Zelf kom ik prima uit met de stopcontact lader op 10 of 13A op kantoor overdag, dat is dan wel voor woon en werk en wat korte ritjes in de omgeving in de avond.
Als je gewoon een redelijk dikke accu hebt van 85 KWH of meer dan is snel laden met 150 KWH toch voldoende, het hoeft niet per se altijd sneller. Als je met 750 km range start en na een uur of 2a 3 doe je een pauze, dan hoeft hij niet weer helemaal ram vol te zitten maar als je er steeds wat bij doet en je hebt daarmee dat je bestemming haalt kun je hem daar toch de hele nacht weer aan de lader gooien met 11kw wat ook beter voor accu en het net is.
EV auto's (elektrische)
- Elise
Re: EV auto's (elektrische)
145km op een halve tank met dit weer, met rustig opladen 23,4kWh naar de 100%
(Viel me wel op dat hij flink stond te blazen zo in de volle zon opladen)
Dat is 1:6,2 incl. laadverliezen.
130 op de CC op de snelweg met wind tegen schiet het verbruik volgens de BC wel enorm omhoog.
De chef hier is blij met de i3 en die rijdt rustig
-
OnlineLuco
Re: EV auto's (elektrische)
Toch vermakelijk dit, eerst allemaal klagen dat het laden onderweg zo lang duurt, voor mij daarom geen ev.
Nou dat probleem is weg en dan is het ineens niet meer nodig om sneller weg te kunnen dan met tanken.
Nou dat probleem is weg en dan is het ineens niet meer nodig om sneller weg te kunnen dan met tanken.