https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202409 ... centimeter)%5E2).
Het eten van vlees
- JP
Re: Het eten van vlees
F*ck je BMI, je moet de BRI hebben.....dan lijkt het allemaal tenminste mee te vallen 
- tomgtr
BMI is ook totaal achterhaald tenzij je 0 gespierd bent. Buikvet zegt meer. Als je een jaar gewichten smijt en veel spieren bouwt dan kan je best aankomen maar veel minder dik.
- Knot
Tijd dat ik echt actief trainde en aandacht gaf aan de voeding ruilde ik het 1 op 1 om volgens mij, bleef ik steady op 84/85kg, vetpercentage was 5,5% (en dan niet op die indicatieve sportschool weegschalen maar gewoom met de vetknijper).
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
een vetknijper......is dat een apparaatje waar je bijvoorbeeld je Mexicano in stopt en dat ie dan al het vet eruit knijpt, zodat jij een gezond/vetloos Mexicanootje kunt eten? 
- Knot
Bijna goed, je moet wel een bepaalde acceptabele basis hebben anders krijg je de meting niet eens voor mekaar 
- Bijlagen
-
- vetpercentagemeter.jpg (37.95 KiB) 1141 keer bekeken
-
OnlineOpa
Mijn basis is prima. 
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Man man zoveel discussie over eten.
Eet wat je lekker vindt en waar je je goed bij voelt. Eet je meer 'slecht' dan zorg je dat je meer beweegt, etc.
Zolang je meer kilocalorieën verbrandt dan je inneemt val je af. It's that simple.
Voor dik zijn is echt geen enkel excuus. Van die vieze mannetjes met van die bierpensen die als ze voor het toilet staan hun eigen 'johnson' niet meer kunnen zien.
[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt
Eet wat je lekker vindt en waar je je goed bij voelt. Eet je meer 'slecht' dan zorg je dat je meer beweegt, etc.
Zolang je meer kilocalorieën verbrandt dan je inneemt val je af. It's that simple.
Voor dik zijn is echt geen enkel excuus. Van die vieze mannetjes met van die bierpensen die als ze voor het toilet staan hun eigen 'johnson' niet meer kunnen zien.
[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt
- JP
[x] zittend plassen, ik mag niet zwaar tillen van de doktor 
-
OnlineOpa
kan ook komen doordat ze niet zo zwaar geschapen zijn.MParallel schreef: 10 sep 2024, 16:22 die als ze voor het toilet staan hun eigen 'johnson' niet meer kunnen zien.
-
OnlineOpa
Er bestaan ook mensen die bijv. problemen hebben met hun schildklier.
-
OnlineMParallel
Ik heb het niet over de uitzonder van de uitzondering. Er zijn ontzettend veel obese mensen. Nog net geen USA, maar we scoren goed. En dat is niks anders dan pure vraatzucht en op je luie reet zitten.
En ik maar betalen aan me zorgpremie.
-
OnlineMParallel
Dat maakt voor het perspectief weinig uit.
-
PeterB
Die betalen zij ook .MParallel schreef: 10 sep 2024, 17:29 Ik heb het niet over de uitzonder van de uitzondering. Er zijn ontzettend veel obese mensen. Nog net geen USA, maar we scoren goed. En dat is niks anders dan pure vraatzucht en op je luie reet zitten.
Wat is je punt....
-
SlowCo
Jammer dat er zoveel tijd en geld besteed moet worden aan mensen zoals jij...
https://nos.nl/l/2536458
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Knot
Ik vind dat hij een goed punt heeft, hij leeft waarschijnlijk net als ik sportief en wij belasten het zorgstelsel niet, althans niet op een manier die makkelijk voorkomen kan worden.
Lekker met je vette reet in de auto 1km naar de supermarkt om ongezonde troep te halen, liefst ondertussen nog roken ook en peuk uit het raam pleuren, klagen over vanalles met grove taal en in het ziekenhuis niet eens 2 trappen op kunnen lopen.
Dubbele premie mogen ze van mij betalen!
Lekker met je vette reet in de auto 1km naar de supermarkt om ongezonde troep te halen, liefst ondertussen nog roken ook en peuk uit het raam pleuren, klagen over vanalles met grove taal en in het ziekenhuis niet eens 2 trappen op kunnen lopen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Vetweefsel wordt gezonder door regelmatig sporten
Obesitas Ook als mensen met overgewicht niet afvallen van sporten, worden ze gezonder. Het buikvet werkt dan efficiënter.
https://www.nrc.nl/nieuws/2024/09/10/ve ... n-a4865184
De beste trainingswijze om af te vallen is niet duur training (wordt altijd gezegd en gedacht) maar wel kracht training.
Fysiologisch is een combi van beide aan te raden.
Obesitas Ook als mensen met overgewicht niet afvallen van sporten, worden ze gezonder. Het buikvet werkt dan efficiënter.
https://www.nrc.nl/nieuws/2024/09/10/ve ... n-a4865184
De beste trainingswijze om af te vallen is niet duur training (wordt altijd gezegd en gedacht) maar wel kracht training.
Fysiologisch is een combi van beide aan te raden.
-
OnlineLuco
Die discussie loopt natuurlijk al heel lang.Knot schreef: 10 sep 2024, 19:16 Ik vind dat hij een goed punt heeft, hij leeft waarschijnlijk net als ik sportief en wij belasten het zorgstelsel niet, althans niet op een manier die makkelijk voorkomen kan worden.
Uit onderzoek is gebleken dat een roker de zorg minder belast omdat die eerder sterft en juist de laatste jaren heb je de meeste zorg nodig.
Dus of een sportief levend iemand gunstiger is voor de belasting van het zorgstelsel is erg discutabel.
Maar blijkbaar moet men leven zoals het jouw goeddunkt, zo lust ik er nog wel een paar, in een samenleving zijn er nu eenmaal altijd mensen die de boel (of het nu zorg is, of kinderopvang, of whatever) meer of minder belasten, dat hoort er nu eenmaal bij.
- JP
Vanavond onder het motto "balansdag" maar een maaltijdsalade genuttigd, ook om een beetje vlees te besparen. Stond net op de weegschaal, nog steeds error. Dat help dus ook niet. Nu maar een Cornetto na om mezelf te troosten. 
-
OnlineMParallel
Als je die vraag moet stellen heb je ook nog wat uitdagingen.PeterB schreef: 10 sep 2024, 17:57Die betalen zij ook .MParallel schreef: 10 sep 2024, 17:29 Ik heb het niet over de uitzonder van de uitzondering. Er zijn ontzettend veel obese mensen. Nog net geen USA, maar we scoren goed. En dat is niks anders dan pure vraatzucht en op je luie reet zitten.
Wat is je punt....
En mensen die vallen ovet “me”
Spreektaal mensen. Maar als je op dat level gaat zitten, dan weet ik dat ik goed zit.
-
OnlineMParallel
Jij snapt het.Knot schreef: 10 sep 2024, 19:16 Ik vind dat hij een goed punt heeft, hij leeft waarschijnlijk net als ik sportief en wij belasten het zorgstelsel niet, althans niet op een manier die makkelijk voorkomen kan worden.
-
OnlineOpa
Jullie snappen het dus echt niet.
En als je "me" gaat zeggen i.p.v. m'n dan weet ik al precies wat voor vlees we in de kuip hebben, om toch nog maar on-topic te blijven en dat is dan geen best vlees.
Je hebt het toch echt zelf over "geen enkel excuus"....als er uitzonderingen zijn is er dus wel soms een excuus!MParallel schreef: 10 sep 2024, 17:29 Ik heb het niet over de uitzonder van de uitzondering. Er zijn ontzettend veel obese mensen. Nog net geen USA, maar we scoren goed. En dat is niks anders dan pure vraatzucht en op je luie reet zitten.
En als je "me" gaat zeggen i.p.v. m'n dan weet ik al precies wat voor vlees we in de kuip hebben, om toch nog maar on-topic te blijven en dat is dan geen best vlees.
- Knot
Soms beter dan mensen die perfect Nederlandse taal schrijven en toch de wereld naar de t**** helpen…
Laatst gewijzigd door Knot op 11 sep 2024, 07:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Gezellig hier zeg. Lekker elkaar de maat nemen.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Om de zorgkosten onder controle te krijgen zouden ze eens onderzoek moeten doen waarom mensen vanaf 80+ ineens zo obesitas worden.
Vooral de vrouwen. #correlatie
Vooral de vrouwen. #correlatie