Nieuwe auto! (E34 530iA Touring)
- GaMeOvEr
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 jan 2008, 18:38
- Locatie: Gennep
Nieuwe auto! (E34 530iA Touring)
Zo, omdat ik momenteel 2 E24 6 series heb, die in principe beide in de categorie hobbyauto thuishoren (Een 81'er en een 86'er) en ik toch echt een daily driver nodig heb, en die daar beide niet geschikt voor zijn, toch maar besloten één van de 2 6 series weg te doen, en er iets nieuwers, en minder roestgevoeligers, en vooral, meer praktisch voor terug te kopen.
Kortom welkom Bernd (mijn vriendin verzint namen voor alle auto's. ) in de familie van BMWs en tot ziens Bert. (Zie ook http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 158#256158 )
Hoe dan ook, dit draadje gaat over Bernd.
Het betreft een BMW 530iA Touring uit 1995.
Specs:
- 3.0 V8, 218PK, 290Nm
- 5 traps automaat met adaptief en sport programma.
Volledig M uitgevoerd interieur, bestaande uit:
- Elektrische leren sportstoelen met memory en armsteunen
- Vollederen bekleding (portieren, onderkant dashboard, middenconsole)
- Anthraciet hemel
- M tellers
- M airbag stuur
- Shadowline uitgevoerd
Verder nog:
- Dual big-ass schuifdak.
- Binnenlicht pakket (overal lampjes en leeslampjes, beide zijden verlichte spiegeltjes)
- Dikke soundsystem met 12 speakers
- Dual zone climate control
- Grote boordcomputer met AB op knipperlicht pook
- Witte knippers voorin
- Sportpotje eronder. Leuk geluid, niet te aanwezig bij stampen mooi geluid, bij cruisen niet echt merkbaar.
De wat meer "standaard" specs:
- Rondom elektrische ramen
- Centrale vergrendeling
- Origineel BMW alarm, met beide handzenders en complete sleutelset
- Stuurbekrachtiging
- ABS
Wat piccies, nog niet final, van verkoper, voor een indruk.
[img:582:436]http://tweakers.net/ext/f/G7mzTgxmTwx8h ... G/full.jpg[/img]
[img:570:432]http://tweakers.net/ext/f/CyfrujYzCXTrl ... 6/full.jpg[/img]
[img:566:439]http://tweakers.net/ext/f/HOO3zLwGF9TJj ... a/full.jpg[/img]
[img:580:430]http://tweakers.net/ext/f/o3L12bGmiyrD2 ... O/full.jpg[/img]
[img:580:434]http://tweakers.net/ext/f/d1pY52E3N8Auw ... u/full.jpg[/img]
Zo eentje dus.
Staat:
Exterieur:
Zo te zien aardig, 3 lelijke plekjes gezien, waarvan eenje aan de A stijl een dikke knetter (3cm?) op de motorkap. kwaliteit lak gaan we eens naar kijken na wassen, polishen en poetsen. Voordeel is dat hij gewoon hoogglans zwart is, dus simpel spuitwerk. Als iets me niet aanstaat laat ik het spuiten.
Roest: Zo ver ik zonder brug kon zien, zo goed als geen. Wielkasten goed, heel licht binnenkant portieren. (Typisch E34 kwaaltje) Op de brug, blijkt de onderkant mooi hard, wielkasten idem dito. (Velgen eraf gehad)
Interieur: Zo goed als smetteloos. Leer in prima staat, misschien weer ff behandelen met onderhoudsspul, maar geen slijtageplekken of verkleuringen.
Elektrisch:
Stoelen en dergelijke werken goed, verlichting ook. Check Control geeft wat meldingen, gaan we dinsdag naar kijken met de laptop. Niets dramatisch iig. (Waschwasser, en iets met een lampje) Een deur moet ik de CV ff nakijken, zo te zien werkt het motortje wel, maar staat het pinnetje krom ofzo. Elektrische klep achter werkt prima, zowel de klep als de ruit. Schuifdak moet naar gekeken worden. Spare motor wordt meegeleverd, maar voor dat soort gein heb ik mijn experts en spareparts leverancier.
Motorisch: B-) Loopt als een zonnetje, super soepel, geen tikje te horen, automaat pakt soepel op geen bonken, geen traag schakelen.
Wegligging: Subliem. Hij is wat verlaagd, met wat voor spul weet ik nog niet, maar iig geen trillen tussen 80-120, geen trillen bij remmen, abs slaat goed in, auto spoort strak, dus super.
De auto is altijd dealeronderhouden geweest, heeft 212.nogwat gelopen, en er is bij 196.xxx een vervangingsblok ingekomen. Reden hiervoor mij niet bekend, maar vind ik niet boeiend.
Ik zie ook geen overduidelijk schadeverleden (kop/kont/zijkant) en merk het ook niet aan de auto, dus dat zal wel goed zitten.
Nu nog een setje leuke wielen regelen (staat op wintersteelies) en ff flink poetsen, en wat minor details fiksen en dan heb ik weer een leuke bak voor de deur
Hopen dat het morgen goed weer is, kan ik hem in ieder geval ff goed schoonmaken, dan begint het gefröbel om elektrisch spul weer netjes te krijgen. (Altijd hetzelfde met die ouwe bakken. )
Ik ben nog niet zo lang geregistreerd om dit forum en neem me altijd voor wat actiever te zijn, maarja, schiet er iedere keer weer bij in. Hoe dan ook bij deze wat meer info.
Kortom welkom Bernd (mijn vriendin verzint namen voor alle auto's. ) in de familie van BMWs en tot ziens Bert. (Zie ook http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 158#256158 )
Hoe dan ook, dit draadje gaat over Bernd.
Het betreft een BMW 530iA Touring uit 1995.
Specs:
- 3.0 V8, 218PK, 290Nm
- 5 traps automaat met adaptief en sport programma.
Volledig M uitgevoerd interieur, bestaande uit:
- Elektrische leren sportstoelen met memory en armsteunen
- Vollederen bekleding (portieren, onderkant dashboard, middenconsole)
- Anthraciet hemel
- M tellers
- M airbag stuur
- Shadowline uitgevoerd
Verder nog:
- Dual big-ass schuifdak.
- Binnenlicht pakket (overal lampjes en leeslampjes, beide zijden verlichte spiegeltjes)
- Dikke soundsystem met 12 speakers
- Dual zone climate control
- Grote boordcomputer met AB op knipperlicht pook
- Witte knippers voorin
- Sportpotje eronder. Leuk geluid, niet te aanwezig bij stampen mooi geluid, bij cruisen niet echt merkbaar.
De wat meer "standaard" specs:
- Rondom elektrische ramen
- Centrale vergrendeling
- Origineel BMW alarm, met beide handzenders en complete sleutelset
- Stuurbekrachtiging
- ABS
Wat piccies, nog niet final, van verkoper, voor een indruk.
[img:582:436]http://tweakers.net/ext/f/G7mzTgxmTwx8h ... G/full.jpg[/img]
[img:570:432]http://tweakers.net/ext/f/CyfrujYzCXTrl ... 6/full.jpg[/img]
[img:566:439]http://tweakers.net/ext/f/HOO3zLwGF9TJj ... a/full.jpg[/img]
[img:580:430]http://tweakers.net/ext/f/o3L12bGmiyrD2 ... O/full.jpg[/img]
[img:580:434]http://tweakers.net/ext/f/d1pY52E3N8Auw ... u/full.jpg[/img]
Zo eentje dus.
Staat:
Exterieur:
Zo te zien aardig, 3 lelijke plekjes gezien, waarvan eenje aan de A stijl een dikke knetter (3cm?) op de motorkap. kwaliteit lak gaan we eens naar kijken na wassen, polishen en poetsen. Voordeel is dat hij gewoon hoogglans zwart is, dus simpel spuitwerk. Als iets me niet aanstaat laat ik het spuiten.
Roest: Zo ver ik zonder brug kon zien, zo goed als geen. Wielkasten goed, heel licht binnenkant portieren. (Typisch E34 kwaaltje) Op de brug, blijkt de onderkant mooi hard, wielkasten idem dito. (Velgen eraf gehad)
Interieur: Zo goed als smetteloos. Leer in prima staat, misschien weer ff behandelen met onderhoudsspul, maar geen slijtageplekken of verkleuringen.
Elektrisch:
Stoelen en dergelijke werken goed, verlichting ook. Check Control geeft wat meldingen, gaan we dinsdag naar kijken met de laptop. Niets dramatisch iig. (Waschwasser, en iets met een lampje) Een deur moet ik de CV ff nakijken, zo te zien werkt het motortje wel, maar staat het pinnetje krom ofzo. Elektrische klep achter werkt prima, zowel de klep als de ruit. Schuifdak moet naar gekeken worden. Spare motor wordt meegeleverd, maar voor dat soort gein heb ik mijn experts en spareparts leverancier.
Motorisch: B-) Loopt als een zonnetje, super soepel, geen tikje te horen, automaat pakt soepel op geen bonken, geen traag schakelen.
Wegligging: Subliem. Hij is wat verlaagd, met wat voor spul weet ik nog niet, maar iig geen trillen tussen 80-120, geen trillen bij remmen, abs slaat goed in, auto spoort strak, dus super.
De auto is altijd dealeronderhouden geweest, heeft 212.nogwat gelopen, en er is bij 196.xxx een vervangingsblok ingekomen. Reden hiervoor mij niet bekend, maar vind ik niet boeiend.
Ik zie ook geen overduidelijk schadeverleden (kop/kont/zijkant) en merk het ook niet aan de auto, dus dat zal wel goed zitten.
Nu nog een setje leuke wielen regelen (staat op wintersteelies) en ff flink poetsen, en wat minor details fiksen en dan heb ik weer een leuke bak voor de deur
Hopen dat het morgen goed weer is, kan ik hem in ieder geval ff goed schoonmaken, dan begint het gefröbel om elektrisch spul weer netjes te krijgen. (Altijd hetzelfde met die ouwe bakken. )
Ik ben nog niet zo lang geregistreerd om dit forum en neem me altijd voor wat actiever te zijn, maarja, schiet er iedere keer weer bij in. Hoe dan ook bij deze wat meer info.
- GaMeOvEr
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 jan 2008, 18:38
- Locatie: Gennep
Velgen gaat wel gebeuren, eerst ff de financiëen weer op orde. Uitlaat valt in het echt wel mee hoor, niet belachelijk dik of heel erg schreeuwerig.Ruben schreef:Mooie auto, leuk die V8, maar doe inderdaad alsjeblieft iets aan die velgen en haal die uitlaat er onder vandaan. Dit is in principe een klassieker.
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Ik zou eerst die spiegels er af slopen ... verder een heerlijk rijdend model, mooi man. Ken je http://www.bmwclub2003.nl al?
- GaMeOvEr
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 jan 2008, 18:38
- Locatie: Gennep
Die spiegels zijn wel originele M spiegels, geen replica's. Maar, ze zijn misschien wel wat over de top ja op een 530. Maar goed, een beetje fout mag wel.Ravin ///M schreef:Ik zou eerst die spiegels er af slopen ... verder een heerlijk rijdend model, mooi man. Ken je http://www.bmwclub2003.nl al?
En nee, die site ken ik nog niet, als ik tijd heb zal ik me daar ook eens reggen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 2 gasten