Dutch supercar challenge.

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Petrolhead Tom

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Petrolhead Tom » 08 apr 2011, 09:55

Zo zeg! Dat is balen zo aan de voet van het seizoen.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 apr 2011, 10:38

zo'n Mossler heb je ook niet snel een 2de van...

Knot

Bericht door Knot » 08 apr 2011, 10:57

Ai... dat wel een erg vervelende start... :(

Andre

Bericht door Andre » 08 apr 2011, 11:24

Ik weet het niet zeker maar volgens mij huurt van elk die mosler. Zal denk ik dan ook wel verzekerd zijn schat ik zo in.

Luco

Bericht door Luco » 08 apr 2011, 12:05

Andre schreef:Ik weet het niet zeker maar volgens mij huurt van elk die mosler. Zal denk ik dan ook wel verzekerd zijn schat ik zo in.
Verzekerd is die wel ja, ik denk ook wel dat er binnen 4 weken een andere opgebouwd is.
Vorige keer toen die flinke schade had was die binnen twee weken weer klaar.

Andre

Bericht door Andre » 08 apr 2011, 12:24

Het eigenrisico zal bij berry wel wat omhoog gaan denk ik:)

Luco

Bericht door Luco » 08 apr 2011, 12:41

Andre schreef:Het eigenrisico zal bij berry wel wat omhoog gaan denk ik:)
Of het inschrijfgeld :lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 08 apr 2011, 13:00

Als er iemand al aan z'n tax zat was het Van Elk junior wel :lol: Heeft waarschijnlijk net als z'n pa dikke sigaren in die auto zitten roken :mrgreen:

David R.

Bericht door David R. » 08 apr 2011, 13:18

Na het zien van de foto's toch maar eens geïnformeerd voor het verzekeren tegen brandschade op het circuit. Andere schades geloof ik wel maar na zo'n brand kan je de auto gewoon weggooien.

Luco

Bericht door Luco » 08 apr 2011, 13:38

Hielke schreef:
Als er iemand al aan z'n tax zat was het Van Elk junior wel :lol: Heeft waarschijnlijk net als z'n pa dikke sigaren in die auto zitten roken :mrgreen:
Even ter info Hielke, Berry zat NIET achter het stuur.

David
http://www.autosportverzekeringen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Luco

Bericht door Luco » 08 apr 2011, 13:43

http://www.supercarchallenge.nl/news/0/ ... ebrand.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

David R.

Bericht door David R. » 08 apr 2011, 13:58

Dank je Luco daar had ik inderdaad geïnformeerd.

Andre

Bericht door Andre » 08 apr 2011, 14:20

Dit is altijd je grote angst als je met hele dure GT wagens racet. Dit moet je wel verzekerd rond racen.

Wat een complete race auto in aprisco cup kost zijn ongeveer 4 wielen van een GT auto.

Luco

Bericht door Luco » 08 apr 2011, 15:02

Ja de seat is nu ook voor het eerst verzekerd, voor brand voor volledig bedrag en voor schade de helft.

Andre

Bericht door Andre » 08 apr 2011, 15:11

Wat zijn de kosten ongeveer voor een compleet seizoen dsc

Luco

Bericht door Luco » 08 apr 2011, 15:30

Dat ligt aan de verzekerde bedragen die je wenst.

HSR

Bericht door HSR » 08 apr 2011, 17:51

Hielke schreef:
Berry heeft het vuur uit zijn schoenen gereden, das wel dudelijk. Zou dit de reden zijn dat die federals zo duur geworden zijn? :D

m@rco

Bericht door m@rco » 15 apr 2011, 10:40

Tis jammer dat Berry er mogelijk niet bij is dit jaar. Is toch mister DSC 8)

Fantastisch hoe hij op de paddock@DSC dan staat met de microfoon aan zijn snavel tegen zijn genodigden.

"Goedemiddag, ik ben Berry van Elk en dit is mijn race auto". Om vervolgens de eerste de beste mogelijkheid op de baan aan te grijpen om de "Race auto" of in de vangrail te parkeren of weer eens in een andere wagen te peren. Ik ga samen met mijn broertje bij de DSC kijken omdat "Vlugge Berry" dan weer actief is. De klapper in de ramshoek (rizla days, assen) kan ik mij nog goed herinneren, poehh Berry klapte hem op 10 meter bij me vandaan in de rails. Ik kneep zo hard in mijn broodje Hamburger speciaal op dat moment, dat de uien in het rond vlogen. Denk niet dat ik zonder "Mega Vlugge Berry" nog zo'n moment ga beleven in 2011..

Luco

Bericht door Luco » 15 apr 2011, 11:15

Waarschijnlijk is die er in Engeland alweer bij Marco.

Hielke

Bericht door Hielke » 15 apr 2011, 11:27

Die kistjes dikke Havanna's doen wonderen in de DSC Marco :lol:

Andre

Bericht door Andre » 06 jun 2011, 12:39

Afgelopen weekend was de DSC te gast bij de Superleage in Assen.

Marco Poland belde mij, of ik zin had om met hem samen te gaan rijden voor dit weekend. Dat leek me hartstikke leuk. Marco is een gezellige gozer, en wil heel graag groeien als coureur. Daar heb ik altijd veel plezier in en wil ik best energie inzetten.

Vrijdag kon Marco niet komen. Hij had druk met zijn werk en vroeg of ik zijn auto wilde afstellen en kijken of alles goed werkte. Dat heb ik gedaan. Ik was nog niet helemaal tevreden. De laatste 10 procent in de afstelling kon ik nog niet vinden. Maar hij was al redelijk goed. Met nieuw rubber zo de quali maar in. Die leveren nieuw meer grip dan zou die tractie wel goed komen. 3e rondje meteen een 1.47.2 met een inhaal actie buitenom ramshoek. Dat heeft me denk ik 4 tiende a 5 tiende gekost. Maar dit was prima voor de Pole in de SS2. Echter tot mijn verbazing had ik met deze tijd ook vooraan gestaan in de SS1. :) Ik wist dat van Elk niks over het vermogen kon zeggen. Ik had namelijk in de vrije training al gezien dat wij zeker niet het snelste motortje hadden. De auto van Van Soelen en Mark vd AA/Bogearts waren zo ie zo sneller. En de Ex R. vd Berg E46 M3 WTCC die tevens gerund wordt bij het team van Van Elk ging bijna door de geluidsbarriere heen. Ik denk als daar de logger van word leeghaald, dat de rookwalmen uit de laptop slaan. Dus maw. de PK gewichts verhouding van onze auto zat eerder aan de lage kant dan aan de hoge kant. Dus we moesten alles uit de wegligging halen en dat is nou net mijn uitdaging.

Marco Poland had ik zaterdag al vroeg aan de telefoon. Dre kun jij niet starten? Ik zei tuurlijk, ik wil best starten. Maar ik zou het zelf doen als ik jou was. Het is genieten om van Pole te beginnen. Ik heb hem uitgelegd met wat voor snelheid hij moest gaan naderen etc. Hij deed het perfect. Pakte de koppositie. In de hairpin had ie echter een kleine motor hikup waardoor ie wat plekken verloor. Hij kon zich weer naar voren rijden. Wij hadden echter veel stafseconden gekregen. Dus hadden we nog wat goed te maken in het 2e deel.
Na de pitstop kroop ik achter het stuur. Na 10 min. rijden kreeg ik een lampje hoge bak temperatuur. De twijfel kwam, wat moest ik doen, afbreken de pits in of doorgaan. Ik had geen boordradio, dus moest zelf de keuze maken. Ik koos ervoor om seq schakelen te combineren met koppelen en handschakelen om zo de bak te sparen en hopen dat de Temp. iets zou dalen. Ik verloor echter veel meters en mijn postitie 2 kwam ook in gedrang. Maar ik dacht laat maar komen. Dan zie ik het wel. Op een gegeven moment kwam ik 2 achterblijvers tegen op weg naar de ramshoek. Ik zag dat ze samen ook in gevecht waren. Ik zag al aan ze dat ze naar rechts gingen ik dacht dan neem ik de keuze om ze links voor de ramshoek in te halen. Ik had mijn keuze al gemaakt. Wat gebeurt er, er rijdt een focus BRL met 40 km per uur.. nooit gezien door de 2 strijdende auto s voor me. Ik kom met ca. 200 km per uur aan. Naar rechts was geen mogelijkheid meer. Dus vol naar links met 200 km het gras in. Gelukkig was het het hele weekend droog geweest dus geen nat gras. Stuur zo recht mogelijk houden, niet abrubt van het gas af en links licht bijremmen. Wonder boven wonder kon ik hem recht houden. En rijdt ik zo weer de baan op aan de binnenkant van de ramshoek. pfffffff. hairy moment zullen we maar zeggen. Verloor echter onze plek 2. Kon wel weer aanpikken maar had moeite. Vertrouwen van de bak was er niet, miste me 10% wegligging wat ik te kort kwam. Maar me erbij neerleggen zal ik niet doen. Als ik nog mogelijkheden zie dan ga ik ervoor. Pakte de draad weer op. Ging weer vol seq schakelen en zo kon ik in de aanremzone s en bochten snelheden toch ietwat aansluiting krijgen. Bogearts maakt een klein foutje met een achterblijver. Ik wist dat ik 1 keer zo n kans kreeg. Op de rechte stukken was ik kansloos tegen het motorvermogen van de 1 serie. Dus deze moest ik pakken. Ik zat er naast ik zag dat ie wilde insturen dus om contact te voorkomen ging ik met 4 wielen door het gras en kon hem voor de volgende bocht uitremmen. Dus plek 2 terug. Ik kon echter niet los rijden ik moest op de rechte stukken blokken anders was ik mijn plekje zo weer kwijt. Op start finish kijk ik in mijn spiegel. Mega veel rook uit de auto van Bogearts. Wat bleek motor opgeblazen. Dus weer overgegaan op handschakelen en koppelen om zo naar de finish te rijden. Weer kwam onze 2e plaats in het gedrang. Met een paar tiende verschil toch 2e. Een prachtig resultaat met deze problemen en hairy moments.

Na de finish moest ik me echter melden bij de wedstrijdleiding. Ging dus over die inhaal actie over het gras. Ik zag dat niet zo in mijn beleving was het uitwijking om contact te ontlopen. Moet echter bekennen dat het vanuit de buiten camera posities anders lijkt dan vanuit de inboards. De wedstrijdleiding zei echter wel dat ze er niks mee deden alleen een waarschuwing. Ze geven me wel een klop op me schouder voor de actie door het gras naar de ramshoek ter voorkomen van een mega crash. Bobbe de hand geschud, want ik weet dat Bobbe zeker geen verkeerde wedstrijdleider is, in tegendeel ik ben altijd blij als ie erbij is.

Na de race nog lang nagesproken met Marco en camera beelden door genomen waar verbetering mogelijk was.

Deel 2

volgt.

wilbertpaans

Bericht door wilbertpaans » 06 jun 2011, 18:39

Leuk verslag, zeker goed resultaat ondanks het mankemend met de v-bak. En wat uitstapjes! 8)

Linds155

Bericht door Linds155 » 06 jun 2011, 18:57

Gaaf verslag! ik keek mee met de live streaming ! waren mooie beelden! Zonde van die silhouette van Bert van der Zweerde.. Sprak m nog op msn gister aaf, behoorlijk spierpijn had ie! ging ook best hard! :?
We proberen zelf ook dit jaar een race mee te racen met een 147 cup GTA !

Ben benieuwd naar deel 2! :wink:

Andre

Bericht door Andre » 06 jun 2011, 22:05

Race 2

Met onze 2e plaats stonden we dus weer vooraan op de grid. :) Dat was mooi. Maar vooraf aan de race heb ik nog lang nagedacht over de eerste race. De achterkant kon de voorkant niet bijhouden qua grip. Uiteindelijk heb ik nog wat veranderd aan de setup waarvan ik dacht dat we dan op de goede weg zouden zitten. Poland twijfelde er even aan. Maar ik zei vertrouw me maar gewoon ga maar rijden en nergens aan denken gewoon gas geven. :)

Dus zo is Marco de race in gegaan. Hij starte perfect en nam meteen de kop over van de gebroeders monster. Maar de seat pakt de kop over denk dat marco even moest wennen aan de auto. Hij verloor iets aansluiting maar na een paar ronden was het vertrouwen in de auto terug en hij liep weer in op de seat. Kon zelfs wat druk uitoefenen. Uiteindelijk maakten de monsters een remfout op een achterblijver. En zo ligt Marco ineens op koppositie. Ik hield de computer in de gaten en zag al snel dat van Soelen snelle ronden noteerde en vroege pitsstop was nodig, We moesten veel straf sec wegrijden. Na de wissel kom ik net achter pieter de pits uit. Moest meteen rijden voor wat ik waard was. Je zag dat pieter op een zachter banden compound reed zijn auto had mega grip en die auto loopt ook nog als een kogel. Ik werd op de proef gesteld. Uiteindelijk had ik mooie uitrem actie op van Soelen. Nu was de weg vrij. Enige wat ik moest doen is 25 min quali laps rijden. Ik reed bijna me quali tijd op gebruikte banden. De nieuwe setup werkte. Je kon nu pushen. Het gat naar de monsters was groot. Maar ik kreeg ze in het vizier. Ik had de aansluiting en toen gingen ze pits in voor een drive thru. Ik dacht dat ik op kop lag en ging wat minderen opeens zag ik een pit bord hangen P2. Oeps nog 5 min op de klok. Omschakelen weer qualilaps rijden. En 2 minuten voor het einde ging ik buitenom voorbij in duikersloot nandeveen bocht. Pffff net gehaald. Ik was zeer blij ik moest er mega voor strijden. De auto was top en Marco had een zeer goeie 1e stint anders was het niet gelukt.

Dus zeer mooi geslaagd race weekend gehad.

2e en 1e in de DSC en 1e Aprisco Cup.

Filmpjes volgen.

Andre

Bericht door Andre » 06 jun 2011, 22:25

Dit waren inboard quali laps. Ik heb eens keer zo n filmpje gemaakt waar je goed kan je zien hoe je met het stuur aan het vechten bent als je de grens opzoekt. Je moet er als de kippen bij zijn als zo n auto uitbreekt met 285 brede slicks. Het geeft even een idee.

Quali beelden met camera naar voren gericht komen ook nog.

Plaats reactie