Maar ik hoef geen aanhangers oid te trekken dus ze hoeven niet perse groot en zwaar te zijn

bc is gelijk met de waardes die de bc aangeeft, paar tanken lang gecontroleerd.Paskal schreef:Prachtig die bc-waardes, maar wat is het aan de pomp?
Mijn X5 3.0d is volgens de bc nog zuiniger dan jouw 530d: 7,1L/100 km.
Totdat je het echt gaat meten en dan kom ik op 9,2L/100 km. Da's dus wel zo'n 25% verschil.
Gemiddeld zit ik met de huidige X5 op 1:11,1
@Arthur: je bent wel met 2.100kg, een forse motor en een matige cw-waarde onderweg dus ik vind het nog wel meevallen.
tomgtr schreef:Wij hadden een X3 3.5i : 1:7!
allen schreef:
Ik had een E90 330d, daarmee hoefde je geen moeite te doen voor 1:15. Dus je hebt jezelf duidelijk tekortgedaan met dat tweelitertjeArthur schreef:@X5 rijders: oké, dan verkijk ik me hierop. Had wat zuiniger verwacht. Misschien niet van de 4.0 maar wel van de 3.0. Gelukkig ben ik voor de drie voor de bescheiden 2.0 gegaan en niet voor een 6 cilinder. Is wel mooi maar ik rijd nu met gemak altijd boven de 1:17, aan de pomp
. Dit is wel met minimaal tot geen snelweggebruik. Wie weet dat ik nog eens voor een (nieuwste model) X3 wil kijken maar alleen als het verbruik binnen de perken blijft. Ik rijd diesel omdat dat zuinig zou zijn. Als het diesel gaat slurpen kan ik ook wel een benzine auto nemen. Ik heb nl liever een benzine auto dan een diesel...
Maar ik hoef geen aanhangers oid te trekken dus ze hoeven niet perse groot en zwaar te zijn
Tof dat je dat voor me doetArthur schreef:Okay, gaan we weer ff verder off-topic1:15 is me te dorstig
325d is ook een tweelitertje, is nog eens te overwegen. Maar goed, zal de volgende keer, om jou een plezier te doen ook eens naar een 3.0d kijken
Maar alles wordt dan duurder; belasting, verzekering, verbruik, onderhoud...
Gebruikers op dit forum: Arstey, Bokkepoot, Fabian, Gijzert, Google [Bot], GRzep, Kocheler, KoenM, MartijnGizmo, maurizio, Sabberjoch en 14 gasten