Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )
- Mike S.
- Auto: M135i
Re: Alpina Roadster S + B10 3.2 Touring
Dit is echt een geweldig project ik ben ook erg benieuwd naar je ervaringen straks met dat monster 

- Femme
Ik rij ermee naar kantoor als ie terug is, dan kun je een proefrit makenDaniel schreef:Hmm, dat is een betere power-to-weight-ratio dan een 997 GT3 RSén lichter, én meer power....330 pk per ton ongeveer....Dat kan nog eens een hilarische rij-ervaring opleveren gok ik zo. De enige cabrio's die ik kan vinden die daar een beetje bij in de buurt komen zijn een Gallardo Spider en een Ferrari F430 Spider, en om er overheen te gaan zit je in het segment Mercedes SLR/Lambo Murcielago. Wicked

Alpina heeft ook mooi werk afgeleverd. Met alleen lagere compressie zuigers zou ongeveer 500pk mogelijk zijn geweest:
Power delivery will be NA to the bone, that is the characteristic of the TS.
The power potential in this engine is amazing, with lowered compression pistons I am sure I can make an easy 420-430RWHP out of it using the standard ESS TS kit you have on.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Hebben zij toevallig ook fotootjes gemaakt van de inbouw? Lijkt me enorm interessant. Zijn zo te lezen wel vaklui.
-
Wat stopt je? Zuigers bestellenFemme schreef:Ik rij ermee naar kantoor als ie terug is, dan kun je een proefrit makenDaniel schreef:Hmm, dat is een betere power-to-weight-ratio dan een 997 GT3 RSén lichter, én meer power....330 pk per ton ongeveer....Dat kan nog eens een hilarische rij-ervaring opleveren gok ik zo. De enige cabrio's die ik kan vinden die daar een beetje bij in de buurt komen zijn een Gallardo Spider en een Ferrari F430 Spider, en om er overheen te gaan zit je in het segment Mercedes SLR/Lambo Murcielago. Wicked
.
Alpina heeft ook mooi werk afgeleverd. Met alleen lagere compressie zuigers zou ongeveer 500pk mogelijk zijn geweest:
Power delivery will be NA to the bone, that is the characteristic of the TS.
The power potential in this engine is amazing, with lowered compression pistons I am sure I can make an easy 420-430RWHP out of it using the standard ESS TS kit you have on.

- Daniel
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
Het moet nog wel normaal rijdbaar blijven he
Dik 430 pk lijkt me genoeg voor een wagentje dat leeg net 1300 kilo weegt....de tractie heeft ook zo zijn grenzen.

-
Kun je altijd 2 reserve (achter-)banden meenemen als je zoveel vermogen erop hebt. Het project(je) klinkt iig erg leuk 

- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
En waar ik nu eigelijk nog het meest naar benieuwd ben is het motorgeluid.....
En dan bedoel ik dus niet het uitlaatgeluid......
Puur het geluid dat alle deeltjes maken die op, aan, onder en bij de motor zijn gemonteerd....
Niet eens bij volle belasting, maar gewoon tot de 3000 toeren....
Volgens mij kun je dan, als je goed luistert, het blok horen zingen 8)
En dan bedoel ik dus niet het uitlaatgeluid......
Puur het geluid dat alle deeltjes maken die op, aan, onder en bij de motor zijn gemonteerd....
Niet eens bij volle belasting, maar gewoon tot de 3000 toeren....
Volgens mij kun je dan, als je goed luistert, het blok horen zingen 8)
-
Daniel schreef:....de tractie heeft ook zo zijn grenzen.
Typisch BMW probleempje.....

- Macboy
Geweldig Femme !! Dit wordt nog zoveel gaver dan ie al was en kom nu maar op met die 997 S 
(Femme kon er niet tegen dat ie niet sneller was hehehe maar waren voor mooie autobahn kilometers om zo mee te maken
)

(Femme kon er niet tegen dat ie niet sneller was hehehe maar waren voor mooie autobahn kilometers om zo mee te maken

- Femme
Vrijdag moet gaan lukken. Donderdagochtend ga ik richting Noorwegen vertrekken samen met Tom.
Het vermogen zit na wat tweaks inmiddels op 378 wielpk's
.
Het vermogen zit na wat tweaks inmiddels op 378 wielpk's

Laatst gewijzigd door Femme op 12 nov 2008, 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Tering, das echt veel man
Hoeveel aandrijfverliezen moet je bij RWD berekenen?

- Christiaan van H.
Dat zijn nette waarden. Ik ben erg benieuwd naar je verslag.Femme schreef:Vrijdag moet gaan lukken. Donderdagochten ga ik richting Noorwegen vertrekken samen met Tom.
Het vermogen zit na wat tweaks inmiddels op 378 wielpk's.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Zijn de koppeling en versnellingsbak eigenlijk wel berekend op zoveel extra vermogen vraag ik me af? Of zijn dit nog 'veilige' waarden.
Have fun iig met ophalen.
Have fun iig met ophalen.
- Eric H
Dat moet je eens een paar keer achter elkaar zeggen en op je in laten werken.....
Alpina Roadster met ESS kit en 378 wiel pk's......
378 wiel pk's........gesus kriest.......mozes kriebel......
Vergeet AUB tijdens de trip niet om een paar geluidsfragmentjes te maken
Die foto's kunnen me gestolen worden......ik weet onderhand uit mijn hoofd al hoe de wagen eruit ziet.......horen wil hem !!!!!
378 wiel pk's........gesus kriest.......mozes kriebel......
Vergeet AUB tijdens de trip niet om een paar geluidsfragmentjes te maken

Die foto's kunnen me gestolen worden......ik weet onderhand uit mijn hoofd al hoe de wagen eruit ziet.......horen wil hem !!!!!
- frank de jonge
Wat EHA zegt ^^ 

-
Femme heeft een behoorlijk *kuch* geavanceerde camera (zie wat eerdere filmpjes, oa in dit topic) en we hebben twee dagen uitgetrokken om daar te filmen. Ik ben er nooit geweest maar wat ik ervan gezien heb is de omgeving er ontzettend mooi. Goede camera + supergave auto + prachtige omgeving. Gaat helemaal goedkomen dus 

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Gaaf! Uitgebreid verslag zal geheel DF doen kwijlen.
Maar daar zit ik niet over in.
Maar daar zit ik niet over in.
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
Die hebben we gezien tijdens de Dutch Spring Run... Hij leek Jan de Bont wel!Tom schreef:Femme heeft een behoorlijk *kuch* geavanceerde camera

Waar is dat filmpje Femme? Ooit aan toe gekomen? (ik weet dat 't tijd vreet...)
- Femme
Het was niet echt compleet genoeg om er een mooi filmpje van te maken.Wim te Riet schreef:Die hebben we gezien tijdens de Dutch Spring Run... Hij leek Jan de Bont wel!Tom schreef:Femme heeft een behoorlijk *kuch* geavanceerde camera
Waar is dat filmpje Femme? Ooit aan toe gekomen? (ik weet dat 't tijd vreet...)
We vertrekken donderdag met de B10 naar Noorwegen. Die wordt helemaal volgeladen met videogear (wat op zich niet moeilijk is aangezien er niks in een Touring past

De scenery is er in ieder geval een stuk interessanter dan in Nederland. Het gedeelte waar ESS is gevestigd kenmerkt zich door een licht glooiend landschap met wat agrarisch grondgebruik en veel meren en bossen. Voor de fjorden moet je aan de andere kant van Noorwegen zijn.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
WAUW!!!
Wat zullen jullie lekkere beelden gaan schieten en fijne dagen hebben daar zeg!!! Ik zou ook graag eens in dergelijke settings een mooie shoot doen!!
Heel veel plezier en succes daar heren!!
Wat zullen jullie lekkere beelden gaan schieten en fijne dagen hebben daar zeg!!! Ik zou ook graag eens in dergelijke settings een mooie shoot doen!!
Heel veel plezier en succes daar heren!!
- Femme
ESS houdt 15 procent aan => 378 / 0,85 = 445pk. Of dat percentage realistisch weet ik niet. Wat rekenen andere BMW-tuners?partyondude schreef:Tering, das echt veel man![]()
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Das niet misselijk 8)
- Bert ///M3
15% klopt wel ongeveer bij de meesten 

- Eric H
Wheels on 7, Autoblog, Gek op wielen.....Femme schreef:[Ik heb o.a. suction mounts, een slider, een simpel pan/tilthead en een kleine camera crane die ca. 3,5 meter hoog gaat. Windshields voor de microfoons heb ik ook dus het geluid zou goed moeten zijn. Ik hoop alleen niet dat het de hele dag regent in Noorwegen.
De scenery is er in ieder geval een stuk interessanter dan in Nederland. Het gedeelte waar ESS is gevestigd kenmerkt zich door een licht glooiend landschap met wat agrarisch grondgebruik en veel meren en bossen. Voor de fjorden moet je aan de andere kant van Noorwegen zijn.
Pak maar in met je zooi......de nieuwe lichting komt er aan

Low budget specials waarin de auto centraal staat, en niet één of ander, zichzelf graag horend praten, omhooggevallen presentatortje......
Ik meen mij te herinneren dat er wel eens plannen in die richting zijn geweest hier op DF......hoe staat het daar mee, of moet ik dit zien als de kick-off voor dat project

In ieder geval een behouden reis toegewenst en plezier ga ik je niet wensen, dat is iets waarvan iedereen weet dat je het toch wel zult hebben ( understatement van het jaar ?? )
Oh, en ondanks de lage opmerking van Tom over mijn brandweerwagen

Zjezus, ik voel me weer 6 jaar met de spanning in mijn donder voor Sinterklaas......

Kan niet wachten op de eerste bewegende beelden met geluid.....

- Michel P
Heel veel plezier heren, maar dat lijkt me geen probleem! Laten we hopen op mooi droog weer met een mooie herfst zon.
Michel
P.s. Tom, ik begrijp alleen niet Femme jou in het cannon terug durft te laten rijden
Michel
P.s. Tom, ik begrijp alleen niet Femme jou in het cannon terug durft te laten rijden