F1 seizoen 2017

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Wout309t
Auto: A4 40TFSI

Re: F1 seizoen 2017

Bericht door Wout309t » 10 jul 2017, 13:18

indobesar schreef: 10 jul 2017, 12:14
Wout309t schreef: 10 jul 2017, 11:19 Ik erger me ook aan zijn gejank, maar begrijp wel dat hij ontzettend gefrustreerd is. Als ikzelf gefrustreerd ben komt er ook weleens wat uit, maar gelukkig hoort (bijna) niemand dat dan en bij Max wel... Daar moet hij zich meer bewust van worden....
:stom:
Natuurlijk niet. Sport = emotie. Juist goed dat hij open en eerlijk ZIJN verhaal, ZIJN emoties uit.
Dat sommige "fans" dat arrogant, vervevelend, wat dan ook vinden is geen verwijt naar Max. Hij is wie hij is, en daarom rijdt hij F1.
Zeker waar, maar het mag soms wel wat volwassener. Hoort deels natuurlijk bij zijn karakter en zijn wil om te winnen. Maar soms legt hij wel heel makkelijk de schuld van incidenten bij anderen, terwijl hem zelf dan vaak ook wel íets te verwijten valt. Vaak 'in the heat of the moment' uiteraard.
Daarbij is hij ook uithangbord van sponsoren en heeft hij in hun richting ook een bepaalde verantwoordelijkheid.

Verder doet het jochie het natuurlijk hartstikke goed, maar dit irriteert me gewoon.... :D

Gijzert

Bericht door Gijzert » 10 jul 2017, 13:30

Wanneer heeft hij dit seizoen dan de schuld bij anderen gelegd waar hem zelf iets te verwijten valt?

Hielke

Bericht door Hielke » 10 jul 2017, 14:20

Wout309t schreef: 10 jul 2017, 11:19

Het is echt allemaal pure pech, monteurs die misschien nét niet helemaal scherp zijn, het kan allemaal.
Maar het gaat vanzelf voorbij en dan verwacht ik hem toch wel op 3/4 van de wedstrijden vóór Ricciardo, de snelheid is er ruimschoots.
Dit vat zo'n beetje alles samen.

En ook als hij de rest van de races dit jaar zou uitvallen dan verandert dit geen jota aan zijn status. Ik zeg niet dat ie de beste is, maar ik zou ook niet een rijder durven te noemen die nog meer kan brengen.

Wout309t

Bericht door Wout309t » 10 jul 2017, 14:36

Gijzert schreef: 10 jul 2017, 13:30 Wanneer heeft hij dit seizoen dan de schuld bij anderen gelegd waar hem zelf iets te verwijten valt?
Dat voorvleugeltje van Vettel bijvoorbeeld een paar races terug. Kan je eindeloos over discussieren, maar Max nam daar zelf ook een groot risico.
Ik vond het een prachtige actie hoor, maar achteraf komt er dan iets uit als "dan moet hij maar remmen" of zoiets. Alsof iedereen maar voor hem aan de kant moet.
Ik ben een redelijke fan van hem, maar ben wel kritisch. :peace:

Knot

Bericht door Knot » 10 jul 2017, 14:48

Daar dacht ik ook meteen aan, je zit ervoor maar snijdt m toch af, iets minder nonchalant reageren dan kom je een stuk beter over.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 10 jul 2017, 14:51

Wout309t schreef: 10 jul 2017, 14:36
Gijzert schreef: 10 jul 2017, 13:30 Wanneer heeft hij dit seizoen dan de schuld bij anderen gelegd waar hem zelf iets te verwijten valt?
Dat voorvleugeltje van Vettel bijvoorbeeld een paar races terug. Kan je eindeloos over discussieren, maar Max nam daar zelf ook een groot risico.
Ik vond het een prachtige actie hoor, maar achteraf komt er dan iets uit als "dan moet hij maar remmen" of zoiets. Alsof iedereen maar voor hem aan de kant moet.
Hij zat ervoor. Punt.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 10 jul 2017, 15:41

If you no longer go for a gap which exists you are no longer a racing driver

--Senna

:df:

Serieus, wat is dit voor maaivelden gedoe? We hebben het over de topklasse van racen, niet over Jantje die vers van de uni bij één of andere omhooggevallen bankenfirma gaat werken en vijf jaar lang ja en amen moet zeggen voor zijn stapel doekoes.

Straks gaat iemand nog roepen dat Massa gelijk had al die jaren geleden :kotsen:

Wout309t

Bericht door Wout309t » 10 jul 2017, 15:42

Gijzert schreef: 10 jul 2017, 14:51
Hij zat ervoor. Punt.
Klopt, maar in de eerste bocht van een race, waar iedereen op/in elkaar zit, 'snijdt' hij even voorlangs.
Hij zat er voor, maar neemt alsnog een risico waar Vettel op moet anticiperen. Terwijl Vettel ondertussen goed moet opletten hoeveel ruimte hij rondom zijn wagen heeft omdat het gewoon ontzettend dringen is in zo'n eerste bocht.

Nogmaals, ik vind het voor het spektakel leuk maar om nu de volledige verantwoording bij Vettel neer te leggen en achteraf nog een arrogante sneer te geven vind ik niet nodig.
Daarbij gaat het met iets minder geluk (toen had hij het een keer :) ) ten kostte van je eigen race omdat je gelijk een nieuwe achterband kan halen.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 10 jul 2017, 16:08

Wout309t schreef: 10 jul 2017, 15:42
Gijzert schreef: 10 jul 2017, 14:51

Hij zat ervoor. Punt.

Nogmaals, ik vind het voor het spektakel leuk maar om nu de volledige verantwoording bij Vettel neer te leggen en achteraf nog een arrogante sneer te geven vind ik niet nodig.
Wie van de twee is daar mee begonnen? Rewind(om maar één van de voorbeelden te noemen) naar Spa vorig jaar en het was Max's schuld dat Vettel tegen Kimi aan knalde(die vervolgens tegen Max aan knalde). Precies omgekeerd dus. En diezelfde dude maakt de race director een paar races later voor rotte vis uit... En komt er nog mee weg ook. Ipv mensen te vragen hun oranje bril af te zetten is het misschien handig je rode bril af te zetten. ;)

Luco

Bericht door Luco » 10 jul 2017, 17:10

Mari Oh Oh! schreef: 10 jul 2017, 15:41
If you no longer go for a gap which exists you are no longer a racing driver

--Senna

:df:

Serieus, wat is dit voor maaivelden gedoe? We hebben het over de topklasse van racen, niet over Jantje die vers van de uni bij één of andere omhooggevallen bankenfirma gaat werken en vijf jaar lang ja en amen moet zeggen voor zijn stapel doekoes.

Straks gaat iemand nog roepen dat Massa gelijk had al die jaren geleden :kotsen:
Massa had gewoon gelijk het Braziliaanse toppertje :popcorn:

daNpy

Bericht door daNpy » 10 jul 2017, 17:17

Als Vettel buitenom ingehaald wordt rijdt ie dus sowieso veel te langzaam, eerste bocht of niet :P
Dan is het leuk om je spoiler onder Max' auto te duwen maar dat legt de schuld nog niet bij Max :P

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 10 jul 2017, 17:19

Ik heb in die 25 jaar F1 niet zo gek veel starts gezien als die van Max in Canada. Vettel was er compleet door verrast en het snelheidsverschil waarmee Max en Vettel de bocht in gingen was erg groot (nmm) Natuurlijk neemt Max soms grote risico's bij de start, verleden jaar in Duitsland ging ie ook even buitenom bij Ricciardo. Maar........... das mijn persoonlijke visie, de Red Bull heeft gewoon geen marge om in de race de voorliggers stuk voor stuk binnen te hengelen en op te vreten. Je ziet de Mercedes ook worstelen in de vuile lucht achter een voorligger. Het is een feit dat je bij de start het verschil moet maken om een kans te hebben op het podium. Pak je daar Bottas en Raikonen heb je een goede kans op P3. Zit je daar met de RB achter wordt het een bijna onmogelijke klus om op het podium te komen. Ik zou ook best narrig worden als je in Spanje een tikkie krijgt door een blokkerende Bottas, Canada een wereldstart P2 kapotte accu, Baku P4 uit de misere van wederom Bottas gebleven en eindelijk de snelheid om Perez te pakken na eerst een rondje of 10 goed voor je banden gezorgd te hebben uit te vallen met een kapotte motor en last but not least in Oostenrijk met een verrotte koppeling te moeten starten. Max moet misschien iets meer de balans vinden in wat rustiger starten (lees minder risico) en punten sprokkelen en de weergaloze, verschil makende actie. Ik ben er nog niet uit. Dat laatste maakt hem denk ik de coureur waarvoor ik op het puntje van de bank zit, de iedeale mix maakt hem wellicht ooit WK-F1. Denk wel dat hij hier uiteindelijk weer sterker en wellicht iets minder ongeduldig van wordt.

Gr Ron

daNpy

Bericht door daNpy » 10 jul 2017, 17:23

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 10 jul 2017, 18:47

RS-Ron schreef: 10 jul 2017, 17:19 Ik heb in die 25 jaar F1 niet zo gek veel starts gezien als die van Max in Canada. Vettel was er compleet door verrast en het snelheidsverschil waarmee Max en Vettel de bocht in gingen was erg groot (nmm) Natuurlijk neemt Max soms grote risico's bij de start, verleden jaar in Duitsland ging ie ook even buitenom bij Ricciardo. Maar........... das mijn persoonlijke visie, de Red Bull heeft gewoon geen marge om in de race de voorliggers stuk voor stuk binnen te hengelen en op te vreten. Je ziet de Mercedes ook worstelen in de vuile lucht achter een voorligger. Het is een feit dat je bij de start het verschil moet maken om een kans te hebben op het podium. Pak je daar Bottas en Raikonen heb je een goede kans op P3. Zit je daar met de RB achter wordt het een bijna onmogelijke klus om op het podium te komen. Ik zou ook best narrig worden als je in Spanje een tikkie krijgt door een blokkerende Bottas, Canada een wereldstart P2 kapotte accu, Baku P4 uit de misere van wederom Bottas gebleven en eindelijk de snelheid om Perez te pakken na eerst een rondje of 10 goed voor je banden gezorgd te hebben uit te vallen met een kapotte motor en last but not least in Oostenrijk met een verrotte koppeling te moeten starten. Max moet misschien iets meer de balans vinden in wat rustiger starten (lees minder risico) en punten sprokkelen en de weergaloze, verschil makende actie. Ik ben er nog niet uit. Dat laatste maakt hem denk ik de coureur waarvoor ik op het puntje van de bank zit, de iedeale mix maakt hem wellicht ooit WK-F1. Denk wel dat hij hier uiteindelijk weer sterker en wellicht iets minder ongeduldig van wordt.

Gr Ron
Max is nou eenmaal meer een Senna dan een Prost. Beide karakters hebben hun sterke punten, maar je moet type 1 niet proberen te veranderen in type 2, dat gaat gewoon niet gebeuren. Bovendien maakte Senna het vaak nog wat bonter in onveiligere auto's. Maar denk wel dat we kunnen concluderen dat verschillende mensen andere dingen van hem verwachten(van gewoon je rondjes doen tot vol in de aanval). Laten we in elk geval niet vergeten dat hij 0% voor Nederland aan de start komt en 100% voor zichzelf. Het is geen WK waar 'ze' verliezen en 'we' winnen. Het is hij en hij alleen. Laat hem lekker.

En zoals je zegt Bottas is ook vaak bij ellende betrokken, maar daar hoor ik dan weer amper iemand over?

Camiel
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Bericht door Camiel » 10 jul 2017, 18:59

Misschien een tip, ik wist dit zelf eerst ook niet; heb sinds vorige donderdag een Ziggo sport pakket afgesloten ondanks dat ik geen Ziggo heb (niet eens een TV pakket van welke aanbieder dan ook overigens). Kun je gewoon via internet/app de races maar ook Formule 2, GP3, F1 vrije trainingen en kwalificaties kijken voor 10 piek in de maand en maandelijks opzegbaar. Dus voor degenen die de Krombacher reclames en het chauvinistische gedoe op RTL zat zijn en Olav Mol nog wel te pruimen vinden; http://go.ziggosporttotaal.nl/

Heb geen aandelen in deze toko dus doe ermee wat je wilt.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 jul 2017, 19:08

Kort samengevat;

Neem je risico`s gaat het fout, dan ben je een rijdend testosteron vat en de lullo van een loser.

Neem je risico`s, je wint hebt en een eigen benoemd gecalculeerd risico genomen en de held van het veld.

Zo was het, zo is het, zo zal het altijd zijn.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 10 jul 2017, 19:15

romo schreef: 10 jul 2017, 19:08 Kort samengevat;

Neem je risico`s gaat het fout, dan ben je een rijdend testosteron vat en de lullo van een loser.

Neem je risico`s, je wint hebt en een eigen benoemd gecalculeerd risico genomen en de held van het veld.

Zo was het, zo is het, zo zal het altijd zijn.
En zo is't maar net. :)

Met de toevoeging dat als je geen risico's neemt je beter buschauffeur kan worden. ;) Of taxichauffeur want die auto's rijden by default vooraan.

Luco

Bericht door Luco » 10 jul 2017, 20:47

Nou de meeste taxichauffeurs zijn ook volidioten :-)

Verder wel mee eens al denk ik soms wel eens nou das wel heel veel risico, zoals in Spa bv, maar inderdaad hij rijdt voor zichzelf en schat zelf het risico in, meestal gaat het goed, soms gaat het fout, part of the game.

Zo en nu pak ik alle rode brillen af en zet bij iedereen een RB bril op zijn neus.

Wout309t

Bericht door Wout309t » 10 jul 2017, 21:20

Fijn brilletje, ik hou hem op.

Knot

Bericht door Knot » 11 jul 2017, 09:36

Ik zit liever 2 uur voorop de bank dan 5 minuten o het puntje en dan weer in de tuin....

allen

Bericht door allen » 11 jul 2017, 09:41

Je kijkt alleen als Max nog in de race is?

Knot

Bericht door Knot » 11 jul 2017, 10:06

Ik kijk alles helemaal af als ik de kans heb natuurlijk maar je snapt wat ik bedoel hopelijk?

Luco

Bericht door Luco » 11 jul 2017, 20:32

Nou vooruit dan, ff een opbeurende video
https://www.facebook.com/eric.desjack/v ... 112513241/

Knot

Bericht door Knot » 11 jul 2017, 20:46

Niet verrassend dus dat Max een tikje teleurgesteld is over de hele situatie. Wél enigszins verrassend is dat de Nederlander in deze prille jaren van zijn F1-carrière zijn frustraties ook regelmatig uit, niet alleen in the heat of the moment, maar ook in de rustige momentjes na en voor races. Een tijd lang gold toch het adagium dat je niet kritisch was op je eigen team naar de buitenwereld toe. Hét symbool van deze controlezucht was ongetwijfeld voormalig McLaren-honcho Ron Dennis. Maar misschien is het wel geen toeval dat zijn vertrek uit de F1 samenvalt met de opkomst van een cultuur waarin coureurs hun teams soms eens een lekkere veeg uit de pan geven.

En toch…Hoe lang kan je iemand keihard in het gezicht zeggen dat de taart die ze hebben gebakken ‘niet te hachen’ is voordat het wat irritant begint te worden voor de bakster in kwestie? Max lijkt in ieder geval te denken dat de grens nog niet bereikt is. In een interview met Autosport geeft hij aan dat hij het vertrouwen dat Red Bull de zaken op orde kan krijgen langzaam begint te verliezen:

ErikS

Bericht door ErikS » 11 jul 2017, 21:22

Mwaah. Echt heel kritisch is hij niet.
Teleurgesteld vooral.

Plaats reactie