BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Snipe » 07 okt 2010, 14:22

Scott26 laat er op Bimmerpost geen misverstand over bestaan: "The car is handicapped because of the M3 and the desire to not let the car get within the distance of the M3 is evident."

De komende Z4 M zou wel een M zijn zonder de handrem erop.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door GTRene » 07 okt 2010, 14:51

mooie shop Andre, echter lijken hier de wielen te staan zoals ze normaal uit de fabriek rollen voor onze smaak de wielen een centimeter of 2 te diep in de kasten...
dacht op de echte kado uitpak foto's dat ze beter in de wielkasten stonden :?:

edit: dat lijkt maar zo nu ik meerdere foto's heb bekeken.

deze lijkt wel dik.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Robin Hartog » 07 okt 2010, 15:01

Mooie shop... Ziet er wel lekker uit zo :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door romo » 07 okt 2010, 15:13

Snipe schreef:Scott26 laat er op Bimmerpost geen misverstand over bestaan: "The car is handicapped because of the M3 and the desire to not let the car get within the distance of the M3 is evident."

De komende Z4 M zou wel een M zijn zonder de handrem erop.


Er rest maar 1 antwoord; ze hadden dat ding nooit moeten maken.........................1/2 werk is geen werk......je doet het goed, of je doet het niet.............

Hier wreekt zich ook de BMW strategie dat modellen over een langere periode gepresenteerd worden........dan krijg je dat series met elkaar gaan botsen op prestatie niveau..............

Vraagt om een heroverweging IMHO..............

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Shakes » 07 okt 2010, 15:31

Zo die komt bij Halfords vandaan.

Ziet er toch niet uit man :bag:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Rupie » 07 okt 2010, 15:38

Shakes schreef:Ziet er toch niet uit man :bag:
Je meent het!

Andre
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Andre » 07 okt 2010, 16:21

Nandor je zit de boel lekker op te stoken.:)

Ik vindt dat ding er goed uitzien. Ik ben alleen heel nieuwsgierig naar het gasresponse van de motor.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13441
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Tristan » 07 okt 2010, 18:56

Andre schreef:Nandor je zit de boel lekker op te stoken.:)

Ik vindt dat ding er goed uitzien. Ik ben alleen heel nieuwsgierig naar het gasresponse van de motor.
Zal geen N/A response worden, maar goed, voor de rest lijkt me dit wel een superkarretje te worden met al die M3 goodies.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 35095
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door JP » 07 okt 2010, 19:48

Shakes schreef:Zo die komt bij Halfords vandaan.

Ziet er toch niet uit man :bag:
Bij BMW heeft iemand iets teveel naar een 599 GTO gekeken....

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door GTRene » 07 okt 2010, 19:59

Afbeelding

lekker slank ding :mrgreen:

Afbeelding


Pijpen? :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wat is die grote bult onder de nieren dan?

Afbeelding

Afbeelding

http://www.bmwblog.com/2010/10/06/bmw-1 ... 1-m-coupe/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 35095
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door JP » 07 okt 2010, 20:03

GTRene schreef:
Pijpen? :mrgreen:
...

Ja, 4x. Da's beetje overdreven...

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 12025
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door WJ » 07 okt 2010, 20:06

Je zou bijna denken dat dit topic over een auto beschermhoes ging.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door GTRene » 08 okt 2010, 12:36


Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Snipe » 09 okt 2010, 07:01

Goedemorgen - prettig weekend!

http://www.motortrend.com/roadtests/cou ... z11oNnLwYw" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.insideline.com/bmw/1-series/ ... drive.html" onclick="window.open(this.href);return false;

(En wtf: wat gaan we doen? Dieselen? Caravantrekken? Wat moet je met koppel bij 1.400 toeren?)

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2855
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door FreudeamFahren » 09 okt 2010, 08:09

Tractie breken en driften :shakeit:

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Aernoudt » 09 okt 2010, 09:25

Mooie foto's, wordt echt wel een toffe auto! :)

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Snipe » 09 okt 2010, 09:37

Pingus schreef:Mooie foto's, wordt echt wel een toffe auto! :)
Dat denk ik ook, maar die verhalen over veel koppel bij lage toeren en redline bij 7000 rpm brengen me wat aan het twijfelen.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Aernoudt » 09 okt 2010, 09:39

Snipe schreef:[...

Dat denk ik ook, maar die verhalen over veel koppel bij lage toeren en redline bij 7000 rpm brengen me wat aan het twijfelen.
Hoezo? Koppel bij lage toerentallen maakt de auto als daily erg praktisch. 7000 rpm redline is inderdaad jammer, maar dat is met een chippie zo opgelost. BMW wil gewoon niet (volgens mij) dat de 1 ///M te dicht bij de M3 komt... maar met een paar kleine ingrepen lukt dat toch wel.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 09 okt 2010, 09:56

Oud nieuws................................ :wink:


1 Stel je er nu maar niet te veel van voor.........................de benzine turbo wodt echt niet opnieuw uitgevonden............

2 Mag de E9X M3 niet in het vaarwater komen, dat houdt in dat we wedrom spreken van downtuning ipv het potentieel maximaal benutten.

3 Model blijft hoe dan ook dubieus, zeker is dat de nieuwe 1er op stapel staat...

4 Een prijs van >80K zal menigeen ook de wenkbrouwen doen fronsen....


Kortom; het is het allemaal net niet...................

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9083
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Joop » 09 okt 2010, 09:59

Dat denk ik ook Robert. Auto komt inderdaad op het verkeerde moment om serieus indruk te maken...

Het enige wat BMW kan proberen te laten zien is dat dit turbo blokje qua respons en laufkultur dicht bij de huidige N/A M-blokken komt...

...next please!?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Snipe » 09 okt 2010, 10:27

Pingus schreef:
Snipe schreef:[...

Dat denk ik ook, maar die verhalen over veel koppel bij lage toeren en redline bij 7000 rpm brengen me wat aan het twijfelen.
Hoezo? Koppel bij lage toerentallen maakt de auto als daily erg praktisch. 7000 rpm redline is inderdaad jammer, maar dat is met een chippie zo opgelost. BMW wil gewoon niet (volgens mij) dat de 1 ///M te dicht bij de M3 komt... maar met een paar kleine ingrepen lukt dat toch wel.
Dat snap ik, maar een M gaat niet in eerste instantie over schakellui rijden of koppel onderin. Er worden nu allemaal zaken bijgehaald, zoals brandstofbesparing, dagelijkse bruikbaarheid, hoog koppel bij lage toerentallen en weet ik veel wat nog meer, die afleiden van wat een M in eerste instantie zou moeten zijn: je BMW die afgeleid is van een racer en waarmee je zonder al te veel aanpassingen af en toe een trackday kan rijden of de Ring op kan. Je zilvergrijze sedan met een racehart.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 09 okt 2010, 10:45

grappig...estimate 45.000,-dollar... :D
das 32.260,-euro... :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de rest van de foto's van het interieur daar lijkt me meer gewoon een 135i interieur zeg maar, denk dat dat wel anders wordt en ook 360pk minimaal :angel:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Sperdy » 09 okt 2010, 12:50

By FAR the best looking BMW die er gaat komen!! Een looker van jewelste!

Veeeeel eigenzinniger, en met veeeel meer karakter dan dan bijv. die tradiotioneel vormgegeven E92M3. Die de massa altijd wel mooi vind .. :( De M3 is naturlijk ok, maar niet meer dan dat. Deze 1M is daarentegen vorm met karakter. Wat een coole bak. Eindelijk niet die zgn. tradionele coupe achtige vormgeving, maar nee, eigenzinning. Ja, qua looks kilometers vooruit op een 135i (ook met die m-plastic er aan vast). Ook veel beter dan al die aftermarket dan die

Met Andre eens, wat doet de motor ?? Looks is 1, maar het gaat om de motor. En ik denk, dat roep ik al de hele tijd, dat M zijn best heeft gedaan om van die N54 1M de taart op de kers te maken. Wat O, het zou een desceptie zijn als het gewoon het .35is blokkie is, dat is gewoon een afgang.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2855
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door FreudeamFahren » 10 okt 2010, 08:56

Snipe schreef:(...) maar die verhalen over veel koppel bij lage toeren en redline bij 7000 rpm brengen me wat aan het twijfelen.
De S62B50 uit een e39 M5 heeft diezelfde twee kenmerken ook. Koppel onderin en een redline bij 7000 toeren. IMHO toch echt wel een fijne ///M Motor hoor. Onderin lieren als een dolle beer en bovenin eager naar de begrenzer jagen, met een totaal andere soundtrack dan onderin :thumbup: Wat het hete hangijzer wordt, IMHO en zoals al vaker aangehaald, is de manier waarop hij aan het gas hangt. De beleving. De S62 heeft 8 gaskleppen die middels een digitale gaskabel aan je grote teen geknoopt lijken. Zet je ze alle 8 open, dan domineert een übergeil aanzuiggeluid, door de 8 individuele inlaatkelkjes. En door de toeren heen verandert dat geluid ook nog eens. Kippenvel materie. Dat is de jus over de ///M aardappelen. De vraag is of je dat met een geblazen zes-in-lijn ook kunt bereiken. Een turbo of turbo's zijn daarbij eerder een vijand dan een bondgenoot: ze dempen het geluid, maken een losse gasklep per cilinder onmogelijk en vertragen de gasrespons... De normale BMW motoren klinken vaak ook lekker, maar kennen maar één klankkleur, van 600 toeren tot 6000 toeren. Ze hangen aardig aan het gas, maar niet meer dan dat. Dat moet een ///M motor IMHO beter doen. Dat moet de attractie zijn (samen met een licht onderscheidend uiterlijk en een knap diff). In de X5M en X6M is het de ///M Divisie met een geblazen V8 alvast NIET gelukt om een HTK motor in een ///M motor te veranderen, ook al zijn ze wel erg rap voor wat ze zijn...

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Aernoudt » 10 okt 2010, 09:26

Mooi beschreven (sound, beleving) :thumbup:

Een turbo motor hoeft niet per-se slecht te klinken: een (oudere type) Skyline klinkt echt wel bruut (naar mijn mening dan)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 6 gasten