als je het liedje probeert na te doen, dan heb je een verkeerde tekstDownforce Hans schreef:Hee Mac......Macboy schreef:Hans de post was alles behalve arrogant bedoelt. Dat ik soms wat wijs overkom is zeker niet als zodanig bedoeld, maar misschien is het gewoon echt zo![]()
Ik ben een soort Romo als rijder. Niet helemaal, want Romo is nog flink wat softer dan ik. Maar in die categorie mag je me wel plaatsen.
Meestal probeer ik vrij objectief te zijn en zo weinig mogelijk mensen tegen de schenen aan te trappen. Als dit af en toe eens misgaat dan ben ik de beroerdste niet om mijn excuses aan te bieden. Bij deze.
Maar mijn mening blijft voorop staan, of jij en anderen dat nu wel of niet leuk vinden.natuurlijk moet je voor je mening uit blijven komen, anders wordt het helemaal zo`n gezapig forum, so shout it ,shout it, shout it out loud.........
BMW M3 GTS
-
Metchu
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: BMW M3 GTS
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: BMW M3 GTS
We zullen het binnenkort vanzelf weten Bert. Feit is dat die psc's vrij snel gaan smeren, zeker bij wat zwaardere belasting. Aangezien de GTS niet de lichtste is, zal de auto het op Cups veel beter doen verwacht ik. We wachten even af op de eerste test op Cup's (en / of 888's)Bert ///M3 schreef:...
Denk het niet. Dat verschil tussen die banden is niet zo groot dat het 10+ seconden gaat schelen. Volgens Dirk Schoysman die daar best wel eens een snel rondje rijd is het verschil tussen semi's en straatbanden op de ring bij een goede rijder sowieso maar in de orde van 7-10 seconde. PSC en Corsa zal dus wel dichter bij elkaar liggen. Ik denk dat er op die auto maar heel weinig verschil tussen zal zitten, daarbij zal de auto op Corsa's opgezet zijn, dus moet je maar afwachten wat er gebeurd als je er PSC's op zet. BMW zal er ook wel over nagedacht hebben zoals Hielke zegt
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: BMW M3 GTS
Lol deze topic. Beetje de draad ben ik wel kwijt in de onderlinge posten tussen jullie, wel met belangstelling gelezen. Eigenlijk lees ik twee discussies: 1) hoe goed is die GTS nu eigenlijk en 2) wie hier op het DF kan daar nu iets zinnigs over zeggen?
Val maar gelijk met de deur in huis, ik kan in beginsel niets over beide punten zeggen. Ik ben een autoliefhebber, dat is het. Een volkomen leek op het gebied van racen en daarmee niet in staat om raceauto's te beoordelen. Het enige dat ik kan iets zeggen over de auto's waarin ik rijd, en dat met enthousiasme delen met anderen, met de DF-ers. En dat is erg leuk
Dus dan volgt hier mijn mening over de GTS
:
Discussie 1) hoe goed is de GTS
Al lezende jullie bijdragen denk ik. Het valt inderdaad een beetje tegen maar misschien oordelen jullie iets te vroeg. Weet nog goed dat Chris Harris de M3e92 ook afschoot, weten jullie nog wel? (remmen die het niet deden, etc..). Hij draaide toch ontzettend bij. Maw. moeten we toch niet even wachten op meerdere testers, meerdere rijders, breder testveld, om een genuanceerder beeld te ontwikkelen van de BMW M3 GTS?
Discussie 2)
Hiervoor geldt m.i. echt dat alleen ervaren (amateur)racers en semi professionele racers iets over kunnen zeggen. Althans, dat zijn meningen die gevoed zijn met kennis. Die meningen vertegenwoordigen een zekere (objectieve) waarde. Mensen zonder deze ervaringen geven leuke meningen bijv. over de GTS, maar die meningen doe ik niets mee, gewoon leuk om te lezen die persoonlijke verhalen. Als Schumacher iets zegt over de sportieve mogelijkheden van de GTS is dat echt van grotere waarde dan dat ik dat doe
. Dat is het voor mij zo'n beetje...
Ik vind een GTS overigens geen mooie auto. Heb er niets mee
Val maar gelijk met de deur in huis, ik kan in beginsel niets over beide punten zeggen. Ik ben een autoliefhebber, dat is het. Een volkomen leek op het gebied van racen en daarmee niet in staat om raceauto's te beoordelen. Het enige dat ik kan iets zeggen over de auto's waarin ik rijd, en dat met enthousiasme delen met anderen, met de DF-ers. En dat is erg leuk
Dus dan volgt hier mijn mening over de GTS
Discussie 1) hoe goed is de GTS
Al lezende jullie bijdragen denk ik. Het valt inderdaad een beetje tegen maar misschien oordelen jullie iets te vroeg. Weet nog goed dat Chris Harris de M3e92 ook afschoot, weten jullie nog wel? (remmen die het niet deden, etc..). Hij draaide toch ontzettend bij. Maw. moeten we toch niet even wachten op meerdere testers, meerdere rijders, breder testveld, om een genuanceerder beeld te ontwikkelen van de BMW M3 GTS?
Discussie 2)
Hiervoor geldt m.i. echt dat alleen ervaren (amateur)racers en semi professionele racers iets over kunnen zeggen. Althans, dat zijn meningen die gevoed zijn met kennis. Die meningen vertegenwoordigen een zekere (objectieve) waarde. Mensen zonder deze ervaringen geven leuke meningen bijv. over de GTS, maar die meningen doe ik niets mee, gewoon leuk om te lezen die persoonlijke verhalen. Als Schumacher iets zegt over de sportieve mogelijkheden van de GTS is dat echt van grotere waarde dan dat ik dat doe
Ik vind een GTS overigens geen mooie auto. Heb er niets mee
Laatst gewijzigd door Sperdy op 22 aug 2010, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: BMW M3 GTS
Zit net gezellig de Sport Auto 7/2010 te lezen, met de vergelijkingstest tussen de RS5 en M3 Coupé.wjn schreef:Zie ook mijn punt, de GTS is 1 seconde sneller op Hockenheim met deze banden, dus zo slecht zijn de Pirelli's niet.Hielke schreef:Over dat vergelijk tussen de Michelins en de Pirellis. Never nooit niet dat die Michelins zoveel beter zijn. Er lopen immers hier al ervaringsdeskundigen rond die de Pirellis beter dan de Michelins vinden. Die kennis van die banden heeft BMW natuurlijk ook.
De M3 Coupé doet op "normale" Michelin PS2 banden 1:14,2.
De GTS op sportbanden 1:12,5.
Trek zelf je conclusie.
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M3 GTS
Metchu schreef:als je het liedje probeert na te doen, dan heb je een verkeerde tekstDownforce Hans schreef:Hee Mac......Macboy schreef:Hans de post was alles behalve arrogant bedoelt. Dat ik soms wat wijs overkom is zeker niet als zodanig bedoeld, maar misschien is het gewoon echt zo![]()
Ik ben een soort Romo als rijder. Niet helemaal, want Romo is nog flink wat softer dan ik. Maar in die categorie mag je me wel plaatsen.
Meestal probeer ik vrij objectief te zijn en zo weinig mogelijk mensen tegen de schenen aan te trappen. Als dit af en toe eens misgaat dan ben ik de beroerdste niet om mijn excuses aan te bieden. Bij deze.
Maar mijn mening blijft voorop staan, of jij en anderen dat nu wel of niet leuk vinden.natuurlijk moet je voor je mening uit blijven komen, anders wordt het helemaal zo`n gezapig forum, so shout it ,shout it, shout it out loud.........
![]()
Hee prutser,dat jij alleen homo muziek op je I-pod heb staan kan ik niks aan doen......
Down load even KISS ALIVE en dan weet je het............
- Bert ///M3
- Berichten: 9431
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW M3 GTS
Cups zijn PSC'sAernoudt schreef:We zullen het binnenkort vanzelf weten Bert. Feit is dat die psc's vrij snel gaan smeren, zeker bij wat zwaardere belasting. Aangezien de GTS niet de lichtste is, zal de auto het op Cups veel beter doen verwacht ik. We wachten even af op de eerste test op Cup's (en / of 888's)Bert ///M3 schreef:...
Denk het niet. Dat verschil tussen die banden is niet zo groot dat het 10+ seconden gaat schelen. Volgens Dirk Schoysman die daar best wel eens een snel rondje rijd is het verschil tussen semi's en straatbanden op de ring bij een goede rijder sowieso maar in de orde van 7-10 seconde. PSC en Corsa zal dus wel dichter bij elkaar liggen. Ik denk dat er op die auto maar heel weinig verschil tussen zal zitten, daarbij zal de auto op Corsa's opgezet zijn, dus moet je maar afwachten wat er gebeurd als je er PSC's op zet. BMW zal er ook wel over nagedacht hebben zoals Hielke zegt
Meten is weten inderdaad maar ik verwacht niet dat het heel noemenswaardig is.
De 996 GT3 RS 380 PK had af fabriek 295 Pirelli Corsa op de achterkant en die klokten daar ook al 7.47 / 1.11,8 HHR mee in 2004. De 415 PK 997 GT3, welke iets meer weegt maar ook wat meer PK heeft zat rond dezelfde tijden en G waarden, met 305 brede cups af fabriek.
Dus ja wat is waarheid. Ik ben een BMW man maar dingen als de onderstelafstelling is verkeerd en de auto had op cups beter geweest komen nogal over als smoesjes. Die onderstelafstelling is wel bekend bij BMW dus die kan SportAuto zo overnemen zoals iemand al zei, en je hebt niet veel tijd nodig om aan wat dempers te draaien en evt een paar stabi's te verstellen. Veren zullen gewoon gelijk zijn.
-
Metchu
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: BMW M3 GTS
nee 4 mannen geschminkt als poesjes en met sterretjes op hun oog is niet gayDownforce Hans schreef:Metchu schreef:als je het liedje probeert na te doen, dan heb je een verkeerde tekstDownforce Hans schreef:
Hee Mac......natuurlijk moet je voor je mening uit blijven komen, anders wordt het helemaal zo`n gezapig forum, so shout it ,shout it, shout it out loud.........
![]()
Hee prutser,dat jij alleen homo muziek op je I-pod heb staan kan ik niks aan doen......
Down load even KISS ALIVE en dan weet je het............:twisted:
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M3 GTS
Probeer je er niet uit te lullen oenemeloen.......
Je weet dat ik gelijk heb.........
En wat die make-up betreft, jij gebruikt ook eye liner en verf je haar, niks mis mee hoor,hoor je mij toch ook niet over............
Je weet dat ik gelijk heb.........
En wat die make-up betreft, jij gebruikt ook eye liner en verf je haar, niks mis mee hoor,hoor je mij toch ook niet over............
-
OnlineWJ
- Berichten: 12053
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: BMW M3 GTS
hahahaMetchu schreef: nee 4 mannen geschminkt als poesjes en met sterretjes op hun oog is niet gayNet zo fout
![]()
-
Metchu
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: BMW M3 GTS
you know im right 8)
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: BMW M3 GTS
....maar je hebt wel tijd nodig om dat ding omhoog te zetten (zoals ik in de test ook lees gezien de referentie naar langere veerwegen) en dus ook uit te wegen. Zoals je zelf weet ben je daar gewoon anderhalf a twee uur mee zoet. Vind de wijze waarop de test uitgevoerd absoluut een flater voor BMW, maar ook een gigantische flater voor SportAuto. In de haast "de eerste" te zijn is er half werk geleverd, getuige ook de "nasshandling" tijd. Dat ding moet plankhard dichtgedraaid hebben gestaan. Leuk dat alles verstelbaar is en dus extremer, maar zorg dan wel dat die afstelling een beetje in de buurt komt van wat je er mee gaat doen, en reken de auto er niet op af als deze verkeerd ingesteld staat. Wij sturen toch gvd geen UK e46 M3 op KW-clubsport naar buiten een natte NS op terwijl alles nog op "Spa/Droog/Cups" staat?Bert ///M3 schreef:Cups zijn PSC'sAernoudt schreef:BlablablaBert ///M3 schreef:...
Denk het niet. Dat verschil tussen die banden is niet zo groot dat het 10+ seconden scheelt![]()
Dus ja wat is waarheid. Ik ben een BMW man maar dingen als de onderstelafstelling is verkeerd en de auto had op cups beter geweest komen nogal over als smoesjes. Die onderstelafstelling is wel bekend bij BMW dus die kan SportAuto zo overnemen zoals iemand al zei, en je hebt niet veel tijd nodig om aan wat dempers te draaien en evt een paar stabi's te verstellen. Veren zullen gewoon gelijk zijn.
-
Andre
- Berichten: 11467
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M3 GTS
Bij sportauto word de test gedaan met een auto zoals je hem uit de showroom kan bestellen.
Een verstelbaar onderstel was helemaal niet nodig geweest.(ingaande uitgaande slag) Heeft een GT3 ook niet alleen knopje waar je demping iets harder mee kan zetten.
Bmw heeft op een standaard m3 ook hard en zacht instel knopje dat was voldoende geweest. Zelfs de CSL had dat niet eens met 7.50. Bmw had het niet zo ingewikkeld moeten maken. Het ligt ook niet aan het banden merk. Het is maar 1 ding en dat is gewicht. Was de GTS 1360kg geweest zoals de CSL dan had de auto een stevige tegenstander geweest van de GT3. Maar boven de 1400kg is ie gewoon kansloos en fikt hij de banden in notime weg.
Kan je nu al vertellen. Als je een fun auto zoekt zoals bijv de CSL of E36 M3. Dan hoef je maar 1 regel te onthouden. Alles wat boven de 1400kg gaat is kansloos en lichter is beter.
Waarom denk je dat de GTS 255 voor en 285 achter heeft. Puur en alleen om het gewicht de baas te zijn. Maar zelfs 255 en 285 zijn niet breed genoeg voor die 1500plus kg.
Een verstelbaar onderstel was helemaal niet nodig geweest.(ingaande uitgaande slag) Heeft een GT3 ook niet alleen knopje waar je demping iets harder mee kan zetten.
Bmw heeft op een standaard m3 ook hard en zacht instel knopje dat was voldoende geweest. Zelfs de CSL had dat niet eens met 7.50. Bmw had het niet zo ingewikkeld moeten maken. Het ligt ook niet aan het banden merk. Het is maar 1 ding en dat is gewicht. Was de GTS 1360kg geweest zoals de CSL dan had de auto een stevige tegenstander geweest van de GT3. Maar boven de 1400kg is ie gewoon kansloos en fikt hij de banden in notime weg.
Kan je nu al vertellen. Als je een fun auto zoekt zoals bijv de CSL of E36 M3. Dan hoef je maar 1 regel te onthouden. Alles wat boven de 1400kg gaat is kansloos en lichter is beter.
Waarom denk je dat de GTS 255 voor en 285 achter heeft. Puur en alleen om het gewicht de baas te zijn. Maar zelfs 255 en 285 zijn niet breed genoeg voor die 1500plus kg.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: BMW M3 GTS
Het is ook gewoon een marketing apparaat.
Maak iets simpels duur genoeg, en er zijn altijd genoeg mensen die het kopen omdat het duur is.
(Bijv. Rolex.)
(Zegt iemand met een RS4
)
Maak iets simpels duur genoeg, en er zijn altijd genoeg mensen die het kopen omdat het duur is.
(Bijv. Rolex.)
(Zegt iemand met een RS4
-
herwinbmw
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 20 okt 2009, 17:36
Re: BMW M3 GTS
BMW ging te groen en elke BMW M kunden vond dit ook.
de GTS is een doekje tegen het bloeden
de GTS is een doekje tegen het bloeden
-
Robin
- Berichten: 56526
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M3 GTS
Ik ben de eerste die zegt dat Rolex een ijzersterke marketing heeft, en dat ze soms best wel duur zijn, maar té duur, voor het gebodene, never nooit niet, dan bestaan er tientallen andere Zwitserse horlogemerken waar dat wel zo bij is.wjn schreef:Het is ook gewoon een marketing apparaat.
Maak iets simpels duur genoeg, en er zijn altijd genoeg mensen die het kopen omdat het duur is.
(Bijv. Rolex.)
(Zegt iemand met een RS4)
ik denk dat Rolex het beste in serie geproduceerde massaproduct is op deze aardbol überhaupt.(niet de mooiste, of de meest verfijnde techniek, wel vooruitstrevende uurwerktechniek voor alledag en/maar as a whole package wel het beste, de beste daily überhaupt is 'n Rolex eigenlijk.
Aan de andere kant is er niet zoiets als' Een Rolex' , ik vind maar een paar modellen 't hebben/de moeite waard, net als bij Porsche en BMW en Audi of Mercedes....
BMW komt met dit ding gewoon met 't het prijskaartje in de knoei, het wil 'n Rolex (Porsche) zijn in z'n doen en laten, maar blijft 'n Omega met IWC aspiraties ofzo.
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M3 GTS
Je doet er zelf net zo hard aan mee....................
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: BMW M3 GTS
Ik heb niet het idee dat de GTS een hele slechte BMW isLuco schreef:37 paginas gelul![]()
![]()
over een hele slechte bmw
![]()
![]()
![]()
![]()
Het moet niet gekker worden![]()
Wel heb ik gisteren op een traject van 20km twee keer een Renault met pech aan de weg zien staan en moest de ANWB assisteren
- romo
- Berichten: 27173
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M3 GTS
Wat moet je nu nog meer zeggen;
Andre noemde het vele malen en ik ook; massa...................en daar is er helaas te veel van..................
Geen slechte auto, geen slechte motor, geen beroerde wegligging.................allemaal dik voormekaar....................maar met 300kg minder was het geen slechte auto, maar een van de beste ..........
Andre noemde het vele malen en ik ook; massa...................en daar is er helaas te veel van..................
Geen slechte auto, geen slechte motor, geen beroerde wegligging.................allemaal dik voormekaar....................maar met 300kg minder was het geen slechte auto, maar een van de beste ..........
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M3 GTS
Helemaal goed samengevat 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M3 GTS
niks meer aan toe te voegen...Downforce Hans schreef:Helemaal goed samengevat
afijn BMW weet dat ook en willen een andere strategie nemen...zal mij benieuwen of ze het dan ook aandurven om bv een 1-serie M sneller te laten gaan (vanwege gewicht/compact/motor) dan de zogenaamde hogere/zwaardere klasse...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW M3 GTS
Dan rest mij niets dan een LOL uit te spreken voor Metin die owned was over het verkeerde nummer, maar natuurlijk helemaal Hans die owned was vanwege de geniale Kiss reply van Metin !
Wat een leuk forum kan het soms zijn
Wat een leuk forum kan het soms zijn
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: BMW M3 GTS
Ik zeg ook niet dat het té duur isRobin schreef:Ik ben de eerste die zegt dat Rolex een ijzersterke marketing heeft, en dat ze soms best wel duur zijn, maar té duur, voor het gebodene, never nooit niet, dan bestaan er tientallen andere Zwitserse horlogemerken waar dat wel zo bij is.wjn schreef:Het is ook gewoon een marketing apparaat.
Maak iets simpels duur genoeg, en er zijn altijd genoeg mensen die het kopen omdat het duur is.
(Bijv. Rolex.)
(Zegt iemand met een RS4)
- Hielke
- Berichten: 11659
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW M3 GTS
300 kg is een no go, maar ook niet nodig om GT3 Ringtijden te evenaren. 100 kg is al meer dan genoeg om een seconde of 10 te pakken. Misschien is zelfs 50 - 75 kilo al genoeg om het bestaande gat te dichten.romo schreef:Wat moet je nu nog meer zeggen;
Andre noemde het vele malen en ik ook; massa...................en daar is er helaas te veel van..................
Geen slechte auto, geen slechte motor, geen beroerde wegligging.................allemaal dik voormekaar....................maar met 300kg minder was het geen slechte auto, maar een van de beste ..........
Je vraagt je dan een aantal zaken af. Wie runt de M afdeling van BMW? Marketingbobo's met rekenmachines?
Hebben ze bij BMW tijdens de ontwikkelings en testfase zitten slapen? Hebben ze het effect van de Ringtijden van Saurma durven onderschatten?
En mischien de vraag om de andere vragen overbbodig te maken. Was het nu echt zo moeilijk om die 50 - 100 kilo te vinden? Immes, of ze nu 20 miljoen euro op die 150 GTS-en winnen of verliezen, op de totale omzet doet het er niet toe. De imagoschade hakt er financieel waarschijnlijk veel zwaarder in.
Laat ik eens de aanzet tot een antwoord geven:
1. Vervang de zware en gevoelloze DSG bak door een gerobotiseerde CSL versnellingsbak.
2. Monteer keramische remmerij. Remprobleem ook direct opgelost.
3. Monteer ipv alleen een achterdemper een volledige lichtgewicht uitllaat.
Deze drie elementen opgeteld wegen samen ongeveer 70 kilo. Het effect van de draaiende massa van de keramische remmen mag daarbij niet onderschat worden.
En waarom de motor in vergelijking met de standaardmotor minder dan 105 pk per liter levert snap ik ook niet.
Resumerend: de kansen lagen er maar bij BMW hebben ze zitten slapen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Baidu [Spider], Fabian, Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] en 5 gasten

