VW Golf R20T

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: VW Golf R20T

Bericht door Harrie » 13 jan 2010, 15:31

Word wel beter hoor. Het is ook nog eens erg koud. Scheelt ook weer wat.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: VW Golf R20T

Bericht door Hans R » 13 jan 2010, 15:40

We gaan het merken..
The norm for running an engine in is to run it richer, to lower combustion tempratures. I suspect that this is what is happening, and is programmed into the ECU.
@Christoph, wel met knipoog natuurlijk he :wink:

gerardR
Berichten: 113
Lid geworden op: 03 dec 2009, 14:45

Re: VW Golf R20T

Bericht door gerardR » 13 jan 2010, 15:43

als je golf R koopt zeur je niet over het verbruik. me broer heeft een range rover vogue moet je daar even mee gaan tanken.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: VW Golf R20T

Bericht door Hans R » 13 jan 2010, 15:52

Ik koop toch geen Range Rover! Het is een gewone Golf, als VW belooft gem. verbruik 8,5ltr/100 dus in de praktijk 10/100 of misschien 11/100 prima!
Maar geen 13,3ltr/100

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: VW Golf R20T

Bericht door RVV » 13 jan 2010, 16:41

Potver dat zijn bijna M5 waarden..

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: VW Golf R20T

Bericht door Marc R » 13 jan 2010, 16:57

De mijne doet dat ook zuinig hoor....

Tom
Berichten: 22269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: VW Golf R20T

Bericht door Tom » 13 jan 2010, 17:28

Mijn Z4 doet gemiddeld 1 op 9 (met veel stadsverkeer en funritten zonder op verbruik te letten). Onzuiniger dan 1 op 8,5 heb ik em nooit gehad, rijd er alleen niet mee op circuit.
Veel snelweg dan is 1 op 11 haalbaar.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Re: VW Golf R20T

Bericht door RutgerK » 13 jan 2010, 17:30

Mijn persoonlijke ervaring is dat de verbruikscijfers van de 2.0tfsi wat rooskleurig worden voorgesteld. Over 47.000 rijdt onze standaard 2.0tfsi 1 op 10,6 en dat is 20% minder dan voorgesteld.
Zeker met veel stadsverkeer meer pk's en awd zou ik het knap vinden als de R zuiniger zou zijn. Overigens verbruik de motor in het begin veel olie. Standaard een halve in de kofferbak is verstandig.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: VW Golf R20T

Bericht door Kasteel » 13 jan 2010, 18:22

Hans GP schreef:Iemand bekend met een Audi S3? En dan het verbruik daarvan?

Moest vd week tanken, er ging 49liter in en ben daar 379 kilometer ver mee gekomen :? 1 op 7
Dan ben ik niet eens over de 4500 toeren geweest ivm inrijden.. als ik de cruise control aan zet bij 120 dan geeft de boordcomputer 12,2ltr op de 100 kilometer aan :shock:
Dan rij je pas 120!!!
Dat heeft ie dan iig wel van de R32 overgenomen :D.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: VW Golf R20T

Bericht door Hans R » 13 jan 2010, 18:28

LOL, daar zat ik het minst op te wachten.. geluid klinkt best goed moet ik zeggen, nu heb ik nooit een R32 gereden, maar dit klinkt ook lekker zwaar.
Dat verbruik merken we wel, valt alleen tegen, eigenlijk, de rest valt juist 100% mee :D Dit is zelfs een Golf met rijbeleving.. het moet niet gekker worden :wink:

Gebruikersavatar
Kurtje
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 aug 2009, 10:55

Re: VW Golf R20T

Bericht door Kurtje » 13 jan 2010, 19:24

Denk dat dit ook grotendeels aan het weer + inrijden ligt ...

Met mijn GTI zit ik ook op 10l/100km of 1 op 10 zoals jullie het noemen en voor het weer zo slecht was mocht je daar gerust 1 a 1.5 l vanaf trekken...

Bij het inrijden had hij ook wat meer verbruik ...

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: VW Golf R20T

Bericht door Hans R » 13 jan 2010, 20:48

Net even wezen driften.. dat gaat best goed! :D esp off en gaan, wel een ruime hoek nemen met 4WD, voor het mooie was het net te glad (zomerbanden) maar dit smaakt naar meer.. (wacht op verse sneeuw :angel: )

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: VW Golf R20T

Bericht door RVV » 14 jan 2010, 11:08

Hans je hebt het ieder keer over driften,.. maar dat gaat toch helemaal niet met een AWD/Haldex ?

De S3 die ik had, kon ik hooguit geforceerd flicken..

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: VW Golf R20T

Bericht door Kasteel » 14 jan 2010, 11:13

Rico schreef:Hans je hebt het ieder keer over driften,.. maar dat gaat toch helemaal niet met een AWD/Haldex ?
Nja, deze vorm van Haldex/4Motion is al heel wat stappen verder dan de S3 destijds ;). Bovendien lag er sneeuw en dan helpt het kleinste beetje aandrijving achter zelfs nog.
Ik heb persoonlijk ervaring met de 4Motion van het laatste type R32 en deze was in principe op vermogen niet overstuurt, maar eenmaal in een drift op bijvoorbeeld sneeuw, bleef deze wel gewoon in de drift (kon op nat overigens ook gewoon 'donuts' maken etc). Het huidige systeem dat Hans heeft is nog wel wat stappen verder dan het systeem op mijn Golf destijds, geloof wel dat de auto daardoor nog wat speelser is geworden. Het zal geen Evo RS/STI worden, maar i.i.g. veel interessanter dan de oude Haldex/4Motion/Quattro(uitzonderingen daar gelaten ;)) systemen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: VW Golf R20T

Bericht door RVV » 14 jan 2010, 11:14

Maar schieten het ESP systeem dan niet in de stress ?

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Re: VW Golf R20T

Bericht door cooldragon » 14 jan 2010, 11:53

nee hoor, heb afgelopen zondag nog met de Q7 in de sneeuw een mooie drift gemaakt ter grootte van een halve rotonde(had niet verwacht em zo mooi te kunnen maken :mrgreen:

@Hans: wowserz...dat is toch wel een fors verbruik. Met mijn S4 zat ik altijd rond de 11,5-12,5l/100km in de winter vaker aan de kant van de 12,5 ipv de 11,5 en dat is met een 4.2 V8.
Wat ik wel heb gehoord is dat tijdens de eerste maanden/inrij periode, de double clutch icm met direct ingespoten motor een hoger benzine en olievebruik KAN veroorzaken(in elk geval wel bij mijn PDK en DFI)Bij mij is het olieverbruik na de eerste 12.500km in elk geval een stuk minder geworden. Qua benzineverbruik scheelt het niet heel erg veel.
Ik weet niet of dat bij FSI en DSG ook het geval is? 13,0l/100km bij normaal verbruik zou ik iig onder normale omstandigheden niet accepteren (of rij jij de hele tijd in de S stand? :P )

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: VW Golf R20T

Bericht door Ravin ///M » 14 jan 2010, 11:55

Ik kan met de X5 ook gewoon donuts draaien op sneeuw, alleen als hij grip krijgt
kom je bijna tot stilstand. Driften gaat weer beter, een grote rotonde is het leukst.

Robin
Berichten: 55167
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: VW Golf R20T

Bericht door Robin » 14 jan 2010, 11:55

Met m'n ex S3(2000) met ESP aan/uit systeem zette ik 't systeem uit en hadden we de sneeuwprak zoals nu met zomerbanden dan zette ik ECHTWEL dikke haakse driftst neer, die niet lang bleven, hij trok 'm recht en de haldex kwam er laat in(eerst voorwielen dan opeens de power naar de achterwielen) maar DRIFTEN(of iig een dikke haakse stepping out van de achterkant voor 10tallen meters al la bmw) zeer zeker in de SNEEUW. Op de rest van de wegdekken/ondergronden was het wat Rico zegt:Knudde. :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: VW Golf R20T

Bericht door RVV » 14 jan 2010, 12:16

Nouja ik wil het dwarsgooien in de sneeuw of op gladde/ijzige ondergrond ook niet echt driften noemen. toch ? Ik bedoel, zelfs elke FWD met ene ruk aan de handrem gaat dwars.. dat is ook geen driften.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: VW Golf R20T

Bericht door Kasteel » 14 jan 2010, 12:19

Rico schreef:Maar schieten het ESP systeem dan niet in de stress ?
Bij de MK5 R32 iig niet, weet niet hoe dat met de R20T zit.
(bij de huidige Golf mk6 1.4tsi kan ESP overigens niet volledig uit = kutje in sneeuw)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: VW Golf R20T

Bericht door RVV » 14 jan 2010, 12:25

Robin schreef:Met m'n ex S3(2000) met ESP aan/uit systeem zette ik 't systeem uit en hadden we de sneeuwprak zoals nu met zomerbanden dan zette ik ECHTWEL dikke haakse driftst neer, die niet lang bleven, hij trok 'm recht en de haldex kwam er laat in(eerst voorwielen dan opeens de power naar de achterwielen) maar DRIFTEN(of iig een dikke haakse stepping out van de achterkant voor 10tallen meters al la bmw) zeer zeker in de SNEEUW. Op de rest van de wegdekken/ondergronden was het wat Rico zegt:Knudde. :wink:

Klopt maar van de S3 kon het ESP ook echt uitgezet worden.. van de Golf niet.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: VW Golf R20T

Bericht door Roman » 14 jan 2010, 13:50

EVO was ook best positief. Vooral over de wegligging etc. DSG waren ze minder blij mee, maar voor de rest vonden ze alles top.

Robin
Berichten: 55167
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: VW Golf R20T

Bericht door Robin » 14 jan 2010, 13:58

Rico schreef:Nouja ik wil het dwarsgooien in de sneeuw of op gladde/ijzige ondergrond ook niet echt driften noemen. toch ? Ik bedoel, zelfs elke FWD met ene ruk aan de handrem gaat dwars.. dat is ook geen driften.
Tja, het was wel op plankgas power dat de achterwielen dan spinden etc etc en niet op gaslos/handremmenwerk, in de sneeuw dan he.

Op dat baantje op Lelystad(die van Gummen) ook met wat EVO's en Subs geprobeerd toendertijd(pre gummen/DF tijdperk) en Dre en ik waren 't eens dat een Sub wel leuker was wat dat betreft, maar beide zwaar onderstuurd op droog waarbij de S3 nog kutter (denk aan rechter voorband aan flarden bijna) was dan de al kutte GTT.

Op 'n minirotonde nat haaks ging dmv gaslos inderdaad(Sub en S3)

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: VW Golf R20T

Bericht door Hans R » 14 jan 2010, 14:34

Het was een heerlijke drift.. esp liet veel toe, en het was zeker geen slappe hap, leek er zelfs op dat er meer tractie naar de achterwielen ging 8)
Maar met 4WD moet je wat ruime bochten maken het is niet dat je om je vooras kan draaien met 4WD. Zal eens een filmpje maken binnenkort.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: VW Golf R20T

Bericht door RVV » 14 jan 2010, 14:48

Oke dat klinkt dan goed.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast