





Dat zeg je nou wel, maar zo'n 1 M is natuurlijk ook eerder een tweedeurs sedan dan een echte coupé.romo schreef:Ik mot geen sedan, daar weet iedereen alles van...........![]()
die laatste zin ben ik het wel helemaal mee eensRVV schreef:WTF
Maargoed, ik sta bekend als een redelijker zeikerd als het op de nieuwe richting van BMW aankomt.. vroeger was alles beter blablabla..
Maar niet omdat Robin zo'n ding heeft ofzo.. maar zo'n 335i is toch gewoon de meest perfecte BMW die je nu kunt kopen. Noem een andere BMW op die in de som der delen beter is dan de DF30 335i?
Er zijn er bij die veul lelijker zijn (5GT), Mischien ook wel mooier.. (6 serie coupe/ 4 deurs coupe) veel sneller (M5) veel meer zuipen (M3 V8) agieler zijn (1M) Praktischer zijn (X5) sportiever zijn (Z4 .35i) maar er is geen één BMW die alles zo perfect met elkaar combineerd dan een 335i.. zeuren over toerenteller naalden (no offence Robert) of lijstje dit, randje dat.. gvd het gaat toch helemaal nergens over.
Ik wil er niet een (centenkwestie) maar als ik morgen 1 BMW zou mogen ophalen dan word het de 335i.
Toch nieuwsgierig.... waarom niet? In mijn 335i coupe ('09) was er al vrijwel geen turbogat meer te merken, maar dat moet dan wel in combinatie met de DCT versnellingsbak gaan. Ik kan me zo voorstellen dat je in de nieuwe modellen niet meer merkt of je atmosferisch of met turbo's rijdt. Een coureur als Andre zal dat nog heus wel merken/voelen, maar voor dagelijkse ritjes????RVV schreef:Wouter een 3 liter turbo is nog steeds niet mijn ding..
Met 'n handbak heb ik imho nog meer feeling met hoe die motor connected is met 't gaspedaal, vooral in de sportmodus. In comfort is ie nog wel 'ns wat kauwgumachtig rond/onder de 2000rpm, maar in sport is het gasgeven en gaan vanaf 'n 1500rpm. Dan kun je zeggen wat je wilt, maar wat doet 'n redelijke atmo in dat toerengebied dan? Of het moet vanaf 5 liter ofzo wezen natuurlijk.Maus335i schreef:Toch nieuwsgierig.... waarom niet? In mijn 335i coupe ('09) was er al vrijwel geen turbogat meer te merken, maar dat moet dan wel in combinatie met de DCT versnellingsbak gaan. Ik kan me zo voorstellen dat je in de nieuwe modellen niet meer merkt of je atmosferisch of met turbo's rijdt. Een coureur als Andre zal dat nog heus wel merken/voelen, maar voor dagelijkse ritjes????RVV schreef:Wouter een 3 liter turbo is nog steeds niet mijn ding..
Ik wist niet dat jij zo'n automatenliefhebber was Erik.ErikS schreef:Nooit geen auto 8 bak voor mij.... 100 moet je gewoon in de 2 halen, brrrrrr..
Rody, toen we back in 1992 allebei nog haar op de kop hadden testte jij toen dat gele gevaar, je was er wel enthousiast over, lekker rammen vanaf 1:58 dacht ik.Knot schreef:Dan moet je zo'n ouwerwetse 5traps hebben zoals in de E34 dan tik je gewoon de 120 aan in 2 maar rap en schokloos schakelen is er dan helaas niet bij.... doe mij de ZF 8traps maar hoor!
Dus je wil met alle geweld zelf schakelen omdat je dan tot de 100 minder vaak hoeft te schakelen. Juist, ja.ErikS schreef:Nooit geen auto 8 bak voor mij.... 100 moet je gewoon in de 2 halen, brrrrrr..
Ik vind 'toeren trekken' wel een deel v/d beleving van een auto.Snipe schreef:Dus je wil met alle geweld zelf schakelen omdat je dan tot de 100 minder vaak hoeft te schakelen. Juist, ja.ErikS schreef:Nooit geen auto 8 bak voor mij.... 100 moet je gewoon in de 2 halen, brrrrrr..
Hielke schreef:2 liter diesel en de .35 benzine zijn magnifiek fijne motoren.
De .35i heeft onderin enorme grunt, middenin superkrachtig met nauwelijks een turbogat, en bovenin draait ie voor 80% net zo mooi als een atmo 3 liter. Helemaal top.
6 cylinder diesel van BMW vind ik een rauw ding.
Eerst was je het 1M spoor bijster, en nu het BMW dieselblokspoor. Hoe kan dat nou? Zie de dingen toch eens op de juiste manier, mijn manier.RVV schreef:Hielke schreef:2 liter diesel en de .35 benzine zijn magnifiek fijne motoren.
De .35i heeft onderin enorme grunt, middenin superkrachtig met nauwelijks een turbogat, en bovenin draait ie voor 80% net zo mooi als een atmo 3 liter. Helemaal top.
6 cylinder diesel van BMW vind ik een rauw ding.
Ik heb toen de 120d gehad, nooit meer een diesel riep ik daarna, wat een stomme kutmotor vond ik dat. De drie liter 330d is in positieve zin alles wat die 2 liter (van toen dan, maar dat is de 330d ook, beide 2004 auto's) niet is. Dankzij die 3 liter vreet ik een diesel nog.
Gebruikers op dit forum: Wimo en 4 gasten