Calibra AWD Turbo roestauratie *07-07: na 4 jaar.... APK!*
- InjectTheVenom
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *01-11: tweeters verbouwd
Wilde vandaag van een aantal zijpanelen een goede set samenstellen maar zowel de Bison Kit als de Bison Montage Kit zorgen niet bepaald voor een snelle en degelijke hechting. Is er een lijm of kit die de 2 delen binnen een dag aan elkaar krijgt of moet er gewoon gewacht worden tot de montagekit uitgehard is?

- Peric
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *05-11: lijm of kit gezoc
Er zal vast 2-componenten lijm te vinden zijn die én goed hecht én snel droogt.
- Joopieboy
Heb je de Bison Tix al eens geprobeerd?
- InjectTheVenom
Nog niet, zou de gelvariant op de kit sneller drogen dan? Er zitten inmiddels 2 panelen aan elkaar met Polymax, geen megasnelle oplossing maar het bevalt me beter dan de montage kit.
Alleen het deurpaneel aan passagierskant moet nog (bestuurderskant was in orde), het bovenstuk staat echter boller dan het paneel zelf dus hier zou een snellere manier alsnog welkom zijn om niet met lijmklemmen aan de slag te hoeven.
Alleen het deurpaneel aan passagierskant moet nog (bestuurderskant was in orde), het bovenstuk staat echter boller dan het paneel zelf dus hier zou een snellere manier alsnog welkom zijn om niet met lijmklemmen aan de slag te hoeven.
- Joopieboy
Mm ja ik gebruikte wel altijd klemmen om het toch even vast te houden, maar met die Bison Tic was het wel makkelijk. Aanbrengen, op elkaar plakken, even eraf en dan weer erop en dan zat het eigenlijk altijd wel goed. Alleen voor de zekerheid een paar klemmetjes erop.
- InjectTheVenom
Heb er vanavond inderdaad toch maar hulp voor ingekocht. Pasringen voor de deurspeakers waren helaas nog niet binnen dus dat zal volgende week ergens worden.

- Joopieboy
Kijk goed bezig! 

- InjectTheVenom
Bijna klaar, net boven het tweeter rooster zitten nog een paar kleine klemmen om de overgang op dat punt bij elkaar te houden. Ook hier moest ik creatief te werk gaan omdat bij demontage van het bovenstuk de oude lijm op dit punt niet los wilde laten en het achterliggende hechtingsvlak af scheurde, hier zit nu een gedeelte van een oude wc rol met flink wat kit op de overlapping gedrukt om het bij elkaar te houden.

- ///Joost
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *10-11: zijpanelen klaar*
Da's mooi geworden zeg! Bij de M3 moeten ook de deurpanelen eigenlijk opnieuw bekleed worden. Daar is het vinyl echter wat gekrompen, dus dat is niet meer op te lossen met lijmklemmen.
- InjectTheVenom
Is dat bij een M3 ook al een voor komend euvel ja? Het heeft een allerbeste tijd geduurd eer ik deze panelen tegen kwam, uit de zon parkeren en goed onderhouden met de juiste middeltjes gaat het hopelijk in de toekomst voorkomen. Alleen de leren bovenstukken waren in een minder strakke staat als degene die hier al lagen vandaar deze swap.
Kun je wel achter het gekrompen deel komen met lijm of kit dan blijf je altijd een rand zien van waar de blaar ooit gezeten heeft.
Kun je wel achter het gekrompen deel komen met lijm of kit dan blijf je altijd een rand zien van waar de blaar ooit gezeten heeft.
- InjectTheVenom
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *15-11: audio passagiersk
Waar heb je het over man daar zit toch standaard audio in ga een ander bedonderen

Kijk maar niets aparts te bespeuren

Je gaat je kat maar beduvelen hier zitten standaard speakers in

Kijk maar niets aparts te bespeuren
Je gaat je kat maar beduvelen hier zitten standaard speakers in

- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Dat vind ik nou super, sterk geupgrade audio, maar niks te zien. 

- InjectTheVenom
Kijk maar zelfs de speler is standaard

Bewijs dat de climate control functioneert

Bewijs dat de climate control functioneert
- GTRene
ik voel het niet, dacht wel ff te horen dat de koeler/fan het deed, maar dat blijkt mijn oude PC te zijn 

- InjectTheVenom
Verdomme man Rene nou kan ik door jou extra/grotere koelvinnen gaan monteren 

- GTRene
- Richard430
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *15-11: audio passagier*
Begint er al aardig op te lijken
Altijd leuk, een verborgen audio upgrade. Had ik ook in mijn oude auto, grappig als er iemand op de achterbank in slaap dreigt te vallen 

- InjectTheVenom
Dat moet hier ook gaan lukken de woofers naast de achterbank doen behoorlijk goed mee 

- InjectTheVenom
Speciaal voor Joost hier een paar teaser shots van de einddemper

- ///Joost
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *19-11: speciaal voor Joo
Wat ben je toch een lieve jongen.
Dat ziet er wel apart uit, met dat dubbelwandige. Mooi detail hoor!

Dat ziet er wel apart uit, met dat dubbelwandige. Mooi detail hoor!
- InjectTheVenom
Morgen gaan de stallingswielen er op en komt hij niet meer buiten voor de idioten op de weg minder gevaarlijk zijn vanwege de lage temperatuur en/of winterse neerslag.
Als het goed is komt er ook een complete OEM meterset deze kant op want het zit me niet lekker hoe mijn eigen fabrieksel op het dashboard aansluit, na aanpassing van het witte raamwerk zit hij hopelijk helemaal flush en recht. Nu hij deze winter binnen blijft slapen kan ik op m'n gemak alle laatste puntjes op de i gaan zetten zodat hij in het seizoen van 2014 er volledig presentabel, compleet en gebreken vrij bij staat.
Als het goed is komt er ook een complete OEM meterset deze kant op want het zit me niet lekker hoe mijn eigen fabrieksel op het dashboard aansluit, na aanpassing van het witte raamwerk zit hij hopelijk helemaal flush en recht. Nu hij deze winter binnen blijft slapen kan ik op m'n gemak alle laatste puntjes op de i gaan zetten zodat hij in het seizoen van 2014 er volledig presentabel, compleet en gebreken vrij bij staat.
-
En als de winter voorbij is ga je er definitief mee rijden?
Welke klussen heb je nog op de afvinklijst staan eigenlijk?
Gaaf hoor, je interieur wordt ook echt weer nieuw. Benieuwd naar een fotoshoot van het definitieve resultaat!
Welke klussen heb je nog op de afvinklijst staan eigenlijk?
Gaaf hoor, je interieur wordt ook echt weer nieuw. Benieuwd naar een fotoshoot van het definitieve resultaat!
- InjectTheVenom
Dan ga ik inderdaad kijken wat er aan interessante evenementen te beleven is, wil misschien naar een grote Vauxhall meeting in Engeland bijvoorbeeld om ook eens permanent aan de linker kant gereden te hebben.
De afvinklijst zoals hij er momenteel bij staat:
- ander ruitenwissermechanisme, hetgene van de auto komt te diep in de interieurfilter bak om een filter er in te kunnen leggen, moet er eentje uit een auto zien te vinden die dit af fabriek wel had (de verbindende arm naar passagierskant zit dan ongeveer 2 centimeter hoger).
- het kapje over het montagepunt van de achterruitwisser is bij demontage gesneuveld, moet nog een goede vervanger hebben
- als ik een nieuwe ontwasemingsstrip voor het dashboard tegen kom en een hekel aan mezelf wil hebben dan trek ik de dashboardkas er weer uit om de Lenk cover te vervangen, GM nummer is 90434214 2209445.
- in het interieur is nog voldoende te doen: ander a-stijl kapje in voetruimte passagier (pinnetje gesneuveld dat dit op z'n plek moet houden), kapje in voetruimte bestuurder wat tegen het kachelhuis aan zit (het mijne is om de 1 of andere reden niet aanwezig), bovenste drukpin a-stijl kapje voetruimte bestuurder, 2 ontbrekende stoelframe kapjes zien te regelen waarvan er eentje anders is dan Calibra's met een andere motorisering/aandrijving, stootrubber van de rugleuning van de achterbank en nog een rubber matje voor in de asbak van de middenconsole.
En laat mensen die deze dingen hebben nou eens niet zeggen dat ik maar moet bellen
De afvinklijst zoals hij er momenteel bij staat:
- ander ruitenwissermechanisme, hetgene van de auto komt te diep in de interieurfilter bak om een filter er in te kunnen leggen, moet er eentje uit een auto zien te vinden die dit af fabriek wel had (de verbindende arm naar passagierskant zit dan ongeveer 2 centimeter hoger).
- het kapje over het montagepunt van de achterruitwisser is bij demontage gesneuveld, moet nog een goede vervanger hebben
- als ik een nieuwe ontwasemingsstrip voor het dashboard tegen kom en een hekel aan mezelf wil hebben dan trek ik de dashboardkas er weer uit om de Lenk cover te vervangen, GM nummer is 90434214 2209445.
- in het interieur is nog voldoende te doen: ander a-stijl kapje in voetruimte passagier (pinnetje gesneuveld dat dit op z'n plek moet houden), kapje in voetruimte bestuurder wat tegen het kachelhuis aan zit (het mijne is om de 1 of andere reden niet aanwezig), bovenste drukpin a-stijl kapje voetruimte bestuurder, 2 ontbrekende stoelframe kapjes zien te regelen waarvan er eentje anders is dan Calibra's met een andere motorisering/aandrijving, stootrubber van de rugleuning van de achterbank en nog een rubber matje voor in de asbak van de middenconsole.
En laat mensen die deze dingen hebben nou eens niet zeggen dat ik maar moet bellen

- InjectTheVenom
Ik stoorde me er al langer aan hoe het frontje van beide meters in het dashboard zat en vandeweek kreeg ik een Henk Gemser momentje en besloot: dat kan beter! Vervolgens Ebay aangeslingerd, meterbehuizing gevonden en aangeschaft voor een mooi prijsje en toen de post het pakketje gister bezorgde meteen aan de slag. Het is geen gemakkelijk werkje geweest maar ik ben inmiddels bijna zover dat er proefgepast kan worden.
Vergelijking tussen de 2

Omdat de aftermarket meters even dik bleken te zijn als het witte raamwerk was het een flinke hoofdbreker om uit te vissen hoe alle dimensies het zelfde gehouden konden worden want er moest flink de zaag in gezet worden. Eerst maar een plaat fabrieken die alles bij elkaar moet houden (let niet op het knoeierige tekenwerk, zoals ze zeggen 2 keer meten 1 keer knippen):

Het plastic zal dezelfde sterkte moeten blijven behouden dus knippen is er in eerste instantie niet bij, dus pakt men een aansteker en gaat als het heet gestookt is de boel buigen over de vouwlijnen. Et presto!

Vijlen, snijden en de zaag zetten in het standaard raamwerk op zo'n manier dat wél de stevigheid behouden blijft maar het zaakje desondanks makkelijk los te breken valt nadat de hoofdplaat op zijn plaats gelijmd is.

Scene 1, take 2 want ze moeten ook in deze situatie ten opzichte van elkaar recht blijven zitten.

Beetje erg fast forward naar hoe ik vandaag geëindigd ben en de industriële lijm op bleek te zijn, in dit stadium ging het niet om foto's van iedere stap te maken en wilde ik liever door werken.

Verdomme man je hebt geen zak uitgevreten het ziet er nog steeds net zo uit als toen je begon

Om de mogelijkheid te behouden de meters toch los te kunnen schroeven en om de stekkers op hun plek vast te klikken zijn er hier een paar openingen gemaakt.

Aan de onderkant moet er nog wat plastische chirurgie uitgevoerd worden maar dat kan zoals gezegd volgende week pas met een nieuw flesje lijm. De vorm van de halfronde plaatjes is verkregen door een stukje plaat ruim uit te knippen, er de aansteker onder te houden en het weke plastic over de meterbehuizing heen te drukken.
Het resultaat moest alleen nog precies op maat gesneden/geknipt worden en op de bestemde plek te lijmen zodat het geheel stevig blijft.
Vergelijking tussen de 2
Omdat de aftermarket meters even dik bleken te zijn als het witte raamwerk was het een flinke hoofdbreker om uit te vissen hoe alle dimensies het zelfde gehouden konden worden want er moest flink de zaag in gezet worden. Eerst maar een plaat fabrieken die alles bij elkaar moet houden (let niet op het knoeierige tekenwerk, zoals ze zeggen 2 keer meten 1 keer knippen):
Het plastic zal dezelfde sterkte moeten blijven behouden dus knippen is er in eerste instantie niet bij, dus pakt men een aansteker en gaat als het heet gestookt is de boel buigen over de vouwlijnen. Et presto!
Vijlen, snijden en de zaag zetten in het standaard raamwerk op zo'n manier dat wél de stevigheid behouden blijft maar het zaakje desondanks makkelijk los te breken valt nadat de hoofdplaat op zijn plaats gelijmd is.
Scene 1, take 2 want ze moeten ook in deze situatie ten opzichte van elkaar recht blijven zitten.
Beetje erg fast forward naar hoe ik vandaag geëindigd ben en de industriële lijm op bleek te zijn, in dit stadium ging het niet om foto's van iedere stap te maken en wilde ik liever door werken.
Verdomme man je hebt geen zak uitgevreten het ziet er nog steeds net zo uit als toen je begon

Om de mogelijkheid te behouden de meters toch los te kunnen schroeven en om de stekkers op hun plek vast te klikken zijn er hier een paar openingen gemaakt.
Aan de onderkant moet er nog wat plastische chirurgie uitgevoerd worden maar dat kan zoals gezegd volgende week pas met een nieuw flesje lijm. De vorm van de halfronde plaatjes is verkregen door een stukje plaat ruim uit te knippen, er de aansteker onder te houden en het weke plastic over de meterbehuizing heen te drukken.
Het resultaat moest alleen nog precies op maat gesneden/geknipt worden en op de bestemde plek te lijmen zodat het geheel stevig blijft.
- ///Joost
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *30-11: meterbehuizing ta
Sodeju, da's geen half werk!