Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 30 mei 2024, 15:04

Man ontdekt na 12 dagen huwelijk pas dat z’n vrome moslima-vrouw een man is
....
....
Ook wilde ze haar nikab niet afdoen ...
...
Aldinda’s ouders onthulden dat ’zij’ hun zoon was die zich sinds 2020 identificeerde als vrouw.

top tip:
Altijd even testen vóór het huwelijk :tooth:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 31 mei 2024, 14:41

https://nos.nl/artikel/2522632-gewonden ... n-mannheim

Kijk de titel! Heerlijke 'journalistiek' :dood:

350 Z

Bericht door 350 Z » 31 mei 2024, 15:14

Religie van de vrede......

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 31 mei 2024, 15:39

Beetje “verwarrende” titel :coffee:

JP

Bericht door JP » 31 mei 2024, 15:42

6 gewonden, een ervan is een anti-islam-activist, door een mes, en het was in Mannheim. Wat een titel ja !

Hielke

Bericht door Hielke » 31 mei 2024, 18:35

Volgens de NOS:

"Volgens de Duitse krant Bild is Stürzenberger een oud-politicus van de CSU en werkte hij als journalist voor de Duitse omroepen RTL en Sat1. Volgens Bild radicaliseerde hij nadat een vriend van hem was omgekomen bij een terroristische aanslag in Mumbai in 2008. Hij verliet toen de CSU, de zusterpartij van de CDU, en sloot zich aan bij de radicalere partij Die Freiheit.

Sindsdien zamelde hij handtekeningen in met als doel de komst van een moskee te voorkomen en demonstreerde hij samen met de rechtsextremistische partij NPD. Bij anti-islambijeenkomsten, waaronder die van anti-islambeweging Pegida, was hij een bekend gezicht.

Stürzenberger werd twee keer veroordeeld: een keer voor het beledigen van een politieagent en een keer voor het kleineren van religie."

Dus de journalist is geradicaliseerd. Dit omdat hij mensen attent op mes-stekende moslimradicalen maakt. Vervolgens wordt ie door zo'n moslimextremist waar ie altijd voor waarschuwt met een mes gestoken, en krijgt hijzelf van de NOS het predicaat 'geradicaliseerde'. De wereld is knettergek geworden.

Anderzijds is het een geluk dat de Duitsers dit "schaffen". Komt alles toch nog goed.

Robin

Bericht door Robin » 01 jun 2024, 08:53

Hielke schreef: 31 mei 2024, 18:35
Dus de journalist is geradicaliseerd. Dit omdat hij mensen attent op mes-stekende moslimradicalen maakt. Vervolgens wordt ie door zo'n moslimextremist waar ie altijd voor waarschuwt met een mes gestoken, en krijgt hijzelf van de NOS het predicaat 'geradicaliseerde'. De wereld is knettergek geworden.

Dit!

En ja als je (nog) pro Israel bent dan ben je wel de grootste klojo die er rondloopt in de samenleving, zo lijkt 't.

Dus Israel is een zogenaamd gemaakt iets sinds 1948. Zij vallen een zandbak binnen waar een stelletje Palestijnen zitten die dat al wat langer claimen (wat geschiedkundig niet geheel juist is)..OK. De Palestijnen zaten daar eerst. Punt. Hun beleving.

Wij in West Europa krijgen hier al decennia moslim families en nu vooral mannen binnen, want zo zijn 'wij' zo is de EU politiek. Dan kunnen 'wij' wel schreeuwen en naar de stembus gaan onder het mottto: Wij (Europeanen) zaten hier als eerste en jullie horen hier niet! --->Racisme blablblabla wees menselijk etc etc....

Ik weet 't goed gemaakt: Héél Europa(westerse wereld) Islam vrij (verbod op die ellende) en de Israelis trekken zich terug uit die teringzandbak. Hier is genoeg plek.

Dan nog even Teheran met de grond gelijk maken....eerst alle vrouwen, kinderen, homo's en queer volk een maand ofzo de tijd geven te vertrekken 'hier naartoe', maar ze moeten afstand doen van alles wat maar naar islam riekt. Alles.

Intolerant tegen intolerantie zegmaar.

:coffee:

Elise

Bericht door Elise » 01 jun 2024, 09:08

Robin schreef: 01 jun 2024, 08:53 En ja als je (nog) pro Israel bent dan ben je wel de grootste klojo die er rondloopt in de samenleving, zo lijkt 't.
Als zelfs het internationaal gerechtshof de invallen in Rafha veroordeeld moet er toch een lampje gaan branden lijkt mij.
Afkeer van Islam/Islamieten kan geen reden zijn om goed te keuren wat Israël daar doet.

Robin

Bericht door Robin » 01 jun 2024, 09:54

Elise schreef: 01 jun 2024, 09:08
Robin schreef: 01 jun 2024, 08:53 En ja als je (nog) pro Israel bent dan ben je wel de grootste klojo die er rondloopt in de samenleving, zo lijkt 't.
Als zelfs het internationaal gerechtshof de invallen in Rafha veroordeeld moet er toch een lampje gaan branden lijkt mij.
Afkeer van Islam/Islamieten kan geen reden zijn om goed te keuren wat Israël daar doet.
Israel? En Hamas dan?

Edit, paar weken geleden postte 350 Z deze:

Afbeelding

Geeft te denken!

JP

Bericht door JP » 01 jun 2024, 12:18

Wel benieuwd naar die agent uit Mannheim. Op de ongecensureerde beelden lijkt het wel alsof die zijn kop er bijna afgesneden werd… :shock:

Arthur

Bericht door Arthur » 01 jun 2024, 17:35

Plasterk blijkt ook patent te hebben aangevraagd op uitvinding wiel!

https://nieuwspaal.nl/plasterk-blijkt-o ... ding-wiel/

JP

Bericht door JP » 02 jun 2024, 21:50

JP schreef: 01 jun 2024, 12:18 Wel benieuwd naar die agent uit Mannheim. Op de ongecensureerde beelden lijkt het wel alsof die zijn kop er bijna afgesneden werd… :shock:
Damn ! :shock:
MANNHEIM - De 29-jarige agent die bij de steekaanval in Mannheim werd aangevallen, is overleden. Dat heeft de Duitse justitie bekend gemaakt. De agent werd aangevallen tijdens de aanval die gericht was op islamcriticus Michael Stürzenberger.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1851530 ... -overleden

Elise

Bericht door Elise » 03 jun 2024, 00:41

^
Ik word daar niet vrolijk van.

Arthur

Bericht door Arthur » 03 jun 2024, 01:00

Da's niet best. En dat allemaal door die geradicaliseerde Stürzenberger :coffee:

Philipoo

Bericht door Philipoo » 03 jun 2024, 09:44

Robin schreef: 01 jun 2024, 09:54
Israel? En Hamas dan?
Gebeurt niet vaak dat ik het met Elise eens ben, maar het een praat het ander toch niet goed? Aanslagen vanuit beide kanten praten elkaar toch niet goed? Bommen op vluchtelingenkampen worden daar toch niet minder erg van?

Robin

Bericht door Robin » 03 jun 2024, 11:47

Philipoo schreef: 03 jun 2024, 09:44
Robin schreef: 01 jun 2024, 09:54

Israel? En Hamas dan?
Gebeurt niet vaak dat ik het met Elise eens ben, maar het een praat het ander toch niet goed? Aanslagen vanuit beide kanten praten elkaar toch niet goed? Bommen op vluchtelingenkampen worden daar toch niet minder erg van?
Jouw 'vraagstelling' geeft mij 'n beleving dat ik 't antwoord heb op de kwestie. Die heb ik niet. Die heeft 'niemand' helaas. Wel wil ik Hamas geëlimineerd zien en Iran en feitelijk geen islam meer in de westerse samenleving. Dat gaat 'm in de praktijk niet worden, weet ik helaas ook wel. En ja alles is verbonden met elkaar. Alles. Helaas.

Edit hoe harder Israel laat zien dat ze de baas zijn hoe meer agressie we van de islam ook hier mogen verwachten. Maar stilzitten is geen optie. De islam leeft hier ook. Hoe op te treden?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 03 jun 2024, 14:52

Denk dat Hamas uitroeien een illusie is. Zolang Isael daar de boel onderdrukt en af en toe zo huishoudt groeit er weer een nieuwe generatie martelaren op. Of dat nou onder naam Hamas is of iets anders.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 03 jun 2024, 16:46

tomgtr schreef: 03 jun 2024, 14:52 Denk dat Hamas uitroeien een illusie is. Zolang Isael daar de boel onderdrukt en af en toe zo huishoudt groeit er weer een nieuwe generatie martelaren op. Of dat nou onder naam Hamas is of iets anders.
Dat denk ik ook inderdaad

Elise

Bericht door Elise » 03 jun 2024, 17:39

Ik weet het wel zeker, die jonge knaapjes van een jaar of 8 gaan dit niet vergeten.
Het ontstaan van o.a. PLO, Fatah en Hamas is allemaal te danken Israël.

Met het recent erkennen van de Palestijnse staat door Spanje, Ierland en Noorwegen komt een 2 staten oplossing wel steeds dichterbij.

PeterB

Bericht door PeterB » 03 jun 2024, 18:24

Er was ooit al iets van twee staten in die regio voorgesteld maar werd afgewezen.
En dat niet door de vrienden van Zion...

Elise

Bericht door Elise » 03 jun 2024, 18:57

PeterB schreef: 03 jun 2024, 18:24 Er was ooit al iets van twee staten in die regio voorgesteld maar werd afgewezen.
En dat niet door de vrienden van Zion...
Klopt, alleen hadden de vrienden van Zion vóórdat dat voorstel op tafel lag hun slag geslagen met landjepik...

Robin

Bericht door Robin » 03 jun 2024, 19:58

Ik weet niet hoor, maar beginnen tellen vanaf 1948 lijkt mij niet zo handig:)

What if...
Ooit gehoord van Adolf H? Die kwam in beeld omdat Duitsland ongeveer kapot was door het Pact van Versailles aan 't eind van WW1.
Adolf hield niet van Joden. Fast forward to 1945---->Mede daardóór 'kregen' de Joden 'hun Israel' terug. Misschien niet het beste idee nu, maar toen sneed 't wel degelijk hout in 1948....

Is Hitler de indirecte 'founder' van PLO en Hamas dus eigenlijk? Maar als de Fransen de Duitsers met hun Pact van Versailles niet zo hadden aangepakt... wie weet?

https://www.timesofisrael.com/full-offi ... to-hitler/

En zoals ik erder al zei, het speelt al eeuwen en eeuwen....

Kortom 'vanaf 1948' rekenen zie ik niet zitten....

Elise

Bericht door Elise » 03 jun 2024, 20:26

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 03 jun 2024, 20:30

'Historic Palestine' daar zijn de meningen óók weer over verdeeld....

Plaats reactie