Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
tomgtr

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door tomgtr » 30 jul 2014, 10:01

Schitterende klok Robin. JLC blijft prachtig.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 30 jul 2014, 10:09

:love:

Heel mooi, puur 'functioneel' en lekker rustig.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 jul 2014, 11:47

Heeft alleen geen datum en ze zijn ook 'gebruikt' nogal prijzig..:)

Deze had 'n maat van me gisteren aangeschaft, ietwat verpoets/gepolijste kast in 'n bijna te mooie staat, nieuw hesaliet glas nieuwe wijzers en 'n 861 (?) werkje dat er gelikt uitziet voor 'n begin 70s Speedmaster.
Afbeelding

iPhone 5 maakt soms best mooie foto's:)
Afbeelding

Edit, ook ben ik naast of ipv de JLC op zoek naar 'n Transatlantique XXI zoals deze, vaak begin mid 2000s, dus zijn 7/8/9/10/11/12 jaar oud. Betere prijsjes. Vind ze gewoon zo mooi....nog nooit 'n Breggie gehad...

Afbeelding

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 30 jul 2014, 17:18

Holy shit, die Breguet! :love:

Robin

Bericht door Robin » 02 aug 2014, 13:45

Nog 2 vintage Breguet chrono's. Niet goedkoop. Maar mooi!

http://www.chrono24.nl/breguet/aeronava ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.chrono24.nl/breguet/aeronava ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

dvh

Bericht door dvh » 05 aug 2014, 07:39

Afbeelding

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 05 aug 2014, 09:54

Zucht, wat blijft dat toch een ontzettend mooie klok :tooth: :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 05 aug 2014, 09:58

Gistermiddag vanaf 13.00 tot 16.00 uur op r-l-x.de en Rolex.com met z'n allen te wachten tot er iets komt. Nul.

Ben er niet onder de indruk van(de plaat) :D

Tom

Bericht door Tom » 05 aug 2014, 11:29

Die gradient plaat kan best mooi zijn, maar die grote groene letters vind ik zo ontzettend misplaatst.
Verder is het alleen een andere plaat en is de rest identiek. Beetje slapjes.

Gelukkig hoef ik mij er niet druk om te maken want ik zou toch nooit een Deepsea kopen, past niet en vind die binnenste ring (met tekst gas escape valve) niet mooi. Technisch natuurlijk wel indrukwekkend.

Robin

Bericht door Robin » 05 aug 2014, 12:23

DS is high tech, alleen proportioneel niet zo denderend en voor m'n pols ook te groot weet ik uit ervaring:)

Van rlx:
Info von meinem Konzessionär:

Die Uhr geht morgen an jeden Konzessionär einmal raus.
Preis 10.000,- €

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 06 aug 2014, 02:25

Het is hem inderdaad net niet (voor mij althans), verder natuurlijk wel een hele mooie klok ...

tomgtr

Bericht door tomgtr » 06 aug 2014, 08:44

Ik vind hem wel erg mooi maar 44 mm is echt een NO.

Robin

Bericht door Robin » 06 aug 2014, 09:47

Er wordt door de bekende Rolexfora gesuggereerd (via rumours van ADs) dat ook die wijzerplaat los geleverd kan worden voor een normale Deepsea via een Rolexdealer.

Dat moet ik nog zien.

Het wordt dus geen limited, maar hij zal niet lang geproduceerd worden.
Elke(Duitse en ik aanneem elke worldwide als filiaal) dealer krijgt er 1 toegewezen.
Marketing at its finest:)

Terwijl de halve wereld dan straks z'n normale naar 'n Cameron laat ombouwen(wijzerplaatwissel an sich is 5/10min werk)

Waarom geen DeepSea in roodschrift zoals in tijden van weleer?

Topklok nogmaals, heb 'm gehad, maar 'n van blauw naar zwart vervagende dial op de toolwatch der toolwatches(qua techniek) inclusief dat groengele Deepsea...
Het is 't zelfde als die 997/991 GT3(RS)en voor op straat met die enorme 'GT3' 'Clubsport' etc stickers/livery over de halve auto geplakt vind ik. Het verknalt bijna de basis.

:coffee:

Robin

Bericht door Robin » 06 aug 2014, 10:04

Ook leuk, krijg ik zojuist deze in m'n handen. Een 1922 Rolex verpleegstershorloge (polsslag meten etc).
Ong. 20mm doorsnee. 'de Mercedes onder de horloges' zei de eigenaresse(al wat ouder), d'r tante kreeg de klok voor d'r verpleegsterdiploma. Heb zo'n ding nog nooit irl gezien. Komt zomaar op je pad. Tof.

Afbeelding

Op de veerton staat vaag Rolex, sorry voor de crappy foto's :tooth:
Afbeelding

Het zijn natuurlijk (nu nog/ook) hanghorloges aan 'n collier voor om de hals. Ik kom ze dus nooit tegen.
Zeldzaam? Zijn toendertijd 100den zoniet 1000den van geproduceerd, wat er nog over is???

dvh

Bericht door dvh » 06 aug 2014, 10:28

Nog en mooi bewerkt uurwerkje erin :-)
Leuk.

Robin

Bericht door Robin » 06 aug 2014, 11:16

dvh schreef:Nog en mooi bewerkt uurwerkje erin :-)
Leuk.
Rolex heeft in hun dikke 100 jaar NOOIT rotzooi geproduceerd:)

Die ronde 'Schliff' op de platines is niet alleen voor de sier, maar/ook om corrosie tegen te gaan.

Robin

Bericht door Robin » 06 aug 2014, 15:03

Van Basel 2014 de nieuwe Meistersinger Salthora, 40mm ronde Pangeakast, saffierglas, vouwsluiting, Ein Zeiger, MAAR met op de '12' een uurschijf, die EXACT op '12' verspringt. (Redelijk uniek, want vaak verschuiven ze al op 't halve uur , deze clickt echt mooi) op deze is 't kwart over twee bijna.

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 12 aug 2014, 08:18

Afbeelding

:love:

///Joost

Bericht door ///Joost » 12 aug 2014, 09:26

Lol @ Rolex actie. Eerst telde je hier niet meer mee als je geen BMW had, nu moet je een Rolly in bezit hebben. Het wordt steeds gekker op DF. :D

Overigens ben ik zelf niet geinteresseerd (ja, ik wel, maar mijn bankrekening niet), maar in het hele prijsverhaal gaat het ook zeer zeker om het gunnen van de business. Ik zie bij ons bedrijf een 'last' van internetverkopen met kortingen waar je nog geen cent aan kunt verdienen, dus jongens, gun eens een keer de hardwerkende ondernemer een cent ipv de dozenschuiver achter z'n computer.

Robin

Bericht door Robin » 12 aug 2014, 09:46

///Joost schreef:Lol @ Rolex actie. Eerst telde je hier niet meer mee als je geen BMW had, nu moet je een Rolly in bezit hebben. Het wordt steeds gekker op DF. :D

Overigens ben ik zelf niet geinteresseerd (ja, ik wel, maar mijn bankrekening niet), maar in het hele prijsverhaal gaat het ook zeer zeker om het gunnen van de business. Ik zie bij ons bedrijf een 'last' van internetverkopen met kortingen waar je nog geen cent aan kunt verdienen, dus jongens, gun eens een keer de hardwerkende ondernemer een cent ipv de dozenschuiver achter z'n computer.
Tja. Mee eens.
Ik heb(in 't algemeen) wel eens 't idee dat de korting belangrijker wordt dan het product.
Nu gaat 't via Gassan, die kunnen wat, al was 't om aartsrivaal S&C te dwarsbomen:)
Maar wat er onder de streep overblijft en de tendens van groepskorting vs Rolex noem ik bedenkelijk. En natuurlijk snap ik óók de koper/consument. Ieder voor zich, God voor ons allen.Centenkwestie.

:coffee:

Tom

Bericht door Tom » 12 aug 2014, 11:39

///Joost schreef: dus jongens, gun eens een keer de hardwerkende ondernemer een cent ipv de dozenschuiver achter z'n computer.
Vind dit wat kort door de bocht...
Het merendeel van het groepje wat interesse heeft getoond heeft al leuke klokken. Ik heb ook al aardig wat geld uitgegeven bij de AD. Voel mij er ook niet schuldig om als het deze keer op een andere manier verloopt. En groot inkopen is al eeuwen voor beide partijen interessant; de koper heeft een betere onderhandelingspositie en de verkoper heeft in één keer een grote deal.

Men weet wat ze willen dus het is een kwestie van op maat maken en afrekenen. Dus die hardwerkende ondernemer hoeft in dit geval ook niet veel meer te zijn dan een dozenschuiver die in één keer een leuke deal heeft. Want de keerzijde is tig mensen over de vloer, complete collectie willen passen, nog vaker langskomen, twijfelen en de helft haakt dan alsnog af.

Marc R

Bericht door Marc R » 12 aug 2014, 11:51

Is niet alleen in deze sector de tendens hoor....is O-VE-RAL.

Het is gewoon de "nieuwe" mentaliteit.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 12 aug 2014, 12:44

Het is geen mentaliteit, het is realiteit.

Als ik een product koop waar ik voorlichting over nodig heb, wil passen of iets dergelijks en ik word ergens prima geholpen dan ben ik graag bereid iets extra's te betalen. Maar als ik precies weet wat ik wil en de verkoper niets toe te voegen heeft kan ik het net zo goed online kopen.

Zoals bijenkorf al zei : onze winkels zijn een soort grote etalage geworden. Hopelijk vinden de mensen die binnen komen de etalage zo mooi dat onze naam aan het bekeken produkt gelinkd wordt en bestellen de mensen onine bij ons.

Geldt niet voor alle produkten maar wel voor meeste.

Als ik door een kind van 16 geholpen wordt in media markt en allemaall onzin over een produkt te horen krijg voel ik geen enkele druk om het produkt daar te kopen.

Robin

Bericht door Robin » 12 aug 2014, 13:02

Tom Marc en tomGTR, goede punten.

Vooral het afhaakverhaal Tom:)
Als alle afhakers vandaag bij mij wat zouden kopen, zat ik morgen al op de Bahama's:)

Nu is een $$$ high end klok(aan de man brengen) ook geen rocketscience, maar tóch niet1/2/3 klaar. Maar soms ook wel( klant weet alles al)Apart wereldje.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 aug 2014, 17:43

eerst maar eens zien wat er van terecht komt.......... :tooth:

Plaats reactie