romo schreef:Wat moet je nu nog meer zeggen;
Andre noemde het vele malen en ik ook; massa...................en daar is er helaas te veel van..................
Geen slechte auto, geen slechte motor, geen beroerde wegligging.................allemaal dik voormekaar....................maar met 300kg minder was het geen slechte auto, maar een van de beste ..........
300 kg is een no go, maar ook niet nodig om GT3 Ringtijden te evenaren. 100 kg is al meer dan genoeg om een seconde of 10 te pakken. Misschien is zelfs 50 - 75 kilo al genoeg om het bestaande gat te dichten.
Je vraagt je dan een aantal zaken af. Wie runt de M afdeling van BMW? Marketingbobo's met rekenmachines?
Hebben ze bij BMW tijdens de ontwikkelings en testfase zitten slapen? Hebben ze het effect van de Ringtijden van Saurma durven onderschatten?
En mischien de vraag om de andere vragen overbbodig te maken. Was het nu echt zo moeilijk om die 50 - 100 kilo te vinden? Immes, of ze nu 20 miljoen euro op die 150 GTS-en winnen of verliezen, op de totale omzet doet het er niet toe. De imagoschade hakt er financieel waarschijnlijk veel zwaarder in.
Laat ik eens de aanzet tot een antwoord geven:
1. Vervang de zware en gevoelloze DSG bak door een gerobotiseerde CSL versnellingsbak.
2. Monteer keramische remmerij. Remprobleem ook direct opgelost.
3. Monteer ipv alleen een achterdemper een volledige lichtgewicht uitllaat.
Deze drie elementen opgeteld wegen samen ongeveer 70 kilo. Het effect van de draaiende massa van de keramische remmen mag daarbij niet onderschat worden.
En waarom de motor in vergelijking met de standaardmotor minder dan 105 pk per liter levert snap ik ook niet.
Resumerend: de kansen lagen er maar bij BMW hebben ze zitten slapen.