Horloge / Horloges topic
- Downforce Hans
Re: Horloge / Horloges topic
Dat het steeds aanpassen niet ideaal voor jou is daar kan ik inkomen maar dat het slecht voor het uurwerk zou zijn hoor ik liever van iemand die verstand van uurwerken heeft, of heb je dat ergens van internet af geplukt?
Ben benieuwd hoe Robin daar over denkt , daar zou ik die stelling over het uurwerk eerder van aannemen.
Ben benieuwd hoe Robin daar over denkt , daar zou ik die stelling over het uurwerk eerder van aannemen.
- Martin van der Zwaard
Erik dB schreef:Als je weet wie er nog 1 heeft liggen, let me know! (mag via PM)
Probeer Schaap in Haarlem eens. Heb ik de mijne ook gekocht.
Een no-date had ie sowieso liggen dus wellicht ook een date-versie.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Macboy schreef:Robin er zijn ook mensen die niet elke dag thuis zijn. Weekend weg weet ik veel verzin maar iets. Of soms ben je druk en het laatste waar je aan denkt is een niet gedragen horloge opwinden. In mijn geval met mijn kalender watch + maanfase moet ik dan soms handmatig het hele jaar doorlopen om iets goed te krijgen. Duurt dus erg lang en dan kan zon winder wel uitkomst bieden. Bovendien is voor sommige uurwerken dat constant veranderen van datum en tijd en dagen (wederom kalender watch!) niet ideaal. Zeker bij het scrollen van de uren na "12 uur" waarbij een dag en/of datum mechaniek verspringt met alle radertjes verre van ideaal. En al helemaal niet als je dan het hele jaar door moet scrollen met maanfase aanduiding. Helaas zijn niet alle merken zo vooruitstrevend dat het aanpassen zo simpel gaat.Robin schreef:Watchwinders in een beetje als winterbanden in de herfst. Marketing en voor de 'fun'.
Conclusie: een watchwinder is voor sommige horloges juist een must.
Of om in jouw termen te blijven: winterbanden in de herfst maar dan in de Alpen
Jij hebt 'n prima punt dat je 't een gedoe vindt met een je calendarwatch inderdaad.
Dikgedrukt is overigens niet waar. Horloges worden getest daarop. Verknal je de boel ligt dat aan 'jezelf'. Als jij dat ding een week niet draagt, moet je 'm 5/7 dagen gewoon vooruit draaien ipv weetikveel wat jedoet. Dus kroon helemaal uit en via de wijzers 24 uur doordraaien, alles verspringt. Dat nog een aantal keer. Kan vermoeiend zijn.

-
OnlineLuco
En als ik het goed gelezen heb mag dat pas na 12 uur smiddags?
- Downforce Hans
Dat dacht ik dus al.........Robin schreef:Macboy schreef:Robin er zijn ook mensen die niet elke dag thuis zijn. Weekend weg weet ik veel verzin maar iets. Of soms ben je druk en het laatste waar je aan denkt is een niet gedragen horloge opwinden. In mijn geval met mijn kalender watch + maanfase moet ik dan soms handmatig het hele jaar doorlopen om iets goed te krijgen. Duurt dus erg lang en dan kan zon winder wel uitkomst bieden. Bovendien is voor sommige uurwerken dat constant veranderen van datum en tijd en dagen (wederom kalender watch!) niet ideaal. Zeker bij het scrollen van de uren na "12 uur" waarbij een dag en/of datum mechaniek verspringt met alle radertjes verre van ideaal. En al helemaal niet als je dan het hele jaar door moet scrollen met maanfase aanduiding. Helaas zijn niet alle merken zo vooruitstrevend dat het aanpassen zo simpel gaat.Robin schreef:Watchwinders in een beetje als winterbanden in de herfst. Marketing en voor de 'fun'.
Conclusie: een watchwinder is voor sommige horloges juist een must.
Of om in jouw termen te blijven: winterbanden in de herfst maar dan in de Alpen
Jij hebt 'n prima punt dat je 't een gedoe vindt met een je calendarwatch inderdaad.
Dikgedrukt is overigens niet waar. Horloges worden getest daarop. Verknal je de boel ligt dat aan 'jezelf'. Als jij dat ding een week niet draagt, moet je 'm 5/7 dagen gewoon vooruit draaien ipv weetikveel wat jedoet. Dus kroon helemaal uit en via de wijzers 24 uur doordraaien, alles verspringt. Dat nog een aantal keer. Kan vermoeiend zijn.

-
Wat? Hangt van de complicaties af. Voor zover ik weet niet tussen bijv. 22.00 en 0.400 bij gecompliceerde klokken in 't algemeen. Bij 'n 3 wijzer klok met datum kun je weinig kapot maken...Luco schreef:En als ik het goed gelezen heb mag dat pas na 12 uur smiddags?
- Sjoerd
Ik heb een Oyster gereserveerd liggen voor GF en heb de prijs opgevraagd door de Portuguese Annual Time staal/donkerblauw. Importeur weet nog van niets dus ze zijn in Geneve aan het vragen...
-
OnlineLuco
ok, zal eens naar de gebruikshandleiding kijken.
wat daar nu precies staat.
- RVV
Jaar bezig?moet ik dan soms handmatig het hele jaar doorlopen om iets goed te krijgen. Duurt dus erg lang en dan kan zon winder wel uitkomst bieden.

-
Dit inderdaad.Luco schreef:ok, zal eens naar de gebruikshandleiding kijken.

Panerai april 12% verhoging lag ik op rolexforum.nl
Lijkt mij wel dat er bij Rolex zeer binnenkort een prijsverhoging komt. Niet omdat ze dat 1 a 2 x per jaar standaard doen die boeven, maar nu zeker ivm CHF debacle.
Goud staat ook hoog, niet alleen $ gewijs ook eurogewijs. Zilver lift lekker mee en platina is voor 't eerst in de recente geschiedenis 'goedkoper' dan goud.
Realtime: 16:04 goud E 36357,91
Platina 35881,26
- dvh
Hier kun je nog snel een leuke vintage kopen voor een redelijke prijs.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,3010772" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,3010772" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Vriendelijk?
Voor zo'n oud lijk?
Voor zo'n oud lijk?

- dvh
'Redelijk'
Ja joh.. Ik heb er niet zoveel mee. Maar over het algemeen zijn die oude subs duurder dan een nieuwe. Ik vond deze nog meevallen tbh.
Ja joh.. Ik heb er niet zoveel mee. Maar over het algemeen zijn die oude subs duurder dan een nieuwe. Ik vond deze nog meevallen tbh.
-
Neh, mij veel te joker dat ding.
Liever een nieuwere, deze oudstrijder uit 1987
http://www.subgmt.com/vintage_rolex/168000comex.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Durex, Solex, Conimex, vertel mij 't maar:)
Liever een nieuwere, deze oudstrijder uit 1987
http://www.subgmt.com/vintage_rolex/168000comex.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Durex, Solex, Conimex, vertel mij 't maar:)
- dvh
Ik vind een vintage Tudor eigenlijk ook veel leuker dan een oude Rolex...

-
En je vindt 'n ouwe RaceKever ook vast leuker dan 'n 911 2.7 RS ROFOL:)

-
Tudor is prima, maar is gewoon altijd het kleine broertje met ETA uurwerken van Rolex geweest. Hun geschiedenis en inhouse shit boeit mij net wat minder. Kraak 't niet af, maar heb er niet veel mee.
Ik heb ook niks met Lamborghini al had ik de centen:)))
Ik heb ook niks met Lamborghini al had ik de centen:)))
- Martin van der Zwaard
Net bevestigd gekregen. Ligt er een zwart op zwart, staal.Martin van der Zwaard schreef:Erik dB schreef:Als je weet wie er nog 1 heeft liggen, let me know! (mag via PM)
Probeer Schaap in Haarlem eens. Heb ik de mijne ook gekocht.
Een no-date had ie sowieso liggen dus wellicht ook een date-versie.
En prijsstijging nog niet officieel. Las op facebook al iets over 16%.
Dat de prijzen gaan stijgen is in ieder geval zeker.
-
S&C Grunn bedrijfsleider net op de Whatsapp . 10-15% Rolex, misschien next week al...
-
OnlineLuco
Quote:
nieuwe prijzen van Bucherer!!!
216570 7800,-
Sub Date 8100,-
Deepsea 11000,-
Deepsea Blue 11800,-
GMT staal 8000,-
Dan is het toch bijna 16% Dat is flink
Heel stevig ...
nieuwe prijzen van Bucherer!!!
216570 7800,-
Sub Date 8100,-
Deepsea 11000,-
Deepsea Blue 11800,-
GMT staal 8000,-
Dan is het toch bijna 16% Dat is flink
Heel stevig ...
-
OnlineLuco
Maar dat komt omdat jij die pk's niet de baas kanRobin schreef: Ik heb ook niks met Lamborghini al had ik de centen:)))

-
OK you got me there buddy, ik geef 't toe, ik begin wel met deze:)

Jeses 8100 voor een Subdate!???
Jeses 8100 voor een Subdate!???
-
OnlineLuco
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Ik wacht nog op een prijsopgave, als die OK is dan wordt het de groene ... (denk ik
) ... (weet ik vrijwel zeker
) ...