VW Golf R20T
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: VW Golf R20T
Word wel beter hoor. Het is ook nog eens erg koud. Scheelt ook weer wat.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: VW Golf R20T
We gaan het merken..

@Christoph, wel met knipoog natuurlijk heThe norm for running an engine in is to run it richer, to lower combustion tempratures. I suspect that this is what is happening, and is programmed into the ECU.

-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 03 dec 2009, 14:45
Re: VW Golf R20T
als je golf R koopt zeur je niet over het verbruik. me broer heeft een range rover vogue moet je daar even mee gaan tanken.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: VW Golf R20T
Ik koop toch geen Range Rover! Het is een gewone Golf, als VW belooft gem. verbruik 8,5ltr/100 dus in de praktijk 10/100 of misschien 11/100 prima!
Maar geen 13,3ltr/100
Maar geen 13,3ltr/100
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: VW Golf R20T
Potver dat zijn bijna M5 waarden..
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: VW Golf R20T
De mijne doet dat ook zuinig hoor....
-
- Berichten: 22269
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: VW Golf R20T
Mijn Z4 doet gemiddeld 1 op 9 (met veel stadsverkeer en funritten zonder op verbruik te letten). Onzuiniger dan 1 op 8,5 heb ik em nooit gehad, rijd er alleen niet mee op circuit.
Veel snelweg dan is 1 op 11 haalbaar.
Veel snelweg dan is 1 op 11 haalbaar.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: VW Golf R20T
Mijn persoonlijke ervaring is dat de verbruikscijfers van de 2.0tfsi wat rooskleurig worden voorgesteld. Over 47.000 rijdt onze standaard 2.0tfsi 1 op 10,6 en dat is 20% minder dan voorgesteld.
Zeker met veel stadsverkeer meer pk's en awd zou ik het knap vinden als de R zuiniger zou zijn. Overigens verbruik de motor in het begin veel olie. Standaard een halve in de kofferbak is verstandig.
Zeker met veel stadsverkeer meer pk's en awd zou ik het knap vinden als de R zuiniger zou zijn. Overigens verbruik de motor in het begin veel olie. Standaard een halve in de kofferbak is verstandig.
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: VW Golf R20T
Dat heeft ie dan iig wel van de R32 overgenomenHans GP schreef:Iemand bekend met een Audi S3? En dan het verbruik daarvan?
Moest vd week tanken, er ging 49liter in en ben daar 379 kilometer ver mee gekomen1 op 7
Dan ben ik niet eens over de 4500 toeren geweest ivm inrijden.. als ik de cruise control aan zet bij 120 dan geeft de boordcomputer 12,2ltr op de 100 kilometer aan![]()
Dan rij je pas 120!!!

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: VW Golf R20T
LOL, daar zat ik het minst op te wachten.. geluid klinkt best goed moet ik zeggen, nu heb ik nooit een R32 gereden, maar dit klinkt ook lekker zwaar.
Dat verbruik merken we wel, valt alleen tegen, eigenlijk, de rest valt juist 100% mee
Dit is zelfs een Golf met rijbeleving.. het moet niet gekker worden 
Dat verbruik merken we wel, valt alleen tegen, eigenlijk, de rest valt juist 100% mee


- Kurtje
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 07 aug 2009, 10:55
Re: VW Golf R20T
Denk dat dit ook grotendeels aan het weer + inrijden ligt ...
Met mijn GTI zit ik ook op 10l/100km of 1 op 10 zoals jullie het noemen en voor het weer zo slecht was mocht je daar gerust 1 a 1.5 l vanaf trekken...
Bij het inrijden had hij ook wat meer verbruik ...
Met mijn GTI zit ik ook op 10l/100km of 1 op 10 zoals jullie het noemen en voor het weer zo slecht was mocht je daar gerust 1 a 1.5 l vanaf trekken...
Bij het inrijden had hij ook wat meer verbruik ...
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: VW Golf R20T
Net even wezen driften.. dat gaat best goed!
esp off en gaan, wel een ruime hoek nemen met 4WD, voor het mooie was het net te glad (zomerbanden) maar dit smaakt naar meer.. (wacht op verse sneeuw
)


- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: VW Golf R20T
Hans je hebt het ieder keer over driften,.. maar dat gaat toch helemaal niet met een AWD/Haldex ?
De S3 die ik had, kon ik hooguit geforceerd flicken..
De S3 die ik had, kon ik hooguit geforceerd flicken..
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: VW Golf R20T
Nja, deze vorm van Haldex/4Motion is al heel wat stappen verder dan de S3 destijdsRico schreef:Hans je hebt het ieder keer over driften,.. maar dat gaat toch helemaal niet met een AWD/Haldex ?

Ik heb persoonlijk ervaring met de 4Motion van het laatste type R32 en deze was in principe op vermogen niet overstuurt, maar eenmaal in een drift op bijvoorbeeld sneeuw, bleef deze wel gewoon in de drift (kon op nat overigens ook gewoon 'donuts' maken etc). Het huidige systeem dat Hans heeft is nog wel wat stappen verder dan het systeem op mijn Golf destijds, geloof wel dat de auto daardoor nog wat speelser is geworden. Het zal geen Evo RS/STI worden, maar i.i.g. veel interessanter dan de oude Haldex/4Motion/Quattro(uitzonderingen daar gelaten

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: VW Golf R20T
Maar schieten het ESP systeem dan niet in de stress ?
- cooldragon
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52
Re: VW Golf R20T
nee hoor, heb afgelopen zondag nog met de Q7 in de sneeuw een mooie drift gemaakt ter grootte van een halve rotonde(had niet verwacht em zo mooi te kunnen maken
@Hans: wowserz...dat is toch wel een fors verbruik. Met mijn S4 zat ik altijd rond de 11,5-12,5l/100km in de winter vaker aan de kant van de 12,5 ipv de 11,5 en dat is met een 4.2 V8.
Wat ik wel heb gehoord is dat tijdens de eerste maanden/inrij periode, de double clutch icm met direct ingespoten motor een hoger benzine en olievebruik KAN veroorzaken(in elk geval wel bij mijn PDK en DFI)Bij mij is het olieverbruik na de eerste 12.500km in elk geval een stuk minder geworden. Qua benzineverbruik scheelt het niet heel erg veel.
Ik weet niet of dat bij FSI en DSG ook het geval is? 13,0l/100km bij normaal verbruik zou ik iig onder normale omstandigheden niet accepteren (of rij jij de hele tijd in de S stand?
)

@Hans: wowserz...dat is toch wel een fors verbruik. Met mijn S4 zat ik altijd rond de 11,5-12,5l/100km in de winter vaker aan de kant van de 12,5 ipv de 11,5 en dat is met een 4.2 V8.
Wat ik wel heb gehoord is dat tijdens de eerste maanden/inrij periode, de double clutch icm met direct ingespoten motor een hoger benzine en olievebruik KAN veroorzaken(in elk geval wel bij mijn PDK en DFI)Bij mij is het olieverbruik na de eerste 12.500km in elk geval een stuk minder geworden. Qua benzineverbruik scheelt het niet heel erg veel.
Ik weet niet of dat bij FSI en DSG ook het geval is? 13,0l/100km bij normaal verbruik zou ik iig onder normale omstandigheden niet accepteren (of rij jij de hele tijd in de S stand?

- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: VW Golf R20T
Ik kan met de X5 ook gewoon donuts draaien op sneeuw, alleen als hij grip krijgt
kom je bijna tot stilstand. Driften gaat weer beter, een grote rotonde is het leukst.
kom je bijna tot stilstand. Driften gaat weer beter, een grote rotonde is het leukst.
-
- Berichten: 55167
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: VW Golf R20T
Met m'n ex S3(2000) met ESP aan/uit systeem zette ik 't systeem uit en hadden we de sneeuwprak zoals nu met zomerbanden dan zette ik ECHTWEL dikke haakse driftst neer, die niet lang bleven, hij trok 'm recht en de haldex kwam er laat in(eerst voorwielen dan opeens de power naar de achterwielen) maar DRIFTEN(of iig een dikke haakse stepping out van de achterkant voor 10tallen meters al la bmw) zeer zeker in de SNEEUW. Op de rest van de wegdekken/ondergronden was het wat Rico zegt:Knudde. 

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: VW Golf R20T
Nouja ik wil het dwarsgooien in de sneeuw of op gladde/ijzige ondergrond ook niet echt driften noemen. toch ? Ik bedoel, zelfs elke FWD met ene ruk aan de handrem gaat dwars.. dat is ook geen driften.
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: VW Golf R20T
Bij de MK5 R32 iig niet, weet niet hoe dat met de R20T zit.Rico schreef:Maar schieten het ESP systeem dan niet in de stress ?
(bij de huidige Golf mk6 1.4tsi kan ESP overigens niet volledig uit = kutje in sneeuw)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: VW Golf R20T
Robin schreef:Met m'n ex S3(2000) met ESP aan/uit systeem zette ik 't systeem uit en hadden we de sneeuwprak zoals nu met zomerbanden dan zette ik ECHTWEL dikke haakse driftst neer, die niet lang bleven, hij trok 'm recht en de haldex kwam er laat in(eerst voorwielen dan opeens de power naar de achterwielen) maar DRIFTEN(of iig een dikke haakse stepping out van de achterkant voor 10tallen meters al la bmw) zeer zeker in de SNEEUW. Op de rest van de wegdekken/ondergronden was het wat Rico zegt:Knudde.
Klopt maar van de S3 kon het ESP ook echt uitgezet worden.. van de Golf niet.
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Re: VW Golf R20T
EVO was ook best positief. Vooral over de wegligging etc. DSG waren ze minder blij mee, maar voor de rest vonden ze alles top.
-
- Berichten: 55167
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: VW Golf R20T
Tja, het was wel op plankgas power dat de achterwielen dan spinden etc etc en niet op gaslos/handremmenwerk, in de sneeuw dan he.Rico schreef:Nouja ik wil het dwarsgooien in de sneeuw of op gladde/ijzige ondergrond ook niet echt driften noemen. toch ? Ik bedoel, zelfs elke FWD met ene ruk aan de handrem gaat dwars.. dat is ook geen driften.
Op dat baantje op Lelystad(die van Gummen) ook met wat EVO's en Subs geprobeerd toendertijd(pre gummen/DF tijdperk) en Dre en ik waren 't eens dat een Sub wel leuker was wat dat betreft, maar beide zwaar onderstuurd op droog waarbij de S3 nog kutter (denk aan rechter voorband aan flarden bijna) was dan de al kutte GTT.
Op 'n minirotonde nat haaks ging dmv gaslos inderdaad(Sub en S3)
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: VW Golf R20T
Het was een heerlijke drift.. esp liet veel toe, en het was zeker geen slappe hap, leek er zelfs op dat er meer tractie naar de achterwielen ging 8)
Maar met 4WD moet je wat ruime bochten maken het is niet dat je om je vooras kan draaien met 4WD. Zal eens een filmpje maken binnenkort.
Maar met 4WD moet je wat ruime bochten maken het is niet dat je om je vooras kan draaien met 4WD. Zal eens een filmpje maken binnenkort.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: VW Golf R20T
Oke dat klinkt dan goed.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast