Met dank aan Andre
BMW 1 Serie M Coupé
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Even wat pics;

Met dank aan Andre
Met dank aan Andre
- Will F.
Dank aan Andre en Bert voor het delen van hun kennis.
@Romo: die € 3100 met montage is dat rechtstreeks bij JRZ of bij de dealert?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Will F. schreef:Dank aan Andre en Bert voor het delen van hun kennis.
Bij Peter Claasen in Sint Oedenrode (Powermotorsports)
- Mathieu
Die kan je er toch ook bij Vlasblom onder laten schroeven in Uden.
- Will F.
@Romo:
Ok, thx die deed ook altijd veel met Moton.
@thieu Ja Paul kan dat natuurlijk ook en zo zijn er nog wel wat meer.
Ok, thx die deed ook altijd veel met Moton.
@thieu Ja Paul kan dat natuurlijk ook en zo zijn er nog wel wat meer.
- Joy
Duidelijk, bedankt voor de info. Wel ideaal dat de stelknop bereikbaar is via de motorruimte. Daar had ik bij het AST altijd een gruwelijke hekel aan omdat je bij een lage auto nauwelijks met je hand achter het wiel kon komen. En die knoppen lijken eerder vast te zitten met al het vocht en rotzooi wat er tegenaan vliegt.
Onderop de demper, is dat nog iets van een stelknop?
Onderop de demper, is dat nog iets van een stelknop?
- Bert ///M3
Wat je onderop ziet is het stikstof ventiel. Wat jij bij die AST's had is typisch voor up side down McPherson poten, maar als je gewoon een 22mm zuigerstang hebt zoals die van JRZ dan heb je dat niet.
-
Andre
Ook nog mogelijk is om er meer of minder druk in de dempers te zetten mocht je nog meer comfort willen.
Rico
Standaard zijn de dempers van een 1M prima.
Alleen een JRZ setje gaat over prima heen.
Rico
-
Ingo Liedgens
Verstandig om zoiets te kopen? http://www.autotrader.nl/auto/bmw/utrec ... pe/detail/
Aangezien hij in ieder test filmpje te zien is?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dan kun je ook deze doen: http://voorraad.wheelerdelta.nl/s3eb105 ... id=3974376
Iets duurder maar ipv 2011 van 2012. Ook beduidend minder km's.
Edit: iets duurder is toch nog 8K... Wat zijn ze nieuw ook alweer?

Iets duurder maar ipv 2011 van 2012. Ook beduidend minder km's.
Edit: iets duurder is toch nog 8K... Wat zijn ze nieuw ook alweer?
-
Thijs-v-d-H
Dat is de oude importeurs demo..Ingo Liedgens schreef:Verstandig om zoiets te kopen? http://www.autotrader.nl/auto/bmw/utrec ... pe/detail/
- Snipe
Vandaar natuurlijk zijn vraag of het verstandig is om 'm te kopen 
Ik heb begrepen dat alles wat kapot kan al eens kapot is geweest. Er zitten dus nogal veel nieuwe onderdelen in. En er zit twee jaar garantie op. Waarom niet, zou je zeggen, maar het prijsverschil met anderen is (zoals Arthur al zegt) niet extreem groot.
Ik heb begrepen dat alles wat kapot kan al eens kapot is geweest. Er zitten dus nogal veel nieuwe onderdelen in. En er zit twee jaar garantie op. Waarom niet, zou je zeggen, maar het prijsverschil met anderen is (zoals Arthur al zegt) niet extreem groot.
- romo
Voor dat geld (beide) kan je beter een maagdelijk nieuwe kopen lijkt me............
-
ErikS
-
Marc R
Andre schreef:Ook nog mogelijk is om er meer of minder druk in de dempers te zetten mocht je nog meer comfort willen.
Rico
Heb je bij JRZ net als bij Intrax dat je de set elke 10.000km moet reviseren omdat de veerpoten vast gaan zitten?
-
Andre
Bij JRZ niet. Daar moeten ze langer meegaan.
- Macboy
Rico het punt dat je wil maken is niet echt te volgen. Misschien handig om op de vraag van Kees te antwoorden: welke M is wel feilloos af-fabriek ? En om er een vraag aan toe te voegen: wie heeft er kritiek op het onderstel anders dan jij ? Niet in het wilde weg schreeuwen maar gewoon citeren aub. En niet Andre noemen want die tweaked elke M ook de E46 M3 die jij had en ook niet Romo noemen want die wil hem juist comfortabeler hebben. Neem aan dat je toch niet het punt wil maken dat M te hard geveerd is ?
Met andere woorden: welk punt wil je nu maken behalve een gebruikte veer in je eigen kont te steken ?
Met andere woorden: welk punt wil je nu maken behalve een gebruikte veer in je eigen kont te steken ?
- Downforce Hans
Tja, daar kan ik niet veel mee want dat zeggen ze bij Intrax ook.......Andre schreef:Bij JRZ niet. Daar moeten ze langer meegaan.
De meeste schokbreker fabrikanten zijn daar wazig over.
- RVV
Als standaard M niet aangepast vond ik de M5 gewoon perfect (in het perspectief van de auto). De e46 M3 was inderdaad iets aangepast, maar dat was beperkt tot een setje eibach veren en een CSL stabilisatorstang. Daardoor was die ook perfect. Niks geen schroefset van 3k nodig. Nogmaals dat Andre dat doet snap ik best. Ik weet best dat je een auto nog veel beter kan maken. Maar is de standaard 1M dan zo slecht? Dat er een set onder moet van 3K? Met alle respect voor Romo, maar hebben zijn driving skills ook zo'n set nodig dan? Maargoed ik wil oppassen om zuur over te komen. Ik heb geen enkel recht van spreken om te oordelen waar iemand zijn geld aan wil uitgeven. Ik zal er over op houden. Ging me ook niet om het punt wat ik wilde maken was toen ik kritiek had op het onderstel ik compleet gekke henkie was. Blijkbaar is het toch een pijnpuntje dat onderstelgebeuren bij de 1M.
Overigens zijn er genoeg non M's die een goed onderstel hebben. E90 325i en E91 330i vond ik ook perfect.
Overigens zijn er genoeg non M's die een goed onderstel hebben. E90 325i en E91 330i vond ik ook perfect.
Macboy schreef:Rico het punt dat je wil maken is niet echt te volgen. Misschien handig om op de vraag van Kees te antwoorden: welke M is wel feilloos af-fabriek ? En om er een vraag aan toe te voegen: wie heeft er kritiek op het onderstel anders dan jij ? Niet in het wilde weg schreeuwen maar gewoon citeren aub. En niet Andre noemen want die tweaked elke M ook de E46 M3 die jij had en ook niet Romo noemen want die wil hem juist comfortabeler hebben. Neem aan dat je toch niet het punt wil maken dat M te hard geveerd is ?
- Snipe
Bij BMW maken ze music for the millions. Natuurlijk zijn er mensen die dat naar hun eigen smaak willen aanpassen. Lijkt me verder ook niet echt de ontdekking van de eeuw, want bedrijven als Hartge, Schnitzer en Alpina hebben daar al tientallen jaren een dagtaak aan.Macboy schreef:Rico het punt dat je wil maken is niet echt te volgen. Misschien handig om op de vraag van Kees te antwoorden: welke M is wel feilloos af-fabriek ? En om er een vraag aan toe te voegen: wie heeft er kritiek op het onderstel anders dan jij ? Niet in het wilde weg schreeuwen maar gewoon citeren aub. En niet Andre noemen want die tweaked elke M ook de E46 M3 die jij had en ook niet Romo noemen want die wil hem juist comfortabeler hebben. Neem aan dat je toch niet het punt wil maken dat M te hard geveerd is ?
- romo
RVV schreef:Als standaard M niet aangepast vond ik de M5 gewoon perfect (in het perspectief van de auto). De e46 M3 was inderdaad iets aangepast, maar dat was beperkt tot een setje eibach veren en een CSL stabilisatorstang. Daardoor was die ook perfect. Niks geen schroefset van 3k nodig. Nogmaals dat Andre dat doet snap ik best. Ik weet best dat je een auto nog veel beter kan maken. Maar is de standaard 1M dan zo slecht? Dat er een set onder moet van 3K? Met alle respect voor Romo, maar hebben zijn driving skills ook zo'n set nodig dan? Maargoed ik wil oppassen om zuur over te komen. Ik heb geen enkel recht van spreken om te oordelen waar iemand zijn geld aan wil uitgeven. Ik zal er over op houden. Ging me ook niet om het punt wat ik wilde maken was toen ik kritiek had op het onderstel ik compleet gekke henkie was. Blijkbaar is het toch een pijnpuntje dat onderstelgebeuren bij de 1M.
Macboy schreef:Rico het punt dat je wil maken is niet echt te volgen. Misschien handig om op de vraag van Kees te antwoorden: welke M is wel feilloos af-fabriek ? En om er een vraag aan toe te voegen: wie heeft er kritiek op het onderstel anders dan jij ? Niet in het wilde weg schreeuwen maar gewoon citeren aub. En niet Andre noemen want die tweaked elke M ook de E46 M3 die jij had en ook niet Romo noemen want die wil hem juist comfortabeler hebben. Neem aan dat je toch niet het punt wil maken dat M te hard geveerd is ?
Nee daar heb je gelijk in, zelfs een standaard 1M is te veel voor mijn driving skills
Maar ach, we willen vooruit in het leven....................en waar het voor mijn gevoel (lees; hoe mijn kont op oneffen terrein reageert
- Hielke
Ik heb ook een aantal kilometers met die JRZ dempers onder Andre's witte 1M gereden. Rustig aan welteverstaan. De sportstoel staat zo laag dat ik continue met mijn armen contact met de armsteunen maak. Niet echt bevorderlijk om te gaan pushen.
Heeft die 1M die dempers nodig? Zijn ze zoveel beter? Nee en ja. Voor zover ik weet schroeft alleen Porsche af fabriek topdempers onder hun auto's Dempers die op een slechte weg veel comfort blijven geven en op snelheid evenzeer hun werk geweldig doen. Op snelheid zijn de standaard 1M dempers prima. Auto ligt strak en geeft veel info door. Op rustig tempo op een slechte weg bieden ze nul comfort. Als je geregeld in sportieve auto's rijdt dan vind je dat normaal. Als je eenmaal met die JRZ dempers hebt gereden weet je dat het ook anders kan. Die dingen strijken een slechte klinkerweg nagenoeg glad. M'n Punto is er in vergelijking gewoon oncomfortabel bij. Hoe ze het op hoge snelheid in die comfortstand doen durf ik nog niet te zeggen. Maar het mooie van die dempers is dat je ze binnen een paar minuten ook in een hele hard sportstand kunt zetten. Optimaal. Wel prijzig. Maar ach, dat past weer goed bij het "buk" karakter van de 1M
Heeft die 1M die dempers nodig? Zijn ze zoveel beter? Nee en ja. Voor zover ik weet schroeft alleen Porsche af fabriek topdempers onder hun auto's Dempers die op een slechte weg veel comfort blijven geven en op snelheid evenzeer hun werk geweldig doen. Op snelheid zijn de standaard 1M dempers prima. Auto ligt strak en geeft veel info door. Op rustig tempo op een slechte weg bieden ze nul comfort. Als je geregeld in sportieve auto's rijdt dan vind je dat normaal. Als je eenmaal met die JRZ dempers hebt gereden weet je dat het ook anders kan. Die dingen strijken een slechte klinkerweg nagenoeg glad. M'n Punto is er in vergelijking gewoon oncomfortabel bij. Hoe ze het op hoge snelheid in die comfortstand doen durf ik nog niet te zeggen. Maar het mooie van die dempers is dat je ze binnen een paar minuten ook in een hele hard sportstand kunt zetten. Optimaal. Wel prijzig. Maar ach, dat past weer goed bij het "buk" karakter van de 1M
- Teunis
Prachtige ontwikkelingen weer (die natuurlijk centreren rond de 1M
)
Eigenlijk is het maar net wat je gewend bent en wat je wensen zijn. Voor de meesten onder ons zal een 1M een topper zijn. Voor de mensen waar de eisen wat hoger liggen (en/of het kunnen en WILLEN betalen) zal de standaard 1 M niet voldoen.
Voorbeeldje, heb nu een A3 2.0 TDI, standaard kun je prima met het verkeer mee komen, sinds gister gechipt door JD (aanrader trouwens!) en nu gewoon een fijnere motor. Is de verandering het geld waard wat het chippen gekost heeft? Voor mij wel want de 419nm trekt toch net wat lekkerder, voor mijn vriendin in geen 100 jaar... Is de audi daardoor een betere auto geworden? Was het "nuttig/nodig"? Voor mij wel, voor een ander waarschijnlijk niet...
Topic waard: waarom tune/verfijn jij je auto?
Eigenlijk is het maar net wat je gewend bent en wat je wensen zijn. Voor de meesten onder ons zal een 1M een topper zijn. Voor de mensen waar de eisen wat hoger liggen (en/of het kunnen en WILLEN betalen) zal de standaard 1 M niet voldoen.
Voorbeeldje, heb nu een A3 2.0 TDI, standaard kun je prima met het verkeer mee komen, sinds gister gechipt door JD (aanrader trouwens!) en nu gewoon een fijnere motor. Is de verandering het geld waard wat het chippen gekost heeft? Voor mij wel want de 419nm trekt toch net wat lekkerder, voor mijn vriendin in geen 100 jaar... Is de audi daardoor een betere auto geworden? Was het "nuttig/nodig"? Voor mij wel, voor een ander waarschijnlijk niet...
Topic waard: waarom tune/verfijn jij je auto?
- Michel P
@Hielke, heb je voor de notaris/dre, of beiden gebukt om in de 1///M te rijden
Vertel eens rap wat meer wat je van de einser 1///M vind.
Michel
Michel
- Hielke
Je kent me toch een beetje Michel. Ik buk voor de duvel nog nietMichel P schreef:@Hielke, heb je voor de notaris/dre, of beiden gebukt om in de 1///M te rijden![]()
Michel
Ik heb mijn bevindingen geloof ik al eens opgeschreven. Spijtige conclusie, ik vind het een lekkere auto. Was veel leuker geweest als ik 'm over langere tijd wat had kunnen afbranden