Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
///Joost

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door ///Joost » 26 jun 2014, 10:49

Richardt. schreef: Of die horloges dan alleen bij telefoonwinkels verkocht worden durf ik niet te zeggen, maar waarom zou je daar als juwelier ook niet in stappen?
Ik weet niet of ik daar in zou stappen. Sowieso is het binnenstappen van een juwelier niet laagdrempelig voor velen. Zo'n winkel met dure sierraden en waar vaak weinig klanten binnen staan is vaak imponerend voor jongelui. Die zullen dus eerder kiezen voor een telefoonwinkel.
De klanten die wel bij een juwelier binnenstappen zijn hoogstwaarschijnlijk niet de doelgroep voor een smartwatch. Als je dan zulke 'horloges' hebt liggen voor sub EUR 200 dan heb je alleen maar kans dat ze die erbij willen dingen bij aanschaf van hun Blancpain. :lol:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 26 jun 2014, 10:54

Een Schaap&Citroen zie dat ik niet doen nee. Maar de meeste juweliers zitten in een iets lager segment en verkopen ook genoeg sub 200eu horloges/sieraden, dan zou dit er best bij passen volgens mij.

Is gewoon een gevoelskwestie overigens, ik zie hier bij de lokale The Phonehouse of Belcompany nog geen vitrine met smartwatchers eigenlijk :tooth:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 jun 2014, 11:51

///Joost schreef:
Robin schreef: Wie zou hier op dit forum/draadje een smartwach aanschaffen(naast/bij op ipv een andere modeklok eventueel)
?
Ik niet, horloges zijn voor mij een sierraad en geen gadget. Een mooi horloge moet bij mijn kleding van die dag passen en volgens mij past een smartwatch niet bij de kleding die ik draag. :bag:

Daarnaast heeft een smartwatch voor mij geen toegevoegde waarde. Mijn iphone kan al veel meer dan waar ik hem voor gebruik.

Fanatici van het hogere segment zullen denk ik niet de doelgroep zijn voor dit product. Even generaliserend, ik zie iemand met een Panerai, Rolex of JLC niet zo snel instappen in de wereld van de smartwatches.

Je moet het meer zoeken bij de mensen die OF nooit een horloge (willen) dragen en nu wellicht een goede reden hebben om dat wel te doen OF bij de groep die horloges wel kunnen waarderen, maar daar max 500 euro voor over hebben.
Overigens zal dat wel het gros van de mensen zijn, dus er zal vast vraag naar zijn.

Zoiets denk ik ook inderdaad.

@ Richard. Dat hangt van contracten af. Ik weet niet of ik als (ook sub 200 euro) juwelier(ik verkoop G Shock, Ice Watch, DKNY Diesel etc veel aan 'jeugd') juwelier contact/contract krijg met Samsung/Apple/LG/Motorola. Ik denk dus dat ik daar IF SO ook voor moet aanpassen(dat ik abonementen/Phones moet gaan verkopen ofzo?)

Dat weet ik niet of ik dat zie zitten:)

Robin

Bericht door Robin » 26 jun 2014, 11:54

Over high end merkendragers die (niet) kiezen voor 'n smartwatch.

Ik geloof dat de Paneristi, Rolexforums/rlx etc gemeenschap allang heeft 'gekozen' voor 'n erbij/hip klokje voor sport/spel: De G Shock. Ze hebben er allemaal eentje voor erbij , bijna:)

Tom

Bericht door Tom » 26 jun 2014, 12:20

Robin schreef:Geen wishful thinking, maar ik verwacht niet dat Aplle, Motorola, Samsung met hun smartwatches een marktaandaal krijgen waar Citizen, Seiko, Swatchgroup, Fossil Group etc 'wakker van ligt', ook totaal andere wereld.

Wie zou hier op dit forum/draadje een smartwach aanschaffen(naast/bij op ipv een andere modeklok eventueel)
?

edit: Ik denk dat 't een megagrote hype wordt. En dan langzaam afzwakt. Maar blijvend? Ik weet niet.
Vorig jaar is er iemand met een kickstarter project begonnen voor een smartwatch. Kickstarter is een site waar je een nog niet ontwikkeld product op zet, mensen kunnen zich voor een (vooraf bepaald) bedrag inschrijven. Die inschrijving zetten ze om naar een aankoop als ze x aantal inschrijvingen halen (dus als het project levensvatbaar is). Daarna gaat men pas aan de slag om het product te produceren.
Lees even:
Funding[edit]
After raising venture capital for the product under their former name inPulse, the company failed to attract traditional investors under their new brand name,[8] so the company requested crowd funding in April 2012.

Migicovsky's company Pebble Technology launched a Kickstarter campaign on April 11, 2012 with an initial fundraising target of $100,000. Backers spending $115 would receive a Pebble when they became available ($99 for the first 200),[10] effectively pre-ordering the $150 Pebble at a discounted price.[9] Within two hours of going live, the project had met the $100,000 goal, and within six days, the project had become the most funded project in the history of Kickstarter to that point, raising over $4.7 million with 30 days left in the campaign.[9][11]

On May 10, 2012, Pebble Technology announced they were limiting the number of pre-orders. On May 18, 2012, funding closed with $10,266,844 pledged by 68,928 people.[12]

Production[edit]
Pebble entered mass production in January 2013 with a planned production of 15,000 watches per week. Shipping was first expected to begin September 2012,[13] but later on Pebble Technology was expected to begin shipping units on January 23, 2013.[14] As of March 20, 2014, Pebble has sold over 400,000 units.[15]
Dat zijn al best serieuze getallen voor een totaal onbekend merk.

De hele traditionele horlogehandel incl. juweliers "denken" dat het toch geen succes gaat worden.
Aan de andere kant heb je een Apple, Samsung en Google die momenteel miljoenen in R&D steken. De hele techwereld weet dat het eraan zit te komen en het potentieel een grote markt is.

Met die kennis ben je toch gek als je als ondernemer blijft denken dat het er geen markt voor is (en al is het een hype, elk verkocht exemplaar is centen). Met als voordeel (maar dat heb ik al geroepen) dat het spul veel sneller verouderd dan een normaal horloge waar je 5-10 jaar mee doet.
Waarom dan niet nu erin springen? Als je het niet doet verlies je gegarandeerd dat stuk markt aan de webshops en de Mediamarkten.
Ik zou een hoekje reserveren in je winkel waar je dat spul legt, eventueel met minimale voorraad. Er zijn altijd mensen die niet via internet willen/durven bestellen. Als je als eerste in Nederland zo'n ding hebt krijg je altijd mensen over de vloer. Wat heb je te verliezen?

Robin

Bericht door Robin » 26 jun 2014, 12:28

Tom, goed verhaal, punt is dat 'ik' geen contract/contact heb/kan hebben met die tech/phonemerken, en m'n collega's ook niet.

Misschien lijkt 't alsof 'wij'denken dat 't niet zo'n vaart zal lopen. Tja. Ik bedenk ook dat sommige hightech dingen 'gadgets' glorieus startten en later financiele missers bleken.

-------------

Kortom ik wil wel 'n paar Motorola's , Apples en Samsungs hier, maar krijg ze niet.

ErikS

Bericht door ErikS » 26 jun 2014, 12:29

+1.

Ik zou er ook een klein hoekje voor reserveren.
De 200-500 categorie is toch vaak modegevoelig. Als iemand dan zijn zinnen zet op zo'n smartwatch moet je ze wel hebben. Beperkt assortiment, alleen de topmerken, would be my choice.

Edit @ Robin: dat is wel raar ja, een markt boycotten........

Robin

Bericht door Robin » 26 jun 2014, 12:43

Vanaf 5:34, wat 'n lel. Magnetron om je pols:)

Ik ben m'n tijd ver vooruit:)

Afbeelding

:kikker:

Tom

Bericht door Tom » 26 jun 2014, 12:48

En via een tussenpartij wat inkopen (heb evt. wel contacten voor je), puur om maar iets te hebben liggen (met 2-3 exemplaren op voorraad)? Ontwikkelingen gaan snel dus zou sowieso geen grote voorraad aanhouden. Eisen vanuit importeur aan je zaak (verplichte zuilen etc.) wil je op dit moment wellicht ook niet.

Je moet uitkijken dat je niet gaat denken zoals de reisbureau's (mensen die via internet een reis boeken? ben je gek, gaat nooit gebeuren), platenzaken (..), videotheken (..), etc.
Denk wel dat een juwelier altijd zal blijven maar ik kan mij voorstellen dat zo'n smartwatch wel (wellicht flink) van dat 200-500 euro segment kan snoepen. Zeker onder jeugd, die kijken de hele dag naar de smartphone. Als dat qua verkoop allemaal naar een Mediamarkt gaat ben je een behoorlijke klantengroep kwijt.

Maargoed, zo denk ik erover en ik kan er ook naast zitten :) Ik denk dat Apple's horloge wel een omslagpunt kan zijn.. nu weten mensen nog niet dat ze het willen.. als zij veel vraag creëren (door met een hip/vet ding te komen) dan springen uiteindelijk alle techbedrijven erin om een graantje mee te pikken.
Toen de iPad aangekondigd werd riep men ook dat het gewoon een grote iPhone was. Vriend van mij vond het ook een onzinding.. want dat kon ie ook allemaal op z'n telefoon en laptop. Nu heeft ie er zelf ook één, en veelgebruikt ook.

Robin

Bericht door Robin » 26 jun 2014, 12:51

Mee eens hoor Tom, compleet.

Maar ik houd in 't hippere gebeuren de boel ook 'klein' inderdaad.

///Joost

Bericht door ///Joost » 26 jun 2014, 13:29

En toch blijf ik erbij dat de gemiddelde jeugd naar een telefoonwinkel gaat om en smartwatch te kopen. Hier in Eindhoven liggen de Sony/Samsung smartwatches ook gewoon in de schappen naast de iphones en galaxy's.

RVV

Bericht door RVV » 26 jun 2014, 14:21

Het succes van smartwatches zal vooral afhangen van wat je er mee kan doen. Apps verhaal dus. Hoe die dingen samenwerken met een smartwatch/phone Ik snap Robin ergens ook wel. Hoe kom je aan die handel en vooral hoe weet je van te voren wat de juiste handel is? Wat vandaag uitkomt KAN morgen al weer verouderd zijn. En als het niet trending is, worden het heel snel winkeldochters. Lastige materie iig. Apple zal de boel ook wel weer goed dichttimmeren en niet jan en alleman leveren.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 26 jun 2014, 16:09

Gelukkig zijn er zat andere aanbieders naast Apple die misschien wel wat schappelijker zijn in hun voorwaarden. Ik kan me goed voorstellen dat je als juwelier zoals Robin zoiets wel wil proberen, maar dan met een minimum aan eisen en restricties opgelegd door de fabrikant.

Robin

Bericht door Robin » 27 jun 2014, 12:56

Interview op Basel '14 met Nick Hayek(CEO Swatchgroup en zelf loaded tot en met, zoon van..) over de Smartwatch, bron Armbanduhren 4/14. Sorry voor de crappy foto en 't is Auf Deutsch, dat je niet denkt, is dit Arabisch ofzo...
Afbeelding

Bram

Bericht door Bram » 27 jun 2014, 14:49

Je moet er ook helemaal niet bang voor zijn, maar het zien als een interessant product waarmee de omzet verhoogd kan worden. Een Rolex/Omega/whatever brand vergelijken met een smartwatch is sowieso onzinnig.

Robin

Bericht door Robin » 27 jun 2014, 14:56

Bram schreef:Je moet er ook helemaal niet bang voor zijn, maar het zien als een interessant product waarmee de omzet verhoogd kan worden. Een Rolex/Omega/whatever brand vergelijken met een smartwatch is sowieso onzinnig.
Het gaat meer om de normalere merken ook.
Als ik dit lees zegt Hayek wat ik gisteren ook zei. Komt overeen. Softwareupdates, de smartwatchbouwers zijn afhankelijk van de software(fabrikanten) hoe lang gaat zo'n ding mee, hoe ga je je berichten bekijken zonder dat 't lijkt alsof je asociaal ongeduldig op je klok lijkt te kijken.

Bram

Bericht door Bram » 27 jun 2014, 15:16

Ach, tieners hebben de smartphone ook continu in de hand, ik zie het verschil niet direct.

Verder begrijpelijke vragen van je, dat zal binnenkort wel gaan blijken. Maar juist omdat de levensduur mogelijk korter is is zoiets voor jou/jouw branche juist interessant lijkt me.

Hier een impressie van de Moto360, die nog niet productierijp is:

Robin

Bericht door Robin » 27 jun 2014, 17:23

Aan de hand van dat filmpje wat erg over 't (ronde) design gaat(en dan is 't gewoon 'n kruising tussen 'n Danish/Design/Jacob Jensen en 'n Swatch, 'niks bijzonders' dus) , het lijkt op de slaapstand wel 'n sensor van obers in de horeca , en hoe te bedienen/de beelden op 't klokje, is mijn mening dat dit niet mijn handel is. Ergo ik vind 't adhv dit filmpje allemaal wat net niet/kinderachtig Knight Rider(de bediening ook)
Ook dat ie dus aan 'n dock moet(elke nacht dus? zou je wel denken als je ziet hoe snel 'n smartphone in de dagelijkse praktijk leegloopt)

Nee. Het valt me in dit filmpje gewoon allemaal echt tegen. Design is ook niet erg bijzonder en daar hameren ze maar op. Dit design is dus iets wat 'de jeugd' niet wil, niet cool, hot, stoer. Minimalistisch Zweeds , kleine markt. Ik wil graag 'meedoen' met iets en centen verdienen, begrijp me niet verkeerd, maar hou 't gewoon bij 'n goeie smartphone en 'n mooie normale klok voor om de pols.

dvh

Bericht door dvh » 27 jun 2014, 17:29

Dingen zullen inkoop ook behoorlijk kosten. Veel verkopen u must om wat serieuze centen eraan te verdienen, gok ik.

Voor een kleinbedrijf niet zo interessant. Denk ik.
Kijk, dat google glass is weer interessant omdat mensen hierdoor ook weer een nieuwe passende correctiebril erbij aanschaffen.

Een smartwatch inkopen / verkopen voor 300,- of een normaal horloge inkopen/verkopen voor hetzelfde geld..
Tja :)

Bram

Bericht door Bram » 27 jun 2014, 23:30

Robin schreef:Aan de hand van dat filmpje wat erg over 't (ronde) design gaat(en dan is 't gewoon 'n kruising tussen 'n Danish/Design/Jacob Jensen en 'n Swatch, 'niks bijzonders' dus) , het lijkt op de slaapstand wel 'n sensor van obers in de horeca , en hoe te bedienen/de beelden op 't klokje, is mijn mening dat dit niet mijn handel is. Ergo ik vind 't adhv dit filmpje allemaal wat net niet/kinderachtig Knight Rider(de bediening ook)
Ook dat ie dus aan 'n dock moet(elke nacht dus? zou je wel denken als je ziet hoe snel 'n smartphone in de dagelijkse praktijk leegloopt)

Nee. Het valt me in dit filmpje gewoon allemaal echt tegen. Design is ook niet erg bijzonder en daar hameren ze maar op. Dit design is dus iets wat 'de jeugd' niet wil, niet cool, hot, stoer. Minimalistisch Zweeds , kleine markt. Ik wil graag 'meedoen' met iets en centen verdienen, begrijp me niet verkeerd, maar hou 't gewoon bij 'n goeie smartphone en 'n mooie normale klok voor om de pols.
Dat filmpje laat een concept zien hè, is dus bij lange na niet klaar voor massaproductie.

///Joost

Bericht door ///Joost » 27 jun 2014, 23:43

Ik denk dat een smartwatch toch wat dichter bij een smartphone staat dan bij een horloge. Gaat het een beetje lopen, dan kun je altijd nog instappen.
Ik denk echter zoals eerder aangegeven dat het voor een juwelier totaal niet interessant is, omdat het in principe geen horloge is. Je draagt deze gadget om je pols, dat is de enige 'link'.

dvh

Bericht door dvh » 27 jun 2014, 23:49

Een smartphone is natuurlijk ook geen telefoon maar een gadget. :D

///Joost

Bericht door ///Joost » 27 jun 2014, 23:51

dvh schreef:Een smartphone is natuurlijk ook geen telefoon maar een gadget. :D
Absoluut.

Robin

Bericht door Robin » 28 jun 2014, 09:46

Bram schreef:
Robin schreef:Aan de hand van dat filmpje wat erg over 't (ronde) design gaat(en dan is 't gewoon 'n kruising tussen 'n Danish/Design/Jacob Jensen en 'n Swatch, 'niks bijzonders' dus) , het lijkt op de slaapstand wel 'n sensor van obers in de horeca , en hoe te bedienen/de beelden op 't klokje, is mijn mening dat dit niet mijn handel is. Ergo ik vind 't adhv dit filmpje allemaal wat net niet/kinderachtig Knight Rider(de bediening ook)

Dat filmpje laat een concept zien hè, is dus bij lange na niet klaar voor massaproductie.

Dat denk ik niet Bram. Dit is gewoon 100% het design en wat er qua software inzit is t dan ook.of er nou 60x buienradar en Candy Crush of Angry Birds inzit doet dan niet terzake.
Kortom ik blijf bij mijn standpunt.

WJ

Bericht door WJ » 28 jun 2014, 13:53

Ik zie meer in een armband, zoals waar Razer nu mee bezig is;

http://www.razerzone.com/nabu" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie