exclusieve modellen hun doelstelling totaal verkeerd positioneren.
Zo hard mogelijk rechtdoor rijden ... alsof iemand daarop écht zit te wachten. Creëer nou eens een schoonheid op wielen. Als ie dan "maar" 300 rijdt wordt ie tenminste nog veel verkocht
Zo hard mogelijk rechtdoor rijden ... alsof iemand daarop écht zit te wachten. Creëer nou eens een schoonheid op wielen. Als ie dan "maar" 300 rijdt wordt ie tenminste nog veel verkocht

Laatst gewijzigd door Macboy op 02 mei 2008, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Eerst zien, dan geloven.
Wat teveel van die Veyron-killer praatjes gehoord de laatste jaren maar er is er nog niet één die de wegligging, stabiliteit en algehele kwaliteit van een Veyron benadert. Leuke knutselwerkjes maar theoretisch kan iedereen een auto maken die op papier 400+ gaat. Gewoon een chassis met een dikke motor plus wat turbo's of compressors erop en het ding wil heel hard. Of het dan ook stabiel en vertrouwd blijft, dat is een tweede.
Dit ding is ook nog eens godsgruwelijk lelijk dus nee, laat maar.

Wat teveel van die Veyron-killer praatjes gehoord de laatste jaren maar er is er nog niet één die de wegligging, stabiliteit en algehele kwaliteit van een Veyron benadert. Leuke knutselwerkjes maar theoretisch kan iedereen een auto maken die op papier 400+ gaat. Gewoon een chassis met een dikke motor plus wat turbo's of compressors erop en het ding wil heel hard. Of het dan ook stabiel en vertrouwd blijft, dat is een tweede.
Dit ding is ook nog eens godsgruwelijk lelijk dus nee, laat maar.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

tja, lelijk...best wel, maar misschien wel zo gemaakt dat ie stabiel blijft e.d. met die hoge snelheden...
Verder dat lage gewicht, en dat vermogen is wel erg mooi hoor, denk dat je al dat vergeet als je rijd(buitenkant) smilen hoef je niet te doen, gaat vanzelf als je hard optrekt, je hele gezicht uit de plooi, warp speed

- Jurriaan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
- Locatie: Rotterdam
- Herman Gast
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
- Locatie: Zeeland
Ach, met wat je gemiddeld op de weg om je heen ziet
, gemiddelde looks. Er zijn zat lelijker hokken.
Voor een auto met deze specificaties ver onder de maat. Zou even lang een italiaanse studie moeten 8) Wellicht met wat kleine dingetjes, compleet nieuwe neus, andere kont, flanken aanpassen, daklijn, ....
Maar, wat een genot moet het zijn om daar mee te mogen rijden

Voor een auto met deze specificaties ver onder de maat. Zou even lang een italiaanse studie moeten 8) Wellicht met wat kleine dingetjes, compleet nieuwe neus, andere kont, flanken aanpassen, daklijn, ....
Maar, wat een genot moet het zijn om daar mee te mogen rijden

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten