F1 seizoen 2017
- WJ
Re: F1 seizoen 2017
Red Bull-baas zegt dat Verstappen zelfs voor 100 miljoen niet weg mag
http://www.nu.nl/formule-1/4837086/red- ... g-mag.html
- Hielke
Logisch. Met nog geen 500 miljoen koop je een vervanger die gegarandeerd hetzelfde potentieel heeft. Red Bull heeft nog één kans met Verstappen. 2018.WJ schreef: 12 jul 2017, 12:52 Red Bull-baas zegt dat Verstappen zelfs voor 100 miljoen niet weg mag
- Luco
Ja silly seizoen is begonnen.
Advocaat van de duivel: misschien stuurt die wel aan op een confrontatie.
- Hielke
Kan. Maar dan loopt ie ook het risico op termijn z'n eigen glazen in te slaan. Kijk naar Alonso en Ferrari. Als teams ergens niet van houden dan zijn het wel rijders die de vuile was ophangen.Luco schreef: 12 jul 2017, 13:47 Ja silly seizoen is begonnen.
Verstappen kan zich het best wat inhouden. Het is aan Red Bull te danken geweest dat ie zich op zo'n vroege leeftijd al kon profileren. Na 2018 kan ie bij alle topteams terecht.
- JP
Misschien pakt dit verkeerd uit voor Verstappen.
Als er een nieuwe volgend seizoen komt bij Ferrari of Mercedes (ik zie Ham een Rosbergje doen aan het einde van het seizoen) die blijft niet alleen daar voor 1 jaar namelijk 2018. Dan komt Max er in 2019 niet meer tussen.
Als er een nieuwe volgend seizoen komt bij Ferrari of Mercedes (ik zie Ham een Rosbergje doen aan het einde van het seizoen) die blijft niet alleen daar voor 1 jaar namelijk 2018. Dan komt Max er in 2019 niet meer tussen.
- Mari Oh Oh!
Die rat mocht anders wel terug komen bij McLaren waar hij destijds nog ff wat meer stuk gemaakt heeft dan bij Ferrari(die hadden hem uit dank daarvoor eigenlijk meteen een stoeltje aan moeten biedenHielke schreef: 12 jul 2017, 13:57Kan. Maar dan loopt ie ook het risico op termijn z'n eigen glazen in te slaan. Kijk naar Alonso en Ferrari. Als teams ergens niet van houden dan zijn het wel rijders die de vuile was ophangen.Luco schreef: 12 jul 2017, 13:47 Ja silly seizoen is begonnen.

- Mari Oh Oh!
Het is ook niet ondenkbaar dat Mercedes er binnen 3 jaar mee stopt, en de performance van Ferrari is ook alles behalve consequent, dus ik zou lekker bij RB blijven. Renault zal toch een keer zijn zaakjes voor elkaar krijgen én in 2020 zit er misschien wel geen Renault meer in.JP schreef: 12 jul 2017, 14:01 Misschien pakt dit verkeerd uit voor Verstappen.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Gisteravond was de F1 Live show in Londen, een evenement georganiseerd door Liberty Media om fans meer te betrekken bij F1. Tot 48 uur ervoor (ook uit angst voor aanslagen) redelijk geheim gehouden. Alle coureurs, op Lewis Hamilton na, waren aanwezig inclusief alle Formule 1 teams. Een prachtige show met muziek, mooie filmbeelden en natuurlijk Formule 1 auto's die op Trafalgar Square leuke demo-rondjes lieten zien. 'No donuts' was de coureurs voor de tijd verteld maar gelukkig trokken vele rijders zich daar weinig van aan, met als spektakelstuk Daniel Ricciardo die echt helemaal los ging. Een geweldige wagenbeheersing, in tegenstelling tot Lance Stroll, die zijn Williams tot meerdere keren toe niet eens omgekeerd kreeg. De fans genoten er zichtbaar van en F1 heeft zichzelf hiermee een goede dienst bewezen. Het heeft ongetwijfeld veel nieuwe fans opgeleverd, ook bij de jeugd die 's middags in de wereld van Formule 1 werden geïntroduceerd aldaar.
Maar zoals gezegd was Lewis Hamilton er als enige niet bij. Notabene in Londen, de hoofdstad van zijn thuisland in de week voor de Britse Grand Prix vond hij het blijkbaar nodig om niet op te komen draven. Hij 'had rust nodig in de zware titelstrijd'. Dat was te zien op zijn Instagram, waar hij op één of ander feestje in Griekenland met zijn showbizz vriendjes los ging. De kritiek bij zowel het evenement zelf als daarna op internet was niet mals en terecht. Alle uitspraken van Lewis over zijn liefde voor zijn fans, zijn team, God, Senna, zijn honden en weet ik veel wat kunnen wel door het putje. In de wereld van Lewis telt er maar één ding: Lewis. Ook zeer zwak van Mercedes en Toto Wolff dat ze hun bestbetaalde werknemer (30 miljoen per jaar) niet hebben verplicht hier gewoon aanwezig te zijn. Ze zijn op het kruiperige af bang dat ze hun primadonna coureur kwetsen. Dit heeft hem in ieder geval veel fans gekost. Ik verwacht nog wel wat kritiek ook tijdens het komende GP weekend, van zowel journalisten als fans in Silverstone.
Maar respect richting alle andere rijders, teams en organisatie. Zij hebben er wel een prachtige show van gemaakt en genoten er zelf ook van.
Maar zoals gezegd was Lewis Hamilton er als enige niet bij. Notabene in Londen, de hoofdstad van zijn thuisland in de week voor de Britse Grand Prix vond hij het blijkbaar nodig om niet op te komen draven. Hij 'had rust nodig in de zware titelstrijd'. Dat was te zien op zijn Instagram, waar hij op één of ander feestje in Griekenland met zijn showbizz vriendjes los ging. De kritiek bij zowel het evenement zelf als daarna op internet was niet mals en terecht. Alle uitspraken van Lewis over zijn liefde voor zijn fans, zijn team, God, Senna, zijn honden en weet ik veel wat kunnen wel door het putje. In de wereld van Lewis telt er maar één ding: Lewis. Ook zeer zwak van Mercedes en Toto Wolff dat ze hun bestbetaalde werknemer (30 miljoen per jaar) niet hebben verplicht hier gewoon aanwezig te zijn. Ze zijn op het kruiperige af bang dat ze hun primadonna coureur kwetsen. Dit heeft hem in ieder geval veel fans gekost. Ik verwacht nog wel wat kritiek ook tijdens het komende GP weekend, van zowel journalisten als fans in Silverstone.
Maar respect richting alle andere rijders, teams en organisatie. Zij hebben er wel een prachtige show van gemaakt en genoten er zelf ook van.
- Niels
- Auto: Prius+

- Tristan
Heb gisteren ook zitten kijken. Was best vermakelijk maar LH maakt zich zeker niet populair.
Overigens was ik het gehele weekend in Spielberg. Wat top geregeld daar! Bijna geen files, gratis parkeren en plaatsen zijn ruim en overzichtelijk. Wat een verademing in vergelijking met bv SPA. Uiteraard was het jammer dat Max uitviel (gebeurde voor mijn neus) maar desalniettemin erg genoten en mooi om te zien dat er zoveel Max fans waren, al vond ik wel dat er een hoop mensen Max fans zijn maar verder geen idee hebben wat F1 verder inhoudt qua rijders, regels etc.
Overigens was ik het gehele weekend in Spielberg. Wat top geregeld daar! Bijna geen files, gratis parkeren en plaatsen zijn ruim en overzichtelijk. Wat een verademing in vergelijking met bv SPA. Uiteraard was het jammer dat Max uitviel (gebeurde voor mijn neus) maar desalniettemin erg genoten en mooi om te zien dat er zoveel Max fans waren, al vond ik wel dat er een hoop mensen Max fans zijn maar verder geen idee hebben wat F1 verder inhoudt qua rijders, regels etc.
-
- Auto: G21 / E46
Was een mooie show inderdaad. Vooral genoten van die montage van oude beelden bij die zanger (ben z'n naam kwijt). Kippenvel.
Zoals Van Eldik al aangaf: "Moet je voorstellen dat er een GP in Nederland is, F1 live in Amsterdam vooraf, en alleen Verstappen is niet aanwezig vanwege vakantie." Ik heb het idee dat Hamilton dit ook wat verkeerd ingeschat heeft. In 1 klap was Vettel (!) populairder in het centrum van Londen dan Hamilton. Ben benieuwd naar het vervolg.
Zoals Van Eldik al aangaf: "Moet je voorstellen dat er een GP in Nederland is, F1 live in Amsterdam vooraf, en alleen Verstappen is niet aanwezig vanwege vakantie." Ik heb het idee dat Hamilton dit ook wat verkeerd ingeschat heeft. In 1 klap was Vettel (!) populairder in het centrum van Londen dan Hamilton. Ben benieuwd naar het vervolg.
-
Ik was ook, voor de tweede keer, in Spielberg. Briljant hè. Dan is Spa een bende inderdaad, in alle opzichten.Overigens was ik het gehele weekend in Spielberg. Wat top geregeld daar! Bijna geen files, gratis parkeren en plaatsen zijn ruim en overzichtelijk. Wat een verademing in vergelijking met bv SPA. Uiteraard was het jammer dat Max uitviel (gebeurde voor mijn neus) maar desalniettemin erg genoten en mooi om te zien dat er zoveel Max fans waren, al vond ik wel dat er een hoop mensen Max fans zijn maar verder geen idee hebben wat F1 verder inhoudt qua rijders, regels etc.
Overigens wel benieuwd hoe het dan volgend jaar gaat, ze willen er 25.000 Nederlanders hebben begreep ik. Ik denk dat ik maar eens op Paul Ricard ga kijken volgend jaar. Nog nooit geweest.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Bedankt Niels! En leuk dat jullie er bij waren Tristan en Ybo! Staat ook op mijn planning voor komend jaar, om dan Spielberg te bezoeken. Plan is dan om met mijn vader te gaan, met de camper van mijn ouders. Lijkt me prachtig, daar op de camping. Zelfs op TV spatte de sfeer er vanaf. Hoor wel meer inderdaad die de organisatie van Spielberg roemen als zijnde de beste in het gehele F1 circus.
- Camiel
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Goed omschreven inderdaad Wouter, ik vond het ook een interessant evenement en over het algemeen leuk om te kijken. Paar coureurs die helemaal los gingen met de auto en het toegestroomd publiek, zoals Ricciardo
paar die meer hun noodzakelijke rondjes reden en weer naar binnen gingen of meer op hun telefoon keken bij het wandelen naar het podium dan interactie toonden met het publiek. Heerlijk V12, V10 en V8 geluid! Cameramontage was wat knullig met name in het begin en de baan had best iets langer en breder mogen zijn, ze hadden wel na moeten denken dat een F1 auto een iets grotere draaicirkel heeft dan een London Taxi.
Stroll
Dat optreden van dat meidencluppie ergens na het rijden (voor de rijderspresentatie) vond ik wel een beetje afbreuk doen trouwens. Duurde veel te lang voor een intermezzo en volgens mij speciaal ingehuurd voor die 3 tienermeisjes in het publiek. Dat sloeg de plank een beetje mis in mijn optiek.

Stroll

Dat optreden van dat meidencluppie ergens na het rijden (voor de rijderspresentatie) vond ik wel een beetje afbreuk doen trouwens. Duurde veel te lang voor een intermezzo en volgens mij speciaal ingehuurd voor die 3 tienermeisjes in het publiek. Dat sloeg de plank een beetje mis in mijn optiek.
-
Het mooie van Spielberg is ook, naast de gastvrijheid, dat je op veel plaatsten een groot deel van het circuit kunt zien. De groene sector bijvoorbeeld, de staanplaatsen, daar zie je einde startfinish, het hele stuk van bocht 1 naar bocht 2 en vervolgens de tweede DRS zone voor je neus en dan nog de 2 linkerbochten rondom die roestige stier. En dat voor € 75,- voor een heel weekend. Zo'n deal krijg je nergens.
We konden vorig jaar vanaf die plaats prachtig het gevecht tussen Max en Kimi volgen.
We konden vorig jaar vanaf die plaats prachtig het gevecht tussen Max en Kimi volgen.
-
Hmm, 'we' hebben een huis 30km daar vandaan..... Misschien toch volgend jaar daar maar eens meepakken.
- Knot
-
Als je op de "Max Verstappen tribunes" wil zitten, houd er dan rekening mee dat je volgend jaar minder mooie plaatsen hebt vergeleken met dit en vorig jaar. Ze komen nu bij de stier en aan het eind van de tweede DRS zone. (die tribune was dit jaar nog leeg). Prima plaatsen, maar geen zicht op 75% van het circuit zoals nu het geval was.Hmm, 'we' hebben een huis 30km daar vandaan..... Misschien toch volgend jaar daar maar eens meepakken.
Ik hoef zelf niet zo nodig op een oranje tribune te zitten, hoe gezellig ook, wat telkens de wave probeert in te zetten. Leuker om, net als afgelopen zondagochtend, met een Duitse diehard F1 fan te praten over Max, Schumacher en Vettel. No offence verder, ieder z'n ding.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Mee eens.
- Knot
Doe mij toch die Heineken tribune maar hoor 

- Macboy
Super tof van Liberty Media dat ze zoiets organiseren 
Wel erg zwak van Hamilton. Je kunt nog zo goed zijn geweest ten opzichte van je fans, maar één domme beslissing en je helpt je populariteit meteen naar de klote. Vind het dus vooral ook dom van hem.

Wel erg zwak van Hamilton. Je kunt nog zo goed zijn geweest ten opzichte van je fans, maar één domme beslissing en je helpt je populariteit meteen naar de klote. Vind het dus vooral ook dom van hem.
- Tristan
http://www.rtlgp.nl/item/138973/kubica_ ... fysiek_gee
Ik zou als ik Palmer was toch niet lekker meer slapen 's nachts. Hoop echt dat Kubica terugkomt. Aanwinst voor F1.
Ik zou als ik Palmer was toch niet lekker meer slapen 's nachts. Hoop echt dat Kubica terugkomt. Aanwinst voor F1.
-
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Ik zat er ook en onderschrijf dit volledig! Ondanks dat het uitverkocht was leek het helemaal niet druk.Tristan schreef: 13 jul 2017, 10:26 Heb gisteren ook zitten kijken. Was best vermakelijk maar LH maakt zich zeker niet populair.
- WJ
Reporter:Wouter81 schreef: 13 jul 2017, 10:12 'No donuts' was de coureurs voor de tijd verteld maar gelukkig trokken vele rijders zich daar weinig van aan, met als spektakelstuk Daniel Ricciardo die echt helemaal los ging.
I thought you were told not to do donuts.
Ricciardo:
I didn't do donuts, I just did controlled slides.

Wel gaaf hoor, kijk ook hoe dicht je met je neus op die wagens staat.