BMW 1 Serie M Coupé
- Snipe
Re: 1 ///M Coupe
Scott26 laat er op Bimmerpost geen misverstand over bestaan: "The car is handicapped because of the M3 and the desire to not let the car get within the distance of the M3 is evident."
De komende Z4 M zou wel een M zijn zonder de handrem erop.
- GTRene
mooie shop Andre, echter lijken hier de wielen te staan zoals ze normaal uit de fabriek rollen voor onze smaak de wielen een centimeter of 2 te diep in de kasten...
dacht op de echte kado uitpak foto's dat ze beter in de wielkasten stonden
:
edit: dat lijkt maar zo nu ik meerdere foto's heb bekeken.
deze lijkt wel dik.

dacht op de echte kado uitpak foto's dat ze beter in de wielkasten stonden
edit: dat lijkt maar zo nu ik meerdere foto's heb bekeken.
deze lijkt wel dik.
- Robin Hartog
Mooie shop... Ziet er wel lekker uit zo 
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Snipe schreef:Scott26 laat er op Bimmerpost geen misverstand over bestaan: "The car is handicapped because of the M3 and the desire to not let the car get within the distance of the M3 is evident."
Er rest maar 1 antwoord; ze hadden dat ding nooit moeten maken.........................1/2 werk is geen werk......je doet het goed, of je doet het niet.............
Hier wreekt zich ook de BMW strategie dat modellen over een langere periode gepresenteerd worden........dan krijg je dat series met elkaar gaan botsen op prestatie niveau..............
Vraagt om een heroverweging IMHO..............
-
Shakes
Zo die komt bij Halfords vandaan.
Ziet er toch niet uit man
-
Rupie
Je meent het!Shakes schreef:Ziet er toch niet uit man
-
Andre
Nandor je zit de boel lekker op te stoken.
Ik vindt dat ding er goed uitzien. Ik ben alleen heel nieuwsgierig naar het gasresponse van de motor.
Ik vindt dat ding er goed uitzien. Ik ben alleen heel nieuwsgierig naar het gasresponse van de motor.
- Tristan
Zal geen N/A response worden, maar goed, voor de rest lijkt me dit wel een superkarretje te worden met al die M3 goodies.Andre schreef:Nandor je zit de boel lekker op te stoken.
- JP
Bij BMW heeft iemand iets teveel naar een 599 GTO gekeken....Shakes schreef:Zo die komt bij Halfords vandaan.
- GTRene
lekker slank ding
Pijpen?
wat is die grote bult onder de nieren dan?
http://www.bmwblog.com/2010/10/06/bmw-1 ... 1-m-coupe/" onclick="window.open(this.href);return false;
- JP
GTRene schreef:
Pijpen?![]()
...
Ja, 4x. Da's beetje overdreven...
- WJ
Je zou bijna denken dat dit topic over een auto beschermhoes ging.
- GTRene
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mDjffMmB ... r_embedded[/youtube]
- Snipe
Re: 1 ///M Coupé
Goedemorgen - prettig weekend!
http://www.motortrend.com/roadtests/cou ... z11oNnLwYw" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.insideline.com/bmw/1-series/ ... drive.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(En wtf: wat gaan we doen? Dieselen? Caravantrekken? Wat moet je met koppel bij 1.400 toeren?)
http://www.motortrend.com/roadtests/cou ... z11oNnLwYw" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.insideline.com/bmw/1-series/ ... drive.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(En wtf: wat gaan we doen? Dieselen? Caravantrekken? Wat moet je met koppel bij 1.400 toeren?)
- FreudeamFahren
Tractie breken en driften :shakeit:
-
Aernoudt
Mooie foto's, wordt echt wel een toffe auto! 
- Snipe
Dat denk ik ook, maar die verhalen over veel koppel bij lage toeren en redline bij 7000 rpm brengen me wat aan het twijfelen.Pingus schreef:Mooie foto's, wordt echt wel een toffe auto!
-
Aernoudt
Hoezo? Koppel bij lage toerentallen maakt de auto als daily erg praktisch. 7000 rpm redline is inderdaad jammer, maar dat is met een chippie zo opgelost. BMW wil gewoon niet (volgens mij) dat de 1 ///M te dicht bij de M3 komt... maar met een paar kleine ingrepen lukt dat toch wel.Snipe schreef:[...
Dat denk ik ook, maar die verhalen over veel koppel bij lage toeren en redline bij 7000 rpm brengen me wat aan het twijfelen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Oud nieuws................................
1 Stel je er nu maar niet te veel van voor.........................de benzine turbo wodt echt niet opnieuw uitgevonden............
2 Mag de E9X M3 niet in het vaarwater komen, dat houdt in dat we wedrom spreken van downtuning ipv het potentieel maximaal benutten.
3 Model blijft hoe dan ook dubieus, zeker is dat de nieuwe 1er op stapel staat...
4 Een prijs van >80K zal menigeen ook de wenkbrouwen doen fronsen....
Kortom; het is het allemaal net niet...................
1 Stel je er nu maar niet te veel van voor.........................de benzine turbo wodt echt niet opnieuw uitgevonden............
2 Mag de E9X M3 niet in het vaarwater komen, dat houdt in dat we wedrom spreken van downtuning ipv het potentieel maximaal benutten.
3 Model blijft hoe dan ook dubieus, zeker is dat de nieuwe 1er op stapel staat...
4 Een prijs van >80K zal menigeen ook de wenkbrouwen doen fronsen....
Kortom; het is het allemaal net niet...................
- Joop
Dat denk ik ook Robert. Auto komt inderdaad op het verkeerde moment om serieus indruk te maken...
Het enige wat BMW kan proberen te laten zien is dat dit turbo blokje qua respons en laufkultur dicht bij de huidige N/A M-blokken komt...
...next please!?
Het enige wat BMW kan proberen te laten zien is dat dit turbo blokje qua respons en laufkultur dicht bij de huidige N/A M-blokken komt...
...next please!?
- Snipe
Dat snap ik, maar een M gaat niet in eerste instantie over schakellui rijden of koppel onderin. Er worden nu allemaal zaken bijgehaald, zoals brandstofbesparing, dagelijkse bruikbaarheid, hoog koppel bij lage toerentallen en weet ik veel wat nog meer, die afleiden van wat een M in eerste instantie zou moeten zijn: je BMW die afgeleid is van een racer en waarmee je zonder al te veel aanpassingen af en toe een trackday kan rijden of de Ring op kan. Je zilvergrijze sedan met een racehart.Pingus schreef:Hoezo? Koppel bij lage toerentallen maakt de auto als daily erg praktisch. 7000 rpm redline is inderdaad jammer, maar dat is met een chippie zo opgelost. BMW wil gewoon niet (volgens mij) dat de 1 ///M te dicht bij de M3 komt... maar met een paar kleine ingrepen lukt dat toch wel.Snipe schreef:[...
Dat denk ik ook, maar die verhalen over veel koppel bij lage toeren en redline bij 7000 rpm brengen me wat aan het twijfelen.
- GTRene
grappig...estimate 45.000,-dollar...
das 32.260,-euro...

de rest van de foto's van het interieur daar lijkt me meer gewoon een 135i interieur zeg maar, denk dat dat wel anders wordt en ook 360pk minimaal
das 32.260,-euro...
de rest van de foto's van het interieur daar lijkt me meer gewoon een 135i interieur zeg maar, denk dat dat wel anders wordt en ook 360pk minimaal
- Sperdy
By FAR the best looking BMW die er gaat komen!! Een looker van jewelste!GTRene schreef:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mDjffMmB ... r_embedded[/youtube]
Veeeeel eigenzinniger, en met veeeel meer karakter dan dan bijv. die tradiotioneel vormgegeven E92M3. Die de massa altijd wel mooi vind ..
Met Andre eens, wat doet de motor ?? Looks is 1, maar het gaat om de motor. En ik denk, dat roep ik al de hele tijd, dat M zijn best heeft gedaan om van die N54 1M de taart op de kers te maken. Wat O, het zou een desceptie zijn als het gewoon het .35is blokkie is, dat is gewoon een afgang.
- FreudeamFahren
De S62B50 uit een e39 M5 heeft diezelfde twee kenmerken ook. Koppel onderin en een redline bij 7000 toeren. IMHO toch echt wel een fijne ///M Motor hoor. Onderin lieren als een dolle beer en bovenin eager naar de begrenzer jagen, met een totaal andere soundtrack dan onderinSnipe schreef:(...) maar die verhalen over veel koppel bij lage toeren en redline bij 7000 rpm brengen me wat aan het twijfelen.
-
Aernoudt
Mooi beschreven (sound, beleving)
Een turbo motor hoeft niet per-se slecht te klinken: een (oudere type) Skyline klinkt echt wel bruut (naar mijn mening dan)
Een turbo motor hoeft niet per-se slecht te klinken: een (oudere type) Skyline klinkt echt wel bruut (naar mijn mening dan)