Smart Roadster
- RobS
- GTRene
ja maar mag je er dan ook mee rijden naar NL toe...ik verzeker ook altijd een geimporteerde auto bv uit DLD op chassisnummer maar mag er dan niet de straat mee opRob Schouten schreef:Verzekeren kan op chassisnr.GTRene schreef:gefeliciteerd kerel 8)
maareuh hoe heb je dat gedaan? ik lees naar huis gereden...met die Lotus? hoe doe je dat met verzekering en kenteken dan...kan ik dat misschien onthouden als ik ooit eens ga shoppen in the UK 8)

- Jurriaan
Op deze pagina ook maar even quoten die fotoStéphane schreef:F#$k itEén foto dan toch maar:
[img:1680:1029]http://www.8200rpm.com/gallery/101/Elise.jpg[/img]
Ik ga morgen een nieuw topic voor de Elise openen.

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- gerard lubbe
- Stéphane
Nog weer even snel een update over de roadster. Nieuwe voorspoiler (beschadigd tijdens transport na motorschade) is inmiddels weer gemonteerd en ook de olie is inmiddels ververst (ruim 1500km gereden al weer). Beide gratis gedaan, voor de spoiler logisch maar olie verversen en filter vervangen niet meteen. Was onderdeel van de al betaalde nieuwe motor. Enige wat nog niet opgelost is, is probleem met AFR-meter en de daardoor veroorzaakte storing op de ECU. Sander moet hier binnenkort nog even naar kijken om dat op te lossen. Desnoods laat ik die AFR meter er gewoon uithalen. Opgelost wordt het in ieder geval en de roadster zal echt 100% OK zijn voordat hij weg gaat.
- Stéphane
Vandaag nog even een paar dingen gedaan aan de roadster. Motorstoringslampje brandde altijd, doordat de AFR meter in de plaats van de originele lambda-sonde zat. Zijn wel manieren om dat te omzeilen met weerstandjes, maar op de een of andere manier werkte dat of kregen wij het in ieder geval niet werkend. Daarom de AFR meter nu verwijderd en weer een originele (nieuwe) lambda-sonde er in gezet. Lampje is nu uit. Is wel zo handig als hij naar smartcenter Den Haag gaat 
Over lampjes gesproken, een van de stadslichtjes was er ook mee opgehouden. Destijds had ik van die witte ledjes gekocht om het beter aan te laten sluiten bij xenon. Tussentijds die verkocht en de dag daarna ging dat 5W lampje stuk. Weer nieuwe gekocht en vandaag met vereende handigheid die ook kunnen monteren. Rechtsvoor zit het reservoir voor de ruitensproeiervloeistof en dat maakt het allemaal niet echt toegankelijk.
Ik vind het er nu in ieder geval erg goed uitzien. Zal morgen nog wel eens even een foto maken. Vandaag hem ook maar weer eens netjes gemaakt en ik vind hem er nog steeds erg goed uitzien. Morgen nog even waxen misschien. Eigenlijk wel jammer dat-ie weg moet

Over lampjes gesproken, een van de stadslichtjes was er ook mee opgehouden. Destijds had ik van die witte ledjes gekocht om het beter aan te laten sluiten bij xenon. Tussentijds die verkocht en de dag daarna ging dat 5W lampje stuk. Weer nieuwe gekocht en vandaag met vereende handigheid die ook kunnen monteren. Rechtsvoor zit het reservoir voor de ruitensproeiervloeistof en dat maakt het allemaal niet echt toegankelijk.
Ik vind het er nu in ieder geval erg goed uitzien. Zal morgen nog wel eens even een foto maken. Vandaag hem ook maar weer eens netjes gemaakt en ik vind hem er nog steeds erg goed uitzien. Morgen nog even waxen misschien. Eigenlijk wel jammer dat-ie weg moet

- Stéphane
Even voor het beeld, dan krijg je dus zoiets. Zoals gezegd vind ik het zelf er zo wel beter uitzien:
[img:1500:1000]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_4300.jpg[/img]
[img:1500:1000]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_4303.jpg[/img]
[img:1500:1000]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_4300.jpg[/img]
[img:1500:1000]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_4303.jpg[/img]
- Macboy
- Stéphane
- MartijnGizmo
- Stéphane
Beide is nog mogelijk, maar ik moet er nog langs gaan. Met verwijderen van de AFR meter is motorstoringslampje uit, dus dan hoeven ze daar niet over te piepenJurriaan schreef:Is'ie nu verkocht aan't Smart Centre? Of zetten ze 'm daar te koop voor je?

Grappige is dat jij een van de weinigen bent hier die in beide auto's heeft meegereden. Dus jij kunt het zeggenJurriaan schreef:Blijft wel een gaaf ding, hoewel ik toch wat meer een zwak voor je Elise heb.

- Stéphane
Goed. Zoals te zien is in het "Te Koop Aangeboden"-forum is hij dus nu verkocht. Op zich nog best bijzonder, want ik had hem eigenlijk maar heel beperkt (smartforum en hier) te koop staan. Maar via een andere roadster-rijder met de koper in contact gekomen. Volgende week nog 2 dingen regelen (vervangen knipperlicht-unit en katalysator) en dan de week daarna overschrijven. De nieuwe koper betaalt ook 10% aan, dus wat dat betreft gelijk zekerheid dat het doorgaat.
Uiteindelijk dubbel gevoel nu hij weg gaat. Enerzijds blij maar van de andere kant vind ik het gewoon ook echt serieus jammer. De afgelopen tijd nog best af en toe ermee gereden en het is en blijft gewoon een erg leuke auto om mee te rijden.
Maar goed, hij gaat weg dus nu tijd om afscheid te nemen...ik word er bijna emotioneel van
Uiteindelijk dubbel gevoel nu hij weg gaat. Enerzijds blij maar van de andere kant vind ik het gewoon ook echt serieus jammer. De afgelopen tijd nog best af en toe ermee gereden en het is en blijft gewoon een erg leuke auto om mee te rijden.
Maar goed, hij gaat weg dus nu tijd om afscheid te nemen...ik word er bijna emotioneel van