Het grote 'DF racefiets' topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door matthyssie » 28 feb 2014, 22:56

Ik heb afgelopen 5 jaar elke dag 15 km (enkele reis) naar school gefietst. Reden ook wel bussen, maar fietsen is zoveel fijner. Denk dat ik dat ook maar weer ga doen de komende tijd. Heerlijk om even wat te fietsen.

RVV

Bericht door RVV » 28 feb 2014, 23:06

///Joost schreef:
RVV schreef:Ik heb ook besloten om af en toe met dit fietsje naar het werk te gaan is ca.25 km fietsen. Moet het wel weer langer licht worden.
Goed bezig. Ik fiets zelf ook elke dag ( al is dat maar 6km) naar het werk en heb op het stuur en achterop het tasje goedkope batterijverlichting. Dat werkt prima en geen problemen met donker of slecht zicht.
Je kunt gewoon als doel stellen om bijvoorbeeld elke vrijdag of zo te fietsen. Dan krijg je een beetje regelmaat. Mooie fiets, die Giant en ook de juiste keuze. Racefiets neem ik nooit mee naar m'n werk, omdat het inderdaad een gedoe is met de pedalen en je kunt niets meenemen. Verder hebben we geen douche op de zaak, dus de racefiets voor woonwerk is voor mij uitgesloten.
Ik sport praktisch iedere dag, of hardlopen en nu dan ook fietsen (deels om het hardlopen te ontlasten qua blesurres ed) momenteel loop ik ook niet hard ivm herstelling. Fietsen is gewoon een goed alternatief. Zal het zeker vaker gaan doen. Best leuk :D

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 28 feb 2014, 23:12

///Joost schreef:
RVV schreef:Ik heb ook besloten om af en toe met dit fietsje naar het werk te gaan is ca.25 km fietsen. Moet het wel weer langer licht worden.
Goed bezig. Ik fiets zelf ook elke dag ( al is dat maar 6km) naar het werk en heb op het stuur en achterop het tasje goedkope batterijverlichting. Dat werkt prima en geen problemen met donker of slecht zicht.
Je kunt gewoon als doel stellen om bijvoorbeeld elke vrijdag of zo te fietsen. Dan krijg je een beetje regelmaat. Mooie fiets, die Giant en ook de juiste keuze. Racefiets neem ik nooit mee naar m'n werk, omdat het inderdaad een gedoe is met de pedalen en je kunt niets meenemen. Verder hebben we geen douche op de zaak, dus de racefiets voor woonwerk is voor mij uitgesloten.
Ik overweeg om straks met langere dagen met de racefiets woon-werk te rijden. Is 33km enkele reis (Veghel-Veldhoven). Punt waar ik alleen tegenop kijk is, rugzak (laptop, documenten, etc) en "gedoe" met kleding. Douche is aanwezig.
Verder zou ik de fiets ook liever niet in de fietsenstalling willen plaatsen, maar denk niet dat Facility Management zit te wachten op een fiets naast het bureau :)

RVV

Bericht door RVV » 01 mar 2014, 09:11

Vanochtend mijn eerste "lange" afstand op het fietsje. Kan me trouwens niet heugen dat ik ooit zo'n afstand heb gefietst aan 1 stuk.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (29.11 KiB) 1531 keer bekeken

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 01 mar 2014, 09:13

Netjes! Gebruik je Strava?

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 01 mar 2014, 09:15

@RobS en ///Joost, bedankt voor de eettips, ik ga het binnenkort eens uitproberen. Vandaag nog een rondje doen op sultana's :-).
Een hongerklop is inderdaad heel vervelend. Ik heb nu 2 keer een echte hongerklop gehad. De eerste keer was ik er nog helemaal niet mee bekend, gelukkig kwam ik toen een appelgaard tegen waar ik even twee appels kon pikken, dat hielp wel. De tweede keer ben ik de laatste 10km echt met 15km/u naar huis gereden. Het overkomt me vooral als ik me voorneem om 2 uurtjes te fietsen en er dan toch 3 / 3,5 uur van maak omdat het zo lekker gaat, maar dan kom je jezelf dus flink tegen op het eind.

RVV

Bericht door RVV » 01 mar 2014, 09:33

Petrolhead Tom schreef:Netjes! Gebruik je Strava?
Thanx! Nee, fietstijden.nl werkt intergraal met looptijden.nl die ik voor hardlopen gebruik. Ik heb al wel begrepen dat strava de app. is. Maar van mij hoeft het niet allemaal zo uitgebreid qua mogelijkheden.

Luco

Bericht door Luco » 01 mar 2014, 09:41

GODVERDOMME JONGUH

Van M5 naar 325i naar mii naar fiets

VUILE SMERIGE BOOMKNUFFELAAR. :tooth:

RVV

Bericht door RVV » 01 mar 2014, 09:50

Ja klopt, er zitten ook nog eens allerlei fiscale voordelen aan zo'n fiets :D maar voor de die hards gelukkig nog steeds achterwiel aandrijving :lol:

RVV

Bericht door RVV » 01 mar 2014, 09:53

RVV schreef:Ja klopt, er zitten ook nog eens allerlei fiscale voordelen aan zo'n fiets :D maar voor de die hards gelukkig nog steeds achterwiel aandrijving :lol:
Maar over boomknuffelaar gesproken, vanochtend zag ik tijdens het fietsen een Buizerd zich neerstorten op een eend.. De eend was kansloos! Spectaculair om te zien. Met een M5 zou ik normaal gesproken zo'n Buizerd aan gort hebben gereden zonder dat ik het merkte. Zo zie je maar weer elk nadeel heeft zijn voordeel :D

RVV

Bericht door RVV » 01 mar 2014, 22:11

Even een vraag, ik heb nu gewone trappers. Kun je met van klik schoenen op pedalen sneller fietsen?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 01 mar 2014, 22:41

Ja, meer controle en je kunt ook "trekken" in plaats van trappen.

RVV

Bericht door RVV » 01 mar 2014, 22:54

Daar ga ik dan maar eens achter aan.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 01 mar 2014, 23:10

Spd sl met gele plaatjes is erg fijn. Zet ze niet te strak. Je moet aardig wat speling overhouden.

Maus

Bericht door Maus » 01 mar 2014, 23:47

En oefen voordat je op pad gaat eerst ff droog. ;)

matthyssie

Bericht door matthyssie » 02 mar 2014, 00:01

Ik vind klikpedalen (op de racefiets) toch wel erg fijn. Stel je rijdt constant 30 km/h. Ga je dan daar (voor je idee) in hetzelfde tempo ook je voeten bij omhoog trekken, verhoog je je snelheid met gemak met zo'n 2-3 km/h. Als je dat even volhoudt merk je ook dat je benen daar (nog) niet op getraind zijn. :mrgreen:

///Joost

Bericht door ///Joost » 02 mar 2014, 00:04

Petrolhead Tom schreef:Spd sl met gele plaatjes is erg fijn. Zet ze niet te strak. Je moet aardig wat speling overhouden.
+1...heb ik ook. Is volgens mij ook de meest verkochte pedaal/plaatjes combo.

Vandaag weer een lekkere 109 gedaan met de club. Er is trouwens bedroevend weinig activiteit op het DF Strava club account. Niemand meer aan het fietsen?

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 02 mar 2014, 00:59

///Joost schreef:
Petrolhead Tom schreef:Spd sl met gele plaatjes is erg fijn. Zet ze niet te strak. Je moet aardig wat speling overhouden.
+1...heb ik ook. Is volgens mij ook de meest verkochte pedaal/plaatjes combo.

Vandaag weer een lekkere 109 gedaan met de club. Er is trouwens bedroevend weinig activiteit op het DF Strava club account. Niemand meer aan het fietsen?
Hoe kan ik me bij die account aanmelden? Vind ik wel leuk. Vandaag 95km gedaan, op het einde in een hagelbui gezeten, das niet fijn.

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 02 mar 2014, 01:00

Heb me al aangemeld. Leuk! Wist niet dat dit kon.

matthyssie

Bericht door matthyssie » 02 mar 2014, 01:15

Mark 320iS schreef:Heb me al aangemeld. Leuk! Wist niet dat dit kon.
+1 :thumbup:

Komende weken nog wat belangrijke dingen voor school. Zal daarna 't fietsje weer eens van zolder halen.

RVV

Bericht door RVV » 02 mar 2014, 13:26

Leuk werk dat fietsen! Maar wel veel wind. Iig zo verstandig geweest om deze op de eerste helft te pakken.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (33.52 KiB) 1437 keer bekeken

matthyssie

Bericht door matthyssie » 02 mar 2014, 14:36

Netjes hoor!!

///Joost

Bericht door ///Joost » 02 mar 2014, 16:32

Het is bij dit soort weer iig verstandi om de wind tegen in de eerste helft van je 'rondje' te plannen. Fixeer je ook vooral niet te veel op gemiddelde snelheid. Goed getraind! :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 02 mar 2014, 18:35

Nee ik fixeer me totaal niet op de gemiddelde snelheid. Ik heb het appje (fietstijden.nl) zo ingesteld dat ik elke 5 km door krijg (via oortje) wat de snelheid is van die laatste kilometer. Ik heb geen fietscomputer ofzo en weet ook niet wat mijn snelheid is tijdens het fietsen. Achteraf kan ik het natuurlijk wel allemaal analyseren via de app. Zie je af en toe leuke pieksnelheden voorbij komen :D maar verder niet zo interessant. Wat ik wel doe is gewoon zo goed als het gaat doortrappen. Ik ga er wel vol voor, wind tegen, wind mee. Even rustig aan doen vind ik dan weer niks. Maar dat zal vanuit het hardlopen komen. Rustig hardlopen vind ik ook niks. Zo rond de 50 km vind ik wel een fijne afstand. Langer fietsen is conditie en kracht technisch geen probleem alleen kost het zoveel tijd. Die 50 km van vandaag kost me dik 10 minuten meer tijd dan een halve marathon lopen. En dat vind ik eigenlijk al een maximum tijd die ik leuk vind om te sporten. Wat dan wel leuk is is een groepje van die weekendrenners voorbij te gaan, even op de pedalen staan en ze gewoon op afstand zetten. Zie je die mannen toch wat raar kijken met mijn halve mountainbike look :D

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 02 mar 2014, 18:40

RVV schreef:Nee ik fixeer me totaal niet op de gemiddelde snelheid. Ik heb het appje (fietstijden.nl) zo ingesteld dat ik elke 5 km door krijg (via oortje) wat de snelheid is van die laatste kilometer. Ik heb geen fietscomputer ofzo en weet ook niet wat mijn snelheid is tijdens het fietsen. Achteraf kan ik het natuurlijk wel allemaal analyseren via de app. Zie je af en toe leuke pieksnelheden voorbij komen :D maar verder niet zo interessant. Wat ik wel doe is gewoon zo goed als het gaat doortrappen. Ik ga er wel vol voor, wind tegen, wind mee. Even rustig aan doen vind ik dan weer niks. Maar dat zal vanuit het hardlopen komen. Rustig hardlopen vind ik ook niks. Zo rond de 50 km vind ik wel een fijne afstand. Langer fietsen is conditie en kracht technisch geen probleem alleen kost het zoveel tijd. Die 50 km van vandaag kost me dik 10 minuten meer tijd dan een halve marathon lopen. En dat vind ik eigenlijk al een maximum tijd die ik leuk vind om te sporten. Wat dan wel leuk is is een groepje van die weekendrenners voorbij te gaan, even op de pedalen staan en ze gewoon op afstand zetten. Zie je die mannen toch wat raar kijken met mijn halve mountainbike look :D
Koop straks een oud racefietsje en maak daar een singlespeed van, een beetje een mannelijk verzet monteren en dan in spijkerbroek op zoek naar de mannen op de carbon fietsjes. Fucking epic. :hungry:

Plaats reactie