BMW M3 GTS

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Metchu

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Metchu » 22 aug 2010, 20:48

Downforce Hans schreef:
Macboy schreef:Hans de post was alles behalve arrogant bedoelt. Dat ik soms wat wijs overkom is zeker niet als zodanig bedoeld, maar misschien is het gewoon echt zo ;)

Ik ben een soort Romo als rijder. Niet helemaal, want Romo is nog flink wat softer dan ik. Maar in die categorie mag je me wel plaatsen.

Meestal probeer ik vrij objectief te zijn en zo weinig mogelijk mensen tegen de schenen aan te trappen. Als dit af en toe eens misgaat dan ben ik de beroerdste niet om mijn excuses aan te bieden. Bij deze.

Maar mijn mening blijft voorop staan, of jij en anderen dat nu wel of niet leuk vinden.
Hee Mac...... :mrgreen: natuurlijk moet je voor je mening uit blijven komen, anders wordt het helemaal zo`n gezapig forum, so shout it ,shout it, shout it out loud......... :wink:
als je het liedje probeert na te doen, dan heb je een verkeerde tekst :mrgreen:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 22 aug 2010, 21:20

Bert ///M3 schreef:...

Denk het niet. Dat verschil tussen die banden is niet zo groot dat het 10+ seconden gaat schelen. Volgens Dirk Schoysman die daar best wel eens een snel rondje rijd is het verschil tussen semi's en straatbanden op de ring bij een goede rijder sowieso maar in de orde van 7-10 seconde. PSC en Corsa zal dus wel dichter bij elkaar liggen. Ik denk dat er op die auto maar heel weinig verschil tussen zal zitten, daarbij zal de auto op Corsa's opgezet zijn, dus moet je maar afwachten wat er gebeurd als je er PSC's op zet. BMW zal er ook wel over nagedacht hebben zoals Hielke zegt :)
We zullen het binnenkort vanzelf weten Bert. Feit is dat die psc's vrij snel gaan smeren, zeker bij wat zwaardere belasting. Aangezien de GTS niet de lichtste is, zal de auto het op Cups veel beter doen verwacht ik. We wachten even af op de eerste test op Cup's (en / of 888's) :angel:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 aug 2010, 21:24

Lol deze topic. Beetje de draad ben ik wel kwijt in de onderlinge posten tussen jullie, wel met belangstelling gelezen. Eigenlijk lees ik twee discussies: 1) hoe goed is die GTS nu eigenlijk en 2) wie hier op het DF kan daar nu iets zinnigs over zeggen?

Val maar gelijk met de deur in huis, ik kan in beginsel niets over beide punten zeggen. Ik ben een autoliefhebber, dat is het. Een volkomen leek op het gebied van racen en daarmee niet in staat om raceauto's te beoordelen. Het enige dat ik kan iets zeggen over de auto's waarin ik rijd, en dat met enthousiasme delen met anderen, met de DF-ers. En dat is erg leuk
Dus dan volgt hier mijn mening over de GTS :) :) :

Discussie 1) hoe goed is de GTS
Al lezende jullie bijdragen denk ik. Het valt inderdaad een beetje tegen maar misschien oordelen jullie iets te vroeg. Weet nog goed dat Chris Harris de M3e92 ook afschoot, weten jullie nog wel? (remmen die het niet deden, etc..). Hij draaide toch ontzettend bij. Maw. moeten we toch niet even wachten op meerdere testers, meerdere rijders, breder testveld, om een genuanceerder beeld te ontwikkelen van de BMW M3 GTS?

Discussie 2)
Hiervoor geldt m.i. echt dat alleen ervaren (amateur)racers en semi professionele racers iets over kunnen zeggen. Althans, dat zijn meningen die gevoed zijn met kennis. Die meningen vertegenwoordigen een zekere (objectieve) waarde. Mensen zonder deze ervaringen geven leuke meningen bijv. over de GTS, maar die meningen doe ik niets mee, gewoon leuk om te lezen die persoonlijke verhalen. Als Schumacher iets zegt over de sportieve mogelijkheden van de GTS is dat echt van grotere waarde dan dat ik dat doe :) :). Dat is het voor mij zo'n beetje...

Ik vind een GTS overigens geen mooie auto. Heb er niets mee
Laatst gewijzigd door Sperdy op 22 aug 2010, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

wjn

Bericht door wjn » 22 aug 2010, 21:25

wjn schreef:
Hielke schreef:Over dat vergelijk tussen de Michelins en de Pirellis. Never nooit niet dat die Michelins zoveel beter zijn. Er lopen immers hier al ervaringsdeskundigen rond die de Pirellis beter dan de Michelins vinden. Die kennis van die banden heeft BMW natuurlijk ook.
Zie ook mijn punt, de GTS is 1 seconde sneller op Hockenheim met deze banden, dus zo slecht zijn de Pirelli's niet.
Zit net gezellig de Sport Auto 7/2010 te lezen, met de vergelijkingstest tussen de RS5 en M3 Coupé.

De M3 Coupé doet op "normale" Michelin PS2 banden 1:14,2.
De GTS op sportbanden 1:12,5.

Trek zelf je conclusie.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 aug 2010, 21:53

Metchu schreef:
Downforce Hans schreef:
Macboy schreef:Hans de post was alles behalve arrogant bedoelt. Dat ik soms wat wijs overkom is zeker niet als zodanig bedoeld, maar misschien is het gewoon echt zo ;)

Ik ben een soort Romo als rijder. Niet helemaal, want Romo is nog flink wat softer dan ik. Maar in die categorie mag je me wel plaatsen.

Meestal probeer ik vrij objectief te zijn en zo weinig mogelijk mensen tegen de schenen aan te trappen. Als dit af en toe eens misgaat dan ben ik de beroerdste niet om mijn excuses aan te bieden. Bij deze.

Maar mijn mening blijft voorop staan, of jij en anderen dat nu wel of niet leuk vinden.
Hee Mac...... :mrgreen: natuurlijk moet je voor je mening uit blijven komen, anders wordt het helemaal zo`n gezapig forum, so shout it ,shout it, shout it out loud......... :wink:

Hee prutser,dat jij alleen homo muziek op je I-pod heb staan kan ik niks aan doen......
Down load even KISS ALIVE en dan weet je het............ :thumbup: :twisted:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 22 aug 2010, 21:53

Aernoudt schreef:

Denk het niet. Dat verschil tussen die banden is niet zo groot dat het 10+ seconden gaat schelen. Volgens Dirk Schoysman die daar best wel eens een snel rondje rijd is het verschil tussen semi's en straatbanden op de ring bij een goede rijder sowieso maar in de orde van 7-10 seconde. PSC en Corsa zal dus wel dichter bij elkaar liggen. Ik denk dat er op die auto maar heel weinig verschil tussen zal zitten, daarbij zal de auto op Corsa's opgezet zijn, dus moet je maar afwachten wat er gebeurd als je er PSC's op zet. BMW zal er ook wel over nagedacht hebben zoals Hielke zegt :)
We zullen het binnenkort vanzelf weten Bert. Feit is dat die psc's vrij snel gaan smeren, zeker bij wat zwaardere belasting. Aangezien de GTS niet de lichtste is, zal de auto het op Cups veel beter doen verwacht ik. We wachten even af op de eerste test op Cup's (en / of 888's) :angel:
Cups zijn PSC's :)

Meten is weten inderdaad maar ik verwacht niet dat het heel noemenswaardig is.

De 996 GT3 RS 380 PK had af fabriek 295 Pirelli Corsa op de achterkant en die klokten daar ook al 7.47 / 1.11,8 HHR mee in 2004. De 415 PK 997 GT3, welke iets meer weegt maar ook wat meer PK heeft zat rond dezelfde tijden en G waarden, met 305 brede cups af fabriek.

Dus ja wat is waarheid. Ik ben een BMW man maar dingen als de onderstelafstelling is verkeerd en de auto had op cups beter geweest komen nogal over als smoesjes. Die onderstelafstelling is wel bekend bij BMW dus die kan SportAuto zo overnemen zoals iemand al zei, en je hebt niet veel tijd nodig om aan wat dempers te draaien en evt een paar stabi's te verstellen. Veren zullen gewoon gelijk zijn.

Metchu

Bericht door Metchu » 22 aug 2010, 21:58

Downforce Hans schreef:
Metchu schreef:
Downforce Hans schreef:

Hee prutser,dat jij alleen homo muziek op je I-pod heb staan kan ik niks aan doen......
Down load even KISS ALIVE en dan weet je het............ :thumbup: :twisted:
nee 4 mannen geschminkt als poesjes en met sterretjes op hun oog is niet gay :mrgreen: Net zo fout :mrgreen: :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 aug 2010, 22:04

Probeer je er niet uit te lullen oenemeloen....... :blabla:
Je weet dat ik gelijk heb......... :mrgreen: :shithappens:
En wat die make-up betreft, jij gebruikt ook eye liner en verf je haar, niks mis mee hoor,hoor je mij toch ook niet over............ :thumbup:

WJ

Bericht door WJ » 22 aug 2010, 22:11

Metchu schreef: nee 4 mannen geschminkt als poesjes en met sterretjes op hun oog is niet gay :mrgreen: Net zo fout :mrgreen: :mrgreen:
hahaha :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 22 aug 2010, 22:24

you know im right 8)

steve smith

Bericht door steve smith » 22 aug 2010, 23:10

Bert ///M3 schreef:
Aernoudt schreef:

Denk het niet. Dat verschil tussen die banden is niet zo groot dat het 10+ seconden scheelt
Blablabla
Cups zijn PSC's :)

Dus ja wat is waarheid. Ik ben een BMW man maar dingen als de onderstelafstelling is verkeerd en de auto had op cups beter geweest komen nogal over als smoesjes. Die onderstelafstelling is wel bekend bij BMW dus die kan SportAuto zo overnemen zoals iemand al zei, en je hebt niet veel tijd nodig om aan wat dempers te draaien en evt een paar stabi's te verstellen. Veren zullen gewoon gelijk zijn.
....maar je hebt wel tijd nodig om dat ding omhoog te zetten (zoals ik in de test ook lees gezien de referentie naar langere veerwegen) en dus ook uit te wegen. Zoals je zelf weet ben je daar gewoon anderhalf a twee uur mee zoet. Vind de wijze waarop de test uitgevoerd absoluut een flater voor BMW, maar ook een gigantische flater voor SportAuto. In de haast "de eerste" te zijn is er half werk geleverd, getuige ook de "nasshandling" tijd. Dat ding moet plankhard dichtgedraaid hebben gestaan. Leuk dat alles verstelbaar is en dus extremer, maar zorg dan wel dat die afstelling een beetje in de buurt komt van wat je er mee gaat doen, en reken de auto er niet op af als deze verkeerd ingesteld staat. Wij sturen toch gvd geen UK e46 M3 op KW-clubsport naar buiten een natte NS op terwijl alles nog op "Spa/Droog/Cups" staat?

Andre

Bericht door Andre » 23 aug 2010, 01:00

Bij sportauto word de test gedaan met een auto zoals je hem uit de showroom kan bestellen.

Een verstelbaar onderstel was helemaal niet nodig geweest.(ingaande uitgaande slag) Heeft een GT3 ook niet alleen knopje waar je demping iets harder mee kan zetten.

Bmw heeft op een standaard m3 ook hard en zacht instel knopje dat was voldoende geweest. Zelfs de CSL had dat niet eens met 7.50. Bmw had het niet zo ingewikkeld moeten maken. Het ligt ook niet aan het banden merk. Het is maar 1 ding en dat is gewicht. Was de GTS 1360kg geweest zoals de CSL dan had de auto een stevige tegenstander geweest van de GT3. Maar boven de 1400kg is ie gewoon kansloos en fikt hij de banden in notime weg.

Kan je nu al vertellen. Als je een fun auto zoekt zoals bijv de CSL of E36 M3. Dan hoef je maar 1 regel te onthouden. Alles wat boven de 1400kg gaat is kansloos en lichter is beter.

Waarom denk je dat de GTS 255 voor en 285 achter heeft. Puur en alleen om het gewicht de baas te zijn. Maar zelfs 255 en 285 zijn niet breed genoeg voor die 1500plus kg.

wjn

Bericht door wjn » 23 aug 2010, 02:08

Het is ook gewoon een marketing apparaat.

Maak iets simpels duur genoeg, en er zijn altijd genoeg mensen die het kopen omdat het duur is.
(Bijv. Rolex.)

(Zegt iemand met een RS4 :mrgreen: )

herwinbmw

Bericht door herwinbmw » 23 aug 2010, 08:56

BMW ging te groen en elke BMW M kunden vond dit ook.

de GTS is een doekje tegen het bloeden

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 aug 2010, 09:14

wjn schreef:Het is ook gewoon een marketing apparaat.

Maak iets simpels duur genoeg, en er zijn altijd genoeg mensen die het kopen omdat het duur is.
(Bijv. Rolex.)

Ik ben de eerste die zegt dat Rolex een ijzersterke marketing heeft, en dat ze soms best wel duur zijn, maar té duur, voor het gebodene, never nooit niet, dan bestaan er tientallen andere Zwitserse horlogemerken waar dat wel zo bij is.

ik denk dat Rolex het beste in serie geproduceerde massaproduct is op deze aardbol überhaupt.(niet de mooiste, of de meest verfijnde techniek, wel vooruitstrevende uurwerktechniek voor alledag en/maar as a whole package wel het beste, de beste daily überhaupt is 'n Rolex eigenlijk. :wink: ), daar mag 'n prijskaartje aan hangen, net als aan een Porsche GT3 ofzo.

Aan de andere kant is er niet zoiets als' Een Rolex' , ik vind maar een paar modellen 't hebben/de moeite waard, net als bij Porsche en BMW en Audi of Mercedes....

BMW komt met dit ding gewoon met 't het prijskaartje in de knoei, het wil 'n Rolex (Porsche) zijn in z'n doen en laten, maar blijft 'n Omega met IWC aspiraties ofzo. :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 23 aug 2010, 09:16

37 paginas gelul :blabla: :blabla: :blabla: over een hele slechte bmw :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Het moet niet gekker worden :popcorn: :thnx:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 23 aug 2010, 09:55

Je doet er zelf net zo hard aan mee....................

Mathieu

Bericht door Mathieu » 23 aug 2010, 09:57

Luco schreef:37 paginas gelul :blabla: :blabla: :blabla: over een hele slechte bmw :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Het moet niet gekker worden :popcorn: :thnx:
Ik heb niet het idee dat de GTS een hele slechte BMW is :?:
Wel heb ik gisteren op een traject van 20km twee keer een Renault met pech aan de weg zien staan en moest de ANWB assisteren :angel: :sealed:
:mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 23 aug 2010, 09:59

Anders hebben die lui ook niks te doen he :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 aug 2010, 10:01

Wat moet je nu nog meer zeggen;

Andre noemde het vele malen en ik ook; massa...................en daar is er helaas te veel van..................

Geen slechte auto, geen slechte motor, geen beroerde wegligging.................allemaal dik voormekaar....................maar met 300kg minder was het geen slechte auto, maar een van de beste ..........

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 23 aug 2010, 10:17

Helemaal goed samengevat :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 23 aug 2010, 10:26

Downforce Hans schreef:Helemaal goed samengevat :thumbup:
niks meer aan toe te voegen... :mrgreen: (immers dan wordt ie nog zwaarder) maar verder een leuk ding voor een M5...maja tis een M3 :hmmm:

afijn BMW weet dat ook en willen een andere strategie nemen...zal mij benieuwen of ze het dan ook aandurven om bv een 1-serie M sneller te laten gaan (vanwege gewicht/compact/motor) dan de zogenaamde hogere/zwaardere klasse...

Macboy

Bericht door Macboy » 23 aug 2010, 11:13

Dan rest mij niets dan een LOL uit te spreken voor Metin die owned was over het verkeerde nummer, maar natuurlijk helemaal Hans die owned was vanwege de geniale Kiss reply van Metin !

Wat een leuk forum kan het soms zijn :clap:

wjn

Bericht door wjn » 23 aug 2010, 11:15

Robin schreef:
wjn schreef:Het is ook gewoon een marketing apparaat.

(Bijv. Rolex.)

Ik ben de eerste die zegt dat Rolex een ijzersterke marketing heeft, en dat ze soms best wel duur zijn, maar té duur, voor het gebodene, never nooit niet, dan bestaan er tientallen andere Zwitserse horlogemerken waar dat wel zo bij is.
Ik zeg ook niet dat het té duur is :wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 23 aug 2010, 11:27

romo schreef:Wat moet je nu nog meer zeggen;

Andre noemde het vele malen en ik ook; massa...................en daar is er helaas te veel van..................

Geen slechte auto, geen slechte motor, geen beroerde wegligging.................allemaal dik voormekaar....................maar met 300kg minder was het geen slechte auto, maar een van de beste ..........
300 kg is een no go, maar ook niet nodig om GT3 Ringtijden te evenaren. 100 kg is al meer dan genoeg om een seconde of 10 te pakken. Misschien is zelfs 50 - 75 kilo al genoeg om het bestaande gat te dichten.

Je vraagt je dan een aantal zaken af. Wie runt de M afdeling van BMW? Marketingbobo's met rekenmachines?
Hebben ze bij BMW tijdens de ontwikkelings en testfase zitten slapen? Hebben ze het effect van de Ringtijden van Saurma durven onderschatten?

En mischien de vraag om de andere vragen overbbodig te maken. Was het nu echt zo moeilijk om die 50 - 100 kilo te vinden? Immes, of ze nu 20 miljoen euro op die 150 GTS-en winnen of verliezen, op de totale omzet doet het er niet toe. De imagoschade hakt er financieel waarschijnlijk veel zwaarder in.

Laat ik eens de aanzet tot een antwoord geven:

1. Vervang de zware en gevoelloze DSG bak door een gerobotiseerde CSL versnellingsbak.
2. Monteer keramische remmerij. Remprobleem ook direct opgelost.
3. Monteer ipv alleen een achterdemper een volledige lichtgewicht uitllaat.

Deze drie elementen opgeteld wegen samen ongeveer 70 kilo. Het effect van de draaiende massa van de keramische remmen mag daarbij niet onderschat worden.

En waarom de motor in vergelijking met de standaardmotor minder dan 105 pk per liter levert snap ik ook niet.

Resumerend: de kansen lagen er maar bij BMW hebben ze zitten slapen.

Plaats reactie