Ik vind dat interieur en die stoelen ook zo gaaf.
Martijn’s autodraadje >
- WJ
- Berichten: 12025
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Gaaf ding, vooral met het krachtkuurtje en het gewicht dat de wagen met deze motor heeft is dit gewoon een heul leuk sturend wagentje. 
Ik vind dat interieur en die stoelen ook zo gaaf.
Ik vind dat interieur en die stoelen ook zo gaaf.
-
Thijs-v-d-H
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Bedankt voor de business Martijn
-
Dwarsligger
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 01 nov 2014, 17:09
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Mooie auto, weer eens wat anders zo'n 1. Stuurt heerlijk! Naar welke software tuner ben je geweest?
- Jules
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Ik vind hem tof! Blijft een lekker formaat zon einser, en met M-pakket gewoon een mooie auto. Met 200pk lijkt het me helemaal een fijne kar.
Vind zelf een E91 voor de facelift een stuk minder mooi.
Vind zelf een E91 voor de facelift een stuk minder mooi.
- Martijn_bmw
- Berichten: 29038
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Thnx all voor zowel de positieve als negatieve reacties
precies wat ik al dacht toen ik hem kocht haha
mijn eerste écht bijna nieuwe auto, dikke optie's en leuk sturen
Verder leuk de verschillende reactie's, had ik ook precies zo verwacht de 1 serie heeft een beetje your love it or you hate it kampen.
Ik vind hem gaaf met M-pakket, alcantara, dikke optie's en kart achtige stuur karakter icm 200pk. En ja... uiteraard nog liever met de 6 in lijn icm 300+ pk natuurlijk maarja dat trekt snurkie niet
(over een paar jaar als ik van mijn partner alimentatie af ben
)
graag gedaan, was prettig zaken doen!
Knot schreef: 31 jan 2018, 21:08
Jammer dat ie geen schuifdak en stoelverwarming heeft anders had je m zo door kunnen schuiven naar mij over een tijdje.
precies wat ik er ook leuk aan vind!dvh schreef: 31 jan 2018, 20:40
Ding heeft 200pk + rwd + lichtere 4cyl en lager totaalgewicht..
38dkm... alles fris..
Verder leuk de verschillende reactie's, had ik ook precies zo verwacht de 1 serie heeft een beetje your love it or you hate it kampen.
Ik vind hem gaaf met M-pakket, alcantara, dikke optie's en kart achtige stuur karakter icm 200pk. En ja... uiteraard nog liever met de 6 in lijn icm 300+ pk natuurlijk maarja dat trekt snurkie niet
(over een paar jaar als ik van mijn partner alimentatie af ben
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Ah, overheen gelezen dat je m al gechipped hebt, 200pk is natuurlijk wel tof in zo'n kar! Geen gevoel dat je een stuk krapper zit tov de F10?
- MartijnGizmo
- Berichten: 13056
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Leuke uitvoering zo, gefeliciteerd met deze. Ook alvast gefeliciteerd met de volgende!
240 is met downpipe/intercooler volgens mij.Knot schreef: 31 jan 2018, 21:08 Mooi ding, en super dat je m gechipt hebt.. 220pk is normaal/veilig, 240 lijkt mij wat teveel.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Mooie uitvoering, Martijn! Het zal ook vast lekker rijden. Ik begrijp alleen je keuzes nooit zo. Van een schitterende F20, naar een prachtig uitgevoerde E91 (wat op LCI na je droomkar was min of meer). En dan nu een 1 serie? Dat gewissel de hele tijd lijkt me echt vervelend.
Wat wil je nu eigenlijk? Serieuze vraag...
Wat wil je nu eigenlijk? Serieuze vraag...
- timoty
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 18 jun 2013, 09:34
- Auto: BMW E30 & E90
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Erg smakelijke auto, van buiten normaal niet moeders mooiste maar deze ziet er goed uit.
De motorisering hebben ze bij deze 1 series ook echt wel voor elkaar.
Vind de F2X 4 cilinders benzine echt zo ontzettend veel fijner dan die uit de E8X series. Dat waren echt trage hokken.
De motorisering hebben ze bij deze 1 series ook echt wel voor elkaar.
Vind de F2X 4 cilinders benzine echt zo ontzettend veel fijner dan die uit de E8X series. Dat waren echt trage hokken.
Laatst gewijzigd door timoty op 01 feb 2018, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Jeutje.. ik moest even knipperen met mijn ogen.. dacht dat dit alleen met kinderen het geval was ( wat ik dan nog logisch vind ) maar zonder kinderen? ... manmanman..partner alimentatie
Lekker genieten van je auto Martijn
- Martijn_bmw
- Berichten: 29038
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
@Auke, klopt F10 zit uiteraard veel ruimer! F10 is echt koning van de autobahn heerlijke rechtuit brander en vond ik ook een super fijne auto, deze F20 is lekker rotonde's pakken, bochtjes enz totaal anders en voor mij allebei even leuk 
@Martijn, klopt met downpipe, intercooler en 200 cell kat kan hij naar 240pk maar vind de 200pk voorlopig wel ff prima.
Als het echt een blijvertje is kan ik dat altijd nog doen!
220pk kon ook veilig maar dan wel op 98/102 benzine en daar heb ik geen zin in, wil gewoon overal en altijd kunnen tanken zonder opzoek te moeten naar 98/102. dus gewoon veilige map op 95 gekozen en tevreden met de 200pk.
@Joost, ik vind het wisselen juist oprecht leuk. beetje verschillende ervaringen opdoen. Pas met een paar duizend km rijden weet je hoe een auto echt voor je is. Een proefrit zegt eigenlijk niks.
@David, yep ook zonder kinderen dan is het 5 jaar... maar ik heb 1 dochtertje van 4 dan is het 12jaar partner alimentatie (of als ze samen gaat wonen met nieuwe vriend dan eerder voorbij) en 21jaar voor je kind (wat overigens in mijn ogen ook heel logisch is, kind heb je samen dus ook samen de kosten)
@Martijn, klopt met downpipe, intercooler en 200 cell kat kan hij naar 240pk maar vind de 200pk voorlopig wel ff prima.
Als het echt een blijvertje is kan ik dat altijd nog doen!
220pk kon ook veilig maar dan wel op 98/102 benzine en daar heb ik geen zin in, wil gewoon overal en altijd kunnen tanken zonder opzoek te moeten naar 98/102. dus gewoon veilige map op 95 gekozen en tevreden met de 200pk.
@Joost, ik vind het wisselen juist oprecht leuk. beetje verschillende ervaringen opdoen. Pas met een paar duizend km rijden weet je hoe een auto echt voor je is. Een proefrit zegt eigenlijk niks.
@David, yep ook zonder kinderen dan is het 5 jaar... maar ik heb 1 dochtertje van 4 dan is het 12jaar partner alimentatie (of als ze samen gaat wonen met nieuwe vriend dan eerder voorbij) en 21jaar voor je kind (wat overigens in mijn ogen ook heel logisch is, kind heb je samen dus ook samen de kosten)
- Henk Jan
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Ietsje offtopic wellicht, maar toen ik vanmorgen (diesel) stond te tanken bij Shell werd er geadverteerd met de nieuwe V-power die octaangetal 98 zou moeten hebben. Nog niet verder in verdiept, maar wellicht dat het nu wel interessanter wordt.Martijn_bmw schreef: 01 feb 2018, 08:44 220pk kon ook veilig maar dan wel op 98/102 benzine en daar heb ik geen zin in, wil gewoon overal en altijd kunnen tanken zonder opzoek te moeten naar 98/102. dus gewoon veilige map op 95 gekozen en tevreden met de 200pk
Veel plezier met het 1'tje
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Meteen even opgezocht en waarempel!Henk Jan schreef: 01 feb 2018, 08:49 Ietsje offtopic wellicht, maar toen ik vanmorgen (diesel) stond te tanken bij Shell werd er geadverteerd met de nieuwe V-power die octaangetal 98 zou moeten hebben. Nog niet verder in verdiept, maar wellicht dat het nu wel interessanter wordt.
https://www.shell.nl/motorists/shell-fu ... oline.html
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Dat is waar ookmaar ik heb 1 dochtertje van 4
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Partneralimentatie als je geen kinderen hebt vind ik echt t meest middeleeuwse wat er is...
- ADV
- Berichten: 3317
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Nice martijn! Mooie kleur ook
Wel nieuwe idrive en nieuw stuur! Dat zou ik ook nog wel hebben gewild.. ach kan altijd nog.. stuurt leuk he 
- Martijn_bmw
- Berichten: 29038
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Stuurt zeker leuk!
En thnx voor de tip wbt de V-power, dat wist ik ook nog niet dan wordt eventuele verdere tuning interessanter
En thnx voor de tip wbt de V-power, dat wist ik ook nog niet dan wordt eventuele verdere tuning interessanter
- Jules
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Hoe is het koppelverloop eigenlijk met die chiptuning?
Heb meerdere keren met een handgeschakelde 418i gereden dat was echt een drama. Met een automaat was het nog aardig te maskeren.
Heb meerdere keren met een handgeschakelde 418i gereden dat was echt een drama. Met een automaat was het nog aardig te maskeren.
- Martijn_bmw
- Berichten: 29038
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Onder de 2000tpm blijft het allemaal tam maar wel vloeiend geen gebok, geschok of wat dan ook.. ook al vloer je het pedaal bij 1000tpm.
vanaf zo'n 2000tpm bouwt hij snel druk en koppel op, zie je ook het grote verschil tussen voor en na tuning in de grafiek:

Daarnaast is een 418i een 1.5 3 cilinder en dit nog een 1.6 4 cilinder en weegt de 1 serie ruim 200kg minder dus qua rijden (gelukkig) een heel andere beleving dan de 4 serie
met deze config zit ik rond de 6,5s op 100 wat voor mij voldoende is om
mee te hebben.
418i is idd véél te mat...
vanaf zo'n 2000tpm bouwt hij snel druk en koppel op, zie je ook het grote verschil tussen voor en na tuning in de grafiek:

Daarnaast is een 418i een 1.5 3 cilinder en dit nog een 1.6 4 cilinder en weegt de 1 serie ruim 200kg minder dus qua rijden (gelukkig) een heel andere beleving dan de 4 serie
418i is idd véél te mat...
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Zo dan! Dat ziet er mooi uit zeg. Als je dit ziet valt er zeker wat te zeggen voor downsizing. De verbrandingsmotorentechnologie heeft flinke stappen gezet in de laatste 10 jaar.
- timoty
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 18 jun 2013, 09:34
- Auto: BMW E30 & E90
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Nette grafiek. Leuke winsten te behalen met die turbomotoren van tegenwoordig
Hoe komen ze eigenlijk bij die 98% rendement van de aandrijflijn?
Hoe komen ze eigenlijk bij die 98% rendement van de aandrijflijn?
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Ik denk dat die 2% de wrijving van de band op de rol is. Zoals het er staat hebben ze de aandrijfverliezen gemeten en opgeteld bij het vermogen op de wielen. Dat samen maakt 98%. Zo lees ik het althans...
- Martijn_bmw
- Berichten: 29038
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Ik denk ook zoiets, geen idee precies maar het gaat vooral om het verschil voor en na, de absolute waarde zegt me niet zoveel pk-tje meer of minder
- JP
- Berichten: 35094
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Is dit al de 3e pagina over dezelfde auto ? 
-
Zed240
- Berichten: 2999
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Ik vind het een mooie auto, en vooral erg goed uitgevoerd! Had hem ook al een paar keer op de site van Bergwerff gezien. Lijkt mij met 200pk een erg fijne auto. Had een 116d F21 als lesauto. Vond die auto fijn sturen, doch erg comfortabel voor een c-segmenter. Zat natuurlijk geen M-onderstel onder.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 7 gasten
