Horloge / Horloges topic
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Horloge / Horloges topic
Kodak bedoel je Rico?
Tja, jullie scenario hou ik ook zeker rekening mee. Ik steek m'n kop niet in 't zand ofzo:)
Het is inderdaad het kostenplaatje wat dus met zo'n package deal zeer interessant wordt.
Over dat Apple an sich de horlogeindustrie de nek om kan draaien zou financieel wel kunnen, maar 'letterlijk' moet ik dat nog zien. . Ze hebben in telefoontjeland vs Nokia laten zien, dat te kunnen.
Nu hebben we hier 'n twee iPads, vier iPhone 5 (waarvan 2x 'n S) 'n ouwe 4 met 'n dock en een Macbook duur rotding van dochterlief: voor d'r studie ) We zijn wel into Apple zegmaar. En tóch, tóch weet ik 't zo net nog niet. De huidige smartwatches doen het niet voor mij en voor zover ik hier lees, ook niet voor jullie.
Dus zal Apple iWatch het keerpunt gaan worden, of moeten worden. Gaat dit lukken dan hoeft 't niet te betekenen dat de rest ook opeens hot wordt, eerder 't Nokia effect. Slaat 't niet aan dan is 't nice try en next.
We zullen zien.
Tja, jullie scenario hou ik ook zeker rekening mee. Ik steek m'n kop niet in 't zand ofzo:)
Het is inderdaad het kostenplaatje wat dus met zo'n package deal zeer interessant wordt.
Over dat Apple an sich de horlogeindustrie de nek om kan draaien zou financieel wel kunnen, maar 'letterlijk' moet ik dat nog zien. . Ze hebben in telefoontjeland vs Nokia laten zien, dat te kunnen.
Nu hebben we hier 'n twee iPads, vier iPhone 5 (waarvan 2x 'n S) 'n ouwe 4 met 'n dock en een Macbook duur rotding van dochterlief: voor d'r studie ) We zijn wel into Apple zegmaar. En tóch, tóch weet ik 't zo net nog niet. De huidige smartwatches doen het niet voor mij en voor zover ik hier lees, ook niet voor jullie.
Dus zal Apple iWatch het keerpunt gaan worden, of moeten worden. Gaat dit lukken dan hoeft 't niet te betekenen dat de rest ook opeens hot wordt, eerder 't Nokia effect. Slaat 't niet aan dan is 't nice try en next.
We zullen zien.
-
Apple's financiele firepower is zo immens dat je er bijna triest van wordt, qua marktaandeel kopen en de rest kan stikken, bijna monopolistisch. Nu ben ik de eerste die voor 'n vrije markt pleit, maar dit is wel heel bijzonder. Bijna beangstigend. Apple is bijna 'n economie an sich. Aan de andere kant heeft niks 't eeuwige leven, Jobs ook niet... Facebook wordt ook al minder popi.

-
Ik ben wel benieuwd naar de voor en na detail fotos als je die hebt.dvh schreef:Leuke klok. Vind een stoffen band sowieso wel cool. Zal laatst ook een Speedmaster met originele stoffen band.
Alleen wat mij dan weer stoort. De Datum. Zo weggefrommeld tussen de indexen. Liever zie ik dan een rond klokje minder aan de onderzijde en netjes onderaan de datum. ( zoals bij een Zenith El Primero 36000 , waar je overigens een grote uitvoering hebt die het wel juist doet en een kleinere die het precies zo doet als bij deze Breitling )
Al ben ik meer van de Navitimer breitling dan van de Chronomat uitvoeringen.
Mijn Rolex ligt trouwens gelijk bij S&C/Rolex
Er zat nog een maandje garantie op en ik vond de gangreserve mwa.. 48 uur haalde ie niet.. Ken die man een beetje die in Den Bosch bij S&C staat en die vond het geen probleem. Dus hij krijgt nog mooi onder garantie een service. Ze poetsen hem gelijk ff netjes op. Mooie en goede service dus.
-
Agfa heeft klappen gehad, Kodak heeft klappen gehad, maar film leeft nogsteeds en komt zelfs rustig weer omhoog. Iedereen moest digitaal, maar inmiddels zijn er weer mensen die hun brood verdienen met de verkoop van analoge foto's.
De technische ontwikkelingen in de muziek hebben vinyl nooit compleet de nek om kunnen draaien en momenteel leeft het weer op en wordt er in Nederland flink vinyl geperst.
De Smartwatch zal komen en blijven. De hele reclamemachine zal voor de blijvende markt zorgen. Er zal vast wat veranderen, maar normale horloges zullen nooit verdwijnen.
De technische ontwikkelingen in de muziek hebben vinyl nooit compleet de nek om kunnen draaien en momenteel leeft het weer op en wordt er in Nederland flink vinyl geperst.
De Smartwatch zal komen en blijven. De hele reclamemachine zal voor de blijvende markt zorgen. Er zal vast wat veranderen, maar normale horloges zullen nooit verdwijnen.
- RVV
Ik geloof zeker dat de tradionele horlogemerken hun bestaansrecht zullen houden. Ook zullen juweliers in het algemeen hun bestaansrecht blijven houden. Al was het maar omdat het niet alleen om horloges draait bij juweliers. Het blijft allemaal wat afwachten. Je kunt ook niet veel anders. Je hebt nu nog geen mogelijkheden om er op te anticiperen. Apple zal zelf de distributie netwerken gaan opzetten daar hebben ze de juweliersbranche niet voor nodig. En inderdaad niet iedereen zit er op te wachten. Toch zijn het al met al interessante ontwikkelingen. Of we daar beter van worden? Moeilijk in te schatten. Maar we zijn heel gevoelig om slaaf te worden van de technologie.
-
Zoiets allen inderdaad.
Zoals ik al zei, de electrische (kleine) auto als analogie voor de smartwatch?
In 'n Duits horlogeblad van 'n paar maanden terug stond 'n interview met 'n Duitse trendwatcher die gewoon onomwonden zei dat klassieke merken als Rolex en Porsche(diew werden letterlijk genoemd) hun beste tijd hebben gehad en 'straks niet meer bestaan'. De man heeft 't geweten aan de hand van ingezonden brieven in de daaropvolgende uitgave:)
Bleek ook dat de beste man nogal een vinger in de pap en connecties had in die smartwatch electronica wereld. Dat verklaart dan ook weer zijn zienswijze...
Zoals ik al zei, de electrische (kleine) auto als analogie voor de smartwatch?
In 'n Duits horlogeblad van 'n paar maanden terug stond 'n interview met 'n Duitse trendwatcher die gewoon onomwonden zei dat klassieke merken als Rolex en Porsche(diew werden letterlijk genoemd) hun beste tijd hebben gehad en 'straks niet meer bestaan'. De man heeft 't geweten aan de hand van ingezonden brieven in de daaropvolgende uitgave:)
Bleek ook dat de beste man nogal een vinger in de pap en connecties had in die smartwatch electronica wereld. Dat verklaart dan ook weer zijn zienswijze...
-
Ik durf nog wel wat verder te gaan overigens. Horloges zijn sierraden (bijv. een Rolex) en / of modeartikelen (Ice Watch?). Eerstgenoemde zal niets te lijden hebben en de modehorloges hooguit bij de introductie van de smartwatch als het al gebeurt.
-
Gelukkig maakt appel nog geen kaas....

-
Allen snapt het.allen schreef:Ik durf nog wel wat verder te gaan overigens. Horloges zijn sierraden (bijv. een Rolex) en / of modeartikelen (Ice Watch?). Eerstgenoemde zal niets te lijden hebben en de modehorloges hooguit bij de introductie van de smartwatch als het al gebeurt.
De moge gevoelige horloges zullen zeker last krijgen van de Smartwatch.
De echte horloges zullen hier weinig van merken.
- dvh
Je kan er lang of kort over lullen. Er komt weer een kaper bij op de kust. De consument kan het maar één keer uitgeven. De markt zal het merken.
- ///Joost
Volgens mij was deze concludie tig pagina's terug ook al getrokken. Maar zo blijven we in ieder geval lekker bezig op DF.ErikS schreef:Allen snapt het.allen schreef:Ik durf nog wel wat verder te gaan overigens. Horloges zijn sierraden (bijv. een Rolex) en / of modeartikelen (Ice Watch?). Eerstgenoemde zal niets te lijden hebben en de modehorloges hooguit bij de introductie van de smartwatch als het al gebeurt.

-
Nu weet ik niet of iemand die (al eerder) 'n ICEWatch van 99 of 139(chrono) of Diesel (149-300+) in de gedachten had en heeft óók een smartwatch , in dit geval Apple IWatch op 't oog heeft. De eerste 2 zijn mode accesoires waar je op kunt kijken hoe laat 't is. Maar 't klopt dan wel dat je je centen maar één keer uit kan geven, dus dan is de IWatch natuurlijk de keus. Da's iets 'nieuws'.
Als ik straks 'n iPhone 6 bestel en er zou 'n packagedeal met zo'n iWatch inzitten, deed ik dat meteen.
Als ik straks 'n iPhone 6 bestel en er zou 'n packagedeal met zo'n iWatch inzitten, deed ik dat meteen.
- WJ
http://tweakers.net/reviews/3696/1/sams ... iding.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier zie ik al meer in dan een smartwatch, je moet er een beetje mee kunnen werken en een horloge is meer een accessoire. Dit lijkt mij fijn als ik de halve dag in de auto rond hobbel of aan het sporten ben, etc.
oh en de "iWatch"?
http://ink361.com/app/users/ig-61531538 ... _615315380" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien moet dit allemaal in een nieuw "gadget" topic?
Hier zie ik al meer in dan een smartwatch, je moet er een beetje mee kunnen werken en een horloge is meer een accessoire. Dit lijkt mij fijn als ik de halve dag in de auto rond hobbel of aan het sporten ben, etc.
oh en de "iWatch"?

http://ink361.com/app/users/ig-61531538 ... _615315380" onclick="window.open(this.href);return false;

- tomgtr
Ik gebruik m'n telefoon vooral om uh te bellen. Oh ja en emails en smsjes en zo te sturen/lezen. Geloof niet dat ik echt vrolijk ga worden van gadgets op iets wat nog veel kleiner is dan een telefoon. En die gadgets gebruik ik nou al niet. Kan natuurlijk ook te maken hebben met feit dat ik aan zo'n K.U.T. blackberrie heb...
-
Edit IWatch is dus dat zwarte armband ding?WJ schreef:http://tweakers.net/reviews/3696/1/sams ... iding.html
oh en de "iWatch"?![]()
Lijkt mij ook geen daily device? Wel heel erg Start Trek...
Vanaf 3:53 zegt de presentator exact wat ik al dacht. En mooi is ie echt niet.Understatement van de eeuw

Jongens, dit gaan normale mensen niet dragen, voor 400 euro niet en voor 200 ook niet:)
Je gaat toch niet voor joker lopen met zo'n ding? De leuke dame in 't filmpje d'r blik zegt al genoeg...
Nice try Samsung, next.
Neemt niet weg dat de IWatch mij wel 'in spanning' houdt.
Maar kortom , dit filmpje laat mij weer 'rustig ademhalen', het is Apple of 't is bagger, neem me niet kwalijk:)
-
Of ik snap het niet of jij leest verkeert.ErikS schreef:Allen snapt het.allen schreef:Ik durf nog wel wat verder te gaan overigens. Horloges zijn sierraden (bijv. een Rolex) en / of modeartikelen (Ice Watch?). Eerstgenoemde zal niets te lijden hebben en de modehorloges hooguit bij de introductie van de smartwatch als het al gebeurt.

Ze zullen hooguit tijdelijk last hebben van de Smartwatch. Zie je bijvoorbeeld een die hard Smatch verzamelaar ineens z'n horloges verruilen voor zo'n ding?
Zal iemand met een overmaatse Diesel klok een Smartwatch stoer vinden?
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
De eerste BMW 1 serie was ook een lelijk rothok en uiteindelijk is het daar toch goed mee gekomen.Robin schreef:Edit IWatch is dus dat zwarte armband ding?WJ schreef:http://tweakers.net/reviews/3696/1/sams ... iding.html
oh en de "iWatch"?![]()
Vanaf 3:53 zegt de presentator exact wat ik al dacht. En mooi is ie echt niet.Understatement van de eeuw
Jongens, dit gaan normale mensen niet dragen, voor 400 euro niet en voor 200 ook niet:)
Je gaat toch niet voor joker lopen met zo'n ding? De leuke dame in 't filmpje d'r blik zegt al genoeg...
Nice try Samsung, next.
Maar kortom , dit filmpje laat mij weer 'rustig ademhalen', het is Apple of 't is bagger, neem me niet kwalijk:)
-
Mooie analogie, die kant noch wal raakt lol.Bram schreef:De eerste BMW 1 serie was ook een lelijk rothok en uiteindelijk is het daar toch goed mee gekomen.Robin schreef:Edit IWatch is dus dat zwarte armband ding?WJ schreef:http://tweakers.net/reviews/3696/1/sams ... iding.html
oh en de "iWatch"?![]()
Nice try Samsung, next.
Heb trouwens de 1serie nooit lelijk gevonden en hij reed en rijdt beter dan de concurrentie. Deze Samsung is lelijk en werkt niet naar behoren:)
Het is ook geen 'horloge', maar hij zit wel prominent om de pols. Think about it.

-
Nogmaals voor de vijfde keer ofzo, mijn vraag:
Wie o wie van dit forum gaat 'n smartwatch a la Samsung aanschaffen, dus niet de iWatch?
Wie o wie van dit forum gaat 'n smartwatch a la Samsung aanschaffen, dus niet de iWatch?
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Correctie, een groot deel van DF vond de 1 serie lelijk, behalve Robin
Punt is, geef zo'n volledig nieuw product de tijd, zoiets is niet uitgekristalliseerd vanaf dag 1.

-
Als een groot deel iets vindt, is 't nog niet meteen waar, dat zie je in de politiek en religie maar al te vaak:)Bram schreef:Correctie, een groot deel van DF vond de 1 serie lelijk, behalve RobinPunt is, geef zo'n volledig nieuw product de tijd, zoiets is niet uitgekristalliseerd vanaf dag 1.
Verder mee eens, ware het niet dat het meteen 'goed'moet functioneren, anders grijpt men terug naar de o zo handige smartphone...
Ik zet m'n centen op de iWatch, de rest gaat 't schudden....
-
Samsung en al die andere fabrikanten die nu een horloge op de markt hebben gebracht hebben dat snel snel gedaan... zodat ze later konden zeggen dat ze de eerste waren. Waarschijnlijk zijn die producten in slechts een half jaar op de markt gebracht.
Apple is er vermoedelijk al jaren mee bezig. Die hebben van nieuwe producten intern ontzettend veel prototypes waar ze kritisch naar kijken en zo steeds verder perfectioneren. Als het niet goed is brengen ze het niet uit. Intern was men bij Apple al eerder bezig met de iPad dan de iPhone bijvoorbeeld.
Wat je gaat zien is dat men morgen zegt "is dat alles".. was namelijk ook zo bij de eerste iPod ("gewoon een muziekspeler") en iPad ("gewoon een grote iphone").. verwachtingen liggen altijd sky-high.. maar die meningen draaien bij na een week als er wat reviews zijn verschenen. Na een paar maanden zie je Samsung en andere fabrikanten ook invloeden van Apple overnemen.
Apple is er vermoedelijk al jaren mee bezig. Die hebben van nieuwe producten intern ontzettend veel prototypes waar ze kritisch naar kijken en zo steeds verder perfectioneren. Als het niet goed is brengen ze het niet uit. Intern was men bij Apple al eerder bezig met de iPad dan de iPhone bijvoorbeeld.
Wat je gaat zien is dat men morgen zegt "is dat alles".. was namelijk ook zo bij de eerste iPod ("gewoon een muziekspeler") en iPad ("gewoon een grote iphone").. verwachtingen liggen altijd sky-high.. maar die meningen draaien bij na een week als er wat reviews zijn verschenen. Na een paar maanden zie je Samsung en andere fabrikanten ook invloeden van Apple overnemen.
-
Tom duidelijk en mee eens.
Ding moet bedieningsGEMAK hebben.
Zoals we allemaal wel doen, in de supermarkt op straat, terras, bios etc: mensen kijken naar mensen, haardracht, looks(mooi/lelijk) , kleding, schoeisel, sieraden klokken. Toch? Ik wel.
Ook naar mobieltjes als (luxe) gadget en het bedienen daarvan(het bekende asociale gebeuren in 'n gezelschap waar iedereen zich aan ergert en iedereen dat wel eens doet:))
Nu heb ik dus nog totaal geen beleving bij mensen(jong en oud , geek en modemens) hoe die hun smartwatch combineren met hun dagelijkse kledij en hoe ze die gaan bedienen, dat worden Knight Rider/Star Trek taferelen ben ik bang. of wat?
Ding moet bedieningsGEMAK hebben.
Zoals we allemaal wel doen, in de supermarkt op straat, terras, bios etc: mensen kijken naar mensen, haardracht, looks(mooi/lelijk) , kleding, schoeisel, sieraden klokken. Toch? Ik wel.
Ook naar mobieltjes als (luxe) gadget en het bedienen daarvan(het bekende asociale gebeuren in 'n gezelschap waar iedereen zich aan ergert en iedereen dat wel eens doet:))
Nu heb ik dus nog totaal geen beleving bij mensen(jong en oud , geek en modemens) hoe die hun smartwatch combineren met hun dagelijkse kledij en hoe ze die gaan bedienen, dat worden Knight Rider/Star Trek taferelen ben ik bang. of wat?
-
Terug naar mooie klokjes:)
Photos courtesy of leicashot @ rolexforums.com

Photos courtesy of leicashot @ rolexforums.com
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Wat hebben veel mensen toch met de rolexen? Vind dat persoonlijk echt spuuglelijke horloges, maar smaken verschillen gelukkig!