Zie je wel, levens gevaarlijk dat flitsenRadar flitst glijdende motorrijder
Op de A28 is een motorrijder op zijn kant geflitst. De man had bij Staphorst de radarpost gezien en remde om aan een bekeuring te ontkomen. Hij viel en werd glijdend geflitst met 137 km/u.
Radar flitst glijdende motorrijder
- Jorrit
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23
Radar flitst glijdende motorrijder
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/04 ... 3F7C7.html
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- Knot
- Berichten: 40177
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Waardoor zou dat dan kunnen? Er worden toch gewoon 2 foto's geknipt en het verschil daartussen is je passerende (gemiddelde tussen die 2 punten) snelheid??Mark Nauta schreef: Ik heb wel eens begrepen trouwens, dat als je behoorlijk hard remt bij een flitser, dat er teveel beweging in zit en er geen ongeldige meting gedaan kan worden waardoor het apparaat een error geeft. Mensen die hierover meer weten?
- Knot
- Berichten: 40177
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Wie weet hier het fijne van kwa techniek? Ben er nu wel benieuwd naar.
Flitskast maakt 2 foto's
Multanova (die op de vangrail staat) doet een lasermeting en maakt dan 1 foto.
Lijkt me dat je de flitskast met 2 foto's sowieso niet kunt "foppen". Een lasermeting zou die dan wel kunnen mislukken? Volgens mij gaan veel mensen in de ankers als ze een flitsopstelling zien maar de vraag is of ze hard genoeg in de ankers gaan...
Flitskast maakt 2 foto's
Multanova (die op de vangrail staat) doet een lasermeting en maakt dan 1 foto.
Lijkt me dat je de flitskast met 2 foto's sowieso niet kunt "foppen". Een lasermeting zou die dan wel kunnen mislukken? Volgens mij gaan veel mensen in de ankers als ze een flitsopstelling zien maar de vraag is of ze hard genoeg in de ankers gaan...
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Ik ben een keer gefilts voor rood licht.
Camera flitste 2x. (het was donker)
Ik remde maximaal en ik stond dus stil net voor bij de witte stopstreep en ook voorbij de lussen in het wegdek.
Ding flitste dus 2x,heb daar dus de maximale remvertraging gehaald.
Bekeukring heb ik betaald,bezwaar ingediend want ik stond immers stil,weliswaar een meter of 3 voorbij de stopstreep,en heb het geld teruggestort gekregen.
Camera flitste 2x. (het was donker)
Ik remde maximaal en ik stond dus stil net voor bij de witte stopstreep en ook voorbij de lussen in het wegdek.
Ding flitste dus 2x,heb daar dus de maximale remvertraging gehaald.
Bekeukring heb ik betaald,bezwaar ingediend want ik stond immers stil,weliswaar een meter of 3 voorbij de stopstreep,en heb het geld teruggestort gekregen.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Broodje Aap.lancerevoclub.org schreef:heb ik ook nog gehoord, als de versnelling/vertraging te groot is dat ze je niet kunnen flitsen.. wil ik ook wel even het fijne van weten.
Eenzelfde verhaal als dat boven de 250 of zo niet geflitst / gemeten zou kunnen worden.
Binnen een fractie van een seconde worden een aantal metingen verricht en gefotografeerd indien nodig. (Moet ook wel, want 100km/h is al 30m/s wat je dan verder bent.)
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Radar flitst glijdende motorrijder
Moet ie leren remmen.Jorrit schreef:http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/04 ... 3F7C7.html
Zie je wel, levens gevaarlijk dat flitsenRadar flitst glijdende motorrijder
Op de A28 is een motorrijder op zijn kant geflitst. De man had bij Staphorst de radarpost gezien en remde om aan een bekeuring te ontkomen. Hij viel en werd glijdend geflitst met 137 km/u.
Levensgevaarlijk hard te rijden en dan niet te kunnen remmen / anticiperen (in dit geval stom toevallig voor een sneldheidscontrole. Volgende keer is het jouw auto.)
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Boven de 280 hield het gewoon op, dus niks broodje aap verhaal.wjn schreef:Broodje Aap.lancerevoclub.org schreef:heb ik ook nog gehoord, als de versnelling/vertraging te groot is dat ze je niet kunnen flitsen.. wil ik ook wel even het fijne van weten.
Eenzelfde verhaal als dat boven de 250 of zo niet geflitst / gemeten zou kunnen worden.
Binnen een fractie van een seconde worden een aantal metingen verricht en gefotografeerd indien nodig. (Moet ook wel, want 100km/h is al 30m/s wat je dan verder bent.)
Bij top gear hebben ze het ook nog eens getest en in de krant stond het van de week ook.
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
[img:358:260]http://blob.home.nl/feed/NL_HOME/NIEUWS ... 370068.jpg[/img]
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Radar flitst glijdende motorrijder
Feit blijft dat er gevaarlijke situaties op kunnen treden ter hoogte van snelheidscontroles.wjn schreef:Moet ie leren remmen.Jorrit schreef:http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/04 ... 3F7C7.html
Zie je wel, levens gevaarlijk dat flitsenRadar flitst glijdende motorrijder
Op de A28 is een motorrijder op zijn kant geflitst. De man had bij Staphorst de radarpost gezien en remde om aan een bekeuring te ontkomen. Hij viel en werd glijdend geflitst met 137 km/u.
Levensgevaarlijk hard te rijden en dan niet te kunnen remmen / anticiperen (in dit geval stom toevallig voor een sneldheidscontrole. Volgende keer is het jouw auto.)
- Knot
- Berichten: 40177
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Tsja, met 180 met je boerenklompen op de rem gaan staan in de auto is toch echt wel ff 100x simpeler dan op de motor met 300 verrast worden door een flitsopstelling.... probeer dan maar eens supernetjes aan te leggen, druk op de voorband te brengen en gedoseerd de remdruk zo snel mogelijk te verhogen......als elke 0,1sec 10tallen euro's bespaard kunnen worden 

- DenCha
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 29 apr 2008, 20:43
- Locatie: Den Haag
Hallo,
Ik heb me net voorgesteld in het daarvoor bestemde draadje, en wilde toch ff iets kwijt over dit voorval.
Een collega van mij is naar de superbike geweest in Assen, en dit gebeurde net voor hem. Het is gekomen dat een automobilist de mobiele flitser te laat gezien had, en daardoor vol in de ankers ging (het ging ongeveer van 160 naar ongeveer 90. De motorrijder kon het niet beremmen en ging ala stoppie naar de grond. Automobilist is doorgereden. (is wat m'n collega mij verteld heeft)
Groet Dennis.
Ik heb me net voorgesteld in het daarvoor bestemde draadje, en wilde toch ff iets kwijt over dit voorval.
Een collega van mij is naar de superbike geweest in Assen, en dit gebeurde net voor hem. Het is gekomen dat een automobilist de mobiele flitser te laat gezien had, en daardoor vol in de ankers ging (het ging ongeveer van 160 naar ongeveer 90. De motorrijder kon het niet beremmen en ging ala stoppie naar de grond. Automobilist is doorgereden. (is wat m'n collega mij verteld heeft)
Groet Dennis.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
komt ook wel, langzamerhand worden ze "allemaal" vervangen door deze rakkers, digitale flitspaal, alleen die flitsen niet en er hoeft geen filmpje vervangen te worden en ow, niet traceerbaar geloof ik, maar wel op TomTom natuurlijk, en ze zijn soms moeilijk te spotten achter een boom...Rambler schreef:waarom flitsen dus verboden moet worden, het is levensgevaarlijk !
[img:200:230]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... almelo.jpg[/img]