Pagina 34 van 81

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 10:53
door Wimo
Tjsa, ik vlieg gewoon maar als ik Barcelona invoer in de navigatie geeft de Tesla perfect aan waar ik moet stoppen om (gratis) te laden.

Stoppen moet ik toch..

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 10:55
door Hielke
alt schreef: 04 apr 2019, 19:46 Hier een video over hoelang je met een Audi Etron met 200 kmh op de autobahn kan rijden.
https://www.youtube.com/watch?v=NE2HSfC0f8k
Vreemd kanaal. Iets met klok en klepel. Na ruim 100 km een lege accu en dan geen conclusies trekken.

https://www.youtube.com/watch?v=IMM4j7Z875M

Deze is ook goed. Laten ze de Tesla Model 3 op de natte witte strepen optrekken. En dan vraagt zich daar niemand of hoe het kan dat die auto niet van kiet ging.

"Vorsprung durch Technik ist unser Thema". Een klein beetje inzicht kan ook geen kwaad.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 11:02
door Robin
Ik wil echt graag eens één heel weekend de snelste Model 3 mee graag....

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 11:03
door JP
Met de groeiende EV markt op de snelweg, vind je dan wel altijd plek om bij te laden ?

@ Robin: ik had graag Doutzen een weekend....

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 11:06
door FreudeamFahren
Robin schreef: 05 apr 2019, 11:02 Ik wil echt graag eens één heel weekend de snelste Model 3 mee graag....
Er is zo veel aanloop dat het een half uurtje max is, geen weekend. Helaas.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 11:08
door Wimo
Er zijn duizenden plekken om te laden. Je loopt altijd een risico dat de Superchargers vol zijn maar dat weet de auto netjes vooraf. Alternatieven zijn fastneds etc. Van deze wereld. Ik heb zon dongle waarmee ik overal kan laden op rekening ... Tot op heden 1x gebruikt bij de Efteling :)

Doutzen voor een weekend wil ik ook wel :roll: de Tesla heb ik al

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 11:21
door Arthur
Is alleen zo duur. Mogelijk duurder dan een Tesla... Want m'n vrouw zal er anders over denken.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 11:25
door Robin
Piet Paulusma heeft voor jullie nog wel een klein gaatje vrij straks, stuk voordeliger:)

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 11:35
door Arthur
Daar had ik dan weer géén ruzie voor over ;)

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 11:58
door Wimo
Zit er subsidie op Doutzen?

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 12:07
door Arthur
Wel een DJ.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 12:57
door allen
Twist schreef: 05 apr 2019, 09:15 Heb net even gecheckt

100km/u rijden = 150wh/km --> 500km
150km/u rijden = 220Wh/km -->340km
200km/u hou je nog te goed, maar ik schat 320Wh/km --> 200km range

Overigens volledig niet relevant, voor mij althans. Ik rij nooit lange stukken 200km/u.

In het optrekken is een Tesla dan weer veel efficiënter dan een ICE (bv mijn 545i of C63), dat kan die maar blijven doen zonder dat de batterij hard leeg gaat
Bedankt. 340 Is nog best netjes bij 150. Benieuwd naar de resultaten met 200 km/u. :thumbup:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 14:03
door Downforce Hans
allen schreef: 05 apr 2019, 12:57
Twist schreef: 05 apr 2019, 09:15 Heb net even gecheckt

100km/u rijden = 150wh/km --> 500km
150km/u rijden = 220Wh/km -->340km
200km/u hou je nog te goed, maar ik schat 320Wh/km --> 200km range

Overigens volledig niet relevant, voor mij althans. Ik rij nooit lange stukken 200km/u.

In het optrekken is een Tesla dan weer veel efficiënter dan een ICE (bv mijn 545i of C63), dat kan die maar blijven doen zonder dat de batterij hard leeg gaat
Bedankt. 340 Is nog best netjes bij 150. Benieuwd naar de resultaten met 200 km/u. :thumbup:
Ja Ellie.......wij van WC eend....... :zwijntje:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 14:07
door allen
Ja gast. Zoals ik al eeuwen roep dat de Defender geweldig is, maar jij erbij blijft dat Toyota de bom (complete onzin van je) is! Een hoop wc eenden hier op df!

En ipv zeiken, wees nou eens een keer blij dat iemand gewoon een direct antwoord geeft in plaats van zo'n onzinnig filmpje die je persee moet bekijken als je het antwoord wilt weten.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 16:15
door alt
Ik lees nu toch dat men hier op het df-forum toch begint te begrijpen dat een ev bij dagelijks gebruik in de buurt van een ice begint te komen.
Als ik naar Rome wil, dan neem ik het vliegtuig, goeiekoper dan een ice & sneller.
Als ik het andere einde van Nederland wil, dan neem ik de ev net zo snel & kost niks, buiten de afschrijving & die is veel lager als een ice. Vooral als een diesel.
Ik blijf een Hollander, let zowel op de kleintjes, als op de grote kosten.
Daarnaast heb ik mijn fun-auto, daar kan geen koekblik moet met V12 tegenop.
Maar ik hoop dat de prijzen van de ev's blijven zakken, want nu betaal je voor een nieuwe of gebruikte de hoofdprijs.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 16:21
door Downforce Hans
allen schreef: 05 apr 2019, 14:07 Ja gast. Zoals ik al eeuwen roep dat de Defender geweldig is, maar jij erbij blijft dat Toyota de bom (complete onzin van je) is! Een hoop wc eenden hier op df!

En ipv zeiken, wees nou eens een keer blij dat iemand gewoon een direct antwoord geeft in plaats van zo'n onzinnig filmpje die je persee moet bekijken als je het antwoord wilt weten.
Ik begin een WC eend ineens veel aardiger te vinden dan een PEKING eend....... :duck:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 17:00
door romo
Ik ga pas over als het echt niet anders meer kan.

-Benzine kar te duur qua brandstof dan wel fiscaal te veel belast t.o.v. EV
-Benzine kar geweigerd om milieu redenen


De prijzen van EV zullen echt fors moeten dalen om Jan met de Pet (vergeef me de term) deze karren te kunnen verkopen, het kleine welvarende deel der natie die het zich kunnen permitteren (al dan niet fiscaal gestimuleerd) gaan het (millieu)verschil niet maken.

Kortom; het gaat nog wel even duren, dat gat ga ik nog maximaal gebruiken.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 17:17
door Arthur
Klopt.
Wat Alt zegt gaat razendsnel veranderen zodra er meer aanbieders zijn en met meer betaalbare modellen. Natuurlijk gaan die 'weer' gewoon afschrijven zoals nu de 'ICE' doen. En ook de maandelijkse lasten zullen dat niveau minimaal gaan halen. Denk maar niet dat de regering ons goedkoper laat rijden, in wat voor uitvoering dan ook.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 17:22
door romo
Ik hoop dan nog op een ICE op H2, als benzine alternatief.

Verder mee eens; goedkoper gaat het nooit worden. Hoe dan ook moet de staatskas gevuld.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 17:23
door Arthur
Dat is ook wat ik hoop. Waterstof/EV voertuig lijkt me een stuk gebruiksvriendelijker.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 18:09
door Robin
Als ik zie waar de(vaak economisch niet al te voortvarende grote delen van de) rest van de wereld mee/in rijdt denk ik dat we in 2100 nog de helft niet op EV hebben, als we dat al/nog EVhebben. Ook het electriciteitsnet qua aanpassingen als (tientallen) miljoenen mensen electrisch gaan rijden.

Het gaat hier om de portemonnee en subsidies en lekker en leuk, maar de realiteit is anders.

Waarom switchen naar 'n alternatief wat minstens zo vervuilend is in fabricage en nadat de accus uitgewerkt zijn?
Omdat we allemaal 'gedwongen' worden door regeringen en groene maffia, door subsidiespelletjes en dergelijke.

ICE is zo gek nog niet.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 18:38
door Arthur
Daar heb je (ook) een punt. Het is ook meer moeten/dwingen dan willen...

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 19:16
door Wimo
Heb je bewijs dat het net zo vervuilend is dan? De olieindustrie is verre van schoon... Accu's kun je 'gewoon' recyclen dus dat is niet echt een argument.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 19:25
door Martijn_bmw
FreudeamFahren schreef: 05 apr 2019, 10:52 Even los van of 't waar is of niet dat "ze allemaal 90 op de rechter baan sukkelen". Wat maakt het uit wat Tesla rijders doen dan? Ik kom ook dagelijks Lupo 3ls tegen die achter vrachtwagens hangen om 1op40 te scoren. Het zal wel.

Ik rijd elektrisch niet anders dan ik met een dagelijkse ICE deed. Als er ruimte is rijd ik door, is het vol (lees: 98% van de tijd) roei ik mee met de meute. Trappen kan in (in het bewoonde deel van) Nederland sowieso niet en hard rechtuit is saai. Die manier van rijden gaat gewoon prima. Range anxiety of range issues: 0. Afgelopen maandag 850 km Benelux gedaan op een dag. Normaal gereden, onderweg paar keer aan de Supercharger. Niet meer reistijd gehad, afspraken gewoon kunnen doen, me suf gebeld onderweg. Ging prima. Volgas ermee naar Milaan of Barcelona? Dat gaat niet. Wil ik ook niet. Jij wel? (Nu nog) Geen elektrische auto nemen dan. Ik ga van de zomer elektrisch naar het zuiden van Toscane en voorzie 0 problemen. Jij niet? Geen elektrische auto nemen dan. Veranderen vindt de mens altijd spannend. Maar telkens dezelfde bezwaren oplepelen vanaf de zijlijn wordt dit draadje niet interessanter van vind ik. Wil niet zeggen dat "men" die niet zou mogen posten. Vooral doen. Ook dat moet een ieder lekker zelf weten. Maar met het weerleggen ben ik vlug klaar. Next!

Afbeelding

Afgelopen woensdag ook een uurtje Model 3 gestuurd. De blauwe Performance demo uit Duiven was het. lk vond het een serieus goed sturende auto. Heb 'm echt bij het nekvel gehad. Ik kreeg hem niet aan het roteren, maar heb de trackmodus niet aan gehad en hij voelt aan alsof hij dat roteren (= aanzet tot mooi skuun) echt wel kan. Ik zou er eens een uurtje op nat mee willen hoeken, graag met kleinere wielen en zonder 20" Michelin Pilot Sports, om dat echt te kunnen zeggen. Je kunt verder serieus diep een bocht in remmen, super zuiver insturen en dan heel vroeg op het gas. En dan maakt ie ook echt meters. Het gewicht verbloemt hij daarbij volledig: een e39 M5 weegt evenveel en die laat dat gewicht echt wel meer merken. Stuurinrichting werkt mee, maar communiceert beperkt: "what else is new" bij de huidige generatie auto's? Acceleratie moge duidelijk zijn: je trapt er soms jezelf, en vaak je passagiers, misselijk mee.

Het lege interieur beviel mij super: je hebt enorm zicht voorwaarts. Beetje alsof je het uitzicht van een Espace combineert met het laag zitten en die zitpositie van een 3 serie. In het linker bovenhoekje van het schermpje kun je de snelheid zien en dat vond ik meer dan voldoende in mijn zichtveld liggen. De stoelen zijn puik, niveautje Duits, al mis je wel een uitschuifbare zitting. Afwerking vond ik prima, al zijn er echt wel dingen die beter kunnen. Als je de bank om klapt is de afwerking van de opening vanaf het interieur naar kofferbak bijvoorbeeld zwaar ondermaats. De Model S voelt aan als tussen een 5 en een 7, dit is meer een 3. Geluidsniveau is hoger dan in de S, en de S is sowieso comfortabeler.
Dank voor deze review, ik heb over 3 weken een uurtje geboekt staan. Wordt een serieuze optie als lease. En dan de m135i omruilen voor een M3 of Z4M

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 apr 2019, 19:27
door romo
De grondstoffen voor accu's zijn verre van schoon, laat staan de winning van die stoffen.

Daar is ook genoeg over geschreven en ook onderzocht.

Dan iedereen aan een accu, die ook niet groen wordt opgeladen, dan met miljoenen man dit tegelijk en de zekering knalt uit het net.

Er zijn nogal wat hobbels op de weg naar EV rijden voor iedereen.