Daar ging ik ook voor.Luco schreef:Ik vind toch vaak de originele mooier dan de bewerkte, ik vind bewerkte fotos vaak niet meer reeel/echt.
Fotografie
- Robin Hartog
Re: Fotografie
-
Rupie
Horizon staat ook scheef zie ikRobin Hartog schreef:Heb dat even geprobeerd en is inderdaad beter. Dit was het origineel trouwens. Jammer dat ik de RAW file niet meer kon vinden, dus moest het met een JPG'tje doen..
Zoals ik al zei; beetje spelen met licht effectjes enzeauw..
@Ruben: Die "vlek"/flare kan idd beter verwerkt worden. Zie het effect veel, probeer het een beetje onder de knie te krijgen, dat surrealistische gevoel te creeeren, IMHO best gaaf effect. Maar wel even onder de knie krijgen. Wellicht is het ook niet helemaal de foto daarvoor.
- Michele
Correctie: ik gaf volgens mij aan dat als je een tweedehands koopt, je net zo goed een nieuwe kan kopen voor de paar tientjes meer die deze Tamron nieuw kost. Objectief is een van de allerscherpste in zijn klasse en prijs / kwaliteitverhouding is subliem.KoenM schreef:Ondanks dat Michele mij afraadde een tweedehands Tamron 17-50 2.8 te halen, heb ik dat vandaag toch gedaan..
Eerste foto kan ik niet veel mee. Hekwerk? Trapleuning? Mand van binnen?KoenM schreef:Nog niet heel veel foto's mee gemaakt, maar wel onderstaande.
Alle tips worden zeer gewaardeerd![]()
Sokjes(?): vind ik een leuke plaat. Scherpte ligt correct om als "prettige foto" ervaren te worden, Correct gebruik scherptediepte maakt de lapjes extra wollig en de kleurstelling is in balans.
Bloemetjes: het is me niet helemaal duidelijk waar je de focus gelegd hebt, daardoor blijft je oog dwalen = druk en onrustig.
Laatst gewijzigd door Michele op 10 mei 2013, 16:55, 2 keer totaal gewijzigd.
- Michele
Deze twee zijn echt fabelhaft!
Enige minpuntje van hankook: hij mag van mij nog iets pittiger in zijn contrast

[/quote]
Enige minpuntje van hankook: hij mag van mij nog iets pittiger in zijn contrast
- Michele
Afgelopen weekend weer eens op het poloveld geweest. Tulpenrallye was er ook. Vond deze wel aardig:
Nikkor 500mm f/4P Nikon D2X:

Tokina 300mm f/2.8 Nikon D300:

1000-Pixel doorlinkjes van Facebook.
Nikkor 500mm f/4P Nikon D2X:

Tokina 300mm f/2.8 Nikon D300:

1000-Pixel doorlinkjes van Facebook.
- Robin Hartog
Lekker scherp Michele!
Nog maar weer eens een probeersel van moi.

Edit: Verkeerde versie geupload, lol.

Nog maar weer eens een probeersel van moi.
Edit: Verkeerde versie geupload, lol.
-
Xave30
Nr 1. Robin. Zeer spijtig dat de 3er op de foto goor is.
Superb Michele.
Superb Michele.
- Michele
Schmutzig, zeggen ze in Dld. Klinkt toch minder erg.Xave30 schreef:Nr 1. Robin. Zeer spijtig dat de 3er op de foto goor is.
-
Xave30
-
Metchu
schmutzig, klinkt haast erotisch...
had iemand al gezegd dat hankook camber kid GEWELDIG is!? mag toch wel even benoemd worden... kan wel door voor pullitzer
weten de ouders van deze foto? super stoer!
had iemand al gezegd dat hankook camber kid GEWELDIG is!? mag toch wel even benoemd worden... kan wel door voor pullitzer
- frankv
Gisteravond bij de Porsche Tunnelchallenge 2013 de Olympus 45/1.8 maar weer eens meegenomen. Blijft een hele mooie lens. En voor wie niet weet wat de Porsche Tunnelchallenge is, met 100 Porsches, 150km door alle tunnels rond Amsterdam. Beetje lawaai maken 
Prachtige retro kleur op een 912:

Porsche 912 by frnkvizr, on Flickr
Prachtige achterkant en kleur van de 997, in de occassion showroom, very tempting...

Porsche 911 - 997 by frnkvizr, on Flickr
Ook aan de styling van de 991 begin ik te wennen.

Porsche 911 - 991 by frnkvizr, on Flickr
Prachtige retro kleur op een 912:
Porsche 912 by frnkvizr, on Flickr
Prachtige achterkant en kleur van de 997, in de occassion showroom, very tempting...
Ook aan de styling van de 991 begin ik te wennen.
Porsche 911 - 991 by frnkvizr, on Flickr
-
allen
Frank, op de een of andere manier kijkt de compositie voor mij net niet prettig op de eerste foto. De sfeer echter wel. Die 912 is echt een plaatje. Heb je daar meer foto's van?
Nieuwste 911 vind ik na de 993 weer een echt mooie Porsche! Had zelf gekeken of ik een stuk boven of onder van de foto zou afsnijden, maar smaken verschillen. Verder is het verdomd moeilijk om foto's in een hal te schieten imho. Pas een paar genomen, maar was daar achteraf ook allerminst tevreden over. Steeds teveel afleiding, teveel verlichting waar ik niet op had gelet, etc...
Laatste foto is er eentje die ik niet van jou gewend ben. Ik heb mooiere gezien.

---
edit: eerste foto denk dat ik weet wat het is. Ergens lijkt de foto scheef. Zal de weg wel zijn.
Nieuwste 911 vind ik na de 993 weer een echt mooie Porsche! Had zelf gekeken of ik een stuk boven of onder van de foto zou afsnijden, maar smaken verschillen. Verder is het verdomd moeilijk om foto's in een hal te schieten imho. Pas een paar genomen, maar was daar achteraf ook allerminst tevreden over. Steeds teveel afleiding, teveel verlichting waar ik niet op had gelet, etc...
Laatste foto is er eentje die ik niet van jou gewend ben. Ik heb mooiere gezien.
---
edit: eerste foto denk dat ik weet wat het is. Ergens lijkt de foto scheef. Zal de weg wel zijn.
- Robin Hartog
Nieuwe 911 is vooral in 4(S) vorm geweldig.allen schreef:Frank, op de een of andere manier kijkt de compositie voor mij net niet prettig op de eerste foto. De sfeer echter wel. Die 912 is echt een plaatje. Heb je daar meer foto's van?
Laatste foto is er eentje die ik niet van jou gewend ben. Ik heb mooiere gezien.![]()
---
Verder ben ik het met Allen eens qua foto's Frank.
- frankv
Ok, ik heb de onrustige delen van de foto gesneden, voor mij lijkt de auto zo een beetje op een kat die klaar staat om een sprong te maken:

De foto van de 991 is vast niet de beste ooit, maar voor mij was het eigenlijk voor het eerst dat ik tijd had om de 991 echt even te bekijken en de lijnen te ontdekken. Ik vind het vooral jammer dat je de benen ziet van de mensen die buiten staan te praten.
Mooi was ook nog om een stuk van het dak boven de deur van een 997 GT3 RS te bekijken. Dat gaat van bol-hol-bol en loopt dan naar achteren uit in vlakken met redelijk scherpe lijnen. Een vriend van mij die mee was werkt bij Hoogovens / Tata Steel en wist me te vertellen dat voor dergelijke vormen alleen hun beste kwaliteit staal gebruikt kan worden, vroeger was zoiets niet mogelijk. Ik heb er alleen geen foto van.
Meer foto's van de gele 912 kun je hier downloaden: https://dl.dropboxusercontent.com/u/704 ... %20912.zip" onclick="window.open(this.href);return false;
De foto van de 991 is vast niet de beste ooit, maar voor mij was het eigenlijk voor het eerst dat ik tijd had om de 991 echt even te bekijken en de lijnen te ontdekken. Ik vind het vooral jammer dat je de benen ziet van de mensen die buiten staan te praten.
Mooi was ook nog om een stuk van het dak boven de deur van een 997 GT3 RS te bekijken. Dat gaat van bol-hol-bol en loopt dan naar achteren uit in vlakken met redelijk scherpe lijnen. Een vriend van mij die mee was werkt bij Hoogovens / Tata Steel en wist me te vertellen dat voor dergelijke vormen alleen hun beste kwaliteit staal gebruikt kan worden, vroeger was zoiets niet mogelijk. Ik heb er alleen geen foto van.
Meer foto's van de gele 912 kun je hier downloaden: https://dl.dropboxusercontent.com/u/704 ... %20912.zip" onclick="window.open(this.href);return false;
-
allen
Bedankt Frank. Echt een plaatje. 
- Joy
Bij gebrek aan een video topic, een kleurenfilm van Londen in het jaar 1927.
Mooi zo een blik terug in de tijd. Jammer dat kleurentechniek zo laat zijn intrede deed.
Mooi zo een blik terug in de tijd. Jammer dat kleurentechniek zo laat zijn intrede deed.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- dvh
Haha.. Hij is wel heel populair 
Ik zal later even reageren op alle nieuwe foto's.
Ik zal later even reageren op alle nieuwe foto's.
-
Xave30
Nice comeback photo KW.
- Riceaux
Vorige week m'n vriendin voor haar verjaardag een Olympus Pen E-PM1 gegeven. En dit weekend even mee lopen spelen in de bossen bij Lage Vuursche. Even 2 foto'tjes die ik zelf wel leuk vind.

-
ErikS
- Adje ///M3
Gisteren in Zeeland. Hierbij alvast 1 foto'ke
- Joopieboy
Wat een super gave plaat, is die nog bewerkt zo met dat licht op de auto? Daardoor komt die erg mooi naar voren!