Daar is natuurlijk ook wel wat voor te zeggen Arthur, en ik ga er bijvoorbeeld ook vanuit dat ik de komende jaren meer ga verdienen en mijn vriendin ook, maar dan gaat het sparen helemaal hard. Nu kunnen we de woning al makkelijk betalen en wordt dat de komende jaren alleen maar beter. Wij hebben er voor gekozen om hoe dan ook alles te kunnen doen. Dus lekker op vakantie, een mooie auto rijden, dingen aan het huis veranderen die niet naar de zin zijn, nergens op te hoeven besparen. Dat soort zaken vinden wij belangrijk. Dat deze woning nog geen garage heeft is even niet anders. Dat komt in de toekomst wel een keer. Voor nu vind ik het zo prima.Arthur schreef:Ligt eraan, Tom. Als je aan het begin van je carrière staat en je gaat in de toekomst meer verdienen (wat niet ondenkbaar is bij bepaalde banen) dan is het niet raar om gelijk hoog/hoger in de boom te gaan zitten. Zolang je het maar wel kan betalen natuurlijk, daar staat of valt alles mee. Zelf heb ik ervoor gekozen om iig m'n hypotheek bruto te kunnen betalen. Mocht dan de aftrek weg vallen heb ik geen probleem. En nu elk jaar een leuk spaarpotje![]()
Maar voor een ieder ligt de situatie anders. Hangt ook veel vanaf waar je wilt of kunt wonen. Ik neem aan dat bv een postbode in de Randstad net zoveel verdient als de postbode elders in het land (bij mijn baan/werk iig wel). Toch kan de ene niet dezelfde woning kopen als de andere maar wel dezelfde max hypotheek krijgen. Wil hij toch in een leuke buurt wonen of in een leuk huis dan zal hij hoger (tot bv. die max) in de boom moeten zitten dan die ander. Dan kun je wel vinden dat dat dom is of dat hij maar ergens anders moet gaan werken, "ofzo". Als het allemaal zo makkelijk was...![]()
Het is altijd wel makkelijk oordelen over een ander maar dat blijft lastig als je de omstandigheden niet kent.
Je kunt dus beide kanten op redeneren en daar is eigenlijk geen goed of fout in. Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft.