Het grote 'DF racefiets' topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Joop

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Joop » 02 mar 2014, 19:03

///Joost schreef:
Petrolhead Tom schreef:Spd sl met gele plaatjes is erg fijn. Zet ze niet te strak. Je moet aardig wat speling overhouden.
+1...heb ik ook. Is volgens mij ook de meest verkochte pedaal/plaatjes combo.

Vandaag weer een lekkere 109 gedaan met de club. Er is trouwens bedroevend weinig activiteit op het DF Strava club account. Niemand meer aan het fietsen?
Vanmiddag nog even een rondje van 83km gedaan... Niet helemaal naar wens, maar wel even lekker erop uit. Eén pukkeltje was wel heel bepalend voor het laatste stuk. Denk toch iets teveel kou op de bovenbenen. Blijft een beetje moeilijk kleden met dit weer. Pas ontplofte ik bijna van de warmte en nu had ik wel een kledingstuk extra mee kunnen nemen. Laat het maar lente worden, dan hebben we daar geen last meer van.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 02 mar 2014, 20:22

///Joost schreef:Het is bij dit soort weer iig verstandi om de wind tegen in de eerste helft van je 'rondje' te plannen. Fixeer je ook vooral niet te veel op gemiddelde snelheid. Goed getraind! :thumbup:
Heb ik geweten. Eerste rondje van het jaar gedaan ivm wat actiever hardlopen en laatste 25K naar huis met moeite 22 gem. Kunnen rijden. Damn windy! :(
Wel goed zuur 'n de benen gereden haha

DDX

Bericht door DDX » 02 mar 2014, 20:24

///Joost schreef:Er is trouwens bedroevend weinig activiteit op het DF Strava club account. Niemand meer aan het fietsen?
Ik probeer het gemiddelde wat omhoog te krijgen ;)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 02 mar 2014, 20:36

DDX schreef:
///Joost schreef:Er is trouwens bedroevend weinig activiteit op het DF Strava club account. Niemand meer aan het fietsen?
Jij maakt ongelooflijke km's Stephan! Hoef je niet te werken? ;)
Hoe gaat het met de Rode Duivel?

///Joost

Bericht door ///Joost » 02 mar 2014, 21:59

DDX schreef:
Tering, jij bent idd de enige die fietst zo ongeveer...Goed bezig!!

Klopt het trouwens dat je jezelf niet erug ziet in de 'club'? Ik zie m'n eigen ritten namelijk niet staan.

Joop

Bericht door Joop » 03 mar 2014, 01:00

Klopt Joost.

RobS

Bericht door RobS » 03 mar 2014, 08:52

Afgelopen weekend door carnavalsperikelen niet gefietst. Deze week wel het streven om woon-werk een keer op de fiets te doen (~60km enkele reis). Komend weekend maar weer eens kijken voor een 100+ rondje.

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 03 mar 2014, 10:39

Hier ook zo'n 1,5 jaar geleden begonnen met fietsen. Via fietsplan van het werk toen een fitnessbike gekocht, een Cube SL Cross modeljaar 2012. De smalle noppenbandjes direct vervangen door Scwalbe Marathon, omdat ik toch alleen op de weg fiets. Dit jaar staat de teller op ca. 600 km + de nodige hometrainer km's in de sportschool. Door een griepje afgelopen week helaas niet goed kunnen trainen, maar hopelijk deze week weer de draad oppakken.

In januari komend jaar mag ik weer een nieuwe fiets uitzoeken, dan ga ik zeker weten voor een goede racefiets. Ik gebruik de fiets toch niet voor woon/werk, dus dan zal ik een stuk beter af zijn met een racefiets.

Gelijk ook maar even aangemeld bij de DF Strava club :)

Maus schreef:En oefen voordat je op pad gaat eerst ff droog. ;)
Inderdaad flink oefenen. Ik heb dit jaar mijn rechter en mijn linker arm gebroken (beide een aparte val) door de klikpedaaltjes... :oops: Dus ik ben nu wat metalen verstevigingen rijker. :D

RVV

Bericht door RVV » 03 mar 2014, 10:57

Oef dat is behoorlijk serieus :(

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 03 mar 2014, 11:07

Sowieso is vallen niet aan te raden, het kostte mij m'n sleutelbeen en m'n fietsmaat vijf tanden. Die was een jaar bezig om dat weer in goede staat te krijgen. Heb ik het nog niet gehad over de tandartsrekening :bag:

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 03 mar 2014, 12:40

Bij 'gewoon' stoppen en afstappen heb ik nooit problemen met de klikpedalen. Het wordt bij mij gevaarlijk wanneer ik plots moet stoppen. Ik heb een aantal keren gehad dat ik per ongeluk m'n voet naar buiten draaide waardoor ze losgingen. Dat is m'n redding dan ook geweest. :?

Jesper

Bericht door Jesper » 03 mar 2014, 13:08

Gewoon stoppen en afstappen heb ik ook geen problemen mee.

Eerste keer zat ik middenin een zware klim, toen mijn ketting eraf liep. Dan val je in één keer stil en voor je het weet lig je dan op je zij. Tweede keer was een stomme fout. Toen wilde ik een te smal steil paadje omhoog nemen (onbekend terrein). Op het laatste moment twijfelde ik, viel ik stil en kiepte ik om. Zal beide keren behoorlijk lullig uitgezien hebben, haha.
Beide keren overigens instinctief met gestrekte arm proberen op te vangen. Dus zou ik nog eens vallen (hoop het niet), dan niet meer met gestrekte arm opvangen.

RVV

Bericht door RVV » 03 mar 2014, 13:32

Maargoed daar helpt "oefenen" ook niet tegen. (Gaat nog even goed nadenken)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 mar 2014, 13:34

Wat Jesper bedoelt maar niet zegt is: bij twijfel klik vast los. :tooth:

Jesper

Bericht door Jesper » 03 mar 2014, 13:42

^ Juist. Fiets nog steeds met de klikpedaaltjes (spd SL) en zou niet zonder willen.

Ik was behoorlijk gefocust op de gemiddelde snelheid, dus nam op onbekend terrein niet de rust om de omgeving even goed te checken. Tsja en dat van die ketting dat was gewoon dikke pech.

Tim N

Bericht door Tim N » 03 mar 2014, 15:06

Gevalletje ketting had je ook wat anders dan een gebroken arm kunnen geven ;-P

*iets met stang en bal :tooth:

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 03 mar 2014, 15:11

Ik ben zo ook twee keer op mijn toeter gegaan aan het begin. Ook beide op momenten dat ik onverwachts moest stoppen. Gelukkig zonder gevolgen. Volgens mij hoort het er een beetje bij als je begint met klikpedalen. Nu inderdaad bij twijfel direct uitklikken.

Bram

Bericht door Bram » 03 mar 2014, 15:33

Eerste keer met klikpedalen was op de MTB. Moest in het bos hard remmen voor een stronk van een omgevallen boom die globaal een halve meter hoog was, dus daar spring je niet even overheen.

Voorwiel blokkeert, ik over m'n voorwiel heen, land op mijn hoofd en blijf dus ook zo met de fiets nog aan m'n voeten ondersteboven staan :mrgreen: Nadat de maten gecheckt hadden of ik ok was (helm op dus ja) werd ik redelijk hard uitgelachen :tooth:

Hoort er bij, nu bij twijfel klik je automatisch uit.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 03 mar 2014, 15:35

Nooit problemen mee gehad maar dat heeft er alle schijn van dat hier het spreekwoord: "Jong geleerd is oud gedaan" van toepassing is.

Ik heb dit al zo vaak gehoord dat 'beginners met klikpedalen' vallen op de raarste en vervelendste plaatsen.
Je schijnt altijd te vallen waar veel mensen zijn zoals drukke kruispunten, stoplichten e.d. En dan staan er volgens de verhalen altijd mooie vrouwen te kijken die je valpartij met hun smartphone hebben gefilmd.
En dan kom je je valpartij jaren later nog steeds tegen bij Lachen om homevideo's.

Jesper

Bericht door Jesper » 03 mar 2014, 15:47

Tim N schreef:Gevalletje ketting had je ook wat anders dan een gebroken arm kunnen geven ;-P

*iets met stang en bal :tooth:
Haha, nou die zijn gelukkig bespaart gebleven en gelukkig heeft niemand mijn onhandige valpartijen gezien :wheelchair:
Valt alleen wel tegen als je met je gebroken poot nog ongeveer 30 km naar huis moet fietsen.

glnk

Bericht door glnk » 03 mar 2014, 16:35

Ik wil ook graag weer beginnen met fietsen maar mijn conditie/uithoudingsvermogen is waardeloos omdat ik jaren niet gefietst heb. Daardoor is het moeilijk om gemotiveerd te blijven. Het doel is om fit te blijven en mijn gewicht op peil te houden. Kilos komen er snel bij door de vele gebakjes en snacks op het werk. Het moet er ook weer af.

Ik ben op zoek naar een racefiets van +/- 1500 euro (tweedehands)

Wat vinden jullie van deze:
http://link.marktplaats.nl/m782627822" onclick="window.open(this.href);return false;

Bram

Bericht door Bram » 03 mar 2014, 16:49

Mooi ding. Ik weet niet of die fiets carbon wielen heeft, houd er in ieder geval rekening mee dat dat soort wielen iets van 90 kg kunnen verdragen. Verder wat pittige versnellingen voor in de bergen lijkt me?

RobS

Bericht door RobS » 03 mar 2014, 16:54

glnk schreef:Ik wil ook graag weer beginnen met fietsen maar mijn conditie/uithoudingsvermogen is waardeloos omdat ik jaren niet gefietst heb. Daardoor is het moeilijk om gemotiveerd te blijven. Het doel is om fit te blijven en mijn gewicht op peil te houden. Kilos komen er snel bij door de vele gebakjes en snacks op het werk. Het moet er ook weer af.

Ik ben op zoek naar een racefiets van +/- 1500 euro (tweedehands)

Wat vinden jullie van deze:
http://link.marktplaats.nl/m782627822" onclick="window.open(this.href);return false;
Rare fiets als de beschrijving klopt. Stumpjumper is een MTB frame, crankstel hoort ook op een MTB en alle XTR spullen zijn ook MTB. Brain vork is een vork met vering :)

Of de foto's kloppen niet, of de beschrijving klopt niet.

glnk

Bericht door glnk » 03 mar 2014, 17:02

Mooi laten staan dus. Ik heb geen verstand van de onderdelen op een racefiets :P
Shimano XTR ken ik wel van het mountainbiken. Voor race fietsen heb je natuurlijk heel andere groepen.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 03 mar 2014, 18:06

Ik gok dat de foto's niet kloppen, een S-Works racert doet 2e hands nog wel meer dan €1100,= Voor een Stumpjumper zou deze prijs wel kunnen kloppen.

p.s. Voor €1500,= koop je ook nieuw al een leuke fiets.

Plaats reactie