Oeps, daar zal je gelijk in hebben. Maar andere blokken is ook hiermee niet het proberen waard?
BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon air intake
-
Online
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2718
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW M3 SMG, 2004
Prachtig! Fijn dat het onderstel zo goed bevalt . Ik ben er ook altijd heel tevreden mee geweest.
Vwb de remmen... alleen zo’n Brembo setje klauwen brengt je niets. Ik denk dat het de performance set is die ook onder de e81 135i zit, maar die is bedoeld voor 26mm dikke schijven en dan moet je dus mogelijk blokken gaan afvijlen...
Ik rijd nu al een paar jaar met de 345mm csl schijven icm staalomvlochten remleidingen een goede blokken, bijv pfc of pagid rsl29 en dan remt het allemaal uitstekend.
Tenslotte de spacers, dat is echt geen enkel probleem zolang je maar zorgt dat ze zo’n opstaande rand hebben waar de velg op centreert, maar dat hebben ze in die dikte waarschijnlijk allemaal. Gewoon doen dus! Wel opletten dat je ook langere wielbouten gebruikt.
Vwb de remmen... alleen zo’n Brembo setje klauwen brengt je niets. Ik denk dat het de performance set is die ook onder de e81 135i zit, maar die is bedoeld voor 26mm dikke schijven en dan moet je dus mogelijk blokken gaan afvijlen...
Ik rijd nu al een paar jaar met de 345mm csl schijven icm staalomvlochten remleidingen een goede blokken, bijv pfc of pagid rsl29 en dan remt het allemaal uitstekend.
Tenslotte de spacers, dat is echt geen enkel probleem zolang je maar zorgt dat ze zo’n opstaande rand hebben waar de velg op centreert, maar dat hebben ze in die dikte waarschijnlijk allemaal. Gewoon doen dus! Wel opletten dat je ook langere wielbouten gebruikt.
- Niels
- Berichten: 22283
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW M3 SMG, 2004
Lekkere update Bram Ik heb ook een B12 set liggen voor de M-Coupe, ben benieuwd!
-
OnlineBram
- Berichten: 15932
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Ik heb dit gevonden, dat moet toch beter zijn dan de standaard mini klauwtjes?Mark 320iS schreef: ↑16 sep 2020, 18:53 Prachtig! Fijn dat het onderstel zo goed bevalt . Ik ben er ook altijd heel tevreden mee geweest.
Vwb de remmen... alleen zo’n Brembo setje klauwen brengt je niets. Ik denk dat het de performance set is die ook onder de e81 135i zit, maar die is bedoeld voor 26mm dikke schijven en dan moet je dus mogelijk blokken gaan afvijlen...
Ik rijd nu al een paar jaar met de 345mm csl schijven icm staalomvlochten remleidingen een goede blokken, bijv pfc of pagid rsl29 en dan remt het allemaal uitstekend.
Tenslotte de spacers, dat is echt geen enkel probleem zolang je maar zorgt dat ze zo’n opstaande rand hebben waar de velg op centreert, maar dat hebben ze in die dikte waarschijnlijk allemaal. Gewoon doen dus! Wel opletten dat je ook langere wielbouten gebruikt.
https://freakyparts.co.uk/products/bmw- ... -brake-kit
Wat ik nu heb is prima voor op straat, maar na rondjes Ring was het beste er wel af.
Ik ga binnenkort naar TVM om spacers te passen. Maakt het nog uit of ze aan de remschijf kant, of de binnenkant van het wiel gemonteerd worden? Dat schijnt beide te kunnen?
- Ferdi
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: BMW M3 SMG, 2004
Het zal je verbazen wat voor verschil een set performance remblokken gaat maken.
Auto staat met de B12 precies goed zo qua hoogte!
Auto staat met de B12 precies goed zo qua hoogte!
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2718
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW M3 SMG, 2004
Deze set is inderdaad anders, dit zijn de Porsche 996 klauwen zo te zien. Schijnt wel een verbetering te zijn. Maar nogmaals, ik denk dat je beter kunt beginnen met staalomvlochten remslangen, ate typ 200 remvloeistof en dan een ander remblok. Dat is effectiever dan alleen andere klauwen (ziet er wel beter uit, dat dan weer wel). Ik kan echt behóórlijk remmen met mijn setup een hele dag op het circuit, nooit last van fading oid. Toen ik met mijn m3 de eerste keer de ring op ging toen ie nog standaard was waren mijn remmen ook op na een halve ronde. Maar ik wist al van onze trackday auto dat wat relatief kleine aanpassingen wonderen kunnen doen, dus ik heb dat gedaan en ben nooit naar een BBK overgestapt.
Een spacer zet je normaal gezien gewoon op de schijf en daarna de velg er overheen. Ik ken ook geen andere methode?
Een spacer zet je normaal gezien gewoon op de schijf en daarna de velg er overheen. Ik ken ook geen andere methode?
-
OnlineBram
- Berichten: 15932
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Welke blokken heb je bij jouw M3 gebruikt Mark? Ik neem aan dat je nu meer richting de hardere blokken gaat omdat het een tracktool wordt, dat laatste is niet mijn intentie.
Stalen remleidingen en een remvloeistof met hoger kookpunt heb ik al. Starten met betere blokken is wel aantrekkelijker voor wat betreft de kosten natuurlijk.
Stalen remleidingen en een remvloeistof met hoger kookpunt heb ik al. Starten met betere blokken is wel aantrekkelijker voor wat betreft de kosten natuurlijk.
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2718
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW M3 SMG, 2004
Als je dat al hebt moet je gewoon andere blokken proberen, is toch een slijtage product en dan ben je voor EUR200,- klaar. Ik had eerst PFC's 01 of 09 dat weet ik niet precies meer, maar rijd nu een tijdje op Pagid RSL29's (de gele dus) en die bevallen eigenlijk nog beter. Piepen ook een stuk minder dan die PFC's, maar eerlijk is eerlijk helemáál stil zijn ze niet. Hawk HP+ zou je ook eens kunnen proberen, die zijn wat minder extreem, maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee. Ik zou in jouw situatie gewoon die Pagid's eens proberen.
-
OnlineBram
- Berichten: 15932
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Waar koop je die Pagid's dan? Zit al een kwartier te zoeken, krijg ze nergens gevonden
- RS-Ron
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: BMW M3 SMG, 2004
Je kan hier eens een mailtje naar sturen ? Ik heb ze voor mijn M3 toen ook rechtstreeks bij Pagid besteld.
Gr Ron
[url] mailto:info@tmdperformance.com[/url]
Gr Ron
[url] mailto:info@tmdperformance.com[/url]
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2718
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW M3 SMG, 2004
Haha! Ik koop ze in Duitsland, heb ze besteld bij at-rs.de, dat is een zaak die zich echt in remmen heeft gespecialiseerd, dus daar kun je ook eens vragen of ze voor jouw gebruik wellicht een beter alternatief hebben. Vorige keer besteld bij isa-racing.de. In Nederland kun je ze bestellen bij epsautomotive.nl, maar die zijn een stuk duurder.
-
OnlineBram
- Berichten: 15932
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Top, dank voor de tips mannen!
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW M3 SMG, 2004
Ik kwam van de carbone lorraine rc6 en ben overgestapt op pagid rsl29, nog geen dag spijt van.
Pagid heb ik toen bij Biesheuvel gehaald, maar ook racehardware.nl is dealer
Pagid heb ik toen bij Biesheuvel gehaald, maar ook racehardware.nl is dealer
- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: BMW M3 SMG, 2004
Altijd goed, onderstel fris eronder
- Bert ///M3
- Berichten: 9362
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW M3 SMG, 2004
Voor een knappe straatauto zou ik die blokken nooit gebruiken, tenzij je je niet zo druk maakt om de lak van je CSL wielen
-
OnlineBram
- Berichten: 15932
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Daar ben ik bloed zuinig op Ik rijd hooguit 2x per jaar op de Ring/Zandvoort, dat gaat ook niet veranderen.
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2718
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW M3 SMG, 2004
Ik kan alleen over mijn eigen ervaringen praten en met de PFC en Pagid blokken heb ik nooit last gehad van inbranden. Heb een paar jaar geleden nieuwe black chrome styling 67's gekocht en die zien er nog steeds als nieuw uit. Bij die Carbon Lorraine's en bijv. Hawk HT10 hadden we in het verleden op de trackday auto wel last van inbranden van remstof.
- Philipoo
- Berichten: 4212
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW M3 SMG, 2004
Als je info wilt; pm me maar even! Als ik jou was zou ik gelijk de wielbouten vervangen voor studs, dan heb je geen gedonder met spacers die voor onbalans zorgen. Daarnaast maakt een spacer an sich niets uit voor je lagers; is hetzelfde als wanneer je rijdt met wielen met een lagere offset bijvoorbeeld. Ik heb 10 & 20mm op de M3 zitten!
- Rogerb
- Berichten: 1574
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: BMW M3 SMG, 2004
10 - 20mm zal je inderdaad op je lagers in praktijk niet snel wat van merken, tenzij je een beetje Leepu-style gaat
- Philipoo
- Berichten: 4212
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
- Bert ///M3
- Berichten: 9362
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW M3 SMG, 2004
Dat maakt niet uit als er maar een centreer ring op zit.
Als je heel fors rijd dan gaat het wel uitmaken voor je wiellagers (bij een M3 CSL bijvoorbeeld waar fors mee gereden word op semislicks zijn de wiellagers voor vaak aan de beurt) maar met Bram zijn gebruik zal het niet veel uitmaken.
Je krijgt wel een andere stuur reactie en bumpsteer door hobbels etc. Vanuit dat oogpunt dus liever niet.
Als je heel fors rijd dan gaat het wel uitmaken voor je wiellagers (bij een M3 CSL bijvoorbeeld waar fors mee gereden word op semislicks zijn de wiellagers voor vaak aan de beurt) maar met Bram zijn gebruik zal het niet veel uitmaken.
Je krijgt wel een andere stuur reactie en bumpsteer door hobbels etc. Vanuit dat oogpunt dus liever niet.
-
- Berichten: 51675
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M3 SMG, 2004
Bredere banden monteren:)
-
OnlineBram
- Berichten: 15932
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Ga achter juist een 'smallere' monteren, terug naar 255/35/19 want dat is origineel, en niet de 265 die er nu omheen ligt
- e30touring1990
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: BMW M3 SMG, 2004
dit setje met 996 klauwen icm 345mm csl schijven heb ik ook klaar liggen voor mijn z3 coupe (achterzijde ook trouwens), heb er dus nog niet mee gereden maar van wat ik lees is dat het wel mooi remt met die klauwen. beginnen met een setje andere blokken is natuurlijk wel de goedkoopste/makkelijkste stap om nu te proberen in jouw geval.Bram schreef: ↑16 sep 2020, 19:06Ik heb dit gevonden, dat moet toch beter zijn dan de standaard mini klauwtjes?Mark 320iS schreef: ↑16 sep 2020, 18:53 Prachtig! Fijn dat het onderstel zo goed bevalt . Ik ben er ook altijd heel tevreden mee geweest.
Vwb de remmen... alleen zo’n Brembo setje klauwen brengt je niets. Ik denk dat het de performance set is die ook onder de e81 135i zit, maar die is bedoeld voor 26mm dikke schijven en dan moet je dus mogelijk blokken gaan afvijlen...
Ik rijd nu al een paar jaar met de 345mm csl schijven icm staalomvlochten remleidingen een goede blokken, bijv pfc of pagid rsl29 en dan remt het allemaal uitstekend.
Tenslotte de spacers, dat is echt geen enkel probleem zolang je maar zorgt dat ze zo’n opstaande rand hebben waar de velg op centreert, maar dat hebben ze in die dikte waarschijnlijk allemaal. Gewoon doen dus! Wel opletten dat je ook langere wielbouten gebruikt.
https://freakyparts.co.uk/products/bmw- ... -brake-kit
Wat ik nu heb is prima voor op straat, maar na rondjes Ring was het beste er wel af.
Ik ga binnenkort naar TVM om spacers te passen. Maakt het nog uit of ze aan de remschijf kant, of de binnenkant van het wiel gemonteerd worden? Dat schijnt beide te kunnen?
- JP
- Berichten: 31620
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW M3 SMG, 2004
Bij bolt-on tot 12mm heb je vaak dat de schroeven waarmee je de spoorverbreders vastmaakt, dikker zijn dan je spoorverbreder en dan steken ze nog uit en krijg je je velg niet 100% "aangezet"
voorbeeld;
voorbeeld;