Tesla Model 3
-
- Berichten: 2504
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Tesla Model 3
Natuurlijk koop je hem zakelijk Leasen is een stuk minder interessant. Bij de 3 is leasen al beter.. maar de subsidies die je voorheen kreeg bij kopen waren absurd. Onder de streep is/was het mogelijk een model S te rijden voor minder geld dan een 3 serie..
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Tesla Model 3
Ach, alle waar is naar z'n geld. Kortingen ook... 

-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Tesla Model 3
Eh? Werken achter het stuur op autopilot? Dat mag toch niet eigenlijk of? Ik zie de 'bestuurder' vaak gewoon rechtuit kijken naar de kont van de trailer/bus. Met een sip gezichtje:)Wimo schreef: 04 apr 2019, 12:44 Ik zie geen reden om 95 te rijden.. misschien zijn ze aan het werk terwijl autopilot werkt?
Dan zou ik eerder tussendoor gaan laden.. 95 gaan rijden om te rekken is retarded ongeacht de auto.
En tóch zie ik ze té vaak op die manier genieten van hun auto....
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
-
- Berichten: 2504
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Tesla Model 3
Mag dat niet ?Robin schreef: 04 apr 2019, 14:25Eh? Werken achter het stuur op autopilot? Dat mag toch niet eigenlijk of? Ik zie de 'bestuurder' vaak gewoon rechtuit kijken naar de kont van de trailer/bus. Met een sip gezichtje:)Wimo schreef: 04 apr 2019, 12:44 Ik zie geen reden om 95 te rijden.. misschien zijn ze aan het werk terwijl autopilot werkt?
Dan zou ik eerder tussendoor gaan laden.. 95 gaan rijden om te rekken is retarded ongeacht de auto.
En tóch zie ik ze té vaak op die manier genieten van hun auto....

- Will F.
- Berichten: 2347
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Tesla Model 3
Follow the money heeft hier een aantal artikelen ovee geschreven. De regelgeving is vooral gebaseerd op n rekenmodel v .e consultant die meerdere petten op had. (ook Tesla adviseerde) Daarbij is nu wel duidelijk dat dat rekenmrekenmodel een verkeerde weergave vd realiteit geeft, en er dus veel meer subsidie verstrekt en minder co2 uitstoot verlaging gerealiseerd is dan gedacht! Daar komt een interpellumdebat over in 2e kamer.Wimo schreef: 04 apr 2019, 12:55 Natuurlijk koop je hem zakelijk Leasen is een stuk minder interessant. Bij de 3 is leasen al beter.. maar de subsidies die je voorheen kreeg bij kopen waren absurd. Onder de streep is/was het mogelijk een model S te rijden voor minder geld dan een 3 serie..
- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Tesla Model 3
Ik zie hier Tesla/EV rijders toch flink doorboenderen. Je kan overal opladen, en de afstand die je er mee kan rijden is meer dan genoeg.
- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Tesla Model 3
Ach ja, verandering is weerstand. Ik begin er ook nog niet aan. Dat komt meer omdat een mooie EV voor mij niet betaalbaar is. Maar met mijn gebruik zou het heel goed kunnen, daar zou ik het niet om laten.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Tesla Model 3
Model 3 toch? Parel!
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Tesla Model 3
Hier een video over hoelang je met een Audi Etron met 200 kmh op de autobahn kan rijden.
https://www.youtube.com/watch?v=NE2HSfC0f8k
https://www.youtube.com/watch?v=NE2HSfC0f8k
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Tesla Model 3
Na 123km op de Autobahn planken leeg.
Tja....
Tja....
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Tesla Model 3
Hoeveel kilometer doen een Model 3 en S met 200 km/u?
Iemand daar het antwoord van zonder dat je dat uit een dodelijk saai filmpje moet zien te halen?
Iemand daar het antwoord van zonder dat je dat uit een dodelijk saai filmpje moet zien te halen?
-
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Tesla Model 3
Heb net even gecheckt
100km/u rijden = 150wh/km --> 500km
150km/u rijden = 220Wh/km -->340km
200km/u hou je nog te goed, maar ik schat 320Wh/km --> 200km range
Overigens volledig niet relevant, voor mij althans. Ik rij nooit lange stukken 200km/u.
In het optrekken is een Tesla dan weer veel efficiënter dan een ICE (bv mijn 545i of C63), dat kan die maar blijven doen zonder dat de batterij hard leeg gaat
100km/u rijden = 150wh/km --> 500km
150km/u rijden = 220Wh/km -->340km
200km/u hou je nog te goed, maar ik schat 320Wh/km --> 200km range
Overigens volledig niet relevant, voor mij althans. Ik rij nooit lange stukken 200km/u.
In het optrekken is een Tesla dan weer veel efficiënter dan een ICE (bv mijn 545i of C63), dat kan die maar blijven doen zonder dat de batterij hard leeg gaat
-
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Tesla Model 3
Overigens zal de MOdel s 100 daar iets onder zitten, de Model 3 heeft iets betere range dan de MOdel S 100
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Tesla Model 3
Ik heb wel in de gaten dat Hamburg-München redelijk plankend gewoon totale deceptie is voor een Tesla, ook tov mijn best vlotte edoch zuipende ICE.
En ik begrijp het nog steeds niet dat tóch die Tesla's altijd 90 achter 'n vrachtwagen aansukkelen terwijl ze bij 150kmh een range hebben van 340km, zegt Twist.

En ik begrijp het nog steeds niet dat tóch die Tesla's altijd 90 achter 'n vrachtwagen aansukkelen terwijl ze bij 150kmh een range hebben van 340km, zegt Twist.

- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Tesla Model 3
Je generaliseert er weer dapper op los 

- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Tesla Model 3
Het zit 'm hoog. 

- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Tesla Model 3
Precies Robin, net alsof ze ineens braver zijn als al de andere jongetjes in de klas.Robin schreef: 05 apr 2019, 09:54 Ik heb wel in de gaten dat Hamburg-München redelijk plankend gewoon totale deceptie is voor een Tesla, ook tov mijn best vlotte edoch zuipende ICE.
En ik begrijp het nog steeds niet dat tóch die Tesla's altijd 90 achter 'n vrachtwagen aansukkelen terwijl ze bij 150kmh een range hebben van 340km, zegt Twist.
![]()
Ze rijden allemaal 120/130 met hun Tesla, alleen kom ik ze "bijna" nooit tegen.
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Tesla Model 3
Ja jongens 'Tesla's die met 90 achter vrachtwagens hangen' heb ik uit m'n duim gezogen sorry, je hoort 't ook nooit van anderen hier....
Ik heb nog nooit 'n Tesla S mij 'vlot' voorbij zien komen in dagelijks verkeer. Een keer Grunn ringweg met 'n P85 een wedstrijdje stoplicht gehad met de 1M, nek aan nek 0-100 toen 'n minirotonde en daarna de snelweg op. 100-200 met mijn bushok was voor de Tesla na 160 wel gedaan
MAAR---> En ik 'waardeer' de model 3 echt wel voor wat hij kan, lees de rest van mijn bijdrages. Ik wil graageens rijden, maar z'n range met planken door D of van NL naar Frankrijk plus de laadtijd zijn nog steeds heikele punten voor mij.<----
Ook betwijfel ik 't statement dat vaak hard 0-100 accellereren met zo'n auto eigenlijk weinig tot niks doet mbt het leegraken van de accus.
Ik heb nog nooit 'n Tesla S mij 'vlot' voorbij zien komen in dagelijks verkeer. Een keer Grunn ringweg met 'n P85 een wedstrijdje stoplicht gehad met de 1M, nek aan nek 0-100 toen 'n minirotonde en daarna de snelweg op. 100-200 met mijn bushok was voor de Tesla na 160 wel gedaan

MAAR---> En ik 'waardeer' de model 3 echt wel voor wat hij kan, lees de rest van mijn bijdrages. Ik wil graageens rijden, maar z'n range met planken door D of van NL naar Frankrijk plus de laadtijd zijn nog steeds heikele punten voor mij.<----
Ook betwijfel ik 't statement dat vaak hard 0-100 accellereren met zo'n auto eigenlijk weinig tot niks doet mbt het leegraken van de accus.
-
- Berichten: 6759
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Tesla Model 3
Prima wat mij betreft. Ik heb een tijd dagelijks 220km WW moeten rijden, waarvan circa 170km Autobahn.Twist schreef: 05 apr 2019, 09:15 Heb net even gecheckt
100km/u rijden = 150wh/km --> 500km
150km/u rijden = 220Wh/km -->340km
200km/u hou je nog te goed, maar ik schat 320Wh/km --> 200km range
Overigens volledig niet relevant, voor mij althans. Ik rij nooit lange stukken 200km/u.
In het optrekken is een Tesla dan weer veel efficiënter dan een ICE (bv mijn 545i of C63), dat kan die maar blijven doen zonder dat de batterij hard leeg gaat
Ik moest elke tweede dag tanken (benzine) als ik lekker door reed, 180 op de CC en dan kon ik aan het eind van de tweede dag met 220 op de CC terug. Dan weer tanken omdat het lampje brande.
Als ik met een Model 3 hetzelfde tempo aan kan houden en elke avond de auto aan de stekker hang dan zie ik geen probleem.
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Tesla Model 3
Nu even zien waar ik stekkeren kan als ik van Hamburg-München rijdt op één dag en hoe lang ik dan moet wachten:)
-
- Berichten: 6759
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Tesla Model 3
Dat rij ik persoonlijk dan weer niet DAGELIJKS. Wel een keer of 5 per jaar naar Sittard, 320km enkel reis en dan is het niet handig. Weekendje wat verder weg of vakantie ook niet, maar van de besparing in bijtelling is prima iets anders leuks te rijden.
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Tesla Model 3
Snap ik, maar voor hoe lang het duurt.Richardt. schreef: 05 apr 2019, 10:37 Dat rij ik persoonlijk dan weer niet DAGELIJKS. Wel een keer of 5 per jaar naar Sittard, 320km enkel reis en dan is het niet handig. Weekendje wat verder weg of vakantie ook niet, maar van de besparing in bijtelling is prima iets anders leuks te rijden.
Den Haag zit niet stil.
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Tesla Model 3
Ik zit te denken. Tesla P100d die snelste of m'n eigen Miss Piggy, NU instappen naar Barcelona.
Ik krijg nu al buikpijn om dat met de Tesla te moeten doen: Geen peace of mind, waar moet ik laden, hoe lang etcetera....
Met de M2C gooi je 'm vol en bij Parijs nog eens ofzo.
Ik krijg nu al buikpijn om dat met de Tesla te moeten doen: Geen peace of mind, waar moet ik laden, hoe lang etcetera....
Met de M2C gooi je 'm vol en bij Parijs nog eens ofzo.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Tesla Model 3
Even los van of 't waar is of niet dat "ze allemaal 90 op de rechter baan sukkelen". Wat maakt het uit wat Tesla rijders doen dan? Ik kom ook dagelijks Lupo 3ls tegen die achter vrachtwagens hangen om 1op40 te scoren. Het zal wel.
Ik rijd elektrisch niet anders dan ik met een dagelijkse ICE deed. Als er ruimte is rijd ik door, is het vol (lees: 98% van de tijd) roei ik mee met de meute. Trappen kan in (in het bewoonde deel van) Nederland sowieso niet en hard rechtuit is saai. Die manier van rijden gaat gewoon prima. Range anxiety of range issues: 0. Afgelopen maandag 850 km Benelux gedaan op een dag. Normaal gereden, onderweg paar keer aan de Supercharger. Niet meer reistijd gehad, afspraken gewoon kunnen doen, me suf gebeld onderweg. Ging prima. Volgas ermee naar Milaan of Barcelona? Dat gaat niet. Wil ik ook niet. Jij wel? (Nu nog) Geen elektrische auto nemen dan. Ik ga van de zomer elektrisch naar het zuiden van Toscane en voorzie 0 problemen. Jij niet? Geen elektrische auto nemen dan. Veranderen vindt de mens altijd spannend. Maar telkens dezelfde bezwaren oplepelen vanaf de zijlijn wordt dit draadje niet interessanter van vind ik. Wil niet zeggen dat "men" die niet zou mogen posten. Vooral doen. Ook dat moet een ieder lekker zelf weten. Maar met het weerleggen ben ik vlug klaar. Next!

Afgelopen woensdag ook een uurtje Model 3 gestuurd. De blauwe Performance demo uit Duiven was het. lk vond het een serieus goed sturende auto. Heb 'm echt bij het nekvel gehad. Ik kreeg hem niet aan het roteren, maar heb de trackmodus niet aan gehad en hij voelt aan alsof hij dat roteren (= aanzet tot mooi skuun) echt wel kan. Ik zou er eens een uurtje op nat mee willen hoeken, graag met kleinere wielen en zonder 20" Michelin Pilot Sports, om dat echt te kunnen zeggen. Je kunt verder serieus diep een bocht in remmen, super zuiver insturen en dan heel vroeg op het gas. En dan maakt ie ook echt meters. Het gewicht verbloemt hij daarbij volledig: een e39 M5 weegt evenveel en die laat dat gewicht echt wel meer merken. Stuurinrichting werkt mee, maar communiceert beperkt: "what else is new" bij de huidige generatie auto's? Acceleratie moge duidelijk zijn: je trapt er soms jezelf, en vaak je passagiers, misselijk mee.
Het lege interieur beviel mij super: je hebt enorm zicht voorwaarts. Beetje alsof je het uitzicht van een Espace combineert met het laag zitten en die zitpositie van een 3 serie. In het linker bovenhoekje van het schermpje kun je de snelheid zien en dat vond ik meer dan voldoende in mijn zichtveld liggen. De stoelen zijn puik, niveautje Duits, al mis je wel een uitschuifbare zitting. Afwerking vond ik prima, al zijn er echt wel dingen die beter kunnen. Als je de bank om klapt is de afwerking van de opening vanaf het interieur naar kofferbak bijvoorbeeld zwaar ondermaats. De Model S voelt aan als tussen een 5 en een 7, dit is meer een 3. Geluidsniveau is hoger dan in de S, en de S is sowieso comfortabeler.
Ik rijd elektrisch niet anders dan ik met een dagelijkse ICE deed. Als er ruimte is rijd ik door, is het vol (lees: 98% van de tijd) roei ik mee met de meute. Trappen kan in (in het bewoonde deel van) Nederland sowieso niet en hard rechtuit is saai. Die manier van rijden gaat gewoon prima. Range anxiety of range issues: 0. Afgelopen maandag 850 km Benelux gedaan op een dag. Normaal gereden, onderweg paar keer aan de Supercharger. Niet meer reistijd gehad, afspraken gewoon kunnen doen, me suf gebeld onderweg. Ging prima. Volgas ermee naar Milaan of Barcelona? Dat gaat niet. Wil ik ook niet. Jij wel? (Nu nog) Geen elektrische auto nemen dan. Ik ga van de zomer elektrisch naar het zuiden van Toscane en voorzie 0 problemen. Jij niet? Geen elektrische auto nemen dan. Veranderen vindt de mens altijd spannend. Maar telkens dezelfde bezwaren oplepelen vanaf de zijlijn wordt dit draadje niet interessanter van vind ik. Wil niet zeggen dat "men" die niet zou mogen posten. Vooral doen. Ook dat moet een ieder lekker zelf weten. Maar met het weerleggen ben ik vlug klaar. Next!
Afgelopen woensdag ook een uurtje Model 3 gestuurd. De blauwe Performance demo uit Duiven was het. lk vond het een serieus goed sturende auto. Heb 'm echt bij het nekvel gehad. Ik kreeg hem niet aan het roteren, maar heb de trackmodus niet aan gehad en hij voelt aan alsof hij dat roteren (= aanzet tot mooi skuun) echt wel kan. Ik zou er eens een uurtje op nat mee willen hoeken, graag met kleinere wielen en zonder 20" Michelin Pilot Sports, om dat echt te kunnen zeggen. Je kunt verder serieus diep een bocht in remmen, super zuiver insturen en dan heel vroeg op het gas. En dan maakt ie ook echt meters. Het gewicht verbloemt hij daarbij volledig: een e39 M5 weegt evenveel en die laat dat gewicht echt wel meer merken. Stuurinrichting werkt mee, maar communiceert beperkt: "what else is new" bij de huidige generatie auto's? Acceleratie moge duidelijk zijn: je trapt er soms jezelf, en vaak je passagiers, misselijk mee.
Het lege interieur beviel mij super: je hebt enorm zicht voorwaarts. Beetje alsof je het uitzicht van een Espace combineert met het laag zitten en die zitpositie van een 3 serie. In het linker bovenhoekje van het schermpje kun je de snelheid zien en dat vond ik meer dan voldoende in mijn zichtveld liggen. De stoelen zijn puik, niveautje Duits, al mis je wel een uitschuifbare zitting. Afwerking vond ik prima, al zijn er echt wel dingen die beter kunnen. Als je de bank om klapt is de afwerking van de opening vanaf het interieur naar kofferbak bijvoorbeeld zwaar ondermaats. De Model S voelt aan als tussen een 5 en een 7, dit is meer een 3. Geluidsniveau is hoger dan in de S, en de S is sowieso comfortabeler.
Laatst gewijzigd door FreudeamFahren op 05 apr 2019, 10:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten