Federal 595RS-R topic
- Luco
Re: Federal 595RS-R topic
Het is gewoon diep triest dat 1 persoon uit zulke dingen zijn genoegdoening of zijn plezier moet halen.
Ik zal wel heel gemeen zijn, maar eigenlijk hoop ik dat de banden echt zo slecht zijn als die zelf altijd van de daken heeft geschreeuwd. en 5 minuten voor het einde van de dag met 160 een klapband krijgt.
Ik zal wel heel gemeen zijn, maar eigenlijk hoop ik dat de banden echt zo slecht zijn als die zelf altijd van de daken heeft geschreeuwd. en 5 minuten voor het einde van de dag met 160 een klapband krijgt.
- Hielke
Die fout met die Federals had inderdaad zo'n beetje iedereen kunnen overkomen. Jammer dan. Nieuw deugdelijk produkt kiezen en dat gaan aanbieden. Of zie ik het te simpel?Shakes schreef:Jammer deze discussie.
Ik heb/had niet het idee dat Rico en Peter verkeerde bedoelingen hadden. Kunnen zij alles weten? Nee lijkt me. Ik vind dat een Hielke wel iets netter met dit hele verhaal mag omgaan maar goed dat is niet aan mij. Blijkbaar neemt Rico hier genoegen mee, prima.
Je hebt altijd de keus weg te blijven hier. Zie je alles opeens door een ander, juiste perspectief.....
Shakes en Hans, wat doe ik nu eigenlijk verkeerd? Netter opereren? Te luchtig?
Over het commercieel gaan van DF ben ik altijd heel duidelijk geweest. Voor mij is DF het forum. Toen duidelijk werd dat aan het forum nooit getoornd zou worden was daarmee de kous voor mij af. DF commercial, jullie moeten gewoon lekker doen wat je wilt. Zoals in het geval van de trackdays vind ik het fantastisch wat er gedaan wordt. Zoals in het geval van de Federals (dubieus produkt, prijs over de kop) juist niet. Het forum is het forum, daar wordt alles wat met 'automotive' te maken heeft besproken.
- PD power
Nog niks geleerd dus Hielke, want je roept weer iets wat je niet kunt bewijzen, ook wel "potentiele leugen" genoemd, dat dit een echte leugen kan worden in de categorie "smaad/laster" heb je inmiddels zelf bewezen.Hielke schreef:Rico,
als ik me bij een club, forum, vereniging, of whatever organisatie van een groep mensen aansluit, dan verwacht ik dat de bestuursleden van die groep mensen me ECHTE aanbiedingen voorschotelen wanneer ze een produkt promoten. Niet dat ze door hun aktie de markt dichttimmeren, de concurrentie om zeep helpen en over de rug van de leden van hun groep door diezelfde op een planeconomie gebaseerde concurrentievervalsing financieel willen scoren.
Kijk dat je moeite hebt met commerciëlen mogelijkheden, kan ik me voorstellen omdat ook commercie idd ook z'n keerzijde heeft, alleen als dit binnen de regels gebeurd, zul je daar mee moeten leren omgaan, niemand dwingt je om met hun zaken te doen, en zeker DF niet.
Wat jij hebt gedaan, door doelbewust een produkt in een negatief daglicht te zetten, waardoor zowel DF als Clapband financieel benadeelt zijn, voor zoals nu blijkt persoonlijk gewin is zeer kwalijk, een claim van DF en Clapband lijkt me dan ook zeer normaal, zodat DF een keer op kosten van jou op het circuit kan rijden, i.p.v. andersom.
Heel simpel Hielke, omdat jouw "oude koeien" in een heel ander daglicht komen te staan.Hielke schreef:Maar waarom die oude koeien uit de sloot halen?
- Hielke
Och, gemeen of niet, je uitspraak is in ieder geval 100% in lijn met wat ik verwacht had.Luco schreef:Het is gewoon diep triest dat 1 persoon uit zulke dingen zijn genoegdoening of zijn plezier moet halen.
- Luco
Ik doe er iig niet schijnheilig over.Hielke schreef:Och, gemeen of niet, je uitspraak is in ieder geval 100% in lijn met wat ik verwacht had.Luco schreef:Het is gewoon diep triest dat 1 persoon uit zulke dingen zijn genoegdoening of zijn plezier moet halen.
Jij doet bijna overal schijnheilig over, je bent er niet trots op, neenee, maar wel profiteren van de door jouw veroorzaakte schade.
Hoe diep kan je als mens zinken om op deze manier voordeeltjes te halen.
Ik snap dan ook niet dat DF je nog toe laat op trackdays.
Eerst een bedrijf beschadigen en dan profiteren van een andere aanbieding.
- dvh
Wat ik niet zo begrijp is het volgende.
Als je overtuigd bent van een product en je geloofd erin, waarom ermee stoppen.
Hielke trekt nu een lange neus voor persoonlijk gewin, en is er trots op ( zo lijkt het )
Waarom is de uitgesproken mening van deze persoon zo belangrijk dat het aanbieden van een product ervan afhankelijk is.
Als je zijn argumenten valide vindt, dat de mogelijke scheuring gevaarlijk zijn.
Dan is het niet Hielke zijn mening die besluit te stoppen met aanbieden , maar die van de aanbieder zelf.
Persoonlijk zou ik de banden gewoon blijven aanbieden, mits je er zelf in geloofd.
Mensen trekken hun eigen conclusie maar. Degene die het niet willen kopen het niet, andere wel.
Als een Vredestein-band scheurt en knalt is DF hier niet voor aansprakelijk.
Als een Federal-band scheurt en knalt , idem.
Als pietje met zijn el-cheapo banden van 7 jaar oud een trackday rijdt en zijn band knalt, is DF hier dan voor verantwoordelijk?
Mijn mening is, dat de mening van Hielke hier erg zwaar serieus genomen wordt. Dat is mede te danken aan de mensen hier op het forum zelf. Wat Shakes zegt, je bent er zelf bij.
Door hem een voetstuk te geven, creeer je dit soort situaties die er uiteindelijk voor zorgen dat andere beslissingen voor je gaan nemen.
En dat moet je niet willen als bedrijfszijnde.
Ik kan Hielke het niet kwalijk nemen.
Het is niet netjes, en het zou niet mijn ding zijn.
Maar iedereen mag zijn mening geven, en oordelen op een openbaar forum.
Als je daarin wil ( moet ) ingrijpen, gewoon doen.
Hetzelfde is met personeel in een eigen zaak.
Leven en laten leven, maar uiteindelijk gaat het op mijn manier.
Open staan voor meningen, ideeen en suggesties, maar ik beslis.
Nu lijkt het erop dat Hielke beslist.
Kan me voorstellen dat dat je niet lekker zit.
Enige tip ( voor zover je daarop zit te wachten ) is het in het vervolg niet zo ver laten komen en ingrijpen.
Als je overtuigd bent van een product en je geloofd erin, waarom ermee stoppen.
Hielke trekt nu een lange neus voor persoonlijk gewin, en is er trots op ( zo lijkt het )
Waarom is de uitgesproken mening van deze persoon zo belangrijk dat het aanbieden van een product ervan afhankelijk is.
Als je zijn argumenten valide vindt, dat de mogelijke scheuring gevaarlijk zijn.
Dan is het niet Hielke zijn mening die besluit te stoppen met aanbieden , maar die van de aanbieder zelf.
Persoonlijk zou ik de banden gewoon blijven aanbieden, mits je er zelf in geloofd.
Mensen trekken hun eigen conclusie maar. Degene die het niet willen kopen het niet, andere wel.
Als een Vredestein-band scheurt en knalt is DF hier niet voor aansprakelijk.
Als een Federal-band scheurt en knalt , idem.
Als pietje met zijn el-cheapo banden van 7 jaar oud een trackday rijdt en zijn band knalt, is DF hier dan voor verantwoordelijk?
Mijn mening is, dat de mening van Hielke hier erg zwaar serieus genomen wordt. Dat is mede te danken aan de mensen hier op het forum zelf. Wat Shakes zegt, je bent er zelf bij.
Door hem een voetstuk te geven, creeer je dit soort situaties die er uiteindelijk voor zorgen dat andere beslissingen voor je gaan nemen.
En dat moet je niet willen als bedrijfszijnde.
Ik kan Hielke het niet kwalijk nemen.
Het is niet netjes, en het zou niet mijn ding zijn.
Maar iedereen mag zijn mening geven, en oordelen op een openbaar forum.
Als je daarin wil ( moet ) ingrijpen, gewoon doen.
Hetzelfde is met personeel in een eigen zaak.
Leven en laten leven, maar uiteindelijk gaat het op mijn manier.
Open staan voor meningen, ideeen en suggesties, maar ik beslis.
Nu lijkt het erop dat Hielke beslist.
Kan me voorstellen dat dat je niet lekker zit.
Enige tip ( voor zover je daarop zit te wachten ) is het in het vervolg niet zo ver laten komen en ingrijpen.
- Hielke
DVH,
kan het niet anders dan 100% met je eens zijn.
Nu nog even een luchtig momentje om deze wat warme dag wat draaglijker te maken.

kan het niet anders dan 100% met je eens zijn.
Nu nog even een luchtig momentje om deze wat warme dag wat draaglijker te maken.
-
dvh
Hielke maakte er een veel grotere heisa van dan het (blijkbaar) was. Op basis van een paar foto's, want zelf had hij er geen enkele ervaring mee en op dat moment was hij toch al niet van plan die banden te kopen. Natuurlijk mag je je hier een keer negatief uitlaten (en daarmee klaar) maar Hielke was er duidelijk op uit om het hele product de grond in te stampen. Dit topic heeft 19.000 views... zoek op Google en dit topic staat op één.
Als iemand voor jouw winkel gaat staan in een drukke winkelstraat en tegen elke voorbijganger roept dat ze nooit een bril bij jou moeten kopen dan krijg jij toch ook veel minder klanten binnen? Twijfelaars haken af. Helemaal absurd als die persoon nog nooit zaken met jou heeft gedaan en dus maar wat roept.
Ik vind de actie van Hielke bijzonder triest. Eerst moord en brand schreeuwen en het voortouw nemen om die band af te kraken, het een jaar later toch kopen en volgens ook nog grappig/nonchalant op de situatie reageren...
Hielke maakte er een veel grotere heisa van dan het (blijkbaar) was. Op basis van een paar foto's, want zelf had hij er geen enkele ervaring mee en op dat moment was hij toch al niet van plan die banden te kopen. Natuurlijk mag je je hier een keer negatief uitlaten (en daarmee klaar) maar Hielke was er duidelijk op uit om het hele product de grond in te stampen. Dit topic heeft 19.000 views... zoek op Google en dit topic staat op één.
Als iemand voor jouw winkel gaat staan in een drukke winkelstraat en tegen elke voorbijganger roept dat ze nooit een bril bij jou moeten kopen dan krijg jij toch ook veel minder klanten binnen? Twijfelaars haken af. Helemaal absurd als die persoon nog nooit zaken met jou heeft gedaan en dus maar wat roept.
Ik vind de actie van Hielke bijzonder triest. Eerst moord en brand schreeuwen en het voortouw nemen om die band af te kraken, het een jaar later toch kopen en volgens ook nog grappig/nonchalant op de situatie reageren...
- GTRene
@Hielke, komt die breedte er op?
die lijken behoorlijk wat breder :strong:
- dvh
Exact mijn punt.Hielke maakte er een veel grotere heisa van dan het (blijkbaar) was
Vertrouwen hebben in product, en ingrijpen.
Betreft de man voor de winkel.
Een schreeuwende gek wordt niet serieus genomen maar is wel irritant en wordt daarom ook netjes weggewerkt door de politie.
Hier is geen politie, maar wel mods. En dit is een bedrijf, dus ingrijpen imho.
Laatst gewijzigd door dvh op 19 aug 2012, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Auto: Prius+
Een podium geven, weet ik niet maar in de regel is de (niet critische) burger gewoon gevoelig voor stemming makerij. Ik denk dat het voor Hielke wel "leuk" is om te zien hoe gemakkelijk zaken te beinvloeden zijn.
Dan over de prijs.... Zowat iedereen zit te wachten op die kans ergens marge tussenweg te pakken maar gunt een ander het niet. Nou misschien dat die R888 weer wat goedkoper wordt als er meer spelers op de markt komen
Dan over de prijs.... Zowat iedereen zit te wachten op die kans ergens marge tussenweg te pakken maar gunt een ander het niet. Nou misschien dat die R888 weer wat goedkoper wordt als er meer spelers op de markt komen

- Hielke
GTRene schreef:@Hielke, komt die breedte er op?

-
dvh
Hadden we destijds ingegrepen dan zou men roepen machtsmisbruik, mond snoeren, commercie voor vrije meningsuiting etc.
Als mijn banden aan vervanging toe zijn en ik lees wat over die Federal band, dan Google ik even en bij de eerste link lees ik gelijk een paar pagina's met negatieve toon over scheurtjes en andere doemdenkerij (wat niet uit is gekomen).. dan haak ik toch af? Dan kun je zelf wel vertrouwen blijven hebben (en volgens mij had DF dat) het resulteerde (correct me if I'm wrong Rico/Peter) in geen enkele verkochte band.
Hadden we destijds ingegrepen dan zou men roepen machtsmisbruik, mond snoeren, commercie voor vrije meningsuiting etc.
Als mijn banden aan vervanging toe zijn en ik lees wat over die Federal band, dan Google ik even en bij de eerste link lees ik gelijk een paar pagina's met negatieve toon over scheurtjes en andere doemdenkerij (wat niet uit is gekomen).. dan haak ik toch af? Dan kun je zelf wel vertrouwen blijven hebben (en volgens mij had DF dat) het resulteerde (correct me if I'm wrong Rico/Peter) in geen enkele verkochte band.
- JP
Kritisch zijn kan. Nieuwsgierig zijn naar en ze uiteindelijk uitproberen kan.
maar om dan zo op een foto naast die band te zitten met je duim, dan krijg ik het gevoel dat je de clownscarrière aardig gemist hebt....
maar om dan zo op een foto naast die band te zitten met je duim, dan krijg ik het gevoel dat je de clownscarrière aardig gemist hebt....

- Hielke
Ingrijpen? Het is ons overduidelijk gemaakt dat het forum onafhankelijk van whatever commerciële club bestaat. Je grijpt in als een forumbezoeker op de persoonlijke toer gaat. Of je besluit om dat niet te doen, dat kan ook nog.Tom schreef:dvh
Tom, als iemand op 595 RS-R had gegoogled voordat dit topic het levenslicht had gezien ook dan was je meerdere vermeldingen over de scheurvorming van deze banden tegen gekomen. Niet enkele vermeldingen. Vele vermeldingen. Op basis van deze vermeldingen heb ik mijn initiële twijfels geuit. Als je voorts de internationale website van Federal had bezocht dan had je kunnen lezen dat Federal de 595 RSR helemaal niet als semi slicj in de markt heeft gezet. Daar dient bij Federal een andere band voor.
- jos_br
+1, en tegelijk triest. Ook ik zit constant rond te kijken om een gunstiger geprijsde band te vinden, alleen mede door toch dit soort stemmingmakerij, èn het feit dat er meerdere negatieve resultaten over deze band de rondte doen zorgen ervoor dat ik ze niet koop/gekocht heb. Feit is dat niemand hier deze band gekocht (en dus geprobeerd) heeft.Tom schreef:dvh
Wat ik nòg vreemder vindt is dat de prijs voor Hielke blijkbaar nòg belangrijker is dan de veiligheid, volgens hem scheuren deze banden toch??
Jos.
- Hielke
Kijk nou eens goed naar die eerste foto van de Federal bij de MX-5.JP schreef:Kritisch zijn kan. Nieuwsgierig zijn naar en ze uiteindelijk uitproberen kan.
- PD power
Lees nou eerst eens je oude reacties terug, want jou reacties gingen veel verder dan het melden van een paar scheurtjes, heeft niks met een mening meer te maken maar was dus gewoon een bewuste beschadegingsaktie, nu kun je daar nu proberen luchtig over te doen, maar als je nu ook zo'n grote jongen bent, als je je voor doet stel je DF en Klapband schadeloos en bied je openbaar je excuses aan.Hielke schreef:Ingrijpen? Het is ons overduidelijk gemaakt dat het forum onafhankelijk van whatever commerciële club bestaat. Je grijpt in als een forumbezoeker op de persoonlijke toer gaat. Of je besluit om dat niet te doen, dat kan ook nog.Tom schreef:dvh
Tom, als iemand op 595 RS-R had gegoogled voordat dit topic het levenslicht had gezien ook dan was je meerdere vermeldingen over de scheurvorming van deze banden tegen gekomen. Niet enkele vermeldingen. Vele vermeldingen. Op basis van deze vermeldingen heb ik mijn initiële twijfels geuit. Als je voorts de internationale website van Federal had bezocht dan had je kunnen lezen dat Federal de 595 RSR helemaal niet als semi slicj in de markt heeft gezet. Daar dient bij Federal een andere band voor.
-
Volgens mij passen die banden nooit op een MX5 of punto:)
- Hielke
PD, ik sta voor wat ik zeg. Face to face zal ik precies hetzelfde zeggen als wat ik hier in dit topic over de 595's heb gezegd.
Hetgeen jij voorstelt (excuses, schadevergoeding) zou in dat licht ronduit onnozel zijn.
En ik herhaal het nog maar een keer. Voor de zoveelste keer. Federal heeft vorige zomer een aantal experts naar het circuit van Zandvoort gestuurd om te achterhalen wat er met hun produkt (scheurvorming) aan de hand was. Waar zijn de onderzoeksresultaten, waar vind ik de persberichten nav dit onderzoek? Kunnen die scheuren volgens Federal kwaad of niet?
Of ben ik samen met een aantal generatiegenoten één van de weinigen die het vreemd vindt dat we niks meer gehoord hebben?
Hetgeen jij voorstelt (excuses, schadevergoeding) zou in dat licht ronduit onnozel zijn.
En ik herhaal het nog maar een keer. Voor de zoveelste keer. Federal heeft vorige zomer een aantal experts naar het circuit van Zandvoort gestuurd om te achterhalen wat er met hun produkt (scheurvorming) aan de hand was. Waar zijn de onderzoeksresultaten, waar vind ik de persberichten nav dit onderzoek? Kunnen die scheuren volgens Federal kwaad of niet?
Of ben ik samen met een aantal generatiegenoten één van de weinigen die het vreemd vindt dat we niks meer gehoord hebben?
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Die foto met jou en de Federal's naast jouw MX5, is dat nou echt, of is de hele boel in scene gezet? Heb je die dingen gekocht?
- Hielke
Goed je ogen gebruiken (niet naar mijn duim kijken). Het antwoord vind je op de band.partyondude schreef:Die foto met jou en de Federal's naast jouw MX5, is dat nou echt, of is de hele boel in scene gezet? Heb je die dingen gekocht?
- jos_br
[quote="Hielke"].
quote]
Waarom koop jij die banden dan wanneer je dit niet weet en het zo belangrijk vindt??
Jos.
quote]
Waarom koop jij die banden dan wanneer je dit niet weet en het zo belangrijk vindt??
Jos.
- Hielke
Jos, je hebt nu drie foto's van die band icm de MX-5 gezien.
Is het dan niet een beetje toevallig dat je iedere keer hetzelfde deel van de sticker ziet?
Alleen op de eerste foto geeft de sticker (toen al) het antwoord.
Ik moet echt de marketing in. Ik kan jullie alles laten geloven begin ik te denken.
Is het dan niet een beetje toevallig dat je iedere keer hetzelfde deel van de sticker ziet?
Alleen op de eerste foto geeft de sticker (toen al) het antwoord.
Ik moet echt de marketing in. Ik kan jullie alles laten geloven begin ik te denken.
-
Die banden zijn van mij. Als jullie beter hadden gekeken had je 91w Load index kunnen zien. Ik had een setje gekocht om te kijken hoe ze zich houden onder de 1m. Voor 134 euro per band is het misschien een knappe driftband voor op nat. Ik ben niet overtuigd om deze band op hoge snelheden op een droog circuit te gebruiken.
Hielke blijft bij zijn mening vooralsnog. Het duim momentje was als grapje bedoeld en wij dachten jullie als ervaring deskundigen zien die Load index 91w binnen no time.
Hielke blijft bij zijn mening vooralsnog. Het duim momentje was als grapje bedoeld en wij dachten jullie als ervaring deskundigen zien die Load index 91w binnen no time.