E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 29 okt 2011, 10:32

zeker ook leuk, doch nog geen TUV bij...
die achterbank kon er wellicht ook beter uit.

wat ik me verder afvroeg,

trouwens heeft die radiateur nog een gewone fan en een zelfdenkende fan van een condensor ervoor?

eneuh zo'n e28 lijkt net of de veerpoten verder naar achter zitten en dus de motor ala audi wat meer over de vooras hangt, anders dan bij bv E30 zo lijkt?

en waar zit nu die rembekrachtiger die grote pot, of hebben ze daar een ander vernuftigd systeem op gezet?
heeft dat ding trouwens brand onder de kap gehad of heeft ie heel lang nog voor de conversie ergens buiten gestaan zonder motor e.d.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 29 okt 2011, 10:36

dacht zal hem hier ook ff plaatsen, kon hem zo snel hier nog niet vinden, ook fraai.

dit is ook leuk lijkt me, net zoiets als d offenga M5 :D
deze is van 1986 en dus past ie er ook binnen.

BMW E28 M5 met E39 M5 motor :df:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

staat in Polen oid
BMW E28

Rok Prod. 1986

Samochod po profesjonalnym SWAPIE

Silnik z M5 E39 5.0 V8 400KM

Piekne klasyczne auto z niesamowitymi osiągami.

Auto dla konesera.

Zapraszamy na jazde probna

MAKRO AUTO.PL
WAŁ MIEDZESZYŃSKI 202
05-410 WARSZAWA

Gebruikersavatar
Adje ///M3
Berichten: 3340
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
Locatie: Golfke

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Adje ///M3 » 29 okt 2011, 23:17

Gaaf hoor! :shock:

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2855
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 30 okt 2011, 16:24

Ik snap wel waarom de V8 in die witte e28 niet op kenteken staat. Wat een pokke bende onder de motorkap zeg: echt géén gezicht. Het remsysteem is zo te zien een mengelmoes van e28 en e32...

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2855
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 07 nov 2011, 20:48

BMW S62 V8 M5 e30
EZ 6/1990
85.2000 km
420 PS
22.500 Euro

E30 mit s62 M5 V8 Motor 420 Ps Leistungsprüfstand vorhanden. Es ist am Fahrzeug alles eingetragen !!!! Auto wurde für den Rennsport zusammen gebaut, jedoch nie eingesetzt. Daten : Rennsport Gewindefahrwerk Uniball K-Sport/ 75% DTM Sperre mit Ölkühler 2.79/6 Gang Getriebe vom M5/ Rennkats/Recaro Pole mit Zulassung/ Käfig nach DMSB mit Flanckenschutz und Kreuz/ Semislick/ 4 Kolben Bremsanlage/ 4 Punkt OMP Kurte / Wildleder Lenkrad/ usw.. Der e30 wurde komplett zerlegt und neu aufgebaut
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13441
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Tristan » 07 nov 2011, 22:14

Kijk, helemaal OEM looks en onder de kap alles keurig weggewerkt. Ook tech. specs zien er goed uit. Rechtvaardigt de prijs enigszins.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 07 nov 2011, 22:54

wow :love:

hebbe hebbe hebbe :df:
mooi gedaan ook.

Gebruikersavatar
Niels v/d burgh
Berichten: 2168
Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
Auto: Zweedse diesel
Locatie: Noord- NL

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Niels v/d burgh » 08 nov 2011, 17:47

Wat een mooie auto, M-tech 2 pakket erom heen, kooi wit helemaal af. :df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 08 nov 2011, 19:27

eigenlijk moet je de carros dan wel verstevigen of doorlassen oid?
als ik nog denk aan men 320 (1984) met 3.6 M5 en 340pk die wrong ook aardig met die krachten, vooral op snelheid over richels oid...
de latere 1987 E30 M3 met S50 en 320pk had daar bv geen last van, die carros/opzet leent zich schijnbaar beter daarvoor so out the box.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2855
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 12 nov 2011, 09:18

Deze hebben we al eens eerder voorbij zien komen, in dit draadje of in de koopjeshoek. Toen stond ie nog op Alpina's. Hij blijft gaaf!
BMW E28 met M5 motor: wolf in schaapskleren
Bouwjaar 1984
Prijs: € 6.950

Het gaat hier om een BMW e28 5serie (520i) die volledig is omgebouwd.
De auto verkeerd in zeer goede staat van ondehoud. Hij heeft wat gebruiks sporen maar niks bijzonders. De carrosserie is roest en schade vrij.
Motor en aandrijflijn zijn van een e34 m5 S38B36 3.6 24v 315pk 360nm.
Het interieur en onderstel is M535i e28 met sperdifferentieel. De Recaro stoelen vertonen geen instapschade of sporen van dikke Duitsers.
Het onderstel bestaat uit Bilstein schokdempers en Apex veren
Het gaat om een originele Nederlander die toentertijd door Offenga bmw specialist is omgebouwd.
De velgen van ACT (BBS) zijn 8.5jx16 ET11 en 9.5jx16 ET14 zijn 100% recht met nagenoeg nieuwe banden. De BMW is in zeer goede staat van onderhoud en loopt werkelijk als een echte autobahn racer.
Ik heb er een set bijna nieuwe BMW dealer wielen bij 7,5jx16 et20 met Michelin banden.
De auto is door mij met veel liefde behandeld en in mijn ogen ook een ultieme droom auto.
Helaas moet ik ivm werk omstandigheden de auto van de hand doen.

Kortom een auto voor vele prettige kilometers op hoge snelheid.
Onderschat het vermogen niet de auto weegt 1170kg en een e34M5 is 400kg zwaarder.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Niels v/d burgh
Berichten: 2168
Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
Auto: Zweedse diesel
Locatie: Noord- NL

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Niels v/d burgh » 12 nov 2011, 09:57

Zeer mooie auto, en goeie prijs ook !
Daar bouw je zelf niet voor lijkt mij.

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2491
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Erik dB » 12 nov 2011, 09:58

Deze velgen staan anders ook wel. Mooi diep bed.

Was dit nou de E28 met M5 blokkie die een behoorlijke schade had de vorige keer op MP, of was dat die andere?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 12 nov 2011, 10:36

kijk dat zijn nog eens leuke wegenbelastingvrije auto's, incl leuk geprijst :thumbup:
en 315pk op 1170kg loopt ook wel dacht ik.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13441
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Tristan » 12 nov 2011, 11:12

Wat een sleeper! :D

Online
mark123
Berichten: 655
Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
Locatie: ZO Brabant

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door mark123 » 12 nov 2011, 11:28

Tof ding! ZIjn er bekende zwakke plekken van dat blok? Wat zal zoiets nou verbruiken?

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2491
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Erik dB » 12 nov 2011, 11:35

mark123 schreef:Tof ding! ZIjn er bekende zwakke plekken van dat blok? Wat zal zoiets nou verbruiken?
Als je dat moet vragen, kun je hem niet betalen ;-). Ik gok gemiddeld zo'n 1 op 7 a 8, met trappen zo rond de 1 op 4, en heel rustig rijdend 1 op 9 a 10?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 12 nov 2011, 11:38

Erik dB schreef:
mark123 schreef:Tof ding! ZIjn er bekende zwakke plekken van dat blok? Wat zal zoiets nou verbruiken?
Als je dat moet vragen, kun je hem niet betalen ;-). Ik gok gemiddeld zo'n 1 op 7 a 8, met trappen zo rond de 1 op 4, en heel rustig rijdend 1 op 9 a 10?
dat klopt wel zo ongeveer, destijds met mijn 320 e30 met zo'n zelfde motor en wat getuned tot 340pk deed ongveer hetzelfde, eneuh was een fijn blokkie (destijds in elk geval al euh 13 jaar terug ofzo :D )

Online
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13051
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door MartijnGizmo » 12 nov 2011, 11:41

mark123 schreef:Tof ding! ZIjn er bekende zwakke plekken van dat blok? Wat zal zoiets nou verbruiken?
Lees om een indruk te krijgen eens het topic van Raymond door, dat blok is weliswaar een generatie ouder, maar het geeft een goede indruk van wat er allemaal bij komt kijken als je het écht goed wilt aanpakken: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=13115" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
mark123
Berichten: 655
Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
Locatie: ZO Brabant

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door mark123 » 12 nov 2011, 11:58

Ik ken dat topic wel, erg mooi. Deze is echer omgebouwd door Offenga en ga er van uit dat alles daar netjes wordt gedaan (als ik andere conversies van hen zie tenminste). Ik zal als ik een keer bij deze auto heb gekeken wel even bellen met de jongens om wat meer info in te winnen.

Nadeel is dat het vermogen niet op kenteken staat, ik denk dat je m om moet laten keuren of hoeft dat niet?

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2855
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 12 nov 2011, 12:26

Erik dB schreef:(...) Was dit nou de E28 met M5 blokkie die een behoorlijke schade had de vorige keer op MP, of was dat die andere?
Dat was die andere. Die heeft wel een schuifdak, plus een Supersprint uitlaat, een schroefset en vooral een S38B38 ipv een S38B36, aangestuurd door een Megasquirt 'putertje ;-)
mark123 schreef:Tof ding! ZIjn er bekende zwakke plekken van dat blok? Wat zal zoiets nou verbruiken?
Bekende zwakke plekken zijn drijfstanglagers, versleten injectoren, opgerekte kettingen. Verbruik van 1op10 wordt lastig. Een e28 is én een streepje zwaarder dan een e30 met dezelfde motor (het genoemde gewicht geloof ik geen barst van: dat is het RDW gewicht van een standaard 520i!) én heeft de stroomlijn van een vrieskist.
mark123 schreef:(...) Nadeel is dat het vermogen niet op kenteken staat, ik denk dat je m om moet laten keuren of hoeft dat niet?
Dat stelt niks voor, maar is wel een must idd.

Online
mark123
Berichten: 655
Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
Locatie: ZO Brabant

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door mark123 » 12 nov 2011, 12:35

Bedankt voor je antwoorden. Ik geloof best dat het niks voor hoeft te stellen maar wil het risico niet lopen. Heb de eigenaar maar even aangegeven dat ik oprecht interesse heb maar dan wel mét herkeuring voor verkoop. MIsschien is het feit dat hij die niet krijgt reden om hem na 4 maanden alweer te verkopen?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 12 nov 2011, 12:45

ow, staat het niet op kenteken...hm, zal niet zo'n probleem zijn doch moet je geloof ik wel de herkomst van de motor e.d. verklaren dacht ik?
zou het inderdaad wel op kenteken willen hebben.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Marc R » 12 nov 2011, 16:14

GTRene schreef:dacht zal hem hier ook ff plaatsen, kon hem zo snel hier nog niet vinden, ook fraai.

dit is ook leuk lijkt me, net zoiets als d offenga M5 :D
deze is van 1986 en dus past ie er ook binnen.

BMW E28 M5 met E39 M5 motor :df:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

staat in Polen oid
BMW E28

Rok Prod. 1986

Samochod po profesjonalnym SWAPIE

Silnik z M5 E39 5.0 V8 400KM

Piekne klasyczne auto z niesamowitymi osiągami.

Auto dla konesera.

Zapraszamy na jazde probna

MAKRO AUTO.PL
WAŁ MIEDZESZYŃSKI 202
05-410 WARSZAWA

PRAAAAACHTIGE WAGEN!!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

BMW 3,0 CS E9 und M5 E39

Bericht door GTRene » 28 nov 2011, 11:31

weer zo'n prachtige creatie van dit bedrijf>> http://www.mko-v8.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

BMW 3,0 CS E9 und M5 E39


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Fahrzeugbeschreibung:
Wunderschönes Coupe aus den Siebzigern und der Technik von Heute mit ordentlich Dampf unter der Haube, M5 E39 Antriebstechnik inkl. ABS und DSC, Sperre, usw.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Petrolhead Tom » 28 nov 2011, 11:34

De horror!!!! WHY!!!! Echt waar wat lelijk! Van een E9 moet je met je poten afblijven. :protest:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JdvPolo, Joël D., Peter-Paul, timoty en 2 gasten