Onweer is niet meer wat het geweest is..
Fotografie
- dvh
Re: Fotografie
Weer een uur buiten gestaan voor nop

-
allen
Binnenkort even testen hoe m'n triggertrap werkt. Zet ik gewoon een statief op in de laadbak van de auto en ga ik zelf een bakkie doen terwijl m'n 5D2 er op los schiet bij bliksem. 
@KW, veel plezier met je nieuwe camera. Snap alleen niet waarom je niet gewoon de HD Protect hebt aangeschaft ipv UV
@KW, veel plezier met je nieuwe camera. Snap alleen niet waarom je niet gewoon de HD Protect hebt aangeschaft ipv UV
- dvh
Dat klinkt wel makkelijk.
Ik zit hier in 'vuurwerkmode' om de 5 seconden weer op het knopje te drukken..
Dat zijn heel wat klikjes in een uur
Ik zit hier in 'vuurwerkmode' om de 5 seconden weer op het knopje te drukken..
Dat zijn heel wat klikjes in een uur
- KW
Zoals ik zei, ik vond het prijsverschil te klein om de al gedane bestelling te wijzigen.allen schreef:@KW, veel plezier met je nieuwe camera. Snap alleen niet waarom je niet gewoon de HD Protect hebt aangeschaft ipv UV
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Aantal weken geleden weer es bij de visdiefjes wezen kijken.
Heb geprobeerd om op volgorde te laten laten zien hoe ze hun visjes vangen.
1. Het aanvliegen

2. Het bidden

3.Volgens mij zie ik daar wat

4.Ja, ik zie 't goed

5.Die is voor mij

6.Snel duiken

7.Jiihaaaaa

8.Nog effe en ik heb je

9.Plons
Valt eigenlijk niet veel te zien op een klein stukje vleugel na, maar hoort er gewoon tussen om te laten zien hoe diep ze gaan.

10.Hebbes

11.Jou laat ik niet meer gaan

12.Zal ik 'm zelf opeten, of naar m'n kroost brengen?

13.

14.

Heb geprobeerd om op volgorde te laten laten zien hoe ze hun visjes vangen.
1. Het aanvliegen
2. Het bidden
3.Volgens mij zie ik daar wat
4.Ja, ik zie 't goed
5.Die is voor mij
6.Snel duiken
7.Jiihaaaaa
8.Nog effe en ik heb je
9.Plons
Valt eigenlijk niet veel te zien op een klein stukje vleugel na, maar hoort er gewoon tussen om te laten zien hoe diep ze gaan.
10.Hebbes
11.Jou laat ik niet meer gaan
12.Zal ik 'm zelf opeten, of naar m'n kroost brengen?
13.
14.
- KW
Ongelofelijk mooie platen Opa 
Wat voor lens heb je hier voor gebruikt?
Wat voor lens heb je hier voor gebruikt?
- Michele
@Opa: mooie serie. Ben doorgaans niet zo van de vogels, maar zo als serie is het leuk om te bekijken. Helemaal als je snel scrolt 
Het bleek vuil te wezen, want nadat ik en poef gaf met een blaasbalg deed alles het weer zoals het hoorde.
Je kan een keer met en blaasbalg en hijs geven in de objectiefmond van de camera. NIET met een kwastje o.i.d. aan de gang gaan! Ik had laatst op mijn D2X een niet lekker werkende AF met de 300mm. Op de onderste sensor schoot ie telkens door oneindig heen. Best lastig als je onderstaand plaatje wilt maken waarbij je met de onderste sensor de Ferrari volgt.Robin Hartog schreef: Hmm, dan ga ik die maar eens laten schoonmaken. Of kan je dat zelf? Was overigens gewoon op een zonnige dag..
Het bleek vuil te wezen, want nadat ik en poef gaf met een blaasbalg deed alles het weer zoals het hoorde.
- Bijlagen
-
- LM-33595.jpg (133.77 KiB) 1758 keer bekeken
- Robin Hartog
Haha, join the club dvh! Het flitste behoorlijk ook hier, maar helaas alleen maar achter de wolken. 

Thunderstorms! by RobinH., on Flickr
@Opa: Mooie foto's! #1 is mijn favo.
@Michele: Ah, okay. Ga dat wel eens proberen dan. Niet echt ervaring mee, maar ik ben benieuwd..
Thunderstorms! by RobinH., on Flickr
@Opa: Mooie foto's! #1 is mijn favo.
@Michele: Ah, okay. Ga dat wel eens proberen dan. Niet echt ervaring mee, maar ik ben benieuwd..
- Michele
@ Robin: wel een blaasbalg gebruiken! GEEN perslucht o.i.d.
- Robin Hartog
Ja, die wist ik nog.Michele schreef:@ Robin: wel een blaasbalg gebruiken! GEEN perslucht o.i.d.
Gifje van het onweer.
- KW
Ook niet als je de luchtdruk in je spuitpistool goed kunt regelen? Of heeft het er meer mee te maken dat de meeste compressors geen zuivere lucht uitblazen?Michele schreef:@ Robin: wel een blaasbalg gebruiken! GEEN perslucht o.i.d.
- Michele
Yep. perslucht via een compressor kan oliespetters meenemen. En dat wil je helemaaaaal niet.
- Opa
Een Minolta 200mm. f/2.8 met een 2x teleconverter.....400mm. f/5.6 wordt 't dan.KW schreef:Wat voor lens heb je hier voor gebruikt?
- dvh
Hoe zit het met snelheid Opa.
Ik merk met mijn OMD systeemcamera dat die , ondanks lichtsterkte lenzen, geen kei is in snelle opnamens.
Deze vogels vliegen behoorlijk snel, hoe krijg je dat zo scherp op de plaat.
Is dat een instelling dingetje , of licht het aan de body die het wel of niet kan handelen ?
Ik merk met mijn OMD systeemcamera dat die , ondanks lichtsterkte lenzen, geen kei is in snelle opnamens.
Is dat een instelling dingetje , of licht het aan de body die het wel of niet kan handelen ?
-
allen
Heb je geen continue scherpstel optie David?
- dvh
Geen idee eigenlijk?
Ik werk veel met primes. En als er bijv iemand op me af komt rennen van een afstand, dan moet je zelf elke keer de focus verleggen. Best lastig.
Zal de handleiding er eens op naslaan... O_o
Ps.. Ik voel me wel een topfotograaf op dit soort momenten
Ik werk veel met primes. En als er bijv iemand op me af komt rennen van een afstand, dan moet je zelf elke keer de focus verleggen. Best lastig.
Zal de handleiding er eens op naslaan... O_o
Ps.. Ik voel me wel een topfotograaf op dit soort momenten
-
allen
Zoek maar naar ai servo. Volgens mij zit het er wel op.
Werkt ook gewoon met primes.
Werkt ook gewoon met primes.
-
Xave30
Gaaf Robin en Opa. 
- Opa
Deze visdiefjes zijn inderdaad knap snel en daarom niet makkelijk in de vlucht te fotograferen.dvh schreef:Hoe zit het met snelheid Opa.
Ik heb geen ervaring met een systeemcamera, maar op een Sony gerelateerd forum lees ik wel dat de ervaring van een hoop Sony Nex[Sony's systeemcamera] gebruikers is dat de AF een stuk trager is dan bij de Sony DSLR/SLT camera's en die gebruikers hebben ervaring met beide camera's.
Ook de DSLR en SLT camera's onderling zit er knap verschil in de AF-snelheid en hoe goed het systeem het onderwerp eruit kan pikken/kan volgen.
Het ligt o.a. aan 't aantal AF-punten en hoeveel punten daarvan ook kruislings zijn.
Wat ook nog veel verschil kan maken is de focussnelheid van je lens, ook daar zit heel veel verschil in.
De lens die ik gebruik is zoals gezegd een Minolta 200mm. f/2.8 HS APO lens en de letters HS staan voor High Speed, dit is ook een prime lens.....vaak zijn de goeie prime lenzen ook wat sneller met focussen.
De camera die ik gebruik is een Sony SLT A77 en ook die is vrij rap.
Maar heb je een camera die dit wel allemaal kan en je stelt 'm niet goed in dan gaat 't nog niet lukken.
Zoals Allen al aangaf moet je de camera in ieder geval instellen op AF-C, zo heet dat bij Sony en bij Canon heet 't weer Al Servo.
Bij snelle vogels zoals deze gebruik ik meest alle punten en laat de camera het werk doen, bij grotere onderwerpen zoals bijvoorbeeld onze Duitse Herder die op me af komt rennen gebruik ik alleen de middelste punt.
- dvh
Ik ga er zodra ik tijd heb eens mee oefenen..
Zou het leven weer een stuk makkelijker maken
Zou het leven weer een stuk makkelijker maken
-
k33z
Hier nog mensen interesse in mooie Canon fotografie spullen? Ik ga volledig over op de Olympus systeem camera.
O.a. Canon 5D MKII Body in nieuwstaat, Canon 24-70 2.8L, Canon 17-40 4.0L, Canon 15mm 2.8 fisheye, etc.
O.a. Canon 5D MKII Body in nieuwstaat, Canon 24-70 2.8L, Canon 17-40 4.0L, Canon 15mm 2.8 fisheye, etc.
-
allen
- Luco
@Allen, hoe bevalt de 100-400?
-
allen
Niets dan positief. Gewicht is niet te zwaar en 400mm is een stuk bruikbaarder op een fullframe. 
Ook met je (oh nee, de mijne
) gemaakt.

IMG_7858 by Tookaphotoof, on Flickr

IMG_7829 by Tookaphotoof, on Flickr

IMG_7792 by Tookaphotoof, on Flickr
Ook met je (oh nee, de mijne
IMG_7858 by Tookaphotoof, on Flickr
IMG_7829 by Tookaphotoof, on Flickr
IMG_7792 by Tookaphotoof, on Flickr
-
Rupie