Horloge / Horloges topic
- Luco
Re: Horloge / Horloges topic
En niet te vergeten hij was kraanmachinist, vandaar die beweging met dat armpje elke keer 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Nou weer even serieus aub..
Het is niet mijn smaak, maar ik denk dat er 'n handvol hier deze klok erg zullen waarderen:

Het is niet mijn smaak, maar ik denk dat er 'n handvol hier deze klok erg zullen waarderen:

- 350 Z
OMG dit is te erg hahahadvh schreef:Weet niet hoe antiek jullie allemaal zijn. Maar ik heb geen idee wie Lee Towers is...
Hmm zijn sommigen waaronder ik dan al zo oud

- tomgtr
Robin schreef:Nou weer even serieus aub..
Is dat een vergrootglas? Mischien wel iets voor mij dan

- tomgtr
Leuk klokje maar hoop geld 3K GBP
Few stories set the pulse racing like that of GT40 #P-1075's double victory in the world-famous 24 Hours of Le Mans races of 1968 and 1969.
One of only 107 GT40s produced between 1964 and '69, #P-1075, with its innovative monocoque chassis and distinctive pale blue and orange Gulf Oil livery, was an engineering triumph - where British modifications fine-tuned an American automotive powerhouse to create a legend of the endurance racing circuit. And the fact it is still the only car to have twice won the world-renowned 24 Hours of Le Mans race, makes it a true 'holy grail' artefact of not only British, but global, motorsport.
A laser-cut 'wheel' of aluminium from the wheel-spinner of GT40 #P-1075 itself is precious material, then, to be fitted within the backplate of our latest paean to motorsport in watchmaking, the C9 GT40. Set under museum-grade sapphire crystal, the disc reveals between its spokes the workings of the ETA Valgranges A07.161 movement within.
Aspects of the car are replicated with meticulous attention to authentic detail, with a faithful representation of the rev counter evident in each cue of the dial, from the needle hands to the realistic indexes and the bold blaze of the red zone, not to mention the "fuel gauge" power reserve indicator driven by the powerful Valgranges A07 movement. Subtle reference in ceramic to the car's blue and orange Gulf Oil colours adorns the crown.
Each piece of the 40-piece Limited Edition is assembled by hand in Switzerland by master watchmaker Johannes Jahnke, with the ETA Valgranges A07.161 movement delivering a 46 hour power reserve as well as supreme accuracy.
Pursuing a personal mission, prevailing over adversity, and securing the ultimate prize - triumph - all these make the evocative story of #P-1075 a fertile source of inspiration when we looked to design the C9 GT40 in the spirit of British motor racing.
With only 40 pieces produced of this significant watch, we expect to be flooded with demand for each piece. Use the below link to pre-order your C9 GT40, and contact Wera Mettes (wera.mettes@christopherward.co.uk) if you wish to reserve your preferred serial number (#1-#40) on a strictly first-come, first-served basis.
Few stories set the pulse racing like that of GT40 #P-1075's double victory in the world-famous 24 Hours of Le Mans races of 1968 and 1969.
One of only 107 GT40s produced between 1964 and '69, #P-1075, with its innovative monocoque chassis and distinctive pale blue and orange Gulf Oil livery, was an engineering triumph - where British modifications fine-tuned an American automotive powerhouse to create a legend of the endurance racing circuit. And the fact it is still the only car to have twice won the world-renowned 24 Hours of Le Mans race, makes it a true 'holy grail' artefact of not only British, but global, motorsport.
A laser-cut 'wheel' of aluminium from the wheel-spinner of GT40 #P-1075 itself is precious material, then, to be fitted within the backplate of our latest paean to motorsport in watchmaking, the C9 GT40. Set under museum-grade sapphire crystal, the disc reveals between its spokes the workings of the ETA Valgranges A07.161 movement within.
Aspects of the car are replicated with meticulous attention to authentic detail, with a faithful representation of the rev counter evident in each cue of the dial, from the needle hands to the realistic indexes and the bold blaze of the red zone, not to mention the "fuel gauge" power reserve indicator driven by the powerful Valgranges A07 movement. Subtle reference in ceramic to the car's blue and orange Gulf Oil colours adorns the crown.
Each piece of the 40-piece Limited Edition is assembled by hand in Switzerland by master watchmaker Johannes Jahnke, with the ETA Valgranges A07.161 movement delivering a 46 hour power reserve as well as supreme accuracy.
Pursuing a personal mission, prevailing over adversity, and securing the ultimate prize - triumph - all these make the evocative story of #P-1075 a fertile source of inspiration when we looked to design the C9 GT40 in the spirit of British motor racing.
With only 40 pieces produced of this significant watch, we expect to be flooded with demand for each piece. Use the below link to pre-order your C9 GT40, and contact Wera Mettes (wera.mettes@christopherward.co.uk) if you wish to reserve your preferred serial number (#1-#40) on a strictly first-come, first-served basis.
- Bijlagen
-
- image.jpg (17.75 KiB) 1408 keer bekeken
- Macboy
Dank u mijn dag is weer goeddvh schreef:

- tomgtr
Patek zullen best meesterlijke uurwerkjes hebben maar om nou te zeggen dat ze supermooi zijn over algemeen? Vind ik wel meevallen. Laatste foto, zet er TW steel op en iedereen hier zou het een saai ding vinden.
Zal Macboy zo wel weer op de proppen komen met stijl of gebrek daaraan... Boeie. Nog de prijs, nog het merk, nog de algemene opinie zouden een invloed mogen hebben op je mening. Ik kan je legio klokjes laten zien van wat kleinere merken die heel erg op deze Patek lijken. Maar staat geen Patek op dus de echte snobs vinden het niks
En ja mooi uurwerk erin doet wonderen, ook bij mij. Maar daar hangt niet vanaf of je het MOOI vindt. Dat is iets anders.
Zal Macboy zo wel weer op de proppen komen met stijl of gebrek daaraan... Boeie. Nog de prijs, nog het merk, nog de algemene opinie zouden een invloed mogen hebben op je mening. Ik kan je legio klokjes laten zien van wat kleinere merken die heel erg op deze Patek lijken. Maar staat geen Patek op dus de echte snobs vinden het niks

Laatst gewijzigd door tomgtr op 29 aug 2015, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- dvh

Klassieke klok. Maar wel mooi allemaal..
-
Bij Patek, en dat met TomGTR eensch, slaan ze de plank diezaain-technisch vaak wel eens volledig mis.
Er zijn 'n handvol die ik blief:)
En de:
-innerlijke waardes(qua uurwerk/afwerking/detail)
-heritage(vooral)
-gelimiteerde productie
-'groten der aarde' die 't droegen
maakt gecombineerd een PP een 'prima investering'. Maar nogmaals, voor uiterlijke schoonheid ken ik vele andere merken noemen tov Patek.
Robuustheid, dagelijks gebruik valt 't in de rij Aston Martin/Ferrari/Lambo van 'n paar decennia terug zegmaar. Nog steeds, al is 't wel verbeterd. Die complications is wachten op ellende heb ik wel gehoord.
Er zijn 'n handvol die ik blief:)
En de:
-innerlijke waardes(qua uurwerk/afwerking/detail)
-heritage(vooral)
-gelimiteerde productie
-'groten der aarde' die 't droegen
maakt gecombineerd een PP een 'prima investering'. Maar nogmaals, voor uiterlijke schoonheid ken ik vele andere merken noemen tov Patek.
Robuustheid, dagelijks gebruik valt 't in de rij Aston Martin/Ferrari/Lambo van 'n paar decennia terug zegmaar. Nog steeds, al is 't wel verbeterd. Die complications is wachten op ellende heb ik wel gehoord.
- Luco
Natuurlijk speelt een naam vaak mee in het oordeel.
De bovenstaande pateks vind ik mooi om hun eenvoud qua uiterlijk, maar ook al staat er geen patek op blijf ik zoiets eenvoudigs mooi vinden, alleen kosten ze dan 300 euro

De bovenstaande pateks vind ik mooi om hun eenvoud qua uiterlijk, maar ook al staat er geen patek op blijf ik zoiets eenvoudigs mooi vinden, alleen kosten ze dan 300 euro

- dvh
Niet helemaal. Want de PP die ik hier post is er enkel in het (wit)goud.
Het zijn de details die het 'm doen. Maar als dresswatch vind ik dit toch wel een ultiem horloge.

Gewoon een mooie stijlvolle klok die aan alle kanten klopt. Imho uiteraard. Maar er zijn genoeg PP's die ook mij helemaal niks doen. Deze vind ik dan wel weer fraai. Als je oud en bejaard bent zeg maar
Het zijn de details die het 'm doen. Maar als dresswatch vind ik dit toch wel een ultiem horloge.

Gewoon een mooie stijlvolle klok die aan alle kanten klopt. Imho uiteraard. Maar er zijn genoeg PP's die ook mij helemaal niks doen. Deze vind ik dan wel weer fraai. Als je oud en bejaard bent zeg maar

-
Één van de 15 in NL via de officiele weg binnen. MarineMaster 300, SDBX 001. Tering ben wel wat gewend, maar wat 'n lekker ding. Dat glas die dial, die lunette, de KWALITEIT van het draaien van de lunette, als 't draaislot van 'n kluis, Rolex-like, (of mooier nog bij wijze van)...
Daar kan ORIS en Maurice Lacroix met hun duiklijn nooit aan tippen qua afwerking en looks als DUIKER. Van alle merken klokken waar ik off dealer van ben is dit 'mijn' klok.(van alle normale klokken in mijn winkeltje) 100%. Ware het niet dat ik als daily de Seadweller draag:)
GE-WEL-DIG ding , niet te vergelijken qua alles met de normale(...) ProSpex lijn(500-700 euro) in looks/afwerking en Japanse tags eraan:)
De NSX-R onder de horloges, of noem eens iets aparts Japans.
Shotje:

Sayonara suckers
Daar kan ORIS en Maurice Lacroix met hun duiklijn nooit aan tippen qua afwerking en looks als DUIKER. Van alle merken klokken waar ik off dealer van ben is dit 'mijn' klok.(van alle normale klokken in mijn winkeltje) 100%. Ware het niet dat ik als daily de Seadweller draag:)
GE-WEL-DIG ding , niet te vergelijken qua alles met de normale(...) ProSpex lijn(500-700 euro) in looks/afwerking en Japanse tags eraan:)
De NSX-R onder de horloges, of noem eens iets aparts Japans.
Shotje:
Sayonara suckers

- dvh
Vind het ook serieus een leuke klok ! Het enige wat ik minder vind tov een Rolex (doh) is het staal. Daar blinkt de Rolex weer in uit. Persoonlijk wellicht maar ik vind de look van het Seiko staal altijd wat te 'cheap' glimmend. Dat is jammer.
Voor de rest zijn er tal van vergelijkingen tussen dit soort Seiko's en Rolexen te vinden waar de pro Seiko mensen overtuigd zijn van het feit dat dit minstens zo goed moet zijn. En wie weet is dat ook gewoon zo. \
Voor +/- 1000 een topklok !
Voor de rest zijn er tal van vergelijkingen tussen dit soort Seiko's en Rolexen te vinden waar de pro Seiko mensen overtuigd zijn van het feit dat dit minstens zo goed moet zijn. En wie weet is dat ook gewoon zo. \
-
Band is idd heikel punt(maar heeft 'n snelverstelling zo mooi en zo simpel en doeltreffend) maar op rubber echt geweldig. Dit is de MM300 niet de Shogun waar ik 't vorige week over had David. Glas en dial qua 'mooi'beleving is meer kicke dan m'n eigen SD4K, kun je nagaandvh schreef:Vind het ook serieus een leuke klok ! Het enige wat ik minder vind tov een Rolex (doh) is het staal. Daar blinkt de Rolex weer in uit. Persoonlijk wellicht maar ik vind de look van het Seiko staal altijd wat te 'cheap' glimmend. Dat is jammer.
(2350 euro adviesprijs MM300 in NL)
EDIT< hier de grootvader van dat ding:
http://www.ebay.com/itm/S-EIKO-300m-AUT ... 6#viTabs_0" onclick="window.open(this.href);return false;

Laatst gewijzigd door Robin op 29 aug 2015, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
De groffe, dikke wijzers van de PP dress watch doen volledig afbreuk aan het verfijnde karakter en uitstraling van dat horloge, over disbalans gesproken, voor mij een volledige no-go.
Seiko was mijn eerste horloge ongeveer, maar bovenstaande doet me niet veel.
Seiko was mijn eerste horloge ongeveer, maar bovenstaande doet me niet veel.
-
Romo snap ik, had ik ook, maar heb me er nu een paar weekjes in verdiept. Achtergrond/geschiedenis van de MM etc. En dan gaat 't wel leven. Is niet zomaar 'n showklok of 'n Rolexkloon, dat weet ik wél....
- MParallel
- Auto: BMW
Stuitte per abuis op een Watchuseek topic over een horloge project wat weer van habelosderejolos forum komt.
Medische chrono. Liefde op eerste gezicht, maar alle 300 zijn al gereserveerd.

Zit een Seagull ST19 uurwerk in. Is Chinees, dus vloeken in de kerk hier. Las dat het op basis van Zwitsers Venus uurwerk is, nou ja basis, ze hebben de complete tooling overgenomen.
Zie best wat leuke klokken met dat uurwerk en heb je voor nog geen €200 een mechanische chrono.
Medische chrono. Liefde op eerste gezicht, maar alle 300 zijn al gereserveerd.
Zit een Seagull ST19 uurwerk in. Is Chinees, dus vloeken in de kerk hier. Las dat het op basis van Zwitsers Venus uurwerk is, nou ja basis, ze hebben de complete tooling overgenomen.
Zie best wat leuke klokken met dat uurwerk en heb je voor nog geen €200 een mechanische chrono.
-
Nee hoor prima leuk.
ik ben nu ook in de ban van het gele gevaar:)
- ErikMartijn
Die chrono doet me denken aan een oude Longines chronograaf... Ziet er wel leuk uit.
Beetje dit idee dus:

Bouwjaar 1939 met 13ZN uurwerkje.
Beetje dit idee dus:
Bouwjaar 1939 met 13ZN uurwerkje.

- dvh
Toch wel een erg tof klokje dit....
- Bijlagen
-
- image.jpg (119.35 KiB) 1263 keer bekeken
-
- image.jpg (208.66 KiB) 1263 keer bekeken
- MParallel
Gele gevaar?Robin schreef:Nee hoor prima leuk.
Ik "took the plunge" en heb me aangemeld op Relojes en gevraagd. Zijn nog 11 stuks beschikbaar.
Zie net pas dat de kroon gesigned is met medisch serpent symbool, wat ik erg mooi detail vind.
Foto vd achterkant:
En zie net in ander topic nog deze Longines die als inspiratie heeft gediend.
- ErikMartijn
MParallel schreef:
En zie net in ander topic nog deze Longines die als inspiratie heeft gediend.
Zat ik er niet ver af

- MParallel
Die van jou komt meer in de buurt.
- Macboy
Dat is niet (alleen) de Longines maar vooral puur jatwerk van de Baume en Mercier Capeland Flyback

MParallel schreef: