Hebben we de klok horen luiden?
-
Hebben we de klok horen luiden?
Kan het toch niet laten om hier te posten; het is toch schandalig dat we deze mensen in de kou laten staan?!
http://www.klokkenluiders.tv/
Scroll een klein stukje naar beneden en vul je naam in en druk op verzend.
Normaal ben ik niet van dit soort dingen omdat ik vaak uberhaupt niet geloof in het effect, maar ik vind dit heel triest in vele opzichten.
http://www.klokkenluiders.tv/
Scroll een klein stukje naar beneden en vul je naam in en druk op verzend.
Normaal ben ik niet van dit soort dingen omdat ik vaak uberhaupt niet geloof in het effect, maar ik vind dit heel triest in vele opzichten.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Tja ik vind het allemaal wel prima dat er geld voor deze mensen ingezameld moet worden, maar ik vind dat de overheid daar ZELF voor moet zorgen op 1 of andere manier die blijkbaar nog niet gevonden is..
Die miljard was anders verdwenen in de zakken van die en die en die besteden het dus ook weer, een economietje op zich. (Bouw)fraude was zo oud als de mensheid, als kind wist ik al van die dingen omdat ik dat indirect hoorde van maatjes wiens vaders in de bouw op bep functies zaten, we spreken zo'n 30 jaar terug.Ging om snoepreisjes en gemeentes waren lekker bezig(hypocriete zooi) Dan moet de 'overheid'er ook van hebben geweten, 100%, dat de overheid of wie dan ook dat heeft stilgezwegen 10tallen zo niet 100den jaren lang zegt meer van de overheid/ambtenarij dan van de fraudeurs op zich vind ik.
Dat Ad Bos nu in een camper woont, is triest, maar hij had indirect kunnen weten hoe dit af zou lopen natuurlijk. Dat 'de overheid'zo'n man dan niet helpt vind ik schandalig...(Hup Femke Halsema en Jan Marijnissen, geef die man een halfjaarloon 2e kamer, toe nou laat maar even zien hoe heilig jullie zijn)
Ik ga dus geen geld geven, dat begrijpen jullie wel. Niet omdat het een linkse kliek is met hun gezeik en gezeur, maar omdat 't niet opschiet. Wie zegt mij dat wanneer Ad Bos voor het blok had komen te staan om zelf bijvoorbeeld 1.000.000,- euro zwijggeld in ontvangst te nemen hij dat níet had aangenomen...(fictief hoor)
Ze hebben allemaal boter op hun hoofd ook de klokkenluiders op zich.
En van dat opgeleverde miljard voor 'de samenleving'word de koninklijke familie weer een aantal jaren betaald. Skitterend mooi.
Zwart/wit:Klokkenluiders zijn mensen met lef. Ze steken hun nek uit om een misstand aan de kaak te stellen. Ze zijn hard nodig voor het opsporen van bijvoorbeeld fraude of machtsmisbruik. Ad Bos, de man die de bouwfraude onthulde, heeft de samenleving naar schatting een miljard euro opgeleverd. Hij woont nu in een camper.
Die miljard was anders verdwenen in de zakken van die en die en die besteden het dus ook weer, een economietje op zich. (Bouw)fraude was zo oud als de mensheid, als kind wist ik al van die dingen omdat ik dat indirect hoorde van maatjes wiens vaders in de bouw op bep functies zaten, we spreken zo'n 30 jaar terug.Ging om snoepreisjes en gemeentes waren lekker bezig(hypocriete zooi) Dan moet de 'overheid'er ook van hebben geweten, 100%, dat de overheid of wie dan ook dat heeft stilgezwegen 10tallen zo niet 100den jaren lang zegt meer van de overheid/ambtenarij dan van de fraudeurs op zich vind ik.
Dat Ad Bos nu in een camper woont, is triest, maar hij had indirect kunnen weten hoe dit af zou lopen natuurlijk. Dat 'de overheid'zo'n man dan niet helpt vind ik schandalig...(Hup Femke Halsema en Jan Marijnissen, geef die man een halfjaarloon 2e kamer, toe nou laat maar even zien hoe heilig jullie zijn)
Ik ga dus geen geld geven, dat begrijpen jullie wel. Niet omdat het een linkse kliek is met hun gezeik en gezeur, maar omdat 't niet opschiet. Wie zegt mij dat wanneer Ad Bos voor het blok had komen te staan om zelf bijvoorbeeld 1.000.000,- euro zwijggeld in ontvangst te nemen hij dat níet had aangenomen...(fictief hoor)
Ze hebben allemaal boter op hun hoofd ook de klokkenluiders op zich.
En van dat opgeleverde miljard voor 'de samenleving'word de koninklijke familie weer een aantal jaren betaald. Skitterend mooi.
En weer de bouwfraude.
Er wordt net gedaan alsof het alleen in de bouw gebeurd, wat een onzin.
Alleen in nederland wordt er zo paniekerig gereageerd.
In alle omringende landen is het heel normaal dat voor niks de zon op gaat, ik gun jouw wat en jij gunt mij wat.
In alle sectoren gebeuren dingen, het is maar net wat je fraude noemt?
Tegenwoordig is een "inkoopafdeling" helemaal HOT, wat denk je dat die gasten doen

Er wordt net gedaan alsof het alleen in de bouw gebeurd, wat een onzin.
Alleen in nederland wordt er zo paniekerig gereageerd.
In alle omringende landen is het heel normaal dat voor niks de zon op gaat, ik gun jouw wat en jij gunt mij wat.
In alle sectoren gebeuren dingen, het is maar net wat je fraude noemt?
Tegenwoordig is een "inkoopafdeling" helemaal HOT, wat denk je dat die gasten doen

- Geelhoed
Ja dikkel*l drie bier!Die miljard was anders verdwenen in de zakken van die en die en die besteden het dus ook weer, een economietje op zich.
Alsof het beter is een miljard aan fraudeurs te geven (waarvan dan 2% weer terug de staatskas instroomt) dan aan uitkeringen, ww, aow, wao, onderwijs of voor wegenbouw(om het maar even duidelijk te maken)
de helft van de ww-ers, aow-ers, wao-ers zijn ook fraudeurs en in wegenbouw en onderwijs ook, kijk maar naar alle berichten over scholen die liegen over aantal leerlingen enzo om meer geld te krijgen, dus wat is dan het verschil??Geelhoed schreef:Ja dikkel*l drie bier!Die miljard was anders verdwenen in de zakken van die en die en die besteden het dus ook weer, een economietje op zich.
Alsof het beter is een miljard aan fraudeurs te geven (waarvan dan 2% weer terug de staatskas instroomt) dan aan uitkeringen, ww, aow, wao, onderwijs of voor wegenbouw(om het maar even duidelijk te maken)
-
Dat men in het bedrijfsleven boter op zijn hoofd heeft, prima. Maar van de overheid vind ik dat onacceptabel. Als deze mensen dus dingen naar buiten brengen die schadelijk zijn voor het algemeen belang (het gehele stelsel waar de overheid voor hoort te staan) en dit een dusdanige schaal of importantie heeft MOETEN deze mensen geholpen worden. En nee, daar hoef jij niet persoonlijk geld voor over te maken. Daar moet de overheid geld voor overmaken.
Niemand is onschuldig, ook Ad Bos niet. Maar de samenleving zit nog wel zo in elkaar, dat voor iets hoort iets, ook in het algemeen belang.
Niemand is onschuldig, ook Ad Bos niet. Maar de samenleving zit nog wel zo in elkaar, dat voor iets hoort iets, ook in het algemeen belang.
-
4 bier meneer de professor. Het werkt nou eenmaal zo jongen. Praktijk en theorie.Geelhoed schreef:Ja dikkel*l drie bier!Die miljard was anders verdwenen in de zakken van die en die en die besteden het dus ook weer, een economietje op zich.

Ik 'geef'liever een miljard aan fraudeurs om mee te 'werken'dan aan de overheid, kijk naar ons fileleed, de zorgsector en de ambtelijke molen/bureaucratie. JA joh die miljard werkt DAAR inderdaad beter!!!(edit)
-
En dat doet het ook, maar niet 100% maar dat heb ik nooit beweerd. Dus.Geelhoed schreef:Niet mijn punt luco, Ik ageer tegen de vergoeilijkende stelling dat dat fraude geld toch weer terug de economie in komt.
Ik ga jou toch ook geen woorden in de mond leggen dat die miljard besteed aan 'goeie zaken' niet allemaal zo prima besteed worden(wat dus zo is) De overheid zijn zelf de grootste graaiers.
Luco zegt 't al. Linksdraaiende paniekreacties.
- RVV
- wjn
Lost dat miljard dan op in de lucht??
Fraude is ook het verkeerde woord, het gaat gewoon om het maken van prijsafspraken (wat veel gebeurd). Fraude is als je de boel belazerd.
Het maken van prijsafspraken is op zich niet zo verwonderlijk, van elke verdiende (toen nog) gulden gaat toch sowieso meer dan 70% via belastingen weer terug.
Fraude is ook het verkeerde woord, het gaat gewoon om het maken van prijsafspraken (wat veel gebeurd). Fraude is als je de boel belazerd.
Het maken van prijsafspraken is op zich niet zo verwonderlijk, van elke verdiende (toen nog) gulden gaat toch sowieso meer dan 70% via belastingen weer terug.
- Dennis Cavallino
Ik onderhandel altijd met aannemers en bijv. liftbouwers dat mijn klanten de korting krijgen. Ik hoef niets van ze.
Dat heb ik al wel geleerd van mijn pa die vroeger een riante portefeuille onder zijn hoede had toen hij voor een pensioenfonds werkte. Die kon ook een dikke mercedes uitkiezen en een chalet in Zwitserland, als 'ie wilde dat bepaalde aannemers de opdracht gegund zouden krijgen. Maar iedereen die daarin trapt, die is zijn baan kwijt zodra de volgende keer zo'n opdracht niet naar diezelfde gaat, dan gaat de aannemer namelijk bij je baas klikken. Een oud collega die wagenparkbeheerder was bij een groot concern vertelde me hetzelfde verhaal. Er zijn genoeg mensen op hun bek gegaan omdat ze de verleiding niet konden weerstaan.
Gewoon niet aan mee werken, en duidelijk zijn. Flesje wijn met oud-en nieuw is acceptabel, maar daar ligt voor mij wel zo'n beetje de grens.
Als je er niet aan meedoet, dan ga je ook niet naast je schoenen lopen, of boven je 'stand' leven. En volgens mij maak je je klanten er alleen maar blijer mee en creeer je meer omzet en goodwill. De aannemers met wie ik werk zijn er ook wel blij mee, want een aantal willen gewoon hun opdracht vanwege de kwaliteit van 't werk dat ze leveren, en ik merk dat ze wat meer korting willen geven om voor ons te mogen werken. Dat heeft veel meer met respect, dan met fraude te maken dus. Overigens ben ik gekke henkie niet dat ik me daar volledig op blind staar, want vriendjes hoef ik niet met ze te worden, zijn ze te duur, dan gaat de opdracht naar een ander die dezelfde kwaliteit levert.
Dat heb ik al wel geleerd van mijn pa die vroeger een riante portefeuille onder zijn hoede had toen hij voor een pensioenfonds werkte. Die kon ook een dikke mercedes uitkiezen en een chalet in Zwitserland, als 'ie wilde dat bepaalde aannemers de opdracht gegund zouden krijgen. Maar iedereen die daarin trapt, die is zijn baan kwijt zodra de volgende keer zo'n opdracht niet naar diezelfde gaat, dan gaat de aannemer namelijk bij je baas klikken. Een oud collega die wagenparkbeheerder was bij een groot concern vertelde me hetzelfde verhaal. Er zijn genoeg mensen op hun bek gegaan omdat ze de verleiding niet konden weerstaan.
Gewoon niet aan mee werken, en duidelijk zijn. Flesje wijn met oud-en nieuw is acceptabel, maar daar ligt voor mij wel zo'n beetje de grens.
Als je er niet aan meedoet, dan ga je ook niet naast je schoenen lopen, of boven je 'stand' leven. En volgens mij maak je je klanten er alleen maar blijer mee en creeer je meer omzet en goodwill. De aannemers met wie ik werk zijn er ook wel blij mee, want een aantal willen gewoon hun opdracht vanwege de kwaliteit van 't werk dat ze leveren, en ik merk dat ze wat meer korting willen geven om voor ons te mogen werken. Dat heeft veel meer met respect, dan met fraude te maken dus. Overigens ben ik gekke henkie niet dat ik me daar volledig op blind staar, want vriendjes hoef ik niet met ze te worden, zijn ze te duur, dan gaat de opdracht naar een ander die dezelfde kwaliteit levert.
- Geelhoed
Denk je?Rico v Velzen schreef: In ieder geval elke consumenten aankoop die de nodige niet geringe BTW naar de staatskas laat vloeien.
BTW is slechts 19%, en vast niet alles zal het via de zwitsers bankrekenigen naar de staatskas halen.
Zelfs al zou dat het geval zijn gooi je zomaar 810 miljoen weg. Daarvan kan je het leraren salaris best ophogen tot een aantrekkelijk niveau.
- RVV
Nee, want al die bedrijven waar het zwarte geld is uitgegeven maken ook winst en betalen daarover ook weer voldoende belasting.Geelhoed schreef:Denk je?Rico v Velzen schreef: In ieder geval elke consumenten aankoop die de nodige niet geringe BTW naar de staatskas laat vloeien.
BTW is slechts 19%, en vast niet alles zal het via de zwitsers bankrekenigen naar de staatskas halen.
Zelfs al zou dat het geval zijn gooi je zomaar 810 miljoen weg. Daarvan kan je het leraren salaris best ophogen tot een aantrekkelijk niveau.
En die bedrijven die winst maken renderen weer extra, trekken daardoor extra personeel (minder werkeloosheid=minder staatsuitkeringen en extra loonbelastingen en inkomstenbelastingen) aan die nodig zijn de extra productie op te vangen. In de keten van productie zijn ook weer allerlei toeleveranciers die weer indirect verdienen aan "fraude" geld.
Kortom geld verdampt niet maar verplaatst zich. Maar aan het eind van de rit zal het altijd weer uitgevenen worden en is de staat de grootste winnaar.
- Geelhoed
- Niels
- Auto: Prius+
- GTRene
klopt, uiteindelijk betaald de "gewone" burger de rekening voor het niet eerlijk verkregen gewin van anderen...en daar zit het hem, de graaiers die je veel ziet of het nu met aandelen is of met overname van bedrijven of bouwondernemers enz enz , de laag betaalden worden uiteindelijk de dupe, want zij kunnen niet veel extra missen...en of iedereen het nou doet, daarmee praat je dat soort praktijken natuurlijk niet goed, beter dat 1000 mensen wat extra's kunnen doen, dan maar 1 persoon wat dus minder is voor de economie stimulatie.
- RobS
Ik heb onlangs dit boek gelezen:
http://www.eenmantegendestaat.nl/
Ik kan het iedereen aanraden, je gaat na het lezen op een heel andere manier tegen de staat NL aan kijken. (gaat over doofpotaffaires bij het leger en het ministerie van defensie)
Ik kan het iedereen aanraden, je gaat na het lezen op een heel andere manier tegen de staat NL aan kijken. (gaat over doofpotaffaires bij het leger en het ministerie van defensie)
-
Ah, ik las er een keer 'n stukje over. Inderdaad het is veel efficienter om meteen dat miljard aan de overheid/belastingdienst te 'geven', die zijn goed bezig, getuige bijv. het boek waar Rob Schouten het over heeft.Rob Schouten schreef:Ik heb onlangs dit boek gelezen:
De overheid is de grootste boosdoener met z'n ambtenarenkliek die voor zichzelf hun straatje schoonvegen en bureaucratie.
Aan wie erger ik me als ondernemer nou echt?
3x raden.

- wjn
Als je wilt uithalen naar graaiers (bedrijven wel te verstaan), dan zou je eens moeten kijken naar banken en oliemaatschappijen. Miljarden winst per kwartaal.
Het besproken "miljard" (voor wat het waard is), is slechts omzet, waar nog belastingen van af gaan.
En over het uitgeven van de overheid, die moeten eens doen alsof het hun eigen geld is wat ze daar uitgeven, dan denken ze waarschijnlijk wel beter na.
Het besproken "miljard" (voor wat het waard is), is slechts omzet, waar nog belastingen van af gaan.
En over het uitgeven van de overheid, die moeten eens doen alsof het hun eigen geld is wat ze daar uitgeven, dan denken ze waarschijnlijk wel beter na.