Martijn’s autodraadje >

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11997
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door WJ » 31 jan 2018, 22:36

Gaaf ding, vooral met het krachtkuurtje en het gewicht dat de wagen met deze motor heeft is dit gewoon een heul leuk sturend wagentje. :D
Ik vind dat interieur en die stoelen ook zo gaaf.

Thijs-v-d-H
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door Thijs-v-d-H » 31 jan 2018, 23:03

Bedankt voor de business Martijn👍🏻

Dwarsligger
Berichten: 148
Lid geworden op: 01 nov 2014, 17:09

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door Dwarsligger » 31 jan 2018, 23:10

Mooie auto, weer eens wat anders zo'n 1. Stuurt heerlijk! Naar welke software tuner ben je geweest?

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1905
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door Jules » 01 feb 2018, 08:05

Ik vind hem tof! Blijft een lekker formaat zon einser, en met M-pakket gewoon een mooie auto. Met 200pk lijkt het me helemaal een fijne kar.

Vind zelf een E91 voor de facelift een stuk minder mooi.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28542
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door Martijn_bmw » 01 feb 2018, 08:36

Thnx all voor zowel de positieve als negatieve reacties :D
Thijs-v-d-H schreef: 31 jan 2018, 23:03 Bedankt voor de business Martijn👍🏻
graag gedaan, was prettig zaken doen!
Knot schreef: 31 jan 2018, 21:08
Jammer dat ie geen schuifdak en stoelverwarming heeft anders had je m zo door kunnen schuiven naar mij over een tijdje.
:tooth: precies wat ik al dacht toen ik hem kocht haha
dvh schreef: 31 jan 2018, 20:40
Ding heeft 200pk + rwd + lichtere 4cyl en lager totaalgewicht..
38dkm... alles fris..
precies wat ik er ook leuk aan vind! :df: mijn eerste écht bijna nieuwe auto, dikke optie's en leuk sturen :D


Verder leuk de verschillende reactie's, had ik ook precies zo verwacht de 1 serie heeft een beetje your love it or you hate it kampen.
Ik vind hem gaaf met M-pakket, alcantara, dikke optie's en kart achtige stuur karakter icm 200pk. En ja... uiteraard nog liever met de 6 in lijn icm 300+ pk natuurlijk maarja dat trekt snurkie niet :P

(over een paar jaar als ik van mijn partner alimentatie af ben :blink: )

Gebruikersavatar
Auke M535i
Berichten: 1349
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
Locatie: Arnhem

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door Auke M535i » 01 feb 2018, 08:37

Ah, overheen gelezen dat je m al gechipped hebt, 200pk is natuurlijk wel tof in zo'n kar! Geen gevoel dat je een stuk krapper zit tov de F10?

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door MartijnGizmo » 01 feb 2018, 08:37

Leuke uitvoering zo, gefeliciteerd met deze. Ook alvast gefeliciteerd met de volgende! :tooth:
Knot schreef: 31 jan 2018, 21:08 Mooi ding, en super dat je m gechipt hebt.. 220pk is normaal/veilig, 240 lijkt mij wat teveel.
240 is met downpipe/intercooler volgens mij.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door ///Joost » 01 feb 2018, 08:38

Mooie uitvoering, Martijn! Het zal ook vast lekker rijden. Ik begrijp alleen je keuzes nooit zo. Van een schitterende F20, naar een prachtig uitgevoerde E91 (wat op LCI na je droomkar was min of meer). En dan nu een 1 serie? Dat gewissel de hele tijd lijkt me echt vervelend.

Wat wil je nu eigenlijk? Serieuze vraag...

Gebruikersavatar
timoty
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 jun 2013, 09:34
Auto: BMW E30 & E90

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door timoty » 01 feb 2018, 08:40

Erg smakelijke auto, van buiten normaal niet moeders mooiste maar deze ziet er goed uit.
De motorisering hebben ze bij deze 1 series ook echt wel voor elkaar.
Vind de F2X 4 cilinders benzine echt zo ontzettend veel fijner dan die uit de E8X series. Dat waren echt trage hokken.
Laatst gewijzigd door timoty op 01 feb 2018, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door dvh » 01 feb 2018, 08:40

partner alimentatie
Jeutje.. ik moest even knipperen met mijn ogen.. dacht dat dit alleen met kinderen het geval was ( wat ik dan nog logisch vind ) maar zonder kinderen? ... manmanman..

Lekker genieten van je auto Martijn :-)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28542
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door Martijn_bmw » 01 feb 2018, 08:44

@Auke, klopt F10 zit uiteraard veel ruimer! F10 is echt koning van de autobahn heerlijke rechtuit brander en vond ik ook een super fijne auto, deze F20 is lekker rotonde's pakken, bochtjes enz totaal anders en voor mij allebei even leuk :)

@Martijn, klopt met downpipe, intercooler en 200 cell kat kan hij naar 240pk maar vind de 200pk voorlopig wel ff prima.
Als het echt een blijvertje is kan ik dat altijd nog doen!

220pk kon ook veilig maar dan wel op 98/102 benzine en daar heb ik geen zin in, wil gewoon overal en altijd kunnen tanken zonder opzoek te moeten naar 98/102. dus gewoon veilige map op 95 gekozen en tevreden met de 200pk.

@Joost, ik vind het wisselen juist oprecht leuk. beetje verschillende ervaringen opdoen. Pas met een paar duizend km rijden weet je hoe een auto echt voor je is. Een proefrit zegt eigenlijk niks.

@David, yep ook zonder kinderen dan is het 5 jaar... maar ik heb 1 dochtertje van 4 dan is het 12jaar partner alimentatie (of als ze samen gaat wonen met nieuwe vriend dan eerder voorbij) en 21jaar voor je kind (wat overigens in mijn ogen ook heel logisch is, kind heb je samen dus ook samen de kosten)

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1445
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door Henk Jan » 01 feb 2018, 08:49

Martijn_bmw schreef: 01 feb 2018, 08:44 220pk kon ook veilig maar dan wel op 98/102 benzine en daar heb ik geen zin in, wil gewoon overal en altijd kunnen tanken zonder opzoek te moeten naar 98/102. dus gewoon veilige map op 95 gekozen en tevreden met de 200pk
Ietsje offtopic wellicht, maar toen ik vanmorgen (diesel) stond te tanken bij Shell werd er geadverteerd met de nieuwe V-power die octaangetal 98 zou moeten hebben. Nog niet verder in verdiept, maar wellicht dat het nu wel interessanter wordt.

Veel plezier met het 1'tje :thumbup:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door ///Joost » 01 feb 2018, 08:51

Henk Jan schreef: 01 feb 2018, 08:49 Ietsje offtopic wellicht, maar toen ik vanmorgen (diesel) stond te tanken bij Shell werd er geadverteerd met de nieuwe V-power die octaangetal 98 zou moeten hebben. Nog niet verder in verdiept, maar wellicht dat het nu wel interessanter wordt.
Meteen even opgezocht en waarempel!

https://www.shell.nl/motorists/shell-fu ... oline.html

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door dvh » 01 feb 2018, 08:52

maar ik heb 1 dochtertje van 4
Dat is waar ook :-) Ben nog niet helemaal wakker.. en met je eens, logisch dan..

Gebruikersavatar
Auke M535i
Berichten: 1349
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
Locatie: Arnhem

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door Auke M535i » 01 feb 2018, 08:54

Partneralimentatie als je geen kinderen hebt vind ik echt t meest middeleeuwse wat er is...

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3315
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door ADV » 01 feb 2018, 08:54

Nice martijn! Mooie kleur ook :) Wel nieuwe idrive en nieuw stuur! Dat zou ik ook nog wel hebben gewild.. ach kan altijd nog.. stuurt leuk he :D

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28542
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door Martijn_bmw » 01 feb 2018, 09:01

Stuurt zeker leuk!

En thnx voor de tip wbt de V-power, dat wist ik ook nog niet dan wordt eventuele verdere tuning interessanter :blink:

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1905
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door Jules » 01 feb 2018, 12:39

Hoe is het koppelverloop eigenlijk met die chiptuning?
Heb meerdere keren met een handgeschakelde 418i gereden dat was echt een drama. Met een automaat was het nog aardig te maskeren.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28542
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door Martijn_bmw » 01 feb 2018, 13:24

Onder de 2000tpm blijft het allemaal tam maar wel vloeiend geen gebok, geschok of wat dan ook.. ook al vloer je het pedaal bij 1000tpm.

vanaf zo'n 2000tpm bouwt hij snel druk en koppel op, zie je ook het grote verschil tussen voor en na tuning in de grafiek:

Afbeelding


Daarnaast is een 418i een 1.5 3 cilinder en dit nog een 1.6 4 cilinder en weegt de 1 serie ruim 200kg minder dus qua rijden (gelukkig) een heel andere beleving dan de 4 serie :D met deze config zit ik rond de 6,5s op 100 wat voor mij voldoende is om :df: mee te hebben.

418i is idd véél te mat...

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door ///Joost » 01 feb 2018, 13:49

Zo dan! Dat ziet er mooi uit zeg. Als je dit ziet valt er zeker wat te zeggen voor downsizing. De verbrandingsmotorentechnologie heeft flinke stappen gezet in de laatste 10 jaar.

Gebruikersavatar
timoty
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 jun 2013, 09:34
Auto: BMW E30 & E90

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door timoty » 01 feb 2018, 13:51

Nette grafiek. Leuke winsten te behalen met die turbomotoren van tegenwoordig :df:

Hoe komen ze eigenlijk bij die 98% rendement van de aandrijflijn?

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door ///Joost » 01 feb 2018, 13:55

Ik denk dat die 2% de wrijving van de band op de rol is. Zoals het er staat hebben ze de aandrijfverliezen gemeten en opgeteld bij het vermogen op de wielen. Dat samen maakt 98%. Zo lees ik het althans...

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28542
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door Martijn_bmw » 01 feb 2018, 13:57

Ik denk ook zoiets, geen idee precies maar het gaat vooral om het verschil voor en na, de absolute waarde zegt me niet zoveel pk-tje meer of minder

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34236
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door JP » 01 feb 2018, 14:55

Is dit al de 3e pagina over dezelfde auto ? :duh:

Zed240
Berichten: 2992
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Martijn's auto historie (startpost P1)

Bericht door Zed240 » 01 feb 2018, 16:26

Ik vind het een mooie auto, en vooral erg goed uitgevoerd! Had hem ook al een paar keer op de site van Bergwerff gezien. Lijkt mij met 200pk een erg fijne auto. Had een 116d F21 als lesauto. Vond die auto fijn sturen, doch erg comfortabel voor een c-segmenter. Zat natuurlijk geen M-onderstel onder.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 19 gasten