Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 31 mar 2014, 21:44

Bij dat filmpje van Fernando staat een comment:
crisdegek 27 minuten geleden
''Wij willen een echte geit !'' ?

ik moest even grinikken:)

Luco

Bericht door Luco » 31 mar 2014, 21:50

Tja PD het is natuurlijk veel makkelijker om het probleem te omzeilen door er allerlei andere zaken bij te halen.

Maar vooral het probleem niet benoemen.

Overigens snap ik waarom Zwitserland hoger staat dan wij, daar tolereren ze zulke mensen niet, die worden zonder pardon het land uitgetrapt.
:thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 31 mar 2014, 21:55

Luco schreef:Tja PD het is natuurlijk veel makkelijker om het probleem te omzeilen door er allerlei andere zaken bij te halen.

Welk probleem wil je precies benoemen dan? Er is een juwelier overvallen, dat is een probleem. De daders zijn doodgeschoten, dat is ook een probleem. Een klein groepje vrienden van de overvallers heeft geprotesteerd, dat is voor een deel ook een probleem.

Volgens mij worden al die problemen uit en te na benoemd, dus ik volg je even niet.

Fernando

Bericht door Fernando » 31 mar 2014, 21:57

Marokkanen

Luco

Bericht door Luco » 31 mar 2014, 22:01

Snipe schreef:
Luco schreef:Tja PD het is natuurlijk veel makkelijker om het probleem te omzeilen door er allerlei andere zaken bij te halen.

Welk probleem wil je precies benoemen dan? Er is een juwelier overvallen, dat is een probleem. De daders zijn doodgeschoten, dat is ook een probleem. Een klein groepje vrienden van de overvallers heeft geprotesteerd, dat is voor een deel ook een probleem.

Volgens mij worden al die problemen uit en te na benoemd, dus ik volg je even niet.
Dat jij vind dat het een probleem is dat de daders zijn doodgeschoten zegt mij genoeg.
Plus dat je net doet alsof het een incident is.

Misschien eens tijd dat je je ogen opendoet ipv alleen maar politiek correct te zwetsen als het over criminelen gaat, maar ondertussen alles wat Wilders zegt uit zijn verband te trekken.

Over integer gesproken. :blabla: :blabla:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 mar 2014, 22:07

http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/ ... t-zat.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Riceaux

Bericht door Riceaux » 31 mar 2014, 22:09

Mocht de juwelier vervolgt worden krijgt ze vast wel gigantische strafvermindering vanwege de media aandacht toch? Of werkt dat alleen zo bij mensen die daadwerkelijk schuldig zijn aan een misdrijf?

Snipe

Bericht door Snipe » 31 mar 2014, 22:10

Luco schreef:Dat jij vind dat het een probleem is dat de daders zijn doodgeschoten zegt mij genoeg.
Wil je beweren dat het geen incident is? Als er dagelijks overvallers dood werden geschoten haalde het toch nu het nieuws niet?

En natuurlijk is het een probleem dat die daders dood zijn geschoten. Die juwelier heeft er niet om gevraagd om overvallen te worden en het lijkt me voor zulke mensen geen pretje om overvallen te worden, waarbij het ook nog eens traumatisch kan zijn dat je als gewone, nette winkelier twee mensen gedood hebt. Dat jij daar je schouders over ophaalt of het in ieder geval geen probleem vindt zegt mij dan weer genoeg.

PD power

Bericht door PD power » 31 mar 2014, 22:15

Snipe schreef:

Tis heel simpel Perry, mensen moeten gvd met de poten gewoon van andermans spullen afblijven, als je ten gevolge van die hufterstreek zelf het loodje legt moet je niet janken, maar schamen, niks onduidelijks aan.
Het juweliers echtpaar is slachtoffer en niet die klootzakken.

.

Luco

Bericht door Luco » 31 mar 2014, 22:15

Snipe schreef:
Luco schreef:Dat jij vind dat het een probleem is dat de daders zijn doodgeschoten zegt mij genoeg.
Wil je beweren dat het geen incident is? Als er dagelijks overvallers dood werden geschoten haalde het toch nu het nieuws niet?

En natuurlijk is het een probleem dat die daders dood zijn geschoten. Die juwelier heeft er niet om gevraagd om overvallen te worden en het lijkt me voor zulke mensen geen pretje om overvallen te worden, waarbij het ook nog eens traumatisch kan zijn dat je als gewone, nette winkelier twee mensen gedood hebt. Dat jij daar je schouders over ophaalt of het in ieder geval geen probleem vindt zegt mij dan weer genoeg.
En weer verdraai je de boel :lollerdelol:

Overvallen door Marokkaans tuig is geen incident nee, ze overvallen dagelijks winkeliers, oude mensjes en andere individuen in onze samenleving.
Dat ze nu eens een keer het onderspit delven, tja daar haal ik wel mijn schouders over op.

In eerdere posts heb ik al aangegeven dat mijn medeleven naar de juwelier en zijn gezin uitgaan.
Laatst gewijzigd door Luco op 31 mar 2014, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

350 Z

Bericht door 350 Z » 31 mar 2014, 22:16

Welk probleem wil je precies benoemen dan? Er is een juwelier overvallen, dat is een probleem. De daders zijn doodgeschoten, dat is ook een probleem. Uh dat is toch een oplossing :mrgreen: Een klein groepje vrienden van de overvallers heeft geprotesteerd, dat is voor een deel ook een probleem.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 31 mar 2014, 22:23

350 Z schreef:
Welk probleem wil je precies benoemen dan? Er is een juwelier overvallen, dat is een probleem. De daders zijn doodgeschoten, dat is ook een probleem. Uh dat is toch een oplossing :mrgreen: Een klein groepje vrienden van de overvallers heeft geprotesteerd, dat is voor een deel ook een probleem.

Nee is een probleem. Die juwelier heeft nu een trauma opgelopen. Als die k*t marokkanen daar niet naar binnen waren gelopen met een pistool was dat probleem er niet geweest.

Luco

Bericht door Luco » 31 mar 2014, 22:25

Riceaux schreef:
350 Z schreef:

Nee is een probleem. Die juwelier heeft nu een trauma opgelopen. Als die k*t marokkanen daar niet naar binnen waren gelopen met een pistool was dat probleem er niet geweest.

Het trauma is inderdaad een probleem, dat die daders dood zijn niet, opgeruimd staat netjes.

dvh

Bericht door dvh » 31 mar 2014, 22:32

Zoiets gaat niet in je koude kleren zitten natuurlijk.
Zo'n winkel voelt als je huiskamer. En een negatieve klantervaring kan al voor een bittere nasmaak zorgen. Laat staan dit.

Maar het alternatief laat zich te raden. Hoeveel juweliers zijn er wel niet beroofd en of gedood de afgelopen jaren? Je zal maar juwelier zijn.. Logisch dat je tot actie overgaat waar je feitelijk maar aan je lot overgelaten wordt. Je moet wel. Voor hetzelfde geld was meneer eigenaar doodgeschoten en kwam z'n vrouw te laat. Dan was het weer een 'gewoon vervelend' nieuwsberichtje onderaan de pagina geweest waar niemand naar om kijkt. Dit is hoe spijtig voor de daders dan ook een goede actie.

En dat zo'n puistenkop met z'n 20 jaar het in z'n hoofd haalt een juwelier te beroven met een wapen.. Dom. Net zoals het slecht af loopt bij zoveel andere jongeren die domme dingen doen. Bezopen naar huis tegen een boom rijden bijv.. Domme keuzes met fatale afloop. Niet leuk. Maar deze mevrouw is gewoon een boom geweest voor de dronkaard en deze gaat niet opzij. De boom kwam ook niet op de dader af maar andersom. Die boom stond daar namelijk al een tijdje en je weet dat het zeer gaat doen als je er tegenaan rijdt.

Niet haar schuld. En de reactie is menselijk. Op een moment als dat kun je niet logisch nadenken. Zeker niet als je al eerder slachtoffer geweest bent van een gewapende overval en je man op het moment al beschoten is door de dader.. Dan ga je over tot actie. En terecht.

Betreft de demonstranten... We leven in een vrij land. Maar waar blijft de collectieve verontwaardiging van de 'Nederlander?'
https://www.youtube.com/watch?v=0D8p8NwMlsA
'Marie is een moordenaar'

Het zou je moeder maar zijn.. Er wordt even vergeten dat die mensen overvallen werden ? Toevallig (??) door 2 Marokkanen ( in ieder geval 1 illegale niet-Nederlander) of zijn het nou toch Nederlanders ? Maakt niet uit. Maar alle demonstranten waren Marokkanen ( of Nederlanders ? ) en roepen dat er een moord gepleegd is en er hogere straffen uitgedeeld moeten worden. Prima hoor. Maar vergeet even niet de reden waarom ze vermoord/neergeschoten/gekarma'd zijn? En waarom staat daar een groepje Marokkanen ? Als het een autochtone Nederlander was had je ze niet zien staan.. Complete nonsense. Zoals er misbruik gemaakt wordt van ons sociaal stelsel zo wordt er ook misbruik gemaakt van onze vrijheid van meningsuiting. Een mening is prima. Maar idioterie zou verboden moeten worden. Deze gasten moet je in een vrachtwagen stoppen en een maandje ( of 2 ) naar Siberië sturen om af te koelen en te hopen dat wanneer de zon weer op de hersenbol gaat schijnen er wat cellen opnieuw geactiveerd gaan worden. Want met deze manier van denken of demonstreren of het hebben van een mening ( waar is dat nou eigenlijk goed voor? ) sta je zo haaks om de Nederlandse (niet-multi)cultuur dat je beter even gereset kan worden voordat je weer mee mag doen in 'ons' land.

Snipe

Bericht door Snipe » 31 mar 2014, 22:34

PD power schreef:Tis heel simpel Perry, mensen moeten gvd met de poten gewoon van andermans spullen afblijven, als je ten gevolge van die hufterstreek zelf het loodje legt moet je niet janken, maar schamen, niks onduidelijks aan.
Het juweliers echtpaar is slachtoffer en niet die klootzakken.

.
Ja, dat is voor iedereen duidelijk, toch? Dat die overvallers dood zijn is een probleem omdat de kans groot is dat die juwelier er een trauma aan overhoudt, want overvallen worden én twee mensen doodschieten is voor normale mensen niet bepaald een dagelijkse bezigheid. De beroepsrisico's voor een overvaller daar zeurt niemand over, lijkt me.

Nou ja, wat David zegt dus.

Peric

Bericht door Peric » 31 mar 2014, 22:54

Snipe schreef:

Jezus Perry, doe nou niet zo onvergelijkt.. Je weet donders goed dat er een probleem is met kutmarokkanen. Dat is al jaren bekend, het wordt steeds gekker en nu is dit gebeurd.
En jij vindt dat een op zich staand probleem.
Hou toch op man!

En oh ja, hierboven ben je dan wel weer eens met David.. Dus je weet 't wél!

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 31 mar 2014, 23:03

Snipe

Bericht door Snipe » 31 mar 2014, 23:09

Peric schreef:
Snipe schreef:

Jezus Perry, doe nou niet zo onvergelijkt.. Je weet donders goed dat er een probleem is met kutmarokkanen.
Ik zeg toch niet dat er geen problemen zijn? Ik reageer alleen op Luco die een scala aan problemen weer in 1 zin zonder komma's wil samenvatten. Maar we zitten hier niet op Twitter, je kunt gerust meer dan 140 tekens in een post gebruiken.

GTRene

Bericht door GTRene » 31 mar 2014, 23:53

de vrienden :ongeveer als: spreken...

powned, moet je horen hoe ze praten (best goed NL trouwens), stelen is gewoon, das werk zeg maar, luister :shock:
ongelofelijk hoe hun 'denken' totaal geen besef van hoe ze handelen en of waar ze mee bezig zijn, totaal niet!
ze praten wat krom is recht zeg maar.

https://www.facebook.com/photo.php?v=794740707203611" onclick="window.open(this.href);return false;

lol, een reactie op FB
Vrouw zou moeten gesponsord worden door Cup a soup: dat zouden meer mensen moeten doen.
:TV kijken:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 01 apr 2014, 00:03

dvh schreef:

Zoiets gaat niet in je koude kleren zitten natuurlijk.
Zo'n winkel voelt als je huiskamer. En een negatieve klantervaring kan al voor een bittere nasmaak zorgen. Laat staan dit.

Maar het alternatief laat zich te raden. Hoeveel juweliers zijn er wel niet beroofd en of gedood de afgelopen jaren? Je zal maar juwelier zijn.. Logisch dat je tot actie overgaat waar je feitelijk maar aan je lot overgelaten wordt. Je moet wel. Voor hetzelfde geld was meneer eigenaar doodgeschoten en kwam z'n vrouw te laat. Dan was het weer een 'gewoon vervelend' nieuwsberichtje onderaan de pagina geweest waar niemand naar om kijkt. Dit is hoe spijtig voor de daders dan ook een goede actie.

En dat zo'n puistenkop met z'n 20 jaar het in z'n hoofd haalt een juwelier te beroven met een wapen.. Dom. Net zoals het slecht af loopt bij zoveel andere jongeren die domme dingen doen. Bezopen naar huis tegen een boom rijden bijv.. Domme keuzes met fatale afloop. Niet leuk. Maar deze mevrouw is gewoon een boom geweest voor de dronkaard en deze gaat niet opzij. De boom kwam ook niet op de dader af maar andersom. Die boom stond daar namelijk al een tijdje en je weet dat het zeer gaat doen als je er tegenaan rijdt.

Niet haar schuld. En de reactie is menselijk. Op een moment als dat kun je niet logisch nadenken. Zeker niet als je al eerder slachtoffer geweest bent van een gewapende overval en je man op het moment al beschoten is door de dader.. Dan ga je over tot actie. En terecht.

Betreft de demonstranten... We leven in een vrij land. Maar waar blijft de collectieve verontwaardiging van de 'Nederlander?'
https://www.youtube.com/watch?v=0D8p8NwMlsA
'Marie is een moordenaar'

Het zou je moeder maar zijn.. Er wordt even vergeten dat die mensen overvallen werden ? Toevallig (??) door 2 Marokkanen ( in ieder geval 1 illegale niet-Nederlander) of zijn het nou toch Nederlanders ? Maakt niet uit. Maar alle demonstranten waren Marokkanen ( of Nederlanders ? ) en roepen dat er een moord gepleegd is en er hogere straffen uitgedeeld moeten worden. Prima hoor. Maar vergeet even niet de reden waarom ze vermoord/neergeschoten/gekarma'd zijn? En waarom staat daar een groepje Marokkanen ? Als het een autochtone Nederlander was had je ze niet zien staan.. Complete nonsense. Zoals er misbruik gemaakt wordt van ons sociaal stelsel zo wordt er ook misbruik gemaakt van onze vrijheid van meningsuiting. Een mening is prima. Maar idioterie zou verboden moeten worden. Deze gasten moet je in een vrachtwagen stoppen en een maandje ( of 2 ) naar Siberië sturen om af te koelen en te hopen dat wanneer de zon weer op de hersenbol gaat schijnen er wat cellen opnieuw geactiveerd gaan worden. Want met deze manier van denken of demonstreren of het hebben van een mening ( waar is dat nou eigenlijk goed voor? ) sta je zo haaks om de Nederlandse (niet-multi)cultuur dat je beter even gereset kan worden voordat je weer mee mag doen in 'ons' land.
Super post!

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 01 apr 2014, 00:04

Iedere crimineel lult zo Rene, huidskleur, geloof of afkomst heeft daar geen bal mee te maken. Of denk jij dat criminele Roma's, tokkies of Italianen echt anders zijn?

Luco

Bericht door Luco » 01 apr 2014, 00:12

Snipe schreef:
Ik zeg toch niet dat er geen problemen zijn? Ik reageer alleen op Luco die een scala aan problemen weer in 1 zin zonder komma's wil samenvatten. Maar we zitten hier niet op Twitter, je kunt gerust meer dan 140 tekens in een post gebruiken.
Wat ben jij weer zielig bezig zeg.

Snipe

Bericht door Snipe » 01 apr 2014, 00:18

Nou ja, het was inderdaad wat veelgevraagd.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 01 apr 2014, 02:04

350 Z schreef:
Welk probleem wil je precies benoemen dan? Er is een juwelier overvallen, dat is een probleem. De daders zijn doodgeschoten, dat is ook een probleem. Uh dat is toch een oplossing Een klein groepje vrienden van de overvallers heeft geprotesteerd, dat is voor een deel ook een probleem.

Wat mij betreft is het geen oplossing - hoe slecht ook - het gaat wel om iemands leven. Dat is voltooid verleden tijd nu, en dat ligt bij veel mensen (in jouw en mijn samenleving) toch gevoelig. 't Is alleen naar mijn inzicht een bijproduct (net als de talloze getraumatiseerde mensen die in hun leven overvallen zijn) voor iets wat al veel langer broeit en dat is dat bepaalde vormen van criminaliteit (overvallen, diefstal) lang niet zwaar genoeg bestraft worden (in het geval dat de dader gevonden wordt)/aandacht krijgen (in het geval de dader nog niet gevonden is). Als je al 10-20-60x opgepakt bent (hoe krijg je het voor elkaar!) en je loopt vrij rond dan is er iets grondig mis, en dat vinden veel mensen en veel mensen zijn dat gigantisch zat. Als er dan zoiets gebeurt dan zorgt dat vaak voor een 'hurray'-gevoel en ik kan me daar nog wel iets bij voorstellen ook. In mijn optiek is dan zeggen 'opgeruimd staat netjes' het equivalent van zeggen van 'doodstraf voor een overval of betrapt worden bij diefstal is ok!', en dat lijkt mij ook weer wat ver gaan. Maar zoals gezegd, die boys hebben een verhoogd risico bij hun dagelijkse bezigheden en dit zat er een keer aan te komen.

Als je er echter wat langer over nadenkt dan kun je inderdaad ook wel voorspellen wat voor een 'trends' dit teweeg brengt (zoals Bram al zegt) en dat is volgens mij niet iets waar we naar toe willen. Allemaal aan de shotgun zodat je 's avonds op moet passen om niet per ongeluk door een verwarde klootviool voor je kloten geschoten te worden omdat ie je jas niet mooi vind. Want het zijn dan echt niet alleen de mensen die mentaal stabiel in hun schoenen staan en elke stress-situatie goed kunnen overzien, maar ook elke random impulsieve debiel die dan met zo'n ding op zak kunnen lopen Brrr. In dat opzicht zou een milde straf voor de vrouw op z'n plaats zijn (een werkstraf bv. voor het wapenbezit), maar ik ken alle ins en outs niet en ik ben blij dat ik er niet een uitspraak over hoef te doen als rechter (want dat is wel een taaie kluif, want ongeacht de uitspraak valt er altijd wel iemand over je heen).

Wat - denk ik - beter helpt is progressief straffen. Eerste keer overval: een jaar de bak in. Eerste keer diefstal (zonder historie): half jaar de bak in. Tweede keer overval: 3 jaar de bak in? Pistool of excessief geweld: hup, 3 jaar erbij. Tweede keer diefstal: 2 jaar de bak in, blijkbaar ben je hardleers. 3e overval: 8 jaar. Gewapend: 12 jaar. En stop aub met dat achtelijke 'vervroegde vrijlaten' want dat zet over het algemeen veel kwaad bloed (ondanks dat het op papier waarschijnlijk goedkoper is). Tevens recividisten in een andere gevangenis zetten zodat ze niet 'the man' zijn in de gevangenis maar gewoon the next worse loser. Op deze manier kun je ze na de eerste keer nog zeggen (linkse stijl :wink: ): en nou niet weer doen, want dan ben je veel en veel zwaarder de sjaak, en hebben we officieel vastgesteld dat je geen ene fuck in onze samenleving te zoeken hebt. Je krijgt nu nog een kans je aan te passen aan de samenleving en anders krijg je het stempel 'kansloos & nutteloos'. And now get outta here.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 01 apr 2014, 06:32

Misschien heel kortzichtig hoor maar in dat gestaffeld straffen geloof ik niet. Dat helpt bij dat soort niet (blijkt uit onderzoek) en kost de maatschappij weer enorm veel belastingcenten. Ik vind ook niet dat iedereen maar in het wilde weg moet schieten maar daar lijkt hier ook geen sprake van. Reken er op dat iedere potentiële overvaller nu wel twee keer nadenkt. Mooi stukje preventieve werking.

Plaats reactie