Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door dvh » 01 apr 2015, 22:33

Particulier ? 1000 - 1200 ?

Nog even 2 plaatjes en dan stop ik er weer mee :angel: :love:

Afbeelding

Afbeelding

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 01 apr 2015, 22:35

Prachtige klok! Helaas iets buiten mijn budget, en bedankt voor je reactie :thumbup:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 01 apr 2015, 22:44

Wauw David, schitterende klok! :love: Mijn favoriet op dit moment.

Luco

Bericht door Luco » 01 apr 2015, 22:57

Stukken mooier dan de rolex :thumbup:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 01 apr 2015, 23:27

Mooi David :thumbup:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 01 apr 2015, 23:32

Luco schreef:Stukken mooier dan de rolex :thumbup:
Helemaal mee eens :swinging:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 apr 2015, 07:13

Feli dvh. Leuk ding. Maar deze had je toch al eventjes?
Radiomir had altijd draadbeugels(historisch correct hoor) en die van jou ook, da's het enige wat me altijd zal weerhouden, qua looks te iel tov kast vind ik en er is een tijd geweest, 80s 90s dat bepaalde dameshorloges die draadbeugels ook hadden. Daar asocieer ik dat nog steeds mee neem me niet kwalijk:)
Ik zat vaak op paneristi.com

Welke PAMnr is dit? 380 dus...zie ik op de foto...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 apr 2015, 07:20

Met respect, ik vind het niks, mn de bandaanzet (of hoe dat heten mag), kussentjes look vergt eeuwige gewenning vrees ik, het is meer een love or hate watch denk ik...............

Desalnietemin gefeliciteerd en geniet er van !

Draadbeugels, lees ik net hierboven, thanks Robin !

Doet mij weer aan de orthodontist denken....... :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 02 apr 2015, 08:00

Ik zie nu ook dat deze een Eta 6497-2 (Unitas) caliber handopwinder heeft. Ik dacht dat dit die met eigen werk was?

Nouja, jij bent er blij mee en daar gaat 't ook om en velen met je. Panerai is ook hot dus in de wederverkoop eventueel val je je hier nooit echt 'n buil aan.

dvh

Bericht door dvh » 02 apr 2015, 08:28

Nee de eigen uurwerkjes zijn nog even factor x2 qua prijs. Dit is de instapper zoals ik al zei. Gewoon een ETA en handopwinder ( dat zijn de meeste Radiomir´s overigens... )

En vooral dat laatste Robin. De DJ die ik had was zonder doos/papieren. Heb deze incl alles met een schappelijk cash up kunnen kopen. Zet hem vandaag te koop en hij is morgen weg.. Dat zal het probleem niet zijn :-)

@Robert
Bij de Radiomir horen gewoon die draadbeugels. Dat is het model. Nu zijn er een paar moderne uitvoeringen die wat normalere lugs hebben. Maar hoe die in de markt liggen bij de liefhebbers.. ? Geen idee. Dit is altijd hét model geweest wat populair is/was.

Zelfs de uitvoering waar jij destijds wild van was... ;-)

Afbeelding

Met de 'normale' lugs vind ik 'm niet zo...
Afbeelding

Wilde hem al voor de Rolex.. Alleen wat dat eerste de meer verstandige aankoop.. Die is er daarom ook nog steeds :-)
Deze Pam.. We will see.. Beetje flipperen is niks mis mee :angel:

Tom

Bericht door Tom » 02 apr 2015, 08:53

Feli dvh.

Erg mooi.
Destijds zelf voor de Luminor gegaan, vond ik net even wat stoerder. Radiomir hoort idd met deze bandaanzet.

flieger

Bericht door flieger » 02 apr 2015, 09:12

Op de site van Panerai lees ik:

MOVEMENT
Hand-wound mechanical, exclusive Panerai OP II calibre, 16½ lignes, 17 jewels, Glucydur® balance, 21,600 alternations/hour. Incabloc® anti-shock device. Power reserve 56 hours. It is tested and certified by C.O.S.C.

Dit is dus ETA?

Mooie Panerai dvh. Zonder het logo onder Panerai vind ik 'm nét wat mooier.
Laatst gewijzigd door flieger op 02 apr 2015, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 apr 2015, 09:13

David, dat was de PAM386, die had geen draadbeugel hoor :D

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 02 apr 2015, 09:17

Ow :mrgreen: My bad...

Robin

Bericht door Robin » 02 apr 2015, 10:03

Heb je die Rolex ingeruild op deze? Tja. Wat je zegt je bent deze zo kwijt. :)
Uurwerk is unitas handopwinder waar een paar jaar terug nogal ophef over was bij paneristi/fans. De hoofdprijs voor 'n Boutique/limited betalen met dicht deksel en dat uurwerk erin. Ongedecoreerd bleek later bij allemaal. Zo hup uit de verpakking in de kast geplaatst bij wijze van. 150 euro kost zo'n werkje in de basis, ok COSC, maar dat gaat met 100den/1000den tegelijk ... en wel 4/5 mille vragen :D

Tom schreef:Feli dvh.

Erg mooi.
Destijds zelf voor de Luminor gegaan, vond ik net even wat stoerder. Radiomir hoort idd met deze bandaanzet.
Nee hoeft niet altijd.
Vandaar dat de 1940 lijn er sinds kort is inderdaad.

Vintage Radiomirs met de 'mooie' aanzet:)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 02 apr 2015, 10:10

Voor zover ik de info bij alle 4 vintage Radiomirs heb bekeken hebben ze alle 4 het Rolex/cortebert 618 handopwindcaliber.

Best of both worlds. Mooie vormgeving(viva Italia) en de beste uurwerken die er zijn. :D

prijs is punt 2.

Tonnetje euros per stuk zal wel in de richting zitten.

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 02 apr 2015, 10:22

Ik heb mezelf afgelopen weekend getrakteerd bij S&C in Den Bosch. Ik ging voor een nieuwe pen, maar deze ook even gepast en toen was er zo een deal gesloten met Peter (topservice van die jongen!). Erg blij mee, terwijl ik nooit had verwacht ooit een Breitling te kopen.

Even klikken op de foto, dan draait ie :)

Afbeelding

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 02 apr 2015, 10:27

Hij verkleurt ook wel aardig in verschillende situaties van lichtinval. Gaaf glaasje!

Afbeelding

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 02 apr 2015, 11:07

Dat is een anti reflectie laag, wel mee uitkijken want die laag is krasgevoelig. (dus niet het glas zelf maar die laag).

RVV

Bericht door RVV » 02 apr 2015, 11:12

Luco schreef:Stukken mooier dan de rolex :thumbup:

Ik was altijd wel aardig Rolex gek. Kwaliteit is absolute top. Maar Qua modellen doen ze me weinig meer. Mijn PAM359 draag ik altijd met heel veel plezier. De kwaliteit vind ik niet minder dan Rolex.

dvh

Bericht door dvh » 02 apr 2015, 11:58

Robin schreef:Heb je die Rolex ingeruild op deze? Tja. Wat je zegt je bent deze zo kwijt. :)
Uurwerk is unitas handopwinder waar een paar jaar terug nogal ophef over was bij paneristi/fans. De hoofdprijs voor 'n Boutique/limited betalen met dicht deksel en dat uurwerk erin. Ongedecoreerd bleek later bij allemaal. Zo hup uit de verpakking in de kast geplaatst bij wijze van. 150 euro kost zo'n werkje in de basis, ok COSC, maar dat gaat met 100den/1000den tegelijk ... en wel 4/5 mille vragen :D

Tom schreef:Feli dvh.

Erg mooi.
Nee hoeft niet altijd.
Vandaar dat de 1940 lijn er sinds kort is inderdaad.

Vintage Radiomirs met de 'mooie' aanzet:)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik ben er geen kenner in hoor Robin van wat hoort of niet hoort :-)
Maar ik dacht dat het bij een Radiomir hoorde. Als in, de originele had 't ook.

Als ik op de website kijk dan zie ik :

1936
THE FIRST RADIOMIR PROTOTYPE
Afbeelding
On the eve of the Second World War, Panerai creates the first prototypes of the model now known as "Radiomir" for the frogman commandos of the First Submarine Group Command of the Royal Italian Navy. Today's Radiomir retains many of the prototype’s features: a large, cushion-shaped steel case (47mm), luminescent numerals and indices, wire lugs welded to the case, a hand-wound mechanical movement, and a water-resistant strap long enough to be worn over a diving suit. The Navy's historical archives record that just ten prototypes were produced in 1936.

Dat waren de éérste :mrgreen:
Daarna in 1940 kwam die jij post.

Maakt verder ook niet uit. Het zijn hippe klokjes.
Ik heb de DateJust ervoor ingeruild. De sub blijft.. :angel:

Robin

Bericht door Robin » 02 apr 2015, 12:17

Ik vind helemaal mooi:)

Rico, Panerai is 'goed bezig', en 'niet aan te slepen'. Marketing is hun middle name(net als bij Rolex trouwens)
En ik ben ook 'fan' ervan...(naast IWC in 't algemeen en JLC zegmaar in het 'relatief betaalbare segment')

Ik had dus zo'n 320 ergens in '11 of '12 met 'manufacture'. Wat 'n prachtding, wou 'm nog wel hebben. Maar toen ik 'm kreeg stond ie na 'n paar uur stil. Lekker dan. 2 jaar garantie en opsturen voor 'n 6 mille kostende klok?
Dacht 't niet. Pa 't ding demonteren, half uurtje klaar...was 'n klein braampje op 't wijzerverzettinggedeelte(relatief slecht afgewerkt, basisprincipe is 'n beetje Seiko automaat qua look en opbouw) Pa was er uitermate ontevreden over hoe het movement in principe was opgebouwd en prijs/prestatie...maar ik vond 'm zo mooi en nog steeds. Dus neen het is echt geen Rolex qua kwaliteit. Ik zou 't wel willen, maar ja.

RVV

Bericht door RVV » 02 apr 2015, 12:36

Ik snap je punt vanuit vaktechnisch perspectief. Ik beoordeel het als gebruiker, nauwkeurigheid, problemen etc. Op dat vlak is mijn PAM 359 helemaal top. Rolex is geen discussie punt. Maar ook daar kan een probleem bij voorkomen. Het blijft tenslotte allemaal techniek.

Persoonlijk kijk ik graag naar het uurwerk. Mooi afgewerkt en goed passend in de kast. Je hebt ook merken met uurwerken die opgevuld moeten worden met ringen van een halve centimeter.

Rolex en Panerai vind ik qua modellen totaal niet vergelijkbaar. Wie wel?! :-) marketing speelt bij alle grote horloge merken als rode draad. Toch is dat niet de reden geweest voor mij om voor Panerai te kiezen. Ik vind het merk en de modellen eigenlijk meer klasse uitstralen dan Rolex. De Rolex sportmodellen blijven de meest geripte cloonvarianten kennen. Daar kan Rolex niks aan doen en alleen het origineel telt maar de klasse waar Rolex bij mij voor stond daar is de glans een beetje vanaf. Maar dit is slechts mijn persoonlijke mening en geen feit! De sportmodellen van Rolex staan natuurlijk niet ter discussie. Maar mijn hart gaat er ook niet meer sneller van kloppen als ze een nieuwe aanpassing doorvoeren. Iets anders maar dat is ook persoonlijk ik vind de Rolex sportmodellen eenmaal een Panerai om de pols ook wat te "iel" ogen om mijn pols. Maar grotere sportmodellen van Rolex (44/45 mm) is ook niet logisch gezien het historisch perspectief. Maar goed zo is als ik het zie. Een Rolex liefhebber is het hier terecht niet mee eens. Wat denk ik wel zo is, eenmaal een Panerai in je collectie en je zult er steeds meer moeite mee hebben om andere horloges "polstijd" te geven ;-)

Tom

Bericht door Tom » 02 apr 2015, 12:50

Ik ben/blijf wel Rolex liefhebber. Panerai vind ik ook een leuk merk met mooie horloges. Die heb ik ook één, gewoon omdat ie mooi is en leuk ter afwisseling. Meeste draagtijd krijgt m'n Rolex GMT2.

dvh

Bericht door dvh » 02 apr 2015, 13:33

Heb 'm nu 2 dagen om.. Mooie klok hoor. Maar geen Rolex :-)
Hoeft ook niet.. En iedereen heeft z'n voorkeur.

Ik zie Panerai ook meer als een modemerk. Wellicht totaal onterecht ? Vind ze wel mooi. Écht Italiaans :-)
Dat er een eta in zit en dat ie wat minder fraai afgewerkt is boeit me bij deze niet zoveel. Kast is dicht. Je ziet er toch niks van. En het merk doet zelf de rest van het werk betreft marketing.

Vind het juist wel een leuke klok naast de Sub. Totaal iets anders. Hipper.. Meer casual. Ook minder bekend.. Wat soms ook z'n voordelen heeft..

Deze blijft denk ik wel voor de zomer :ken ik jou:

Afbeelding

Plaats reactie