Hier afgelopen jaar een vergelijkbare keuze "moeten" maken, het ging bij mij tussen de Polestar 2, Model 3 LR RWD en nieuwe CLA. Uiteindelijk voor de CLA 250+ gekozen, vanwege de complete uitvoering en grote range. In de winter haal ik er ook nog relatief makkelijk 500km mee, in de zomer gaat dit iets over de 650km in de praktijk. Verder is het qua sturen in geen een van deze auto's écht leuk, je merkt gewoon dat je met zware auto's op pad bent.Andry schreef: 15 apr 2026, 19:31 M'n tijdelijke zakelijke huurkar zal plaats moeten gaan maken voor iets elektrisch. In de functiegroep is er keuze uit de volgende 6:
- Tesla M3 Premium LR RWD
- Skoda Enyaq 85 Business Edition
- Volvo EX 40 SM ER
- Ford Capri Premium ER
- Polestar 2 LR SM
- Cupra Tavascan Adrenaline
Het gebruik zal enkel woon/werk/zakelijk zijn, privé heb ik nog genoeg leuks staan.
Met een extra bijdrage variërend van €15 - 75/maand kan er een auto uit een hogere functiegroep worden gekozen als een MB CLA 250/ EQA / EQ4 etc. Een model uit een lagere klasse kan dan weer niet. De modellen en uitvoeringen staan nagenoeg vast, enkel de kleur en eventueel trekhaak zijn vrij te kiezen. Als een absolute noob wbt ev's heb ik geen idee wat te kiezen. Zonder bijbetaling heeft de Tavascan de voorkeur enkel gebaseerd op de looks, met bijbetaling de voorkeur voor de Mercedes Benz CLA want ik blijf een fan van sedans. BMW noch Chinese merken zijn in de modeloverzichten terug te vinden. Laden is geen issue, dat gaat in liters diesel![]()
Heeft iemand een idee wat nog een beetje fatsoenlijk door de bocht gaat?
Succes met de keuze in ieder geval!