Horloge / Horloges topic
- dvh
Re: Horloge / Horloges topic
Na een dag stilliggen stopte ie ermee. 40keer draaien en daarna liep ie perfect. Mooi op tijd. Ze reviseren hem nu zoals de man zei. Ook hun vonden het kort voor een jonge klok. Kan gebeuren denk ik dan maar.
Hij wordt gelijk gepoetst.. Dus ergens ben ik er wel blij mee. Nu kan ie er straks weer een tijd tegenaan.
Hij wordt gelijk gepoetst.. Dus ergens ben ik er wel blij mee. Nu kan ie er straks weer een tijd tegenaan.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ok, wat houdt dat 'poetsen' dan in? Polijsten kast, matteren band, krasjes etc wegwerken?
Want de 'incrowd' in dat hele rolexfanboy gebeuren heeft 't niet zo op polijstwerk en krasjes wegwerken. Een deel is karakter en 't is een gebruiksvoorwerp etc. Het vermooien bij 'n jonge klok kan nog, maar je gaat geen 10 jaar oude ofg vintage klok polijsten, prijstechnisch niet aan te raden: Liever 'n bekraste ongepolijste strakke hoekige lugs hebbende dan 'n afgeronde hgepolijste klok is de tendens in Rolexland 'n beetje...
Want de 'incrowd' in dat hele rolexfanboy gebeuren heeft 't niet zo op polijstwerk en krasjes wegwerken. Een deel is karakter en 't is een gebruiksvoorwerp etc. Het vermooien bij 'n jonge klok kan nog, maar je gaat geen 10 jaar oude ofg vintage klok polijsten, prijstechnisch niet aan te raden: Liever 'n bekraste ongepolijste strakke hoekige lugs hebbende dan 'n afgeronde hgepolijste klok is de tendens in Rolexland 'n beetje...
- dvh
Daar ben ik van op de hoogte
Ik wil scherpe randen en gaan afgeronde toestanden. Dat heb ik ook aangegeven. Ging me meer om de servicebeurt/renovatie. Lekkere daarvan is dat ie gewoon weer helemaal fris is voor de komende 5 jaar.. ( i hope.. Rolex dus 't mag wel ... hoop ik
)

-
Kreeg ik deze aangeboden ter reparatie. Op 't eerste gezicht denk je :Fake.
Maar 'n authentiek/origineel massa geproduceerd (1880 ca) zakhorloge caliber met International Watch Co Schaffhausen engraved.
Dit noemen we een 'huwelijk': het zakhorloge werd van de kast ontdaan, movement bleef over. (Decennia) Later werd zo'n NOS movement in 'n 'fake' polshorlogekast met dial en opschrift gemontreerd. Dus 'n nepFerrari met 'n Ferrariblok ofzo:)

Was er eentje op Ebay, bracht US 640,-/E500 op...
Soortgelijke movements. Niet de meest fraaie die IWC ooit schiep, ik heb ook niks met deze klok overigens.Heb er geen 5 tientjes voor over. (Wat ongeveer de waarde is van het uurwerk alleen zegmaar)

Maar 'n authentiek/origineel massa geproduceerd (1880 ca) zakhorloge caliber met International Watch Co Schaffhausen engraved.
Dit noemen we een 'huwelijk': het zakhorloge werd van de kast ontdaan, movement bleef over. (Decennia) Later werd zo'n NOS movement in 'n 'fake' polshorlogekast met dial en opschrift gemontreerd. Dus 'n nepFerrari met 'n Ferrariblok ofzo:)
Was er eentje op Ebay, bracht US 640,-/E500 op...
Soortgelijke movements. Niet de meest fraaie die IWC ooit schiep, ik heb ook niks met deze klok overigens.Heb er geen 5 tientjes voor over. (Wat ongeveer de waarde is van het uurwerk alleen zegmaar)
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
En dat doen ze voor noppie? Dat is niet verkeerd Daviddvh schreef:Daar ben ik van op de hoogteIk wil scherpe randen en gaan afgeronde toestanden. Dat heb ik ook aangegeven. Ging me meer om de servicebeurt/renovatie. Lekkere daarvan is dat ie gewoon weer helemaal fris is voor de komende 5 jaar.. ( i hope.. Rolex dus 't mag wel ... hoop ik
)

- WJ
http://tweakers.net/reviews/3692/lg-g-w ... jasje.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien leuk voor tijdens het sporten, of handig tijdens werk/in de auto.
Misschien leuk voor tijdens het sporten, of handig tijdens werk/in de auto.

- Bram
Er gaan gewoon hele mooie smartwatches komen, dat kan niet anders, daar is markt voor 

-
Denk ik ook, maar dan op den duur, want de technologie/electronica/display gepropt in iets 'elegants' is 'n beetje het probleem qua ruimte etc.Bram schreef:Er gaan gewoon hele mooie smartwatches komen, dat kan niet anders, daar is markt voor
Deze hierboven van WJ beginnen erop te lijken.
Kijk naar 'n Seiko Astron GPS wat voor enorm ding dat was in 2012, nu is er 'n nieuw kleiner caliber en incl chronofunctie is ie van 47 mm en 2cm hoog naar 44mm en 1,6mm hoog gegaan...
- dvh
In de toekomst wordt wellicht authentieke techniek gecombineerd met moderne functies. Daar kun je best leuke dingen mee verzinnen. Wat dacht je bijv van een digitale bezel / lunette op een duikhorloge.
Of de helderheid van je markers / indexen zelf bepalen. Mooie withouden markers met een minidisplay in het midden verwerkt.. Genoeg paupergeintjes

Of de helderheid van je markers / indexen zelf bepalen. Mooie withouden markers met een minidisplay in het midden verwerkt.. Genoeg paupergeintjes

- WJ
Ben bang dat zoiets erg groot/dik word. Deze watches zijn zo al erg groot. Er moet ook gewoon een evolutie komen in de batterij "wereld".
Ik zie zelf nog steeds meer in een "smart-bracelet". Een armband met een groter flexibel scherm (hele bovenkant van de pols bijvoorbeeld).
Ik zie zelf nog steeds meer in een "smart-bracelet". Een armband met een groter flexibel scherm (hele bovenkant van de pols bijvoorbeeld).
-
Inderdaad, maar de fysieke 'grootheid' van horloges is de laatste jaren alleen maar toegenomen of gelijkgebleven(zie Panerai en IWC in het hoogste segment nog steeds joekels uitbrengen). In de batterijwereld kan 't allemaal piepklein bij normale klokken, maar dat wil men(de jeugd of zich 'modern voelende' ) (nog) niet helemaal.WJ schreef:Ben bang dat zoiets erg groot/dik word. Deze watches zijn zo al erg groot. Er moet ook gewoon een evolutie komen in de batterij "wereld".
extraplat etc was begin/mid 80s in de Haute Horlogerie 'je van het' nu omgekeerd(qua kast dan he).
dat vindt z'n vervolg in de massa/modemerken/smartwatches , ware het niet dat 'n smartwatch anno 2014 ECHT ruimtegebrek heeft : uurwerk/electronica is nog te massaal voor 'n redelijk 'normalere kast.
Bovenal: die Koekkoek voor het alarm moet ook Lebensraum hebben, anders begint Marianne Thieme weer te zeiken:)
- dvh
Dit ziet er ook al serieus uit.
http://tweakers.net/reviews/3694/asus-z ... ebuut.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tweakers.net/reviews/3694/asus-z ... ebuut.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- WJ
Ziet er ook niet heel erg dik uit. Over twee dagen komt Apple met hun nieuwe gadget en dan ga ik denk ik maar eens rondkijken. Lijkt me toch wel leuk. 
En dan is het afwachten tot er iemand een app uitbrengt zodat je horloge terug praat ala KITT.

En dan is het afwachten tot er iemand een app uitbrengt zodat je horloge terug praat ala KITT.

-
OK...
Allerlei functies(die niet altijd even goed werken, maar ontwikkelingsfase)
Dan kom ik met de hamvraag: Wie koopt dit voor $$$?
Bij 0.58-1.00 zie je 'm om de pols. Neem me niet kwalijk, maar rechthoekig(afgeronde)' TV 'modellen slaan bij 't grote publiek niet aan. Of er moet bijv. Diesel op staan en die zien er totaal anders uit(stoerder, meer uitgesproken etc)
Mensen(in dit horlogedraadje ook) , wees eerlijk, wie zou 'm adhv de looks bestellen?
(Voor 300-400)
Ziet er toch niet uit? Of ben ik de enige? Ga je dit dragen, overdag of in 't weekend? Ik moet nog 'n echte topper tegenkomen.

Allerlei functies(die niet altijd even goed werken, maar ontwikkelingsfase)
Dan kom ik met de hamvraag: Wie koopt dit voor $$$?
Bij 0.58-1.00 zie je 'm om de pols. Neem me niet kwalijk, maar rechthoekig(afgeronde)' TV 'modellen slaan bij 't grote publiek niet aan. Of er moet bijv. Diesel op staan en die zien er totaal anders uit(stoerder, meer uitgesproken etc)
Mensen(in dit horlogedraadje ook) , wees eerlijk, wie zou 'm adhv de looks bestellen?
(Voor 300-400)
Ziet er toch niet uit? Of ben ik de enige? Ga je dit dragen, overdag of in 't weekend? Ik moet nog 'n echte topper tegenkomen.

- Bram
Die toppers gaan gewoon komen hoor, dat is slechts een kwestie van tijd.
-
Voor zover ik in de branche zit denk ik dat we een (kleine) hausse met dat soort dingen krijgen, maar modeltechnisch gaan zij 't wiel echt niet nog 'n keer uitvinden. Alles is al bedacht en verzonnen.Bram schreef:Die toppers gaan gewoon komen hoor, dat is slechts een kwestie van tijd.
Ik bekijk 't vanuit m'n branche oogpunt.
Hoe 'mooi' kun je een telefoontje/laptop/iPad tablet nog maken/ Zijn functionele dingen, dat begrijp ik.
Horloges zijn mede 'sieraden'.
Ik heb her en der bij computergeeks/liefhebbers wat navraag gedaan de laatste weken, echt 'de' doelgroep dacht ik. Maar hun reacties op smartwatches was zoiets als wat ik hier al schreef en 'ik ga niet voor schut lopen' etc.
Ook de prijs 200-500 terwijl na 1 of 2 jaar de boel alweer 'verouderd' is. Bij 'n telefoontje 'voel' je die prijs niet want die betaal je dmv het abonnement bijvoorbeeld.
Als ik al zie hoeveel mensen 'zeuren' over de prijscategorie 100-300 euro, of 'waarom een chronograaffunctie, die gebruik ik toch niet' etc.
Verder moet men er bij nadenken dat 'we' de laatste 10-5 jaar enorme voooruitgang hebben geboekt op 't gebied van mobiele telefoons: wat de smartwatch kan , kon/kan de mobiele telefoon al lang en vaak beter. dus hoe 'nieuw' is iets?
Nogmaals wie hier op dit forum draagt al een smartwatch of wacht met smart op eentje die komen gaat?
Ik zie amper klanten met een smartwatch nog...(?)
-
- Auto: X5 M F85
Ik ben helemaal niet zo'n gadgetfreak maar vind toch echt wel een stoer ding:
http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=10234
http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=10234
- Bram
Een smartwatch is niet te vergelijken met een horloge en pas recentelijk in aantrekkelijke vorm (zie bovenstaande Motorola bijv.) gepresenteerd en op de markt gekomen, dus het is logisch dat je er nog bijna niemand mee ziet.
Voor wat betreft het uitgeven van geld, mensen betalen ook flink om een dure telefoon en andere gadgets te bemachtigen, dus waarom dan niet voor een smartwatch?
Voor wat betreft het uitgeven van geld, mensen betalen ook flink om een dure telefoon en andere gadgets te bemachtigen, dus waarom dan niet voor een smartwatch?
- Joy
Zijn er 'werkhorloges' die sterk genoeg zijn om de dagelijkse mishandeling van stof, zand, stoten etc. goed te verdragen? Krasvaste schermen zijn wel een must.
Ik vind het irritant worden dat ik altijd de telefoon uit mijn broekzak moet vissen om te zien hoe laat het is. Ideeën?
Ik vind het irritant worden dat ik altijd de telefoon uit mijn broekzak moet vissen om te zien hoe laat het is. Ideeën?
-
Casio G Shock. Kost geen drol en gaat niet stuk. 

- dvh
Mwa, ik hoef hem niet. Maar toen ik 15 was vond ik het helemaal cool waarschijnlijk.
Als ik kijk naar een horloge als Rado. Dat vind ik soms best leuke klokken. Maar zoiets zie ik ook wel in een smart-uitvoering verschijnen als premium smartwatch. Luxe kast. Leuke ontwerpen met eigen gezicht. En toch wat hippe technische snufjes erin verwerkt.
( ik vind ( sommige ) Rado's ook serieus leuk ).
Maar er zal vast een doelgroep voor zijn.. Maar of het aanslaat ?
Om even terug te komen op Google Glass. Kreeg 2 weken terug een nieuwbrief dat het niet aanslaat bij de opticiens. Te lastig. Te zwaar. Te duur. Ect.
Kreeg gisteren dit te zien:
http://www.flabber.nl/linkdump/video/ee ... open-19790" onclick="window.open(this.href);return false;
Horlogeliefhebbers van de oude stempel... Ik weet het niet. Het is een horloge.. Maar het is totaal niet de reden waarvoor men nu een hoop geld uitgeeft aan een horloge. Want alle functies ( 1000m duiken , Chronograaf , dubbele tijdzones , stopwatch , 36 wereldtijden , weet ik 't wat.. ) die er zijn op horloges vandaag de dag. Het zijn gadgets op hun eigen ( mechanische ) manier. Want hoe vaak wordt dit daadwerkelijk gebruikt ?
Het gaat om de klok. Om de history, om het uiterlijk. Om de waarde. Om de techniek. Om het hebben. En om de pats.
Zolang een smartwatch geen history heeft. Het uiterlijk nog niet mee heeft. De techniek nieuw en onbekend ( dus onbemind ) is zal de kick enkel zijn om er een te hebben en voor de ( betrekkelijke ) pats.
En voor het hebben en de pats. Dat is zo'n betrekkelijk kleine doelgroep. Ik moet het nog zien gebeuren.
Maar je weet het gewoon niet. Er wordt veel geld in gestoken. Het is nieuw. Het staat in de picture. Het kan snel geschieden, mocht het aanslaan.
Of je hoort er over 3 jaar niks meer over
Als ik kijk naar een horloge als Rado. Dat vind ik soms best leuke klokken. Maar zoiets zie ik ook wel in een smart-uitvoering verschijnen als premium smartwatch. Luxe kast. Leuke ontwerpen met eigen gezicht. En toch wat hippe technische snufjes erin verwerkt.
( ik vind ( sommige ) Rado's ook serieus leuk ).
Maar er zal vast een doelgroep voor zijn.. Maar of het aanslaat ?
Om even terug te komen op Google Glass. Kreeg 2 weken terug een nieuwbrief dat het niet aanslaat bij de opticiens. Te lastig. Te zwaar. Te duur. Ect.
Kreeg gisteren dit te zien:
http://www.flabber.nl/linkdump/video/ee ... open-19790" onclick="window.open(this.href);return false;
Horlogeliefhebbers van de oude stempel... Ik weet het niet. Het is een horloge.. Maar het is totaal niet de reden waarvoor men nu een hoop geld uitgeeft aan een horloge. Want alle functies ( 1000m duiken , Chronograaf , dubbele tijdzones , stopwatch , 36 wereldtijden , weet ik 't wat.. ) die er zijn op horloges vandaag de dag. Het zijn gadgets op hun eigen ( mechanische ) manier. Want hoe vaak wordt dit daadwerkelijk gebruikt ?
Het gaat om de klok. Om de history, om het uiterlijk. Om de waarde. Om de techniek. Om het hebben. En om de pats.
Zolang een smartwatch geen history heeft. Het uiterlijk nog niet mee heeft. De techniek nieuw en onbekend ( dus onbemind ) is zal de kick enkel zijn om er een te hebben en voor de ( betrekkelijke ) pats.
En voor het hebben en de pats. Dat is zo'n betrekkelijk kleine doelgroep. Ik moet het nog zien gebeuren.
Maar je weet het gewoon niet. Er wordt veel geld in gestoken. Het is nieuw. Het staat in de picture. Het kan snel geschieden, mocht het aanslaan.
Of je hoort er over 3 jaar niks meer over

-
Een smartwatch is gewoon een horloge (punt) en mensen geven geld uit aan dingen ja, maar een mobiele telefoon an sich voor 700-800 'kopen' doen 99/100 van de mensen niet, dat doen ze dmv een abonnement dan voelen ze de $$ pijn niet zo:)Bram schreef:Een smartwatch is niet te vergelijken met een horloge en pas recentelijk in aantrekkelijke vorm (zie bovenstaande Motorola bijv.) gepresenteerd en op de markt gekomen, dus het is logisch dat je er nog bijna niemand mee ziet.
En wat voegt de smartwatch toe aan de mobiele telefoon/tablet, buiten de looks? Ik heb totnutoe niks gezien wat ik als daily om m'n pols wil hebben en nogmaals ik verkoop horloges in 't lage/midden en modesegment en let goed op wat de klant wil. Die is heel wispelturig en omdat de klant qua mode vaak 'elk jaar' wel 'n andere klok wil moet je je afvragen dat er na de hausse van verkopen van Smartwatches nu/straks de bereidheid van de klant in fase 2 (dus de nieuwere smartwatches na 'n paar jaar) er nog wel is, centenkwestietechnisch gezien:)
-
Met dvh eensch.
- Joy
Thanks zal daar eens even naar op zoek gaan. Geen saffierglas zeker? Ik lees iets van gehard kristalglas.allen schreef:Casio G Shock. Kost geen drol en gaat niet stuk.
-
Allen zei het al G Shock, 's werelds beste klok voor die centen. No contest.Joy schreef:Zijn er 'werkhorloges' die sterk genoeg zijn om de dagelijkse mishandeling van stof, zand, stoten etc. goed te verdragen? Krasvaste schermen zijn wel een must.