E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
zeker ook leuk, doch nog geen TUV bij...
die achterbank kon er wellicht ook beter uit.
wat ik me verder afvroeg,
trouwens heeft die radiateur nog een gewone fan en een zelfdenkende fan van een condensor ervoor?
eneuh zo'n e28 lijkt net of de veerpoten verder naar achter zitten en dus de motor ala audi wat meer over de vooras hangt, anders dan bij bv E30 zo lijkt?
en waar zit nu die rembekrachtiger die grote pot, of hebben ze daar een ander vernuftigd systeem op gezet?
heeft dat ding trouwens brand onder de kap gehad of heeft ie heel lang nog voor de conversie ergens buiten gestaan zonder motor e.d.
die achterbank kon er wellicht ook beter uit.
wat ik me verder afvroeg,
trouwens heeft die radiateur nog een gewone fan en een zelfdenkende fan van een condensor ervoor?
eneuh zo'n e28 lijkt net of de veerpoten verder naar achter zitten en dus de motor ala audi wat meer over de vooras hangt, anders dan bij bv E30 zo lijkt?
en waar zit nu die rembekrachtiger die grote pot, of hebben ze daar een ander vernuftigd systeem op gezet?
heeft dat ding trouwens brand onder de kap gehad of heeft ie heel lang nog voor de conversie ergens buiten gestaan zonder motor e.d.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
dacht zal hem hier ook ff plaatsen, kon hem zo snel hier nog niet vinden, ook fraai.
dit is ook leuk lijkt me, net zoiets als d offenga M5
deze is van 1986 en dus past ie er ook binnen.
BMW E28 M5 met E39 M5 motor
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;





staat in Polen oid
dit is ook leuk lijkt me, net zoiets als d offenga M5
deze is van 1986 en dus past ie er ook binnen.
BMW E28 M5 met E39 M5 motor
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
staat in Polen oid
BMW E28
Rok Prod. 1986
Samochod po profesjonalnym SWAPIE
Silnik z M5 E39 5.0 V8 400KM
Piekne klasyczne auto z niesamowitymi osiągami.
Auto dla konesera.
Zapraszamy na jazde probna
MAKRO AUTO.PL
WAŁ MIEDZESZYŃSKI 202
05-410 WARSZAWA
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Ik snap wel waarom de V8 in die witte e28 niet op kenteken staat. Wat een pokke bende onder de motorkap zeg: echt géén gezicht. Het remsysteem is zo te zien een mengelmoes van e28 en e32...
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
BMW S62 V8 M5 e30
EZ 6/1990
85.2000 km
420 PS
22.500 Euro
E30 mit s62 M5 V8 Motor 420 Ps Leistungsprüfstand vorhanden. Es ist am Fahrzeug alles eingetragen !!!! Auto wurde für den Rennsport zusammen gebaut, jedoch nie eingesetzt. Daten : Rennsport Gewindefahrwerk Uniball K-Sport/ 75% DTM Sperre mit Ölkühler 2.79/6 Gang Getriebe vom M5/ Rennkats/Recaro Pole mit Zulassung/ Käfig nach DMSB mit Flanckenschutz und Kreuz/ Semislick/ 4 Kolben Bremsanlage/ 4 Punkt OMP Kurte / Wildleder Lenkrad/ usw.. Der e30 wurde komplett zerlegt und neu aufgebaut
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Kijk, helemaal OEM looks en onder de kap alles keurig weggewerkt. Ook tech. specs zien er goed uit. Rechtvaardigt de prijs enigszins.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
wow
hebbe hebbe hebbe
mooi gedaan ook.
hebbe hebbe hebbe
mooi gedaan ook.
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Wat een mooie auto, M-tech 2 pakket erom heen, kooi wit helemaal af. 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
eigenlijk moet je de carros dan wel verstevigen of doorlassen oid?
als ik nog denk aan men 320 (1984) met 3.6 M5 en 340pk die wrong ook aardig met die krachten, vooral op snelheid over richels oid...
de latere 1987 E30 M3 met S50 en 320pk had daar bv geen last van, die carros/opzet leent zich schijnbaar beter daarvoor so out the box.
als ik nog denk aan men 320 (1984) met 3.6 M5 en 340pk die wrong ook aardig met die krachten, vooral op snelheid over richels oid...
de latere 1987 E30 M3 met S50 en 320pk had daar bv geen last van, die carros/opzet leent zich schijnbaar beter daarvoor so out the box.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Deze hebben we al eens eerder voorbij zien komen, in dit draadje of in de koopjeshoek. Toen stond ie nog op Alpina's. Hij blijft gaaf!





BMW E28 met M5 motor: wolf in schaapskleren
Bouwjaar 1984
Prijs: € 6.950
Het gaat hier om een BMW e28 5serie (520i) die volledig is omgebouwd.
De auto verkeerd in zeer goede staat van ondehoud. Hij heeft wat gebruiks sporen maar niks bijzonders. De carrosserie is roest en schade vrij.
Motor en aandrijflijn zijn van een e34 m5 S38B36 3.6 24v 315pk 360nm.
Het interieur en onderstel is M535i e28 met sperdifferentieel. De Recaro stoelen vertonen geen instapschade of sporen van dikke Duitsers.
Het onderstel bestaat uit Bilstein schokdempers en Apex veren
Het gaat om een originele Nederlander die toentertijd door Offenga bmw specialist is omgebouwd.
De velgen van ACT (BBS) zijn 8.5jx16 ET11 en 9.5jx16 ET14 zijn 100% recht met nagenoeg nieuwe banden. De BMW is in zeer goede staat van onderhoud en loopt werkelijk als een echte autobahn racer.
Ik heb er een set bijna nieuwe BMW dealer wielen bij 7,5jx16 et20 met Michelin banden.
De auto is door mij met veel liefde behandeld en in mijn ogen ook een ultieme droom auto.
Helaas moet ik ivm werk omstandigheden de auto van de hand doen.
Kortom een auto voor vele prettige kilometers op hoge snelheid.
Onderschat het vermogen niet de auto weegt 1170kg en een e34M5 is 400kg zwaarder.
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Zeer mooie auto, en goeie prijs ook !
Daar bouw je zelf niet voor lijkt mij.
Daar bouw je zelf niet voor lijkt mij.
- Erik dB
- Berichten: 2491
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Deze velgen staan anders ook wel. Mooi diep bed.
Was dit nou de E28 met M5 blokkie die een behoorlijke schade had de vorige keer op MP, of was dat die andere?
Was dit nou de E28 met M5 blokkie die een behoorlijke schade had de vorige keer op MP, of was dat die andere?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
kijk dat zijn nog eens leuke wegenbelastingvrije auto's, incl leuk geprijst
en 315pk op 1170kg loopt ook wel dacht ik.
en 315pk op 1170kg loopt ook wel dacht ik.
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Wat een sleeper! 
-
mark123
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
- Locatie: ZO Brabant
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Tof ding! ZIjn er bekende zwakke plekken van dat blok? Wat zal zoiets nou verbruiken?
- Erik dB
- Berichten: 2491
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Als je dat moet vragen, kun je hem niet betalenmark123 schreef:Tof ding! ZIjn er bekende zwakke plekken van dat blok? Wat zal zoiets nou verbruiken?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
dat klopt wel zo ongeveer, destijds met mijn 320 e30 met zo'n zelfde motor en wat getuned tot 340pk deed ongveer hetzelfde, eneuh was een fijn blokkie (destijds in elk geval al euh 13 jaar terug ofzoErik dB schreef:Als je dat moet vragen, kun je hem niet betalenmark123 schreef:Tof ding! ZIjn er bekende zwakke plekken van dat blok? Wat zal zoiets nou verbruiken?. Ik gok gemiddeld zo'n 1 op 7 a 8, met trappen zo rond de 1 op 4, en heel rustig rijdend 1 op 9 a 10?
- MartijnGizmo
- Berichten: 13050
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Lees om een indruk te krijgen eens het topic van Raymond door, dat blok is weliswaar een generatie ouder, maar het geeft een goede indruk van wat er allemaal bij komt kijken als je het écht goed wilt aanpakken: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=13115" onclick="window.open(this.href);return false;mark123 schreef:Tof ding! ZIjn er bekende zwakke plekken van dat blok? Wat zal zoiets nou verbruiken?
-
mark123
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
- Locatie: ZO Brabant
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Ik ken dat topic wel, erg mooi. Deze is echer omgebouwd door Offenga en ga er van uit dat alles daar netjes wordt gedaan (als ik andere conversies van hen zie tenminste). Ik zal als ik een keer bij deze auto heb gekeken wel even bellen met de jongens om wat meer info in te winnen.
Nadeel is dat het vermogen niet op kenteken staat, ik denk dat je m om moet laten keuren of hoeft dat niet?
Nadeel is dat het vermogen niet op kenteken staat, ik denk dat je m om moet laten keuren of hoeft dat niet?
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Dat was die andere. Die heeft wel een schuifdak, plus een Supersprint uitlaat, een schroefset en vooral een S38B38 ipv een S38B36, aangestuurd door een Megasquirt 'putertjeErik dB schreef:(...) Was dit nou de E28 met M5 blokkie die een behoorlijke schade had de vorige keer op MP, of was dat die andere?
Bekende zwakke plekken zijn drijfstanglagers, versleten injectoren, opgerekte kettingen. Verbruik van 1op10 wordt lastig. Een e28 is én een streepje zwaarder dan een e30 met dezelfde motor (het genoemde gewicht geloof ik geen barst van: dat is het RDW gewicht van een standaard 520i!) én heeft de stroomlijn van een vrieskist.mark123 schreef:Tof ding! ZIjn er bekende zwakke plekken van dat blok? Wat zal zoiets nou verbruiken?
Dat stelt niks voor, maar is wel een must idd.mark123 schreef:(...) Nadeel is dat het vermogen niet op kenteken staat, ik denk dat je m om moet laten keuren of hoeft dat niet?
-
mark123
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
- Locatie: ZO Brabant
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Bedankt voor je antwoorden. Ik geloof best dat het niks voor hoeft te stellen maar wil het risico niet lopen. Heb de eigenaar maar even aangegeven dat ik oprecht interesse heb maar dan wel mét herkeuring voor verkoop. MIsschien is het feit dat hij die niet krijgt reden om hem na 4 maanden alweer te verkopen?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
ow, staat het niet op kenteken...hm, zal niet zo'n probleem zijn doch moet je geloof ik wel de herkomst van de motor e.d. verklaren dacht ik?
zou het inderdaad wel op kenteken willen hebben.
zou het inderdaad wel op kenteken willen hebben.
-
Marc R
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
GTRene schreef:dacht zal hem hier ook ff plaatsen, kon hem zo snel hier nog niet vinden, ook fraai.
dit is ook leuk lijkt me, net zoiets als d offenga M5![]()
deze is van 1986 en dus past ie er ook binnen.
BMW E28 M5 met E39 M5 motor![]()
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
staat in Polen oid
BMW E28
Rok Prod. 1986
Samochod po profesjonalnym SWAPIE
Silnik z M5 E39 5.0 V8 400KM
Piekne klasyczne auto z niesamowitymi osiągami.
Auto dla konesera.
Zapraszamy na jazde probna
MAKRO AUTO.PL
WAŁ MIEDZESZYŃSKI 202
05-410 WARSZAWA
PRAAAAACHTIGE WAGEN!!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
BMW 3,0 CS E9 und M5 E39
weer zo'n prachtige creatie van dit bedrijf>> http://www.mko-v8.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 3,0 CS E9 und M5 E39









BMW 3,0 CS E9 und M5 E39
Fahrzeugbeschreibung:
Wunderschönes Coupe aus den Siebzigern und der Technik von Heute mit ordentlich Dampf unter der Haube, M5 E39 Antriebstechnik inkl. ABS und DSC, Sperre, usw.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
De horror!!!! WHY!!!! Echt waar wat lelijk! Van een E9 moet je met je poten afblijven. 
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten
