Maar voor de geinteresseerden, ik verkoop mijn Canon 10-22 lens.
Zie te koop forum
Kun je zo'n effect mee krijgen:
Ik heb even snel wat geprobeerd om een foto met lage resolutie. Ik denk dat met de volledige resolutie en wat meer tijd je er wat meer van kan maken.Johan Hutting schreef:Dat is wel een beetje wat ik wilde bereiken alleen is het licht nu weer uitgebeten aan de zijkant van de straal. Ik zal eens kijken of ik wat met in combinatie met contrast aanpassingen kan doen... lightroom heeft dat standaard een stuk hoger staan.RutgerK schreef: Met belichting, selectieve kleuren en contrast is het iets minder fel te krijgen.
Waarom doe je hem weg Tom? Je schoot er best veel plaatjes mee. Er komt zeker iets moois voor terug en/of ga je voor full frame?Tom schreef:Kleine crosspost.
Maar voor de geinteresseerden, ik verkoop mijn Canon 10-22 lens.
Zie te koop forum
Kun je zo'n effect mee krijgen:
foto
foto
Ja klopt, is zo'n beetje mijn favo lensMaik schreef: Waarom doe je hem weg Tom? Je schoot er best veel plaatjes mee. Er komt zeker iets moois voor terug en/of ga je voor full frame?
Johan Hutting schreef:Vraagje mbt. bewerking, gisteren bij de WEK op Zandvoort onderstaande foto gemaakt (rest staat hier in een album) maar ik vind de lampen er veel te fel uit komen. Hoe kan ik dat op een redelijke manier minderen in bv. lightroom of photoshop? Een beetje spelen met de highlight levels verbeterde het resultaat niet echt.
Posten graag !Dennis Cavallino schreef:Dat soort experimenten vind ik leuk. GF en ik hebben ook eens met wat zaklampen en een lantaarn foto's gemaakt in het donker, van reeds verlichte bomen, de auto (met lampen aan), onze gezichten (spooky!) etc. Zal eens kijken of ik die kan uploaden. Geeft een heel cool effect, maar niet zo gaaf als die foto hierboven.
Ze zitten in alle persdemo's van Pon, van Fabia tot R8. Toen ik bij Century vroeg waarom ze zo laag zitten, kreeg ik als antwoord dat ze met name bedoeld zijn om te helpen als je aan komt bij het ongeval van een ander.hugo schreef:Dennis Cavallino schreef:[foto/img]
Nette Golf, wel erg duur zeg.
Mij vallen die 2 noodhamertjes op. Eén links, één rechts. Met zo'n hamer schijn je je ruiten te kunnen intikken en je gordels te kunnen doorsnijden.
Nou, ik heb dat dus een keer geprobeerd. Met die mesjes krijg je geen gordel doorgesneden. Het rafelde iets, maar het zijn kutmesjes! Zet daar aub niet je hoop op.
Die hamers. Ik heb geprobeerd om een zijraam van een auto van me in te slaan toen 'ie op slot stond. Lukte gewoon niet. Dat glas is te hard. Met een baksteen gaat 't prima.![]()
Dus: pure oplichterij die dingen. Try before you die!
Klopt, je moet echt vreselijk hard meppen met zo'n hamertje. Daarbij moet de slag ook perfect zijn zodat het meest scherpe punt van de hamer loodrecht op het glas komt, anders blijf je aan de gang. Daarbij, als je op de kop ligt met de auto, knappe jongen als je dan even dat hamertje op de vloer uit zijn houdertje trekt.
Even een oude vraag naar boven halen. Kan je nog uitlezen met welk diagrafma deze foto's zijn gemaakt? Een groter diafragma en een langere sluitertijd levert meer kleur op.Maurice Graber schreef:Hoe krijgen jullie die kleuren zo mooi! &^&#@*&#
Zowel Mark als Luuk en Martijn
Ik krijg mn foto's scherp genoeg, dat is het probleem niet. Maar de kleuren zijn altijd zo "flets". Is dat nou dat polarisatiefilter? (heb een Canon 350D)
Kun je normaal in de EXIF uitlezen maar die is er bij deze foto's uit. Dat bekijk je via een grafisch programma of via windows (bestand opslaan, eigenschappen, details).RutgerK schreef: Even een oude vraag naar boven halen. Kan je nog uitlezen met welk diagrafma deze foto's zijn gemaakt? Een groter diafragma en een langere sluitertijd levert meer kleur op.
Ik merkte vandaag met buitenfoto's dat de foto's veel intenser van kleur waren als ik een groter diagrafma gebruikte (met een langere sluitertijd) vandaar mijn opmerking.Tom schreef:Kun je normaal in de EXIF uitlezen maar die is er bij deze foto's uit. Dat bekijk je via een grafisch programma of via windows (bestand opslaan, eigenschappen, details).RutgerK schreef: Even een oude vraag naar boven halen. Kan je nog uitlezen met welk diagrafma deze foto's zijn gemaakt? Een groter diafragma en een langere sluitertijd levert meer kleur op.
En een groter diafragma of langere sluitertijd doen niets met je kleuren, wel met je belichting en scherptediepte. Dat foto's flets zijn kun je verhelpen door een polafilter (maar dat kun je beter alleen overdag en bij voldoende licht gebruiken), instellingen in je camera (saturation iets omhoog) of in je nabewerking. En als laatste verschilt het een beetje per camera en lens. Canon probeert bij dSLR's zo natuurgetrouw kleuren over te laten komen terwijl kleine compactcamera's standaard de saturation van kleuren omhoog gooien, omdat de consument dat nou eenmaal mooi vind. Net als bij veel tv's het geval is.