BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door romo » 28 jan 2012, 21:41

Even wat pics;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Met dank aan Andre

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2367
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Will F. » 28 jan 2012, 21:44

Dank aan Andre en Bert voor het delen van hun kennis.
@Romo: die € 3100 met montage is dat rechtstreeks bij JRZ of bij de dealert?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door romo » 28 jan 2012, 21:50

Will F. schreef:Dank aan Andre en Bert voor het delen van hun kennis.
@Romo: die € 3100 met montage is dat rechtstreeks bij JRZ of bij de dealert?


Bij Peter Claasen in Sint Oedenrode (Powermotorsports)

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Mathieu » 28 jan 2012, 21:52

Die kan je er toch ook bij Vlasblom onder laten schroeven in Uden.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2367
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Will F. » 28 jan 2012, 21:58

@Romo:
Ok, thx die deed ook altijd veel met Moton.

@thieu Ja Paul kan dat natuurlijk ook en zo zijn er nog wel wat meer.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10893
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Joy » 28 jan 2012, 23:53

Duidelijk, bedankt voor de info. Wel ideaal dat de stelknop bereikbaar is via de motorruimte. Daar had ik bij het AST altijd een gruwelijke hekel aan omdat je bij een lage auto nauwelijks met je hand achter het wiel kon komen. En die knoppen lijken eerder vast te zitten met al het vocht en rotzooi wat er tegenaan vliegt.

Onderop de demper, is dat nog iets van een stelknop?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9428
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Bert ///M3 » 29 jan 2012, 13:42

Wat je onderop ziet is het stikstof ventiel. Wat jij bij die AST's had is typisch voor up side down McPherson poten, maar als je gewoon een 22mm zuigerstang hebt zoals die van JRZ dan heb je dat niet.

Andre
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Andre » 30 jan 2012, 00:12

Ook nog mogelijk is om er meer of minder druk in de dempers te zetten mocht je nog meer comfort willen.

Rico

Standaard zijn de dempers van een 1M prima.

Alleen een JRZ setje gaat over prima heen.

Ingo Liedgens
Berichten: 73
Lid geworden op: 10 dec 2007, 13:26

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Ingo Liedgens » 31 jan 2012, 15:31

Verstandig om zoiets te kopen? http://www.autotrader.nl/auto/bmw/utrec ... pe/detail/

Aangezien hij in ieder test filmpje te zien is?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43816
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Arthur » 31 jan 2012, 16:12

Dan kun je ook deze doen: http://voorraad.wheelerdelta.nl/s3eb105 ... id=3974376
Iets duurder maar ipv 2011 van 2012. Ook beduidend minder km's.

Edit: iets duurder is toch nog 8K... Wat zijn ze nieuw ook alweer?

Afbeelding

Thijs-v-d-H
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Thijs-v-d-H » 31 jan 2012, 16:32

Ingo Liedgens schreef:Verstandig om zoiets te kopen? http://www.autotrader.nl/auto/bmw/utrec ... pe/detail/

Aangezien hij in ieder test filmpje te zien is?
Dat is de oude importeurs demo..

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Snipe » 31 jan 2012, 16:47

Vandaar natuurlijk zijn vraag of het verstandig is om 'm te kopen ;-)

Ik heb begrepen dat alles wat kapot kan al eens kapot is geweest. Er zitten dus nogal veel nieuwe onderdelen in. En er zit twee jaar garantie op. Waarom niet, zou je zeggen, maar het prijsverschil met anderen is (zoals Arthur al zegt) niet extreem groot.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door romo » 31 jan 2012, 16:59

Voor dat geld (beide) kan je beter een maagdelijk nieuwe kopen lijkt me............

ErikS
Berichten: 18982
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door ErikS » 31 jan 2012, 17:52

Afbeelding

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Marc R » 31 jan 2012, 18:12

Andre schreef:Ook nog mogelijk is om er meer of minder druk in de dempers te zetten mocht je nog meer comfort willen.

Rico

Standaard zijn de dempers van een 1M prima.

Alleen een JRZ setje gaat over prima heen.

Heb je bij JRZ net als bij Intrax dat je de set elke 10.000km moet reviseren omdat de veerpoten vast gaan zitten?

Andre
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Andre » 31 jan 2012, 23:50

Bij JRZ niet. Daar moeten ze langer meegaan.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Macboy » 01 feb 2012, 01:38

Rico het punt dat je wil maken is niet echt te volgen. Misschien handig om op de vraag van Kees te antwoorden: welke M is wel feilloos af-fabriek ? En om er een vraag aan toe te voegen: wie heeft er kritiek op het onderstel anders dan jij ? Niet in het wilde weg schreeuwen maar gewoon citeren aub. En niet Andre noemen want die tweaked elke M ook de E46 M3 die jij had en ook niet Romo noemen want die wil hem juist comfortabeler hebben. Neem aan dat je toch niet het punt wil maken dat M te hard geveerd is ?

Met andere woorden: welk punt wil je nu maken behalve een gebruikte veer in je eigen kont te steken ?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12614
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Downforce Hans » 01 feb 2012, 07:52

Andre schreef:Bij JRZ niet. Daar moeten ze langer meegaan.
Tja, daar kan ik niet veel mee want dat zeggen ze bij Intrax ook.......
De meeste schokbreker fabrikanten zijn daar wazig over.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door RVV » 01 feb 2012, 09:07

Als standaard M niet aangepast vond ik de M5 gewoon perfect (in het perspectief van de auto). De e46 M3 was inderdaad iets aangepast, maar dat was beperkt tot een setje eibach veren en een CSL stabilisatorstang. Daardoor was die ook perfect. Niks geen schroefset van 3k nodig. Nogmaals dat Andre dat doet snap ik best. Ik weet best dat je een auto nog veel beter kan maken. Maar is de standaard 1M dan zo slecht? Dat er een set onder moet van 3K? Met alle respect voor Romo, maar hebben zijn driving skills ook zo'n set nodig dan? Maargoed ik wil oppassen om zuur over te komen. Ik heb geen enkel recht van spreken om te oordelen waar iemand zijn geld aan wil uitgeven. Ik zal er over op houden. Ging me ook niet om het punt wat ik wilde maken was toen ik kritiek had op het onderstel ik compleet gekke henkie was. Blijkbaar is het toch een pijnpuntje dat onderstelgebeuren bij de 1M.

Overigens zijn er genoeg non M's die een goed onderstel hebben. E90 325i en E91 330i vond ik ook perfect.

Macboy schreef:Rico het punt dat je wil maken is niet echt te volgen. Misschien handig om op de vraag van Kees te antwoorden: welke M is wel feilloos af-fabriek ? En om er een vraag aan toe te voegen: wie heeft er kritiek op het onderstel anders dan jij ? Niet in het wilde weg schreeuwen maar gewoon citeren aub. En niet Andre noemen want die tweaked elke M ook de E46 M3 die jij had en ook niet Romo noemen want die wil hem juist comfortabeler hebben. Neem aan dat je toch niet het punt wil maken dat M te hard geveerd is ?

Met andere woorden: welk punt wil je nu maken behalve een gebruikte veer in je eigen kont te steken ?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Snipe » 01 feb 2012, 09:09

Macboy schreef:Rico het punt dat je wil maken is niet echt te volgen. Misschien handig om op de vraag van Kees te antwoorden: welke M is wel feilloos af-fabriek ? En om er een vraag aan toe te voegen: wie heeft er kritiek op het onderstel anders dan jij ? Niet in het wilde weg schreeuwen maar gewoon citeren aub. En niet Andre noemen want die tweaked elke M ook de E46 M3 die jij had en ook niet Romo noemen want die wil hem juist comfortabeler hebben. Neem aan dat je toch niet het punt wil maken dat M te hard geveerd is ?

Met andere woorden: welk punt wil je nu maken behalve een gebruikte veer in je eigen kont te steken ?
Bij BMW maken ze music for the millions. Natuurlijk zijn er mensen die dat naar hun eigen smaak willen aanpassen. Lijkt me verder ook niet echt de ontdekking van de eeuw, want bedrijven als Hartge, Schnitzer en Alpina hebben daar al tientallen jaren een dagtaak aan.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door romo » 01 feb 2012, 11:36

RVV schreef:Als standaard M niet aangepast vond ik de M5 gewoon perfect (in het perspectief van de auto). De e46 M3 was inderdaad iets aangepast, maar dat was beperkt tot een setje eibach veren en een CSL stabilisatorstang. Daardoor was die ook perfect. Niks geen schroefset van 3k nodig. Nogmaals dat Andre dat doet snap ik best. Ik weet best dat je een auto nog veel beter kan maken. Maar is de standaard 1M dan zo slecht? Dat er een set onder moet van 3K? Met alle respect voor Romo, maar hebben zijn driving skills ook zo'n set nodig dan? Maargoed ik wil oppassen om zuur over te komen. Ik heb geen enkel recht van spreken om te oordelen waar iemand zijn geld aan wil uitgeven. Ik zal er over op houden. Ging me ook niet om het punt wat ik wilde maken was toen ik kritiek had op het onderstel ik compleet gekke henkie was. Blijkbaar is het toch een pijnpuntje dat onderstelgebeuren bij de 1M.

Overigens zijn er genoeg non M's die een goed onderstel hebben. E90 325i en E91 330i vond ik ook perfect.

Macboy schreef:Rico het punt dat je wil maken is niet echt te volgen. Misschien handig om op de vraag van Kees te antwoorden: welke M is wel feilloos af-fabriek ? En om er een vraag aan toe te voegen: wie heeft er kritiek op het onderstel anders dan jij ? Niet in het wilde weg schreeuwen maar gewoon citeren aub. En niet Andre noemen want die tweaked elke M ook de E46 M3 die jij had en ook niet Romo noemen want die wil hem juist comfortabeler hebben. Neem aan dat je toch niet het punt wil maken dat M te hard geveerd is ?

Met andere woorden: welk punt wil je nu maken behalve een gebruikte veer in je eigen kont te steken ?

Nee daar heb je gelijk in, zelfs een standaard 1M is te veel voor mijn driving skills :df: :wave:

Maar ach, we willen vooruit in het leven....................en waar het voor mijn gevoel (lees; hoe mijn kont op oneffen terrein reageert :kikker: ) beter kan................dan doe ik dat.............en met al het geld dat er al in zit, (gehele wagen/motorpark) zal die €3K het ook niet meer stuk maken.................

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11650
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Hielke » 01 feb 2012, 12:51

Ik heb ook een aantal kilometers met die JRZ dempers onder Andre's witte 1M gereden. Rustig aan welteverstaan. De sportstoel staat zo laag dat ik continue met mijn armen contact met de armsteunen maak. Niet echt bevorderlijk om te gaan pushen.

Heeft die 1M die dempers nodig? Zijn ze zoveel beter? Nee en ja. Voor zover ik weet schroeft alleen Porsche af fabriek topdempers onder hun auto's Dempers die op een slechte weg veel comfort blijven geven en op snelheid evenzeer hun werk geweldig doen. Op snelheid zijn de standaard 1M dempers prima. Auto ligt strak en geeft veel info door. Op rustig tempo op een slechte weg bieden ze nul comfort. Als je geregeld in sportieve auto's rijdt dan vind je dat normaal. Als je eenmaal met die JRZ dempers hebt gereden weet je dat het ook anders kan. Die dingen strijken een slechte klinkerweg nagenoeg glad. M'n Punto is er in vergelijking gewoon oncomfortabel bij. Hoe ze het op hoge snelheid in die comfortstand doen durf ik nog niet te zeggen. Maar het mooie van die dempers is dat je ze binnen een paar minuten ook in een hele hard sportstand kunt zetten. Optimaal. Wel prijzig. Maar ach, dat past weer goed bij het "buk" karakter van de 1M :blink:

Gebruikersavatar
Teunis
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 nov 2007, 16:32
Locatie: Nijmegen/Boxtel

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Teunis » 01 feb 2012, 13:29

Prachtige ontwikkelingen weer (die natuurlijk centreren rond de 1M :) )

Eigenlijk is het maar net wat je gewend bent en wat je wensen zijn. Voor de meesten onder ons zal een 1M een topper zijn. Voor de mensen waar de eisen wat hoger liggen (en/of het kunnen en WILLEN betalen) zal de standaard 1 M niet voldoen.
Voorbeeldje, heb nu een A3 2.0 TDI, standaard kun je prima met het verkeer mee komen, sinds gister gechipt door JD (aanrader trouwens!) en nu gewoon een fijnere motor. Is de verandering het geld waard wat het chippen gekost heeft? Voor mij wel want de 419nm trekt toch net wat lekkerder, voor mijn vriendin in geen 100 jaar... Is de audi daardoor een betere auto geworden? Was het "nuttig/nodig"? Voor mij wel, voor een ander waarschijnlijk niet...

Topic waard: waarom tune/verfijn jij je auto?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Michel P » 01 feb 2012, 14:25

@Hielke, heb je voor de notaris/dre, of beiden gebukt om in de 1///M te rijden :tong:

Vertel eens rap wat meer wat je van de einser 1///M vind.

Michel

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11650
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Hielke » 01 feb 2012, 15:37

Michel P schreef:@Hielke, heb je voor de notaris/dre, of beiden gebukt om in de 1///M te rijden :tong:

Vertel eens rap wat meer wat je van de einser 1///M vind.

Michel
Je kent me toch een beetje Michel. Ik buk voor de duvel nog niet :lol:

Ik heb mijn bevindingen geloof ik al eens opgeschreven. Spijtige conclusie, ik vind het een lekkere auto. Was veel leuker geweest als ik 'm over langere tijd wat had kunnen afbranden :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark 320iS, mauritsklein en 21 gasten