Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie

Welke kies jij? Toyota GT86 of de Subaru BRZ

Toyota GT86
71
48%
Subaru BRZ
77
52%

Totaal aantal stemmen: 148

johann3s

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door johann3s » 12 feb 2012, 15:49

Ik zie hier allemaal hele optimistische verbruikscijfers langskomen, maar ik denk dat er foutjes gemaakt worden met de conversie van mpg naar liter/100km. Er zijn namelijk twee verschillende gallons, de Britse, en de Amerikaanse ;)

Zie voor meer info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_econo ... iles#Units

Volgens mij is pistonheads bijvoorbeeld een uk site, dus als ze het daar hebben over 42 mpg, is dat niet de hier genoemde 5.6 liter/100km maar is dat dus 6.7 liter/100km.

(Ik heb dit even geverifieerd door het persbericht van de bmw m550d te vergelijken op pistonheads en autoblog, en pistonheads houd inderdaad de Britse mpg aan.)

Joy

Bericht door Joy » 12 feb 2012, 18:13

Klopt Johan, dat zal ook het verbruikscijfer gaan worden.

Nog wat nieuw fotomateriaal van het spoilerpakket 'Modellista' welke Toyota als optie zal leveren. De wielen zijn daar ook onderdeel van:

Afbeelding
Afbeelding

En 2 photoshops waarbij liefhebbers hun eigen smaak er aan hebben toegevoegd:

Afbeelding
Afbeelding

Rupie

Bericht door Rupie » 12 feb 2012, 19:43

Zijn die foto's in Nederland gemaakt? Wat een grauwe toestand :ziek:

wim breman

Bericht door wim breman » 13 feb 2012, 11:18

De auto gaat er niet op vooruit met die tupperware, doe mij maar zonder.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 feb 2012, 11:25

johann3s schreef:Ik zie hier allemaal hele optimistische verbruikscijfers langskomen, maar ik denk dat er foutjes gemaakt worden met de conversie van mpg naar liter/100km. Er zijn namelijk twee verschillende gallons, de Britse, en de Amerikaanse ;)

Zie voor meer info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_econo ... iles#Units

Volgens mij is pistonheads bijvoorbeeld een uk site, dus als ze het daar hebben over 42 mpg, is dat niet de hier genoemde 5.6 liter/100km maar is dat dus 6.7 liter/100km.

(Ik heb dit even geverifieerd door het persbericht van de bmw m550d te vergelijken op pistonheads en autoblog, en pistonheads houd inderdaad de Britse mpg aan.)
Verklaart een hoop! Tnx voor de verbetering.

Hielke

Bericht door Hielke » 13 feb 2012, 22:13

http://www.einszweidrei.de/zzedit/ezd-2 ... taft86.htm

Goed artikel, denk dat de schrijver het bij het juiste end heeft. De auto gaat ook in Nederland geen succes worden.

Rupie

Bericht door Rupie » 13 feb 2012, 22:35

:sealed:

Snipe

Bericht door Snipe » 13 feb 2012, 22:45

Hielke schreef:http://www.einszweidrei.de/zzedit/ezd-2 ... taft86.htm

Goed artikel, denk dat de schrijver het bij het juiste end heeft. De auto gaat ook in Nederland geen succes worden.
Einszweidrei.de? Iemand die er niet eens mee gereden heeft?
Ik weet niet hoor, maar dat lijkt me toch niet de beste bron om je op te baseren. Natuurlijk zullen ze hier niet in Aygo-achtige hoeveelheden de showroom uit vliegen, maar laten we in elk geval hopen dat het een succes wordt. Wie weet zet het dan nog wat andere merken aan om met een leuk achterwielaangedreven coupeetje te komen.

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 13 feb 2012, 22:49

lol.. wat een artikel zeg. boh

Michel P

Bericht door Michel P » 14 feb 2012, 08:36

Hielke, heb je de Beerenburg op de bonus gekocht om dat de tocht der tochten niet door is gegaan..... of heb je die link van BMW NL gekregen...... of heeft Macboy je deze link gestuurd...... als TDI ambasdeur....

Don't drink and post..... :beer:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 feb 2012, 08:55

Hielke is de nieuwe Autobahnridder op DF Michel. Hij zal als enige voor DF de GT 86 vrijwillig gaan testen op de Oberhausen Straight en de auto vervolgens helemaal de grond in schrijven. Macboy zal meegaan om zijn GTD overtuigend tegenover de GT 86 te zetten als betere keus op dat traject. Sneller van 80 naar 130 en ook nog eens minder liters verbruiken.

Op en afritten nemen ze voor 't gemak niet mee in hun vergelijk.

:)

Kommaan hoe vaak wordt dat slechte stuk Duitstalige riooljournalistiek hier nog geplaatst? Ik snap zijn punt, maar het interesseert mij geen zak dat je op papier geen strakke plasser krijgt van de GT 86 als je naar pk's, koppel, 0-100 en topsnelheid kijkt.

Michel P

Bericht door Michel P » 14 feb 2012, 09:29

Dat artikel bevestigd dat hij totaal niet begrepen heeft waar de GT86 voor staat, maar dat is voor Duitsers ook moeilijk want die willen alles emotieloos becijferen......

Video van Chris Harris zal die duitser ook wel niet snappen....

Michel

Hielke

Bericht door Hielke » 14 feb 2012, 11:25

Michel P schreef:Dat artikel bevestigd dat hij totaal niet begrepen heeft waar de GT86 voor staat, maar dat is voor Duitsers ook moeilijk want die willen alles emotieloos becijferen......

Video van Chris Harris zal die duitser ook wel niet snappen....

Michel
Ik hoop dat de schrijver er totaal naast zit en dat de auto hier te lande en in Duitsland een groot succes wordt.

Maar de voortekenen doen me anders vermoeden. Het artikel legt de vinger precies op de zere plek. Ook worden de juiste auto's met de Toysub vergeleken: De Golf GTI, de Leon Cupra, de Clio RS, de Audi TT, de Elise en de Golf GTD. Het is nu eenmaal zo dat de habitat van de hot hatch rijder het meest op een rechte lijn lijkt, en dat het RWD concept al 20 jaar geleden ten faveure van FWD z'n positie verloren heeft. Waarom zou een nieuwe RWD speler die qua rechtuitacceleratie geen van z'n directe concurrenten kan aftroeven daar verandering in gaan aanbrengen? Cavallino, Knot en Andre willen altijd dwars. Andre ook met splinternieuwe auto's maar niet met minder dan 260 pk. Persoonlijk heb ik een zwak voor coupe's, maar ik kan de Toysub onmogelijk mooi vinden. Het is een samenraapsel van lijnen. Misschien dat een instapprijs in lijn met onze directe buren 'm kan redden.

Tom

Bericht door Tom » 14 feb 2012, 15:34

Hielke schreef:
Ik hoop dat de schrijver er totaal naast zit en dat de auto hier te lande en in Duitsland een groot succes wordt.

Maar de voortekenen doen me anders vermoeden. Het artikel legt de vinger precies op de zere plek. Ook worden de juiste auto's met de Toysub vergeleken: De Golf GTI, de Leon Cupra, de Clio RS, de Audi TT, de Elise en de Golf GTD. Het is nu eenmaal zo dat de habitat van de hot hatch rijder het meest op een rechte lijn lijkt, en dat het RWD concept al 20 jaar geleden ten faveure van FWD z'n positie verloren heeft. Waarom zou een nieuwe RWD speler die qua rechtuitacceleratie geen van z'n directe concurrenten kan aftroeven daar verandering in gaan aanbrengen? Cavallino, Knot en Andre willen altijd dwars. Andre ook met splinternieuwe auto's maar niet met minder dan 260 pk. Persoonlijk heb ik een zwak voor coupe's, maar ik kan de Toysub onmogelijk mooi vinden. Het is een samenraapsel van lijnen. Misschien dat een instapprijs in lijn met onze directe buren 'm kan redden.
Afbeelding

Een auto snellere acceleratiecijfers geven was niet zo moeilijk, dan had Toyota of Subaru een hoop ontwikkelingskosten kunnen besparen door een bestaand platform te pakken. Subaru heeft ook wel een blok liggen uit de WRX dat er 300pk uit perst. Ben je elke hothatch de baas.

stefan740

Bericht door stefan740 » 14 feb 2012, 15:57

Hadden ze dat niet gewoon moeten doen dan Tom?

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 14 feb 2012, 16:10

stefan740 schreef:Hadden ze dat niet gewoon moeten doen dan Tom?
Waarom? Weer een onbetaalbaar hok op de markt brengen? We hebben M modellen genoeg...

Net als de MX-5 is dit ook een poor man's sportscar. Alleen met een andere insteek, dit is duidelijk geen roadster. ;)

-edit-

Er zijn trouwens ook mensen die een 120i coupe kopen met M-pakket. Dus waarom zou er voor dit ding geen markt zijn?

Tom

Bericht door Tom » 14 feb 2012, 16:45

stefan740 schreef:Hadden ze dat niet gewoon moeten doen dan Tom?
Keus genoeg in fwd 200+pk auto's in de prijsklasse 30-40k. Wat zou nog zo'n auto toevoegen? Helemaal niks.. same old story hij is misschien weer sneller op een rondje ring en een jaar later komt renault/ford/opel/vw met iets dat er weer overheen gaat.. ondertussen zit de focus rs al op 305pk op de voorwielen.
Concept van de ToySub is vrij uniek anno 2011 (alleen de MX5 komt er dichtbij). En zal lang niet iedereen aanspreken, maar volgens mij is dat nooit de bedoeling geweest van dit project.. anders hadden ze zich er wel makkelijker vanaf kunnen maken... zou de marketingafdeling ook leuker hebben gevonden, die zijn gek op cijfertjes want dat verkoopt makkelijker.

RVV

Bericht door RVV » 14 feb 2012, 16:58

Ach Tom jij snapt er ook niks van.. :attentie:

mrbbs

Bericht door mrbbs » 14 feb 2012, 17:58

Wat eerlijker verbruik-cijfers gevonden:

8,0L/100km;12.4 km/l

http://www.tune86.com/toyota-gt-86-tech ... fo-details

JP

Bericht door JP » 15 feb 2012, 23:52

Thanx MRBBS ! Dat is meer realitisch.

----

Afbeelding

Waarom toch dat slot als de smart-entry sleutel geen baard heeft?

stefan740

Bericht door stefan740 » 16 feb 2012, 00:23

Sorry Tom, ik had het meer over de laatste zin. Over een Sti blok erin lepelen, waarom hebben ze dat niet gedaan. Alleen even een weekje werken aan CO2 reductie en dan hadden we al lang rondgereden met GT86's hier in Nederland...

Ja atmo is ultiem. Maar voor een bedrijf is winst ultiem. Ze hadden uit financieel oogpunt het beter met een saai standaard blok kunnen doen denk ik? Kosten lager, vraagprijs zelfs wat hoger...... en ja nu kun je zeggen, ode aan de AE86 maar a) dat is meer marketing prietpraat en daar komt juist niets van terecht en b) ze laten toch alles door Subaru regelen op hun echte logistieke kunstje na.

Doe mij een GT86/BRZ STI RC. Die bumpers mogen fijn ongespoten blijven. Schijt aan de buren die vragen waarom.
Laatst gewijzigd door stefan740 op 16 feb 2012, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 16 feb 2012, 18:17

200Nm/200pk op smalle bandjes mag dan wel fun lijken te bieden
ik zie in elk driftfilmpje dat de power met de hakken over de sloot is
ding schreeuwt om een echte motor
om het gewichts concept dan enigzins te eerbieden lijkt me een kleine turbo erop met nagenoeg geen lag, een uitstekend plan
300Nm/300pk begint er al op te lijken, en pas dan maak je een (tunings) legende van je wagen
die 200pk NA naar 205pk brengen, ja leuk, maar de doelgroep is dan gemist
een 300pk turbo naar 400pk brengen, daar lopen er miljoenen van rond die het willen en het ook nog kunnen betalen en ook gaan betalen (!)
:blink:

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 16 feb 2012, 19:46

stefan740 schreef:Sorry Tom, ik had het meer over de laatste zin. Over een Sti blok erin lepelen, waarom hebben ze dat niet gedaan. Alleen even een weekje werken aan CO2 reductie en dan hadden we al lang rondgereden met GT86's hier in Nederland...

Ja atmo is ultiem. Maar voor een bedrijf is winst ultiem. Ze hadden uit financieel oogpunt het beter met een saai standaard blok kunnen doen denk ik? Kosten lager, vraagprijs zelfs wat hoger...... en ja nu kun je zeggen, ode aan de AE86 maar a) dat is meer marketing prietpraat en daar komt juist niets van terecht en b) ze laten toch alles door Subaru regelen op hun echte logistieke kunstje na.

Doe mij een GT86/BRZ STI RC. Die bumpers mogen fijn ongespoten blijven. Schijt aan de buren die vragen waarom.
Gokje, de Subaru boxer uit de Impreza is langzaamaan een fossiel aan het worden en aan vervanging toe? ;)

Ben eens benieuwd hoe lang het duurt voor ze een nieuwe Impreza motor lanceren... Ben nog benieuwder naar de basis van dat blok... ;)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 16 feb 2012, 20:29

Hielke schreef:http://www.einszweidrei.de/zzedit/ezd-2 ... taft86.htm

Ik ben het wel eens met jou verhaal...............
Er zijn te weinig achterwiel ridders die dat ding gaan kopen..................

Mathieu

Bericht door Mathieu » 21 feb 2012, 15:37

Plaats reactie