Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 30 jun 2015, 12:28

Dat zeg ik 'smartwatch'.

Fanboy? Ik? Van wat? Van rwd met 'n sperdiff.

Ik heb zelf 'n Seiko Astron GPS, een Casio G Shock GPS.'Quartz'/solar. En nog wat Zwitserse meuk.

Verklaar je nader.:)

Robin

Bericht door Robin » 30 jun 2015, 12:29

Neemt niet weg dat smartwatches wel door dit soort mensen zal worden aangeschaft in super-groten getale. Maar dat zijn geen horlogeliefhebbers.

De smartwatch is de Tesla/i8 van DF en autliefhebbersfora in 't algemeen. Beter kan ik 't niet uitdrukken.
Laatst gewijzigd door Robin op 30 jun 2015, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 jun 2015, 12:30

Robin schreef:Dat zeg ik 'smartwatch'.

Fanboy? Ik? Van wat? Van rwd met 'n sperdiff.

Ik heb zelf 'n Seiko Astron GPS, een Casio G Shock GPS.'Quartz'/solar. En nog wat Zwitserse meuk.

Verklaar je nader.:)
"Traditionele horloges".

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 jun 2015, 12:32

Robin schreef:Neemt niet weg dat smarwatches wel door dit soort mensen zal worden aangeschaft in super-groten getale. Maar dat zijn geen horlogeliefhebbers.
Dat is niet helemaal het punt he. Jij beweerde alleen dat een smartwatch niets heeft t.o.v. een smartphone. :)

Maar zoals Riceaux ergens hiervoor al zei; dat is helaas niet aan jullie generatie uit te leggen.

Robin

Bericht door Robin » 30 jun 2015, 12:33

Een smartwatch is geen horloge en ik heb dus die Seiko en G Shock dat zijn géén traditionele horloges, naamgenoot.

Robin

Bericht door Robin » 30 jun 2015, 12:34

Robin Hartog schreef:
Robin schreef:Neemt niet weg dat smarwatches wel door dit soort mensen zal worden aangeschaft in super-groten getale. Maar dat zijn geen horlogeliefhebbers.
Dat is niet helemaal het punt he. Jij beweerde alleen dat een smartwatch niets heeft t.o.v. een smartphone. :)

Maar zoals Riceaux ergens hiervoor al zei; dat is helaas niet aan jullie generatie uit te leggen.
Onzin. Ik was ben 'n kind van de computer/videogeme generatie man:)

Wat heeft 'n smartwatch méér dan een smartphone behalve het formaat?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 jun 2015, 12:36

Robin schreef:Een smartwatch is geen horloge en ik heb dus die Seiko en G Shock dat zijn géén traditionele horloges, naamgenoot.
Begrijp ik nou goed dat je wel een horloge liefhebber bent als je een niet traditioneel horloge hebt als zo'n Seiko / G-Shock, maar niet met een Apple Watch?

Als je de tekst had gelezen uit het linkje beantwoord dat je laatste vraag. :)

Robin

Bericht door Robin » 30 jun 2015, 12:39

Maar laat me even lunchen. Ik ben niet overtuigd van het nut van een smartwatch OMDAT we al 'n smartphone hebben anno 2015. De messagewatch van Seiko had ik ook 15 jaar terug, werd niks.

Dit wordt er door gedrukt en nogmaals hele volksstammen kopen dit om erbij te horen, maar elk jaar/2 jaar een nieuwe vanwege beter/sneller?

Je ziet nu al dat de 'jeugd' moete heeft met hun schuldenlast, het betalen van hun phones etc.

Ik vind 't allemaal prima, maar een smartwatch is geen alternatief voor de iPhone(om die thuis te laten) en ook niet voor 'n normaal horloge, een nicheproduct.

Heel mooi dat men dat zo in de markt zet, maar 't vliegwiel draait nog niet op volle toeren.

Nu eten:)

@ Nee naamgenoot je begrijpt me/het niet, jouw generatie niet en omdat ik in 't vak zit ook niet. :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 30 jun 2015, 12:42

Even 'n polletje in deze draad. Wie van de liefhebbers haalt 'n Applewatch/smartwatch?

-Robin(vanwege dat ik wil weten waar the fuzz is all about ofzo)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 jun 2015, 12:44

Robin schreef:Maar laat me even lunchen. Ik ben niet overtuigd van het nut van een smartwatch OMDAT we al 'n smartphone hebben anno 2015. De messagewatch van Seiko had ik ook 15 jaar terug, werd niks.

Dit wordt er door gedrukt en nogmaals hele volksstammen kopen dit om erbij te horen, maar elk jaar/2 jaar een nieuwe vanwege beter/sneller?

Je ziet nu al dat de 'jeugd' moete heeft met hun schuldenlast, het betalen van hun phones etc.

Ik vind 't allemaal prima, maar een smartwatch is geen alternatief voor de iPhone(om die thuis te laten) en ook niet voor 'n normaal horloge, een nicheproduct.

Heel mooi dat men dat zo in de markt zet, maar 't vliegwiel draait nog niet op volle toeren.

Nu eten:)

@ Nee naamgenoot je begrijpt me/het niet, jouw generatie niet en omdat ik in 't vak zit ook niet. :tooth:
Het feit dat je dat zegt geeft al aan dat je het punt van een smartwatch niet snapt. :tooth:

En het is ook geen alternatief voor een normaal horloge, voor sommige doelgroepen that is. De wat meer traditioneel ingestelde mensen willen geen smartwatch. ik persoonlijk hang op de grens. Vind het wel gaaf, maar ik vind dat de Apple Watch (de enige optie voor mij) nog wat te dik is en nog wat mooier kan. Logisch ook, het is de eerste versie.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 jun 2015, 12:45

Robin schreef:Even 'n polletje in deze draad. Wie van de liefhebbers haalt 'n Applewatch/smartwatch?

-Robin(vanwege dat ik wil weten waar the fuzz is all about ofzo)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ik ga voor de tweede versie van de Apple Watch. Dus of ik op dit lijstje pas.. 50/50.

dvh

Bericht door dvh » 30 jun 2015, 13:24

Zag er hier in 't hotel iemand mee lopen

Robin

Bericht door Robin » 30 jun 2015, 13:29

Ik vind helemaal mooi!

:P

Robin

Bericht door Robin » 30 jun 2015, 13:31

dvh schreef:Zag er hier in 't hotel iemand mee lopen
Was 't Bassie of was 't Adriaan:)

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 30 jun 2015, 14:41

- Robin(vanwege dat ik wil weten waar the fuzz is all about ofzo)
- Sjoerd (heeft er al één; de komende weken dagelijks gebruik voor een goede test 'bruikbaar vs gimmick')
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Gijzert

Bericht door Gijzert » 30 jun 2015, 18:41

Wel een dure gadget.
Een mobiel wordt vaak in combinatie met een bel/internet bundel gekocht zodat er niet ineens 700 voor neergelegd hoeft te worden.
Hoe gaat dat straks met deze?

Robin

Bericht door Robin » 01 jul 2015, 11:25

Ik denk ook als pakketprijs inderdaad. 15/25 euro per maand hoger abonnementkosten over 2 jaar ofzo?

Dit waren geruchten maar nu is 't officieel. 5 jaar garantie op 'n nieuwe Rolex per vandaag.
En klokken van nog geen 2 jaar oud krijgen er 'n jaar bij.
Serviceinterval 10 jaar.
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=420425" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 01 jul 2015, 15:36

Heel mooi.
Proost

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 01 jul 2015, 15:54

Glas bijna volgezeken en nu van de heuvel afrollen:)

Mooie plaat.

dvh

Bericht door dvh » 01 jul 2015, 19:39

Afbeelding

Worden nieuwe DJ's (116200) nog met plexie geleverd of is dit een custom projectje?

Robin

Bericht door Robin » 01 jul 2015, 19:48

Is dit dan geen saffierglas? Plexi of kunststof wordt volgend mij al eind 70s niet meer gebruikt door Rolex

dvh

Bericht door dvh » 01 jul 2015, 19:55

Maar dat glas ligt er nog zo dik op?
Dacht dat dat niet meer gedaan werd.

Vind t wel gaaf overigens.

Macboy

Bericht door Macboy » 01 jul 2015, 23:40

Robin Hartog: je opmerkingen richting andere Robin snap ik deels, maar reageer nou ook eens even inhoudelijk op zijn punt ? Wat heeft een iWatch in godsnaam wat een mobiel niet heeft ? Behalve dat je hem om je pols kan dragen ? Dat je antwoord misschien "niets" is zegt overigens niets over het bestaansrecht van die klok. Zelfs al heeft het geen verschil dan nog prima dat het een gat in de markt vult. Zo bedoelt Robin dat ook helemaal niet. Maar dus buiten de hype om: geef eens antwoord zonder met dooddoeners te komen ? Ben namelijk ook wel benieuwd.

Heb dat verhaal van snorremans gelezen. Best leuk die gadgets maar dat kon met je phone ook prima. En dat sommige mensen asociaal hun mobiel gebruiken aan tafel zal door de iWatch niet minder worden. Alsof het minder asociaal is om de hele tijd met je horloge te spelen. Dat zijn dingen die je zelf in de hand hebt. Beetje de nadelen verbloemen met een surrogaat middel...

Als ik geen horlogeliefhebber zou zijn had ik overigens meteen een iWatch gekocht. Maar wil mijn gewone mechanische wondertjes er niet om laten staan.

Robin

Bericht door Robin » 02 jul 2015, 09:27

@dvh, de '13 DJ van m'n ouweheer heeft ook 'n saffierglas die toch 'n pakkembeet halve mm boven de lunette uitsteekt. Die op de foto lijkt meer te hebben?
Macboy schreef: Als ik geen horlogeliefhebber zou zijn had ik overigens meteen een iWatch gekocht.
Nee joh, het ligt eraan dat 'onze generatie' dat niet snapt. 'We' snappen de jeugd/jongelui niet en we snappen de grijze veteranen ook al niet. Want die generaties hebben de wijsheid in pacht. Lekker. Ik neem weer 'n Cornetto:)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 jul 2015, 09:35

Doe mij maar een mooi klassiek Zwitsers uurwerk.....

Ik zal het ook wel niet snappen, maar de iWatch doet me niks................

Plaats reactie