Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Petrolhead Tom

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Petrolhead Tom » 26 dec 2013, 14:29

Arthur schreef:Ligt eraan, Tom. Als je aan het begin van je carrière staat en je gaat in de toekomst meer verdienen (wat niet ondenkbaar is bij bepaalde banen) dan is het niet raar om gelijk hoog/hoger in de boom te gaan zitten. Zolang je het maar wel kan betalen natuurlijk, daar staat of valt alles mee. Zelf heb ik ervoor gekozen om iig m'n hypotheek bruto te kunnen betalen. Mocht dan de aftrek weg vallen heb ik geen probleem. En nu elk jaar een leuk spaarpotje :D
Maar voor een ieder ligt de situatie anders. Hangt ook veel vanaf waar je wilt of kunt wonen. Ik neem aan dat bv een postbode in de Randstad net zoveel verdient als de postbode elders in het land (bij mijn baan/werk iig wel). Toch kan de ene niet dezelfde woning kopen als de andere maar wel dezelfde max hypotheek krijgen. Wil hij toch in een leuke buurt wonen of in een leuk huis dan zal hij hoger (tot bv. die max) in de boom moeten zitten dan die ander. Dan kun je wel vinden dat dat dom is of dat hij maar ergens anders moet gaan werken, "ofzo". Als het allemaal zo makkelijk was... :)
Het is altijd wel makkelijk oordelen over een ander maar dat blijft lastig als je de omstandigheden niet kent.
Daar is natuurlijk ook wel wat voor te zeggen Arthur, en ik ga er bijvoorbeeld ook vanuit dat ik de komende jaren meer ga verdienen en mijn vriendin ook, maar dan gaat het sparen helemaal hard. Nu kunnen we de woning al makkelijk betalen en wordt dat de komende jaren alleen maar beter. Wij hebben er voor gekozen om hoe dan ook alles te kunnen doen. Dus lekker op vakantie, een mooie auto rijden, dingen aan het huis veranderen die niet naar de zin zijn, nergens op te hoeven besparen. Dat soort zaken vinden wij belangrijk. Dat deze woning nog geen garage heeft is even niet anders. Dat komt in de toekomst wel een keer. Voor nu vind ik het zo prima.

Je kunt dus beide kanten op redeneren en daar is eigenlijk geen goed of fout in. Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 dec 2013, 20:30

Waarom al die subsidie naar sterke windlobby?
wat een bedragen als dat doorgaat :shock:
wat een verspilling als dat doorgaat...gekkenwerk.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/ ... -windlobby" onclick="window.open(this.href);return false;

stukje daaruit>

Als je met behoudende, realistische aannames uitrekent wat alleen de 10,5 GW aan windparken uit het energieakkoord de burger extra gaat kosten, kom je uit op zo’n 55 miljard euro. De SER is blijkbaar vergeten even uit te rekenen wat voor prijskaartje er aan het akkoord hangt. Even Amersfoort bellen dus maar? ...

Dat astronomische bedrag van 55 miljard is bijna drie maal zoveel als alle gigaprojecten die ik in de Nederlandse geschiedenis kan bedenken bij elkaar opgeteld: Betuwelijn, JSF, HSL, Noord-Zuid lijn, Deltawerken, Afsluitdijk en Fyra kostten samen zo’n 20 miljard.

Als je de inpassingsverliezen van windenergie in het net en de indirecte kosten van bijvoorbeeld waardedaling van onroerend goed daarbij optelt kom je op 100 miljard. Afgeschreven over 15 jaar komt dat de burger op ruim duizend euro per gezin per jaar. Daarvoor krijgt hij dan in theorie 3 procent van de 16 procent duurzame energievoorziening die de overheid binnen tien jaar wil realiseren. Die duizend euro per jaar is dus nog maar het allereerste begin.
Rekent u me rustig na, ik heb alles uitgebreid en begrijpelijk voorgerekend in mijn blog “Astronomische kosten energieakkoord verzwegen”.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 dec 2013, 14:07

Veranderingen 2014;

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2217 ... 014__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.telegraaf.nl/dft/22172366/__ ... 014__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja, 2014 het jaar van verandering en hoop...................... :tooth:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 dec 2013, 14:14

GTRene schreef:
Waarom al die subsidie naar sterke windlobby?
wat een bedragen als dat doorgaat :shock:
wat een verspilling als dat doorgaat...gekkenwerk.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/ ... -windlobby" onclick="window.open(this.href);return false;

stukje daaruit>

Als je met behoudende, realistische aannames uitrekent wat alleen de 10,5 GW aan windparken uit het energieakkoord de burger extra gaat kosten, kom je uit op zo’n 55 miljard euro. De SER is blijkbaar vergeten even uit te rekenen wat voor prijskaartje er aan het akkoord hangt. Even Amersfoort bellen dus maar? ...

Dat astronomische bedrag van 55 miljard is bijna drie maal zoveel als alle gigaprojecten die ik in de Nederlandse geschiedenis kan bedenken bij elkaar opgeteld: Betuwelijn, JSF, HSL, Noord-Zuid lijn, Deltawerken, Afsluitdijk en Fyra kostten samen zo’n 20 miljard.

Als je de inpassingsverliezen van windenergie in het net en de indirecte kosten van bijvoorbeeld waardedaling van onroerend goed daarbij optelt kom je op 100 miljard. Afgeschreven over 15 jaar komt dat de burger op ruim duizend euro per gezin per jaar. Daarvoor krijgt hij dan in theorie 3 procent van de 16 procent duurzame energievoorziening die de overheid binnen tien jaar wil realiseren. Die duizend euro per jaar is dus nog maar het allereerste begin.
Rekent u me rustig na, ik heb alles uitgebreid en begrijpelijk voorgerekend in mijn blog “Astronomische kosten energieakkoord verzwegen”.
Wat de flying fok.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 dec 2013, 14:19

http://www.z24.nl/economie/pimco-waarsc ... n-eurozone" onclick="window.open(this.href);return false;

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 29 dec 2013, 14:28

Het "mensen de mineur in lullen" is weer begonnen. Als het straks echt gebeurt reageren we tenminste weer gelaten...

Hier kan ik helemaal niets mee. Wat nu te doen? M'n geld uitgeven aan goederen, eten, aflossing? Gewoon negeren en we zien het wel :)

SteV6

Bericht door SteV6 » 29 dec 2013, 14:37

Hoop = uitgestelde teleurstelling
"The best way to save money, is to spend it ..."
:mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 dec 2013, 14:47

Heerlijk! :D

GTRene

Bericht door GTRene » 29 dec 2013, 14:52

romo schreef:Veranderingen 2014;

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2217 ... 014__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooie lijst, kan me in vele nwe zaken goed vinden.

en lol @SteV6 :mrgreen:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 29 dec 2013, 15:36

"Gemeenten mogen burgers een boete opleggen die kan oplopen tot 325 euro als die belangrijke wijzigingen niet op tijd doorgeven aan de gemeente. Een nieuw adres moet bijvoorbeeld binnen 5 dagen na verhuizing worden doorgegeven."

Helemaal niet uit balans ofzo :coffee:

GTRene

Bericht door GTRene » 29 dec 2013, 16:42

denk dat ze het 'streng' doen ivm de vele fraude gevallen met woningen/huur/uitkeringen/subsidies e.d.

goed dus dat ze het iets proberen tegen te gaan of strenger op toe te kunnen zien oid, het zal vooral om bepaalde groepen/mensen gaan denk.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 dec 2013, 16:48

smiley schreef:
"Gemeenten mogen burgers een boete opleggen die kan oplopen tot 325 euro als die belangrijke wijzigingen niet op tijd doorgeven aan de gemeente. Een nieuw adres moet bijvoorbeeld binnen 5 dagen na verhuizing worden doorgegeven."

Helemaal niet uit balans ofzo :coffee:
Ik ga er voor het gemak even van uit dat de boete niet begint bij een bedrag van € 325 en verder wat Rene zegt. Het is lang niet gek dat er wat strenger gekeken wordt naar mensen die niet terug te vinden zijn in de GBA. Dat maakt het voor veel schuldeisers ook een stuk makkelijker om een vordering te innen. :thumbup:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 29 dec 2013, 17:28

Mensen die zich (opzettelijk) niet inschrijven in het GBA na verhuizing, zijn ook niet bepaald de types met 325 euro op zak.
Dus dit is voor de vergeetachtigen?

GTRene

Bericht door GTRene » 29 dec 2013, 17:55

op zak hoeft ook niet, van de uitkering inhouden of geen uitkering verstrekken als ze geen adres opgeven.
ze hebben in elk geval iets meer een 'stok' achter de deur voor bepaalde types :ongeveer als:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 dec 2013, 18:36

GTRene schreef:op zak hoeft ook niet, van de uitkering inhouden of geen uitkering verstrekken als ze geen adres opgeven.
ze hebben in elk geval iets meer een 'stok' achter de deur voor bepaalde types :ongeveer als:
Er zijn ook mensen die gewoon loon ontvangen van de baas. :bag:

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 29 dec 2013, 19:04

Hmmm....linksom of rechtsom is het weer een welhaast Kafka-esk bureaucratisch middel om meer geld binnen te halen. Je wordt in allerlei onbenulligheden en onzin gedwongen (waarom is de termijn vijf dagen, en niet dertig? Gewoon, just for the sake of the argument and semantics.....). Met de tegenreacties al uit te tekenen: "Waarom zou u een verhuizing/adreswijziging later dan vijf dagen willen doorgeven meneer? Dat maakt u toch niets uit?".

Iemand die zich opzettelijk niet inschrijft of niet wil inschrijven, gaat dat echt niet nu ineens wel inschrijven, omdat er wellicht een boete volgt. Nee, dit gaat lui raken die in de consternatie van verhuizen/schoonmaken/verbouwen/spullen kwijtraken na zes dagen aan de balie van het gemeentehuis verschijnen om een adreswijziging door te geven.

Het zou pas echt nieuws zijn als gemeenten de mogelijkheden zouden onderzoeken om efficiënter te werken en minder geld over de balk te smijten. Even in de alles-over-één-kam-modus........ :bag:

Blegh.....

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 dec 2013, 19:54

Vlokmans schreef:Hmmm....linksom of rechtsom is het weer een welhaast Kafka-esk bureaucratisch middel om meer geld binnen te halen. Je wordt in allerlei onbenulligheden en onzin gedwongen (waarom is de termijn vijf dagen, en niet dertig? Gewoon, just for the sake of the argument and semantics.....). Met de tegenreacties al uit te tekenen: "Waarom zou u een verhuizing/adreswijziging later dan vijf dagen willen doorgeven meneer? Dat maakt u toch niets uit?".

Iemand die zich opzettelijk niet inschrijft of niet wil inschrijven, gaat dat echt niet nu ineens wel inschrijven, omdat er wellicht een boete volgt. Nee, dit gaat lui raken die in de consternatie van verhuizen/schoonmaken/verbouwen/spullen kwijtraken na zes dagen aan de balie van het gemeentehuis verschijnen om een adreswijziging door te geven.

Het zou pas echt nieuws zijn als gemeenten de mogelijkheden zouden onderzoeken om efficiënter te werken en minder geld over de balk te smijten. Even in de alles-over-één-kam-modus........ :bag:

Blegh.....
Laatste jaren niet verhuisd zeker? Wat een ongelooflijk lul verhaal.

Ik ben dit jaar verhuisd en heb mijn verhuizing binnen 2 minuten online geregeld. Efficiënter kan niet. Gewoon een maand voordat ik ging verhuizen dus niks met vijf dagen de tijd te hebben je hebt tijd zat.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 29 dec 2013, 20:23

Petrolhead Tom schreef:
Vlokmans schreef:Hmmm....linksom of rechtsom is het weer een welhaast Kafka-esk bureaucratisch middel om meer geld binnen te halen. Je wordt in allerlei onbenulligheden en onzin gedwongen (waarom is de termijn vijf dagen, en niet dertig? Gewoon, just for the sake of the argument and semantics.....). Met de tegenreacties al uit te tekenen: "Waarom zou u een verhuizing/adreswijziging later dan vijf dagen willen doorgeven meneer? Dat maakt u toch niets uit?".

Blegh.....

Ik ben dit jaar verhuisd en heb mijn verhuizing binnen 2 minuten online geregeld. Efficiënter kan niet. Gewoon een maand voordat ik ging verhuizen dus niks met vijf dagen de tijd te hebben je hebt tijd zat.
Precies. Zodat je weet dat je gaat verhuizen alvast nieuwe adres doorgeven en een verhuisdatum.

Gemeente is nu toevallig met een onderzoek bezig naar het adres waar ik woon. Staan nog 4 voorgaande bewoners geregistreerd op mijn adres die ondertussen alweer vertrokken zijn naar het buitenland. Wat mij betreft mag de in- en uitschrijving veel strenger worden gecontroleerd.

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 29 dec 2013, 22:00

[/quote]

Ik ben dit jaar verhuisd en heb mijn verhuizing binnen 2 minuten online geregeld. Efficiënter kan niet. Gewoon een maand voordat ik ging verhuizen dus niks met vijf dagen de tijd te hebben je hebt tijd zat.[/quote]

:clap: Zeker met dat nieuwerwetse interweb ofzo?

Alsof dat het punt is....of je je verhuizing online doorgeeft of niet. Anyways.....verder hebben jullie uiteraard absoluut gelijk.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 03 jan 2014, 11:26

Interessant artikel op de Correspondent:

https://decorrespondent.nl/580/hoe-feit ... 0-28cbce97

Niels v D

Bericht door Niels v D » 03 jan 2014, 11:46

Bram schreef:Interessant artikel op de Correspondent:

https://decorrespondent.nl/580/hoe-feit ... 0-28cbce97
Wat de schrijver eigenlijk probeert te zeggen is dat door het linkse en rechtse populisme het rationeel denken wordt ondergesneeuwd.. De grootste schreeuwers krijgen nou eenmaal de meeste aandacht in Nederland.

Bram

Bericht door Bram » 03 jan 2014, 11:52

Klopt. Af en toe heb zie ik bijvoorbeeld Wilders met een punt komen waarvan ik dan denk, als je dat wat meer uitdiept, nuanceert en op een normale manier brengt, is het effect ervan waarschijnlijk groter en ga ik er misschien nog in mee ook.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 jan 2014, 12:18

Bram schreef:Klopt. Af en toe heb zie ik bijvoorbeeld Wilders met een punt komen waarvan ik dan denk, als je dat wat meer uitdiept, nuanceert en op een normale manier brengt, is het effect ervan waarschijnlijk groter en ga ik er misschien nog in mee ook.
Is dat niet zijn hele probleem? De man scoort aan de lopende band punten bij zo'n beetje alle hardwerkende Nederlanders en helpt dan al zijn geloofwaardigheid weer om zeep met een actie als zo'n sneue kut sticker.

Wat dat betreft is het gewoon een waardeloze politicus.

Bram

Bericht door Bram » 03 jan 2014, 12:32

Zeker ja. Zijn politieke collega's nemen hem daardoor en dat vind ik begrijpelijk, totaal niet meer serieus. Ik geloof niet dat Wilders dom is, maar op dit vlak slaat die wat mij betreft de plank gewoon behoorlijk mis.

350 Z

Bericht door 350 Z » 03 jan 2014, 15:26

Het debat draait eigenlijk nooit meer om wat er aan de hand is, maar alleen nog om wie het aankaart
Klopt Wilders deponeert iets en word aangevallen omdat hij het is. Aanvallen op wat hij zegt gebeurt eigenlijk niet of nauwelijks terwijl hij echt vaak het gelijk aan zijn zijde heeft. Laatste voorbeeld is de stikker. Op de sticker staat: "De islam is een leugen. Mohammed is een boef. De koran is gif." In plaats dat de politiek hem erop aanvalt van wat er niet klopt aan die tekst vallen ze Wilders aan.

Plaats reactie